The Last Remnant: Opis przejścia cz.2
Aktualizacja:
The Ivory Peaks
Gdy opuścimy zamek, rozmawiamy z żołnierzami, aż któryś z nich powie nam by wrócić do sali tronowej. Dostaniemy tam rozkaz by udać się do lokacji zwanej Elysion. Zanim się tam udamy, idziemy na Time Square, by zwerbować paru żołnierzy. Warto także udać się do Union of the Golden Chalice w celu zwerbowania Lokiego. Maksymalna liczba osób w naszej jednostce, zostanie zwiększona. By dostać się do Elysion, musimy pokonać Ivory Peaks. Ta lokacja jest zapełniona przeciwnikami. Staramy się walczyć jak najwięcej, by podnieść umiejętności naszych nowych kompanów. Spotkamy tutaj dwa nowe rodzaje oponentów - Rose Files oraz King Raptors. Na każdego z nich napuszczamy jedną z z naszych jednostek, dzięki czemu nie będziemy atakowani w plecy. Kierujemy się w stronę kanionu.
![]() | ![]() |
Na jego końcu znajdziemy treasure chest , oraz nowego przeciwnika - Ground Cobra. Jest on bardzo potężny, ale gdy go pokonamy otrzymamy ogromną ilość XP i bardzo żadki przedmiot.
Elysion
Zwiedzamy miasto i kierujemy się w stronę Assembly Plaza i wchodzimy do Academy. Rozmawiamy z recepcionist i dowiadujemy się co nieco o rodzicach Rusha. Od tego momentu możemy wykonywać liczne misje poboczne. Część z nich odblokujemy, idąc do pubu o nazwie The Heveanly Terrace. Tam bierzemy się za quest o nazwie Secret Letter. Wymaga to przejścia od Southwestern Road do Balterossa. Tam znajdziemy mnóstwo sidequestów. By pociągnąć fabułę dalej, idziemy na Tula Street, a następnie kierujemy się w stronę Assembly Plaza i rozmawiamy tam z Court Lady. Udajemy się w stronę Ark Gate.
The Sacred Lands
Wchodzimy po schodach i opuszczamy pomieszczenie. Przechodzimy przez most i wkraczamy do kolejnej lokacji. Korzystamy z mechanizmu. Utworzy on nam ścieżkę, którą musimy podążac dalej. Zabierze nas ona do kolejnego urządzenia, które uruchomi windę. Zwiedzamy ten dziwny budynek i dochodzimy do ogromnych drzwi.
![]() | ![]() |
Kierujemy się w stronę Temple of Elysion, która znajduje się w Genaade District. Rozmawiamy z Monk Warrior. Otworzy on dla nas drzwi prowadzące do Catacombs.
The Catacombs
Zanim pójdziemy dalej, zapisujemy stan gry. W pierwszym pomieszczeniu musimy zmierzyć się z Albic Qsitis. Ich poziom trudności jest zależny od poziomu naszych ludzi. Atakujemy jednego z nich i patrzymy czy nasza grupa jest dostatecznie silna. Jeśli nie bierzmy się za misje poboczne. Po walce wychodzimy przez jedyne drzwi i idziemy korytarzem. W pomieszczeniu na jego końcu zostaniemy zaatakowani. Po walce wchodzimy do dużej lokacji. Po prawej stronie znajdziemy Grand Beetles strzeżących treasure chest (Weapon Recipe 21), wyjście znajduje się po lewej.
![]() | ![]() |
Pokonujemy korytarz i w kolejnym pomieszczeniu atakujemy Qsitis i Nymphalidaes - najtrudniejszego przeciwnika w katakumbach. Następny pokój posiada drzwi po lewej i po prawej stronie. Za tymi drugimi znajdziemy treasure chest , a w nim mapę. Przechodzimy prze te po lewej. Musimy teraz pokonać korytarz wypełniony gazem. Po jego lewej stronie znajdziemy kilku oponentów i drabinę, która zaprowadzi nas do treasure chest (3200 G). Pokonując jeden wchodzimy do następnego. Gdy przejdziemy i ten, za drzwiami znajdziemy King Chimeras i kolejną treasure chest .
![]() | ![]() |
Idąc dalej natkniemy sie na teleporter, ale nie korzystamy z niego jeszcze. W następnych pomieszczeniach znajdziemy kilka Qsitis. Po ich pokonaniu, rozmawiamy z Emmą.
Numor Mine
W tej lokacji nasza jednostka została ograniczona do Rusha i Emmy. Idzimy w dół i walczymy lub unikamy Quiens. Dochodzimy do windy. Uruchamiamy mechanizm i jedziemy w dół, sterując analogiem. Kierujemy się jedyną możliwą drogą. Po prawej znajdziemy treasure chest i resource point . Po pokonaniu Feralwood, idziemy w dalej i dochodzimy do drzwi. Za nimi znajdziemy platformę, która zabierze nas do nowej lokacji - Undeveloped Zone.
![]() | ![]() |
Dochodzimy do kolejnej windy. Przy platformie po niżej, możemy zatrzymać urządzenie i zgarnąć Avalanche z treasure chest . Na niższej platformnie znajdziemy jeszcze dwie treasure chest . Będąc już na dole, biegniemy w lewo i znajdujemy mapę lokacji. Na jednym z martwych końców znajdziemy Stone of Marshall. Dochodzimy do drzwi i otwieramy je znalezionym przed momentem przedmiotem. Zapisujemy grę. Musimy teraz sprostać Namul Sin & Naram Sin. Posąg ten ma sporo HP, ale jego ataki nie są zbyt groźne. Po jego pokonaniu, mamy dostęp do Runesword. Po obejrzeniu cut - scenki, wracamy do Athlum. Po kolejnej scence rozmawiamy z Davidem. Musimy teraz udać się do Nagapur, ale by się tam dostać musimy przejść przez Heroic Ramparts. Rekrutujemy kolejnych żołnierzy i wyruszamy w podróż.
Heroic Ramparts
Pierwsza lokacja jest pełna Giant Shelflys. Atakujemy jednego z nich i patrzymy czy nasza ekipa jest dostatecznie silna. Najtrudniejszym przeciwnikiem jest tutaj Jamara, więc uważajmy podczas starcia. Po chwili ujrzymy wielką ścianę, a w niej dwa wejścia. Wybierając te po lewej dojdziemy do Ghor.Jeśli chcemy odblokować to miasto otwieramy je, jesli nie biegniemy przez prawe wrota. Dochodzimy do zamku.
![]() | ![]() |
Na południu (na zewnątrz) znajdziemy treasure chest . Wewnatrz znajdziemy kilku Jhanas i kolejny treasure chest . Kierujemy się w stronę wyjścia z lokacji i dochodzimy do Nagapur.
Nagapur
Kiedy dotrzemy do miasta, zagadujemy do mężczyzny stojącego w dokach. Przetransportuje on lorda Davia do zamku. Następnie udajemy się do Sudenalm i rozmawiamy z starym człowiekiem o imieniu Oswald. Wracamy do Nordenalm i rozmawiamy z Emmą. Ponownie udajemy się do Oswalda. Rozmawiamy z nim i z Pagusem stojącym obok. Udajemy się znów do Oswalda, który powie nam jak wejść do Wyrmskeep. Gdy opuścimy lokację, ujrzymy cut-scenkę. Otrzymamy rozkaz powrotu do Athlum. Wykonujemy go i biegniemy na zamek. Dostajemy kolejny rozkaz, Emma opuści naszą drużynę, więc zadbajmy o jej zastępstwo. Zapisujemy grę przed podróżą, gdyż zostaniemy wrzuceni od razu do bitwy.
Nest of Eagles
Ten poziom to bitwa z armią Conquerora. Jest ona prowadzona przez Castanea. Jest to najtrudniejsze starcie jakie przyszło nam stoczyć od początku gry. Jeśli chcemy coś zdziałać, musimy mieć przynajmniej 30 Battle Rank. Jeśli nie mamy, zabieramy się za misje poboczne. Do pomocy mamy jedną jednostkę. Nieprzyjacielska armia atakuje w dwóch grupach. Zaczynamy od tej mniejszej, bez Castanea. Na początku walki, użyje on czaru Victory Cry , który zwiększy morale jego wojsk. Gdy pokonamy pierwszą grupę, pojawi się kolejna większa. Może ona atakować naszych pomocników, ale też niekoniecznie. Castanea może, ale nie musi włączyć się od razu do walki.
![]() | ![]() |
Tak czy inaczej zdejmujemy najpierw wszystkich jego ludzi, a jego zostawiamy sobie na koniec. Obserwujemy HP naszej jednostki pomocnieczej, gdyż generał skieruje swoje ataki najpierw na nich. Za wygraną otrzymamy 14000 G. Castanea ucieknie, a limity naszych jednostek podniosą się (5 unions, 15 units).
0
- The Last Remnant - poradnik do gry
- The Last Remnant: Poradnik do gry
- The Last Remnant: Mechanika gry The Last Remnant
- The Last Remnant: Rozwój postaci i lista umiejętności - cz. 1
- The Last Remnant: Rozwój postaci i lista umiejętności - cz. 2
- The Last Remnant: Opis przejścia cz.1
- The Last Remnant: Opis przejścia cz.2
- The Last Remnant: Opis przejścia cz.3
- The Last Remnant: Opis przejścia cz.4
- The Last Remnant: Opis przejścia cz.5
- The Last Remnant: Opis przejścia cz.6
- The Last Remnant: Miejsca nie objęte fabułą
- The Last Remnant: Misje poboczne cz.1
- The Last Remnant: Misje poboczne cz.2
- The Last Remnant: Misje poboczne cz.3
- The Last Remnant: Zadania w gildiach - Union of the Golden Chalice
- The Last Remnant: Zadania w gildiach - Sword of Three Realms
- The Last Remnant: Zadania w gildiach - Ring of the Labirynth
- The Last Remnant: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
frer Legend
W grę nie grałem, ale jak ma być taka krótka jak ten poradnik to może być cienko. :)
zanonimizowany506459 Junior
Poradnik króciutki, ale sama gra starcza na mnóstwo godzin (dla lubiących szperać spokojnie grubo ponad 100h)
bomen2 Junior
Hmmm... Nie chciałbym tu nikogo o plagiat oskarżać (bo może autor i [email protected] to ta sama osoba), ale poniższy poradnik zdaje się być dosyć wybiórczym tłumaczeniem http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/file/950908/55345
zanonimizowany458855 Chorąży
Przyłączę się do poprzednika stwierdzając, że poradnik jest słabiuteńki i na żenującym merytorycznie poziomie. Gratulacje za szczegółowe objaśnienie mechanizmów walki, trybu wydawania rozkazów i zarządzania podelgłymi jednostkami a raczej zapełny ich brak. Generalnie ŻENADA... Odradzam absolutnie korzystanie z tej pomocy przeznaczonej zapewne dla inteligentnych inaczej...
Wredniak2003 Centurion
Nie dość że niektórych elementów brak to nawet te które są nie zachwycają. Choćby spis umiejętności. Choćby w dualwield brakuje Third eye i Spring Squall. Psionics śmiech na sali ma JEDNĄ umiejętność a w grze jest ich chyba 6 (Bluff, Addle, Confuse, Enrage, Maledict, Mixed Message), Zupełnie brak shards które pojawiają się później w grze i należą do lepszych item arts. Brak wspomnienia czy dana umiejętność działa na jedną jednostkę wroga, całą unie czy może na obszar. Chyba żadna lista nie jest kompletna. Warto by też wspomnieć, że rozwijanie item arts zmniejsza ilość potrzebnych przedmiotów do danego arta.
Natomiast Torgal zyskuje Cerulean Rain (Weapon Art) tylko na drodze Mistic lub Balance. Przy Combat route dostaje Hawkarang (Weapon Art)
A to wszystko jeszcze zanim zacząłem czytać poradnik. Wobec takich błędów czy jest sens zaglądać dalej?
Dla porównania http://lastremnant.wikia.com/wiki/Combat_Arts
zanonimizowany473318 Pretorianin
Rzeczywiście w poradniku brakuje wielu informacji. Na obronę twórcy trzeba przyznać, że nie lada wyczynem jest odkrycie wszystkich technik ataku, o broniach nie wspominając. Szczęście odkrywa ogromną rolę, np. pomimo, że mój BR wynosi 120, i spełniam wszystkie wymagania odnośnie Mystic Arts: Arcana, moi podopieczni wykonali jedynie: Blackout V oraz Rejuvenating Water II. Czyli 2 z 6 najsilniejszych ataków w grze. Pozostałe to: Whiteout, Animalcule, Fatal Eclipse, oraz Crimson Flare.
Dodatkowo wiele wydarzeń można bardzo łatwo pominąć, np. pojedynek z The White Conqueror (Conqueror w nieco gorszej formie, niż podczas walki finałowej), czy też zadania dodatkowe zlecane przez zatrudnionych najemników. Na prawdę jest tego sporo.
I to w zasadzie ogromny plus gatunku jRPG: grę można przejść w parę dni bez konieczności pojedynkowania się z natruniejszymi przeciwnikami: The Fallen, The Lost, Demigod; bądź w parę miesięcy (sam gra 3 miesiąc).
Na koniec pytanie: czy istnieje sposób na częstsze pojawianie się żadnych przeciwników? Mam problem z Yamamai. Blisko 100 razy odwiedzałem Vale of the Gods, ale tegoż stwora nie spotkałem.
zanonimizowany690979 Junior
No niestety poradnik to kompletna klapa pomimo jak widać najszczerszych chęci autora.
zanonimizowany699907 Junior
Problemem jets to, że w tą grę NIE DA SIĘ ZAGRAC!!! Czemu? Już tłumaczę. Potrzebuje aktywacji przez Stream. Jak sie już zarejestrujesz ściąga pliki ... instalacyjne. Ja się zastanawiam na co wydałam 80 zł? na opakowanie i płytę? Bo zainstalowało się 100 mb i reszte sciaga z internetu... jeśli wiecie jak to ominąc i normalnie z płyty odpalic dajcie znac na [email protected] ><
MrocznyWędrowiec Generał
Bardzo fajna gra - ciekawa fabuła, niecodzienne sterowanie, płynnie śmiga nawet na starym sprzęcie. Można ukończyć względnie szybko, ale dla osób lubiących odkrywanie lokacji (jest sporo opcjonalnych), rozwój/maxowanie drużyny i nie mających nic przeciwko grindowaniu, może starczyć na dłuugi czas;) Ale poradnik słaby - lepiej skorzystać z wiki.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.














