Skyrim Dragonborn: Learn the hidden knowledge of "Epistolary Arumen" Poznaj ukrytą wiedzę zawartą w "Espistolary Arumen"
Aktualizacja:
Learn the hidden knowledge of "Epistolary Arumen" [Poznaj ukrytą wiedzę zawartą w "Espistolary Arumen"]
![Wewnątrz świata zdominowanego przez Hermaeusa Morę musisz przyzwyczaić się do nietypowej struktury poszczególnych poziomów - Learn the hidden knowledge of Epistolary Arumen [Poznaj ukrytą wiedzę zawartą w Espistolary Arumen] | Ogrodnik ludzkości - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1300/1125985484.jpg)
Wewnątrz świata zdominowanego przez Hermaeusa Morę musisz przyzwyczaić się do nietypowej struktury poszczególnych poziomów. Wszystko jest tu zmienne, a całość krainy stanowi jeden wielki labirynt. Pierwsza jego część jest najmniej skomplikowana - podejdź do organicznego przycisku (scyre) pośrodku platformy, na której stoisz i użyj go. Wejdź do ruchomego korytarza i dostań się do jego zakończenia po drugiej stronie (tego po prawej).
![Stojąc na kolejnej wysepce poszukaj następnego guzika - uruchom go i wejdź z powrotem do korytarza (nie przechodź jednak na drugą stronę, lecz stój w miejscu - tunel sam się obróci) - Learn the hidden knowledge of Epistolary Arumen [Poznaj ukrytą wiedzę zawartą w Espistolary Arumen] | Ogrodnik ludzkości - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1300/1125985500.jpg)
Stojąc na kolejnej wysepce poszukaj następnego guzika - uruchom go i wejdź z powrotem do korytarza (nie przechodź jednak na drugą stronę, lecz stój w miejscu - tunel sam się obróci). Pośrodku lokacji został utworzony most, prowadzący do świecącej księgi. Dotrzyj do tego miejsca i skorzystaj z tajemniczego rękopisu (w ten sposób przejdziesz do Rozdziału II krainy).
![Kiedy trafisz do tunelu z wirującymi kartkami, przedostań się na jego drugą stronę i uruchom przełącznik - Learn the hidden knowledge of Epistolary Arumen [Poznaj ukrytą wiedzę zawartą w Espistolary Arumen] | Ogrodnik ludzkości - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1300/1125985515.jpg)
Kiedy trafisz do tunelu z wirującymi kartkami, przedostań się na jego drugą stronę i uruchom przełącznik. Przygotuj się na niełatwą walkę - czeka Cię starcie z dwoma Seekerami i jednym Lurkerem. Najlepiej zrobisz, jeśli szybko wyeliminujesz tych pierwszych, a gigantyczną bestią zajmiesz się na końcu (pociski wystrzeliwane przez poszukiwaczy potrafią być bardzo groźne). Po zwycięskiej walce zwróć się w stronę kolejnego przycisku i przejdź przez otworzone właśnie wrota. Za nimi znajdziesz księgę-wrota do Rozdziału III.
![W następnej sali czeka Cię niemiłe spotkanie z dwoma Seekerami - raczej nie unikniesz konfrontacji z nimi - Learn the hidden knowledge of Epistolary Arumen [Poznaj ukrytą wiedzę zawartą w Espistolary Arumen] | Ogrodnik ludzkości - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1300/1125985531.jpg)
W następnej sali czeka Cię niemiłe spotkanie z dwoma Seekerami - raczej nie unikniesz konfrontacji z nimi. Bestie są stosunkowo mobilne i strzelają śmiercionośnymi, magicznymi pociskami - podczas starcia postaraj się nie wpaść do wody (zakończy się to bardzo źle). Kiedy poradzisz sobie z mackowatymi stworzeniami, wejdź po schodach na wyższą kondygnację. Tam staniesz przed kolejnym ruchomym tunelem - aby wyjść z lokacji jak najszybciej, przejdź przez korytarz. Jeśli jednak czujesz w sobie żyłkę poszukiwacza, zajrzyj na okoliczne wysepki i wydobądź z nich skarby (uwaga na potwory!).
![W korytarzu spotkasz dwóch Seekerów - już wiesz, jak z nimi walczyć - Learn the hidden knowledge of Epistolary Arumen [Poznaj ukrytą wiedzę zawartą w Espistolary Arumen] | Ogrodnik ludzkości - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1300/1125985546.jpg)
W korytarzu spotkasz dwóch Seekerów - już wiesz, jak z nimi walczyć. Przejdź przez wrota (uruchamiane organicznym przyciskiem) i dojdź do końca tunelu. Kiedy będziesz u jego wylotu, cała konstrukcja obróci się i staniesz naprzeciwko Lurkera. Pokonaj maszkarę i przejdź ponad jej trupem do wylotu kolejnego tunelu. Ten znowu się obróci, przez co trafisz do następnej lokacji z żywym przyciskiem. Użyj go i przejdź przez kilka następujących po sobie, liniowych lokacji.
![Dalsza część krainy to proste korytarze, sadzawki z mackami oraz kilka Seekerów - Learn the hidden knowledge of Epistolary Arumen [Poznaj ukrytą wiedzę zawartą w Espistolary Arumen] | Ogrodnik ludzkości - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1300/1125985562.jpg)
Dalsza część krainy to proste korytarze, sadzawki z mackami oraz kilka Seekerów. Na końcu trasy natrafisz na księgę prowadzącą do Rozdziału IV. Tam skorzystaj z przełącznika i podejdź do księgi, która stoi pośrodku dziwacznego "wzgórza". To właśnie Epistolary Arumen. Gdy z niego skorzystasz, pojawi się Hermaeus Mora.
![Niezależnie od Twoich wyborów w czasie rozmowy z deadrycznym bóstwem, i tak poznasz drugie słowo z Krzyku Bend Will (Ugięcie woli) - Learn the hidden knowledge of Epistolary Arumen [Poznaj ukrytą wiedzę zawartą w Espistolary Arumen] | Ogrodnik ludzkości - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1300/1125985578.jpg)
Niezależnie od Twoich wyborów w czasie rozmowy z deadrycznym bóstwem, i tak poznasz drugie słowo z Krzyku Bend Will (Ugięcie woli). Nie będziesz też miał wpływu na to, jaką cenę przyjdzie Ci zapłacić za zdobytą wiedzę - tak czy inaczej musisz wyruszyć do wioski Skaalów i odkryć przed potworem sekrety jej mieszkańców. Zanim jednak tam wyruszysz, wybierz jedną z trzech mocy, oferowanych przez Hermaeusa Morę:
- Dragonborn Force - Krzyk Unrelenting Force (Nieugięta siła) zadaje więcej obrażeń i może zdezintegrować wrogów;
- Dragonborn Flame - jeśli zabijesz wroga przy pomocy Krzyku Fire Breath (Ognisty oddech), z jego zwłok powstanie sojuszniczy fire wyrm, walczący dla Ciebie przez 60 sekund;
- Dragonborn Frost - Krzyk Frost Breath (Mroźny oddech) zatapia wrogów w lodzie.
Kiedy wybierzesz jedną z nich, skorzystaj z księgi raz jeszcze, a przeniesiesz się z powrotem do Nchardaku.
- The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry
- The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry
- Skyrim Dragonborn: Gardener of Men Ogrodnik ludzkości
- Skyrim Dragonborn: Read the Black Book
- Skyrim Dragonborn: Learn the hidden knowledge of "Epistolary Arumen" Poznaj ukrytą wiedzę zawartą w "Espistolary Arumen"
- Skyrim Dragonborn: Talk to Storn Porozmawiaj ze Stornem
- Skyrim Dragonborn: Wait for Storn to read the book Poczekaj aż Storn przeczyta księgę
- Skyrim Dragonborn: Gardener of Men Ogrodnik ludzkości
- The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Moje słowa krytyki kieruję głównie do piszących poradniki, ale autorzy komentarzy wcale nie są lepsi. Co to jest "loot"? Co to jest "quest"? Co to jest "crafting"? Nie znalazłem takich słów w słowniku języka polskiego. Używanie obcego słownictwa świadczy o braku szacunku do języka polskiego i do osób czytających. Wypowiedzi publiczne są obligujące. Prywatnie u siebie w domu możecie sobie nawet po chińsku dyskutować. Może to teraz takie modne mówić po angielsku? Tak? Gratuluję inteligencji i elokwencji.
Serio mądrusiu? Czepiasz się, że w poradnikach do gry i wpisach pod nim jest growy język? Skoro tak kochasz język polski to nie używaj takich słów jak elokwencja czy obligujący ponieważ są obcego pochodzenia.
Siema czy ktoś mógłby poratować mnie radą co mam zrobic jestem na zadaniu czarna księga włókno i filigram i mam problem taki ze że po przejsciu kazdego przeciwnika na koncu pojawia sie taka ksiega z ,, wiedzą" i w zalozeniu mamy sobie wybrac umiejetnosc i wrocic do solstheim ale ja dotykam tej ksiazki pokazuje mi sie ikona zapisu ale nie wracam do normalnego swiata i nie wiem co mam zrobic poprzedniego sava przed rozpoczeciem misji nie posiadam
mam pytanie czy żeby zabić miraaka trzeba wpierw zabić alduina? byłem w sanktuarium miraaka przeczytałem książkę sny na jawie czy jakoś tak teleportowało mnie miraak coś paplał poszukiwacze teleportowali mnie z powrotem i koniec w filmikach widziałem że trzeba iść za Freą a umnie nie ma czegoś takiego.może trzeba pierwszo zabić aduina ? albo mam za mały poziom bo mam 17lvl. bardzo proszę o odpowiedź
Mam problem z czarną księgą Blady regent w Kurhanie na Białym Grzbiecie.Otóż nie mogę jej przeczytać.Za każdym razem pojawia się komunikat wizja solsthaim przepływa przed oczami i znika,potem słychać dziwny dźwięk i cała jaskinia się trzęsie.Tak jest za każdym razem.Sprawdziłem całą jaskinię i zabiłem wszystko co się rusza i nic.To ostatnia księga do zdobycia.Mam wersję special edition.Proszę o pomoc lub jakąś radę.
Pewnie bug, użyj konsoli
https://en.uesp.net/wiki/Skyrim:Black_Book:_The_Sallow_Regent_(quest)
Księgę musisz przeczytać na wyspie solsthaim. Miałam ten sam problem.
Zanim to wczoraj rozkminiłam to minęła ponad godzina szukania rozwiązania. Niby to takie oczywiste bo wszystko co związane z wątkiem dragorborn robi się na wyspie. Daj znać jeśli zadziała.
Mi chodzi o niezaznaczoną na mapie Kapliczkę Zenithara na Solstheim na północny zachód od Frostmoon Crag - przy Moesring Pass i tam ma się znajdować ten Medalion.
Nie mogę znaleźć nigdzie Kapliczki Zenithara (Lokacje niezaznaczone na mapie), da ktoś mapkę z zaznaczoną lokacją bo nie mogę znaleźć tej kapliczki.
Jego świątynie znajdziemy w Leyawiin, Totambu i Kambrii.
gexe.pl/skyrim/art/3339,blogoslawienstwa << tu masz link do niektórych
Witam. Mam problem z tym zadaniem. Oczyściłam kamienie, mam wszystkie czarne księgi a jak temu szamanowi daję jedną do przeczytania to mi nie zalicza tego zadania. Cały czas tylko stoi "opętany" i nic się nie dzieję. Co robię źle?
Mam nstępujący problem: poznałem (odblokowałem) cały krzyk PRZYMUS ale przy jego pomocy nie mogę oswoić Sahrotaara. Używam na smoku krzyku ale on nie raguje i mnie atakuje... Czy to bug? A może konflikt wywołuje fakt, iż krzyk poznałem zanim pojawiła się misja w dzienniku tj. zwiedziłam świat książki i poznałem trzecie słowo krzyku przed drugim słwem.
@turualpha
Sprawdź kto jest autorem obu poradników (zwłaszcza że to TEN SAM poradnik, tylko przetłumaczony na angielski). ;)
Żeby emitować poziome linie musisz iść w bok wykonując atak
@vlasko18: Bo żeby emitowały, to musisz przytrzymać atak. Czyli poprostu wykonać mocne uderzenie:) U mnie wszystko ładnie się poprzestawiało, a na końcu otworzyło :)
http://guides.gamepressure.com/theelderscrollsvskyrimdragonborn/guide.asp?ID=18311
Ładnie tak zrżynać od zachodnich sąsiadów, chłopcy? ;)
Zero kreatywności w naszym narodzie, phi!
Dzięki Ci " mycior " za wskazówkę ale nadal nie potrafiłem otworzyć drzwi. Zamachy mieczem w poziomie nie emitują energii, przynajmniej jej nie widzę?. Może podałbyś szczegóły!
Musisz najpierw machnąć mieczem w poziomie (przytrzymujesz "atak" i poruszasz się w lewo lub prawo). Potem w pionie z tego pamietam. Tak musisz machać jak pokazują czerwone linie.
No i na samym końcu na środku drzwi musisz w pionie zamachnąć mieczem :)
Proszę o dokładną wskazówkę otwarcia drzwi za pomocą magicznego miecza górnika / Ostateczne zejście /. Moje wymachy imitują magiczny promień tylko w pionie. Nie kumam w które szczerby i w jakiej kolejności mam uderzać? Zwracam się o pomoc!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
