The Last Remnant: Mechanika gry The Last Remnant
Aktualizacja:
Rekrutacja ludzi oraz tworzenie jednostek
Pod względem walki, The Last Remnant jest grą znacznie bardziej złożoną niż typowe jRPG. Podstawową różnicą, jest fakt dowodzenia jednostkami, złożonymi z kilku żołnierzy (w tym liderów), a nie poszczególnymi postaciami, tak jak w innych pozycjach tego typu. Recruitment Office jest niewyczerpanym źródłem świeżych i gotowych do walki żołnierzy. Posiadają oni kilka atrybutów oraz jedną specjalną umiejętność (później otrzyma jeszcze jedną), którą warto się kierować przy dobieraniu ich. Rozbudowujemy ją o nowe właściwości, podczas kolejnych starć. Naszymi najlepszymi wojownikami są liderzy, których umiejętności, siła oraz posiadane HP jest znacznie większe. Bez nich nie stworzymy żadnej jednostki, gdyż musi być ona dowodzona przez minimum jednego generała. Nasz bohater - Rush musi być w jednej z nich! Na początku gry, możemy kontrolować tylko 3 bohaterów (wszyscy są generałami) i 2 jednostki. W trakcie gry limit urośnie do 5 oddziałów i 18 żołnierzy (w tym 6 generałów).
System walki
Starcia w The Last Remnant, stanowią około 90% gry. Prowadzimy je wydając komendy liderom poszczególnych jednostek i nie wybieramy czynności, jaką ma wykonać w danej chwili postać. Generałowie prowadzą nasze oddziały do bitwy, a my możemy jedynie przygladać się arenie działań. Trzymamy jednak palce nad przyciskami, gdyż w każdej chwili nasza postać, może wykonać tzw. Critical Trigger, zabierający większe obrażenia i wyprzedzający atak przeciwnika, wymagający wykonania prostego Qucik Time Event. Lista komend, pojawia się z prawej strony ekranu, przed rozpoczęciem każdej z tur, na które składa się starcie. Polecenia te, sprowadzają się najczęściej do ataku lub leczenia, ale określają też dystans oraz zasięg każdego z działań. Z tym drugim wiąże się kilka pojęć, które warto sobie przyswoić i przede wszystkim poznać ich "właściwości".
- Deadlock: czołowy atak na przeciwnika. Bardzo skuteczny, ale i bardzo groźny dla używających go. Generalnie unikamy go zwłaszcza w starciach z bossami i używamy w sytuacjach, w których musimy lub wtedy, gdy zostanie nam jeden przeciwnik.
- Raidlock: czołowy atak na przeciwnika, wykonywany z odległości. Jedna jednostka będzie starać się pozostać w miejscu, a druga spróbuje wykonać Deadlock. Jej ataki będą trochę mocniejsze. Odpowiedzialne za tę akcję komendy to: Get Your HP Up, Stay On Your Toes , Heal The Others .
- Multi-Deadlock: Jest to frontalny atak na trzy, cztery jednostki jednocześnie. Mocniejsi przeciwnicy i bossowie bardzo często korzystają z tej umiejętności. Prowadzi ona do bardzo szybkiego Game Over, chyba że za wszelką cenę, będziemy unikać korzystania z opcji Deadlock. W przypadku szefów, częstym następstwem Multi-Deadlock , jest AoE (Area of Effect) - atak który zmiata od razu, wszystkie jednostki.
- Flank Attack: Oznacza oflankowanie przeciwnika. By je wykonać, jedna jednostka musi atakować frontalnie (Deadlock ). Bossów, otoczyć możemy tylko wtedy, gdy trzy jednostki są z nim w czołowym starciu. Komendy, odpowiedzialne za tę akcję to: Wait for a chance , Strike from the Sides . Zaatakowany w ten sposób przeciwnik, otrzymuje większe obrażenia i nie ma możliwości skontrowania w danej turze.
- Rear Assault: po wykonaniu Flank Attack , trzecia jednostka może wykonać tzw. Rear Assault , który atakuje przeciwnika od tyłu i powoduje ogromne straty jego HP. Odpowiedzialna za to komenda to Strike them from behind .
- Massive Strike: najgroźniejszy rodzaj ataku. Jest on możliwy do wykonania, po wykonaniu ataku typu Deadlock , Flank Attack , Rear Assault . Wolna jednostka, wykona wtedy Massive Strike . Zadaje on ogromne straty i zwykle kończy się śmiercią przeciwnika. Musimy mieć jednak odpowiednią ilość jednostek i nie możemy skorzystać z opcji Multi-Deadlock .
Opcje specjalne
Podczas niektórych walk, otrzymujemy możliwość wykonania specjalnych czynności, związanych najczęściej z przywołaniem summona lub zadaniem specjalnego ataku. Komenda, która jest za to odpowiedzialna, jest zaznaczona złotym kolorem.
Morale jednostek
Ważnym elementem systemu walki jest morale każdej z jednostek. Jeśli zacznie upadać, najczęściej na skutek doznawanych obrażeń, siła naszych ataków/obrony będzie spadać, a nasi żołnierze zaczną nie trafiać do celu. W przypadku gdy będzie wysokie, zyskamy dodatkowe możliwości ataku w danej turze. Wizualnym znacznikiem stanu psychicznego naszych walczących, jest pasek, widoczny na górze ekranu.
Zdobywanie doświadczenia
Teoretycznie w The Last Remnant nie zdobywamy leveli. Zwróćmy jednak uwagę na listę statystyk i umiejętności, ukazującą się po każdym starciu. Jest ona wspólna dla wszystkich jednostek. Ilość wykonanych ataków, użytej magii, łączna wielkość zadanych/otrzymanych obrażeń i przede wszystkim ilość pokonanych przeciwników ma wpływ na nasz Battle Rank. Przed starciem z każdym z bossów, powinien być on jak największy. Jego przybliżony poziom, podałem przed każdym starciem z szefem. Nie jest on jednak żadną wyrocznią.
Kustomizacja ekwipunku
Miłym udogodnieniem w The Last Remnant jest fakt, że nie musimy dbać o wyposażenie własnych ludzi. Wszystkie przedmioty, zostawione przez pokonanych, zostaną zabrane przez naszych kompanów. Zawsze jednak zapytają nas o to, więc jeśli zależy nam na jakimś itemie, lub zmieni on w jakikolwiek sposób, kierunek rozwoju naszych postaci (np. zmieniając ich umiejętność specjalną), możemy zatrzymać ten proces. Zebrane przedmioty, w połączeniu z rzeczami wykopanymi przez Mr. Diggsa, lub kupionymi w miastach, dają naprawdę imponujące elementy uzbrojenia lub zbroi. "Przepisy" na każde z nich znajdujemy w treasure chest lub otrzymujemy jako nagrodę za wykonania misji pobocznych. Przykładowo:
- Combat Broadsword ( copper ore x2, manticore husk x2, landworm talon x5 + 1280g).
- Warrior's Broadsword ( gaslin cooper x2, light metal x1, vulture fur x3 + 2880g).
- Samurai Katana ( weapon recipe 15, steel ore, colossus bone x2 + 10080g).
- Daimyo Katana ( royotian steel x3, land insecta talon x6, jhana hide x3 +22680g).
Misje poboczne
Misje poboczne są bardzo ważnym punktem gry. Ich wykonywanie jest niezbędne do jej ukończenia. Jeśli je zostawimy i spróbujemy przejść główny scenariusz "na szybko" polegniemy już w połowie pierwszej płyty. Nasi bohaterowie będą po prostu za słabi by sprostać kolejnym przeciwnikom. Ludzi odpowiedzialnych za powierzenie nam misji znajdziemy głównie w pubach. Ci którzy mają dla nas zadanie , mają wpisane "...!", w czerwonej chmurce nad głową. Jeśli nie możemy znaleźć nikogo to: zatrudniamy tzw. Unique general lub rozmawiamy z barmanem.
Zadania w gildiach
Drugim ważnym elementem gry, nie mającym nic wspólnego z walką, są zadania w gildiach. Wykonujemy jej podczas przechodzenia głównego scenariusza, a ich lista znajduje się w trzech miejscach: Union of the Golden Chalice, Sword of Three Realms i Ring of the Labirynth.
0
- The Last Remnant - poradnik do gry
- The Last Remnant: Poradnik do gry
- The Last Remnant: Mechanika gry The Last Remnant
- The Last Remnant: Rozwój postaci i lista umiejętności - cz. 1
- The Last Remnant: Rozwój postaci i lista umiejętności - cz. 2
- The Last Remnant: Opis przejścia cz.1
- The Last Remnant: Opis przejścia cz.2
- The Last Remnant: Opis przejścia cz.3
- The Last Remnant: Opis przejścia cz.4
- The Last Remnant: Opis przejścia cz.5
- The Last Remnant: Opis przejścia cz.6
- The Last Remnant: Miejsca nie objęte fabułą
- The Last Remnant: Misje poboczne cz.1
- The Last Remnant: Misje poboczne cz.2
- The Last Remnant: Misje poboczne cz.3
- The Last Remnant: Zadania w gildiach - Union of the Golden Chalice
- The Last Remnant: Zadania w gildiach - Sword of Three Realms
- The Last Remnant: Zadania w gildiach - Ring of the Labirynth
- The Last Remnant: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
frer Legend
W grę nie grałem, ale jak ma być taka krótka jak ten poradnik to może być cienko. :)
zanonimizowany506459 Junior
Poradnik króciutki, ale sama gra starcza na mnóstwo godzin (dla lubiących szperać spokojnie grubo ponad 100h)
bomen2 Junior
Hmmm... Nie chciałbym tu nikogo o plagiat oskarżać (bo może autor i [email protected] to ta sama osoba), ale poniższy poradnik zdaje się być dosyć wybiórczym tłumaczeniem http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/file/950908/55345
zanonimizowany458855 Chorąży
Przyłączę się do poprzednika stwierdzając, że poradnik jest słabiuteńki i na żenującym merytorycznie poziomie. Gratulacje za szczegółowe objaśnienie mechanizmów walki, trybu wydawania rozkazów i zarządzania podelgłymi jednostkami a raczej zapełny ich brak. Generalnie ŻENADA... Odradzam absolutnie korzystanie z tej pomocy przeznaczonej zapewne dla inteligentnych inaczej...
Wredniak2003 Centurion
Nie dość że niektórych elementów brak to nawet te które są nie zachwycają. Choćby spis umiejętności. Choćby w dualwield brakuje Third eye i Spring Squall. Psionics śmiech na sali ma JEDNĄ umiejętność a w grze jest ich chyba 6 (Bluff, Addle, Confuse, Enrage, Maledict, Mixed Message), Zupełnie brak shards które pojawiają się później w grze i należą do lepszych item arts. Brak wspomnienia czy dana umiejętność działa na jedną jednostkę wroga, całą unie czy może na obszar. Chyba żadna lista nie jest kompletna. Warto by też wspomnieć, że rozwijanie item arts zmniejsza ilość potrzebnych przedmiotów do danego arta.
Natomiast Torgal zyskuje Cerulean Rain (Weapon Art) tylko na drodze Mistic lub Balance. Przy Combat route dostaje Hawkarang (Weapon Art)
A to wszystko jeszcze zanim zacząłem czytać poradnik. Wobec takich błędów czy jest sens zaglądać dalej?
Dla porównania http://lastremnant.wikia.com/wiki/Combat_Arts
zanonimizowany473318 Pretorianin
Rzeczywiście w poradniku brakuje wielu informacji. Na obronę twórcy trzeba przyznać, że nie lada wyczynem jest odkrycie wszystkich technik ataku, o broniach nie wspominając. Szczęście odkrywa ogromną rolę, np. pomimo, że mój BR wynosi 120, i spełniam wszystkie wymagania odnośnie Mystic Arts: Arcana, moi podopieczni wykonali jedynie: Blackout V oraz Rejuvenating Water II. Czyli 2 z 6 najsilniejszych ataków w grze. Pozostałe to: Whiteout, Animalcule, Fatal Eclipse, oraz Crimson Flare.
Dodatkowo wiele wydarzeń można bardzo łatwo pominąć, np. pojedynek z The White Conqueror (Conqueror w nieco gorszej formie, niż podczas walki finałowej), czy też zadania dodatkowe zlecane przez zatrudnionych najemników. Na prawdę jest tego sporo.
I to w zasadzie ogromny plus gatunku jRPG: grę można przejść w parę dni bez konieczności pojedynkowania się z natruniejszymi przeciwnikami: The Fallen, The Lost, Demigod; bądź w parę miesięcy (sam gra 3 miesiąc).
Na koniec pytanie: czy istnieje sposób na częstsze pojawianie się żadnych przeciwników? Mam problem z Yamamai. Blisko 100 razy odwiedzałem Vale of the Gods, ale tegoż stwora nie spotkałem.
zanonimizowany690979 Junior
No niestety poradnik to kompletna klapa pomimo jak widać najszczerszych chęci autora.
zanonimizowany699907 Junior
Problemem jets to, że w tą grę NIE DA SIĘ ZAGRAC!!! Czemu? Już tłumaczę. Potrzebuje aktywacji przez Stream. Jak sie już zarejestrujesz ściąga pliki ... instalacyjne. Ja się zastanawiam na co wydałam 80 zł? na opakowanie i płytę? Bo zainstalowało się 100 mb i reszte sciaga z internetu... jeśli wiecie jak to ominąc i normalnie z płyty odpalic dajcie znac na [email protected] ><
MrocznyWędrowiec Generał
Bardzo fajna gra - ciekawa fabuła, niecodzienne sterowanie, płynnie śmiga nawet na starym sprzęcie. Można ukończyć względnie szybko, ale dla osób lubiących odkrywanie lokacji (jest sporo opcjonalnych), rozwój/maxowanie drużyny i nie mających nic przeciwko grindowaniu, może starczyć na dłuugi czas;) Ale poradnik słaby - lepiej skorzystać z wiki.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
