Dolina Błotowody | Opis przejścia gry Trine 2
Aktualizacja:
Dolina Błotowody

Skieruj się w głąb dżungli uważając na gniazda z owadami. Możesz rzucać nimi magiem w przeciwników lub strącać przy pomocy łuku, pamiętaj jednak aby samemu się do nich nie zbliżać. W pierwszej lokacji warto wdrapać się na znajdujące się na górze platformy, ponieważ jest tutaj sporo punktów doświadczenia do zebrania. Przydatne w tym będą sześciany maga i hak złodziejki. Na samym szczycie jest też skrzynia z butelką, możesz ją strącić na dół strzelając z łuku w linę, na której wisi. Wśród platform znajduje się również jedna obrotowa posiadająca dociążona z lewej strony. Jeśli odpowiednio ją odwrócisz i postawisz na niej sześcian z lewej strony to bez trudu dostaniesz się do położonych wyżej kul doświadczenia.

Znajduje się tutaj również podwieszany byk, który zostanie aktywowany jeśli staniesz na przycisku na ziemi na jednej z platform. Wskocz na niego i dostań na platformę z lewej, gdzie jest kolejne doświadczenie (jeśli nie uda ci się to za pierwszym razem to rozbujaj byka czarem). Udaj się teraz w stronę grzyba z prawej. Wybij się z niego w górę i przeskocz na platformę z prawej, gdzie znajdziesz punkt kontrolny #1. Po przeskoczeniu na platformę z prawej aktywujesz kolejnego byka.

Zeskocz na dół i pozbieraj wszystkie widoczne kule doświadczenia. Warto też wejść do bajorka z kolcami (zranią cię tylko jeśli na nie spadniesz), bo całkiem możliwe, że znajduje się tam butelka zrzucona przez byka. Wróć na górę i przeskocz z jednego byka na drugiego, znajdującego się z prawej, po czym zeskocz do punktu kontrolnego #2. Ruszaj w prawo, rozpraw się z goblinami i powskakuj na znajdujące się nad tobą platformy, aby zdobyć więcej doświadczenia. Po chwili dotrzesz do punktu kontrolnego #3.

Znajduje się on tuż przed bramą, którą musisz otworzyć, żeby przejść dalej. Aby to uczynić przenieś magiem na platformę nad tobą kamień lub sześcian. Następnie przesuń dźwignię na dole i kiedy otworzy się brama szybko przesuń element blokujący pod lewą stronę koła. Zablokujesz w ten sposób bramę i będziesz mógł przez nią przejść. Jeśli chodzi o ogień to możesz zablokować wylot rury głazem albo pokonać ten fragment z tarczą rycerza.

Przejdź przez bambusową wieżę (na jej szczycie jest kula doświadczenia) i dojdź do punktu kontrolnego #4. Dotrzesz do rur wydmuchujących powietrze. Na razie się z nimi nie zajmuj tylko spójrz w lewy dolny narożnik. Jest tutaj kawałek zakrzywionej rury. Podnieś go i skieruj się z nim na prawo. Zniszcz drewnianą kratkę i dopasuj magiem żelastwo tak, aby prawy wylot przylegał do poziomej rury z ogniem, a lewy był skierowany w górę (możesz obracać przedmiotami w powietrzu wciskając A i D). Kiedy ogień nie będzie ci zagrażał zniszcz rycerzem drewnianą kładkę i zeskocz do kuli doświadczenia.

Wróć do lokacji z lewej. Zwróć uwagę, że lewa rura składa się z dwóch elementów. Podnieś ten wystający i przypasuj go do rury z prawej. Następnie stań na platformie z lewej, stwórz nad wylotem sześcian i wskocz na niego. W ten sposób zbierzesz okoliczne kule doświadczenia, a z najwyższego punktu będziesz w stanie przeskoczyć na stały ląd z prawej i przejść do dalszej części etapu.

Na górnych półkach znajdziesz kolejne punkty doświadczenia (aby dostać się do tych pod sufitem najlepiej stworzyć sześcian i uderzyć nim w drewnianą kładkę, na której stoją butelki). Przeskocz przez podwyższenie z prawej i przejdź na drugą stronę. Trafisz do pomieszczenia z punktem kontrolnym #5 oraz płomieniami ognia z prawej. Skieruj się w lewo i wejdź do ukrytego pomieszczenia, z którego wynieś głaz. Dysponujesz teraz dwoma kamieniami, dzięki którym możesz przejść po płomieniach. Wystarczy zablokować dwa pierwsze, stanąć na drugim, przenieść kamień z pierwszego na trzeci i tak dalej. Jeśli chcesz skompletować dodatkowe doświadczenie to wskocz na belkę z kołami nad płomieniami i przeskocz na półkę. Postaw na niej trzy sześciany, wejdź na nie i zeskocz zbierając po drodze kule.

Po zebraniu doświadczenia przejdź do kolejnej lokacji i przejdź przez punkt kontrolny #6. Po chwili dotrzesz do ogromnej żaby. Wskocz do wody i zanurkuj, ponieważ w podziemnej komnacie znajdziesz trochę doświadczenia. Następnie wróć na górę i spójrz nad siebie. Jest tutaj duże jabłko, strzel w nie łukiem lub użyj czaru, aby zaczęło spadać. Po chwili żaba złapie je językiem, wskocz wtedy na niego i przejdź dalej, gdzie znajdziesz punkt kontrolny #7.

Po paru krokach dotrzesz do wody. Zanurkuj w akwenie z lewej i przepłyń do końca podwodnej jaskini, aby zdobyć doświadczenie. Następnie przejdź do akwenu z prawej (znajduje się pod drewnianą konstrukcją) i też dopłyń do końca. Oprócz doświadczenia odnajdziesz tutaj sekret #3. Wróć na powierzchnię zniszcz dwa ule i rozpraw się z grupą goblinów. Po chwili dotrzesz do kamiennych, zapadających się platform i płomieni ognia. Warto też sprawdzić drewniane platformy nad twoją głową, gdzie jak zwykle jest trochę doświadczenia (do jednej z nich, na której znajduje się butelka trudno się dostać więc warto stworzyć sześcian i po prostu zrzucić ją na ziemię).

Po paru krokach dotrzesz do grzybów z których możesz się odbijać i punktu kontrolnego #8. Omiń go i uważając na ogień zacznij buszować po kamiennych i drewnianych platformach. Za nimi dotrzesz do latających baniek i punktu kontrolnego #9. Jeśli przejdziesz w prawą stronę, to znajdziesz rurę z powietrzem oraz dwie butelki w zakamarku. Aby je wydostać stwórz sześcian i przeciągnij go tak, aby wypadły wprost na ciebie. Następnie skorzystaj z bańki, aby dostać się na górę i przeskocz na prawą stronę. Rozpraw się z goblinami, pociągnij za dźwignię, a potem użyj maga, żeby ściągnąć na dół kawałek zakrzywionej rury. Następnie przetransportuj ją na prawą stronę i ustaw dwa elementy rury tak, aby ogień trafił prosto w ul.

Zanim przejdziesz dalej warto wskoczyć na małą platformę z lewej strony i przeskoczyć na półkę skalną z lewej. Przejdź w lewo ukrytym przejściem, gdzie znajdziesz sporo doświadczenia. Następnie użyj haka, żeby dostać się w górę i dotrzeć do komnaty z sekretem #4. Po zabraniu skarbu wróć do lokacji ze zniszczonym ulem i zacznij iść w prawą stronę.
0
- Trine 2 - poradnik do gry
- Trine 2 - poradnik do gry
- Opis przejścia gry
- Początek Opowieści | Opis przejścia gry Trine 2
- Zapomniana Dzicz (1) | Opis przejścia gry Trine 2
- Zapomniana Dzicz (2) | Opis przejścia gry Trine 2
- Dolina Błotowody | Opis przejścia gry Trine 2
- Bagno Światłomchu | Opis przejścia gry Trine 2
- Skamieniałe Drzewo | Opis przejścia gry Trine 2
- Cieniste Komnaty | Opis przejścia gry Trine 2
- Cichy Zagajnik | Opis przejścia gry Trine 2
- Grzybojaskinie | Opis przejścia gry Trine 2
- Grzybomrok | Opis przejścia gry Trine 2
- Zamek Morskiego Głazu | Opis przejścia gry Trine 2
- Upiorne Korytarze | Opis przejścia gry Trine 2
- Twierdza Strażnika Lodu | Opis przejścia gry Trine 2
- Ostatni Rozdział | Opis przejścia gry Trine 2
- Opis przejścia gry
- Trine 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Darek12346 Centurion
U mnie na Xbox Series to nie działa. Ale chyba mam trochę inną wersję gry i to naprawili.
Sebastian Guminiczak Legionista

Dziękuję. Bardzo mi państwo pomogliście.
marcin1509 Legionista
skąd wziąć te kładki na końcu tego poziomu ?
zanonimizowany554977 Pretorianin
@aDoom
Dokładnie.
Zauważyłem tę prawidłowość dość wcześnie.
Jest to (moim zdaniem) poważny błąd tej skądinąd znakomitej gry.
W jedynce takich numerów nie można było robić.
Dodatkowo w jedynce można było magiem stworzyć trójkątną platformę, czego w dwójce nie ma.
Jednak tak czy siak, Trine 2 to bardzo dobra gra.
wolfen3741 Generał
aDoom -----> Trafne spostrzeżenie, Twój sposób sprawdza się bez zarzutów :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.