March of the Dead [Marsz umarłych] | Wątki poboczne - Raven Rock

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

March of the Dead [Marsz umarłych]

Zadanie to zaczyna się dość nieoczekiwanie - March of the Dead [Marsz umarłych] | Wątki poboczne - Raven Rock - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry

Zadanie to zaczyna się dość nieoczekiwanie. Kiedy opuścisz miasto Raven Rock i udasz się na południe, ujrzysz dunmerskiego wojownika broniącego się przed kilkoma popielnymi pomiotami (Ash Spawn). Oczywiście powinieneś pomóc dzielnemu mężczyźnie i wraz z nim pokonać bestie. Pamiętaj przy tym jednak, ze potwory są naprawdę silne i jeśli nie będziesz ostrożny, osaczą Cię i zabiją.

Zadanie aktywuje się z chwilą rozpoczęcia walki. Misję otrzymasz nawet wówczas, gdy zdecydujesz się uciec i pozostawić kapitana Veletha (bo tak nazywa się wojownik) własnemu losowi. Nie martw się jednak - mężczyzna jest nieśmiertelny, więc nie stanie mu się żadna krzywda. Do zadania możesz więc podchodzić wielokrotnie.

Kill the ash spawn attacking Captain Veleth [Zabij popielne pomioty, które atakują kapitana Veletha]

Sprawa jest prosta - pomóż kapitanowi Velethowi w walce z popielnymi pomiotami - March of the Dead [Marsz umarłych] | Wątki poboczne - Raven Rock - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry

Sprawa jest prosta - pomóż kapitanowi Velethowi w walce z popielnymi pomiotami. Potwory używają niewielkich, ognistych sztyletów, które zadają bardzo duże obrażenia od ognia. Nie są jednak zbyt szybkie, więc możesz zabić je z odległości. Staraj się izolować je od siebie - jeśli Cię otoczą, zginiesz niechybnie. Pamiętaj przy tym, że cały czas możesz liczyć na pomoc mrocznego elfa - jego ciosy są dość silne, a i on sam potrafi przyjąć sporo obrażeń i ustać na nogach.

Niezależnie od tego, czy wspomogłeś mężczyznę w potrzebie, czy też poradził on sobie sam (co jest jednak mało prawdopodobne), zaliczysz tę część zadania i odblokujesz kolejną - March of the Dead [Marsz umarłych] | Wątki poboczne - Raven Rock - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry

Niezależnie od tego, czy wspomogłeś mężczyznę w potrzebie, czy też poradził on sobie sam (co jest jednak mało prawdopodobne), zaliczysz tę część zadania i odblokujesz kolejną. Nie otrzymasz na razie żadnej nagrody - czeka ona na końcu.

Speak to Captain Veleth [Porozmawiaj z kapitanem Velethem]

Po walce z popielnymi pomiotami możesz porozmawiać z uratowanym dunmerem - March of the Dead [Marsz umarłych] | Wątki poboczne - Raven Rock - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry

Po walce z popielnymi pomiotami możesz porozmawiać z uratowanym dunmerem. Dowiesz się od niego, że jest on przywódcą miejscowej straży. Część z jego ludzi zapuściła się na farmę Attiusa i nigdy nie wróciła. Jako, że obok miejsca, w którym się znajdujesz, leżą ciała kilku mrocznych elfów, wniosek jest oczywisty - spotkało ich coś strasznego. Dlatego też powinieneś przyjąć od kapitana Veletha nowe zlecenie i pomóc mu w śledztwie.

Wszystkie ślady wskazują na to, że tajemnicze zło, które zabiło strażników, pochodzi z farmy Attiusa, która leży tuż obok (kawałek na południe). W rzeczywistości jednak nie musisz tam wchodzić - wystarczy, że przeszukasz ciała popielnych pomiotów i wydobędziesz z nich list - Declaration of War (Deklaracja wojny).

Search the Attius farm for clues [Przeszukaj farmę Attiusa w poszukiwaniu wskazówek]

Wbrew nazwie zadania, nie musisz wcale wchodzić do farmy Attiusa - March of the Dead [Marsz umarłych] | Wątki poboczne - Raven Rock - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry

Wbrew nazwie zadania, nie musisz wcale wchodzić do farmy Attiusa. Powinieneś natomiast podejść do szczątków popielnych pomiotów i podnieść z nich list - Declaration of War (Deklaracja wojny). Kiedy tylko to uczynisz, ta część misji zostanie zaliczona, a rozpocznie się następna. Zanim do niej przystąpisz, zbierz jednak wszystkie przydatne rupiecie, jakie znajdują się przy ciałach wrogów - prawdopodobnie wygrzebiesz tam kilka błyskotek. Nieopodal leżą też zwłoki dunmerskiego strażnika - istnieje szansa, że znajdziesz przy nich coś przydatnego.

Give the note to Captain Veleth [Daj notatkę kapitanowi Velethowi]

Sprawa jest prosta - skoro zdobyłeś już list z deklaracją wojny, podaj go kapitanowi Velethowi, który stoi tuż obok - March of the Dead [Marsz umarłych] | Wątki poboczne - Raven Rock - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry

Sprawa jest prosta - skoro zdobyłeś już list z deklaracją wojny, podaj go kapitanowi Velethowi, który stoi tuż obok. Kiedy oddasz mężczyźnie zawiniątko, dowiesz się, że autorem groźby jest nie kto inny, jak generał Falx Carius. Co przy tym zaskakujące, wedle obiegowej opinii dowódca ten zginął ponad 200 lat temu - niemożliwym jest, aby żył tak długo. Twoim celem powinno być ostateczne wyjaśnienie sytuacji i dostarczenie odpowiednich dowodów zleceniodawcy. List wysłano z twierdzy Fort Frostmoth, więc właśnie tam musisz się teraz udać.

Kill General Falx Carius [Zabij generała Falx Cariusa]

Wypełnienie zasadniczej i najważniejszej części zadania zajmie Ci trochę czasu - March of the Dead [Marsz umarłych] | Wątki poboczne - Raven Rock - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry

Wypełnienie zasadniczej i najważniejszej części zadania zajmie Ci trochę czasu. Udaj się na wschód, zmierzając w stronę Fort Frostmoth. Po drodze możesz zajrzeć do Kolbjorn Barrow i rozpocząć tam zadanie poboczne Unearthed (Wykop). Niezależnie od tego, czy się na to zdecydujesz, czy też nie, w końcu dotrzesz do punktu przeznaczenia. Główne wejście do fortu znajduje się na południu, jednak zanim z niego skorzystasz, oczyść okoliczne budowle z popielnych pomiotów - w ten sposób zabezpieczysz sobie tyły. Jedną maszkarę znajdziesz w wieży na południowym wschodzie, zaś drugą nad morzem, przy starym porcie.

Kiedy uporasz się już z tymi przeciwnikami, możesz wkroczyć do fortu - March of the Dead [Marsz umarłych] | Wątki poboczne - Raven Rock - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry

Kiedy uporasz się już z tymi przeciwnikami, możesz wkroczyć do fortu. Nie wbiegaj do niego jak szaleniec, tylko postaraj się zestrzelić kilku wrogów z odległości i wyciągać ich poza obręb murów (w przeciwnym razie zostaniesz otoczony i rozstrzelany). Popielne bestie występują w dwóch wersjach - słabsza z nich dąży do bezpośredniej konfrontacji, podczas gdy silniejsza preferuje walkę na dystansie (przy pomocy czarów ze szkoły destrukcji). Ten drugi rodzaj potworów powinieneś wyeliminować w pierwszej kolejności.

Kiedy oczyścisz okolicę ze wszystkich niebezpieczeństw, skieruj się do zachodnich drzwi twierdzy (tylko one nie wymagają klucza) - March of the Dead [Marsz umarłych] | Wątki poboczne - Raven Rock - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry

Kiedy oczyścisz okolicę ze wszystkich niebezpieczeństw, skieruj się do zachodnich drzwi twierdzy (tylko one nie wymagają klucza). Po wejściu do środka od razu przygotuj się na starcie z dwoma popielnymi pomiotami. Jeśli w czasie walki z nimi straciłeś sporo życia, zajrzyj do zawalonego pomieszczenia po prawej - znajdziesz tam miksturę leczenia oraz staminy. Z lewej strony możesz zaś odszukać szkatułkę kompanii wschodnioimperialnej - jej zawartość jest bardzo cenna, ale zamek może sprawić Ci nieco problemów. Jeśli masz czas, możesz też oszabrować pozostałe z okolicznych pomieszczeń. Prędzej czy później będziesz jednak musiał obrać dalszą drogę eksploracji - co sprowadzi się do wyboru pomiędzy korytarzem po prawej albo po lewej.

Z lewej strony znajdziesz pomieszczenie ze schodami do góry oraz drabiną - March of the Dead [Marsz umarłych] | Wątki poboczne - Raven Rock - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry

Z lewej strony znajdziesz pomieszczenie ze schodami do góry oraz drabiną. Jeśli się po niej wespniesz, wyjdziesz na zewnątrz fortu - na jedną z niedostępnych w inny sposób wież. Tam czeka Cię starcie z dwiema popielnymi maszkarami oraz niewielki kuferek z cennymi przedmiotami. Nie ma tu nic więcej - należy wrócić do fortu i kontynuować eksplorację.

Będąc w forcie, skieruj się do nieodwiedzonego jeszcze korytarza. Tam napotkasz dwóch kolejnych przeciwników, którzy nie powinni sprawić Ci większego problemu. Kiedy się z nimi uporasz, rozejrzyj się po pomieszczeniu. Istnieją z niego cztery wyjścia - jedno zachodnie, dwa północne i jedno wschodnie (to ostatnie wymaga specjalnego klucza - jeszcze tu wrócimy). Przyjrzyjmy się im po kolei. Zachodnie przejście zostało pokryte pajęczyną: jeśli machniesz czymś ostrym w jej kierunku, lepka wydzielina opadnie i będziesz mógł przejść do dalszej części podziemia.

W odkrytej właśnie jaskini musisz zwrócić szczególną uwagę na wszędobylskie pająki-albinosy - March of the Dead [Marsz umarłych] | Wątki poboczne - Raven Rock - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry

W odkrytej właśnie jaskini musisz zwrócić szczególną uwagę na wszędobylskie pająki-albinosy. Najlepiej wyeliminować je z pewnej odległości - posiadają bowiem niewiele punktów życia, a zadają spore obrażenia podczas bezpośredniej walki. Gdy się ich pozbędziesz, podejdź do okolicznych złóż heartstone oraz rubinów i zbierz tyle surowców, ile dasz radę (jeśli nie masz kilofa, możesz zdobyć go w dalszej części katakumb).

Wychodząc z jaskini, skieruj się do lewego z północnych przejść - March of the Dead [Marsz umarłych] | Wątki poboczne - Raven Rock - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry

Wychodząc z jaskini, skieruj się do lewego z północnych przejść. Zostało ono zabezpieczone kratą z zamkiem na poziomie mistrzowskim - warto sforsować tę przeszkodę i rozejrzeć się po otwartej w ten sposób celi (znajduje się w niej sporo kosztowności). Prawy z północnych korytarzy nie sprawia takich trudności - znajdziesz go w niewielkiej niecce na prawo od otwartej właśnie kraty. Schodząc w dół, zejdziesz do dolnego poziomu fortu. Zauważysz tam kilka trumien oraz jednego popielnego potwora. Pośród zrujnowanych mebli powinieneś też dostrzec kilof - nieoceniony podczas wydobywania cennych metali.

Wejdź do sali z dużą ilością trumien i świecznikami (screen powyżej) - March of the Dead [Marsz umarłych] | Wątki poboczne - Raven Rock - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry

Wejdź do sali z dużą ilością trumien i świecznikami (screen powyżej). Na samym środku pomieszczenia znajdziesz torbę, a w niej klucz do zamkniętych dotychczas rejonów zamku (Fort Frostmoth Key). Weź przedmiot i udaj się do ostatniego z przejść - tego z zamkniętymi drzwiami. Wejdź po schodach na górne piętro i przygotuj się na trudne starcie. Generał Falx to dość wymagający przeciwnik - potężny młot, jakim dysponuje, może błyskawicznie wyeliminować Cię z walki. Co gorsza, towarzyszą mu trzy popielne pomioty - a to już nie przelewki. Dlatego najbezpieczniejszym sposobem eliminacji przeciwników jest bez wątpienia skrytobójstwo - przy użyciu łuku lub noży. Jeśli nie inwestowałeś w odpowiednie drzewka rozwoju, spróbuj użyć czarów odwracających uwagę (np. przywoływania) lub zadających duże obrażenia. W wypadku gdy grasz typowym wojownikiem - cóż, przygotuj sobie sporo mikstur leczniczych i zwyczajnie rozsiekaj wrogów.

Kiedy pozbędziesz się generała Falxa, ta część misji dobiegnie końca - March of the Dead [Marsz umarłych] | Wątki poboczne - Raven Rock - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry

Kiedy pozbędziesz się generała Falxa, ta część misji dobiegnie końca. Możesz już wrócić do kapitana Veletha i złożyć mu raport. Zanim to zrobisz, przeszukaj jednak ciała przeciwników oraz zabierz wszystkie kosztowności z kufra stojącego na krańcu sali. Wszak nikt Ci nie mówił, że nie możesz tego zrobić, prawda?

Return to the Captain Veleth [Wróć do kapitana Veletha]

Skoro wykonałeś już zadanie, nie pozostaje Ci nic innego, jak tylko odebrać zapłatę - March of the Dead [Marsz umarłych] | Wątki poboczne - Raven Rock - The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn - poradnik do gry

Skoro wykonałeś już zadanie, nie pozostaje Ci nic innego, jak tylko odebrać zapłatę. Wróć do Raven Rock i poszukaj tam kapitana Veletha - zwykle przechadza się dookoła rynku. Kiedy go spotkasz, przekaż mu wszystkie pozyskane informacje. W tym momencie otrzymasz dość sowitą zapłatę, której wysokość zależy od Twojego poziomu.

Poziom

Nagroda (w sztukach złota)

1-29

1500

30-39

2500

40-49

5000

50-59

7500

60+

10000

Kiedy następny raz porozmawiasz z kapitanem Velethem, otrzymasz od niego kolejne zadanie - tym razem znacznie mniej skomplikowane. Twoim celem będzie odszukanie nielegalnego składu z alkoholem (Locate the Raven Rock Stash).

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2013-03-27
16:43

zanonimizowany908243 Junior

Żeby emitować poziome linie musisz iść w bok wykonując atak

Komentarz: zanonimizowany908243
2013-04-07
11:56

MiszczCzarny Pretorianin

MiszczCzarny

@turualpha

Sprawdź kto jest autorem obu poradników (zwłaszcza że to TEN SAM poradnik, tylko przetłumaczony na angielski). ;)

Komentarz: MiszczCzarny
2014-06-02
11:31

Topov Junior

Mam nstępujący problem: poznałem (odblokowałem) cały krzyk PRZYMUS ale przy jego pomocy nie mogę oswoić Sahrotaara. Używam na smoku krzyku ale on nie raguje i mnie atakuje... Czy to bug? A może konflikt wywołuje fakt, iż krzyk poznałem zanim pojawiła się misja w dzienniku tj. zwiedziłam świat książki i poznałem trzecie słowo krzyku przed drugim słwem.

Komentarz: Topov
2015-01-22
11:26

zanonimizowany1064294 Junior

Witam. Mam problem z tym zadaniem. Oczyściłam kamienie, mam wszystkie czarne księgi a jak temu szamanowi daję jedną do przeczytania to mi nie zalicza tego zadania. Cały czas tylko stoi "opętany" i nic się nie dzieję. Co robię źle?

Komentarz: zanonimizowany1064294
2016-11-11
02:14

Wojownik77 Junior

Nie mogę znaleźć nigdzie Kapliczki Zenithara (Lokacje niezaznaczone na mapie), da ktoś mapkę z zaznaczoną lokacją bo nie mogę znaleźć tej kapliczki.

Komentarz: Wojownik77
2016-11-12
01:34

Wojownik77 Junior

Mi chodzi o niezaznaczoną na mapie Kapliczkę Zenithara na Solstheim na północny zachód od Frostmoon Crag - przy Moesring Pass i tam ma się znajdować ten Medalion.

Komentarz: Wojownik77
2020-03-18
11:15

paweltom Junior

Mam problem z czarną księgą Blady regent w Kurhanie na Białym Grzbiecie.Otóż nie mogę jej przeczytać.Za każdym razem pojawia się komunikat wizja solsthaim przepływa przed oczami i znika,potem słychać dziwny dźwięk i cała jaskinia się trzęsie.Tak jest za każdym razem.Sprawdziłem całą jaskinię i zabiłem wszystko co się rusza i nic.To ostatnia księga do zdobycia.Mam wersję special edition.Proszę o pomoc lub jakąś radę.

Komentarz: paweltom
2021-03-17
08:28

DragonBorn6677 Junior

mam pytanie czy żeby zabić miraaka trzeba wpierw zabić alduina? byłem w sanktuarium miraaka przeczytałem książkę sny na jawie czy jakoś tak teleportowało mnie miraak coś paplał poszukiwacze teleportowali mnie z powrotem i koniec w filmikach widziałem że trzeba iść za Freą a umnie nie ma czegoś takiego.może trzeba pierwszo zabić aduina ? albo mam za mały poziom bo mam 17lvl. bardzo proszę o odpowiedź

Komentarz: DragonBorn6677
2023-12-18
04:56

Kapitanbomba2005heman Junior

Siema czy ktoś mógłby poratować mnie radą co mam zrobic jestem na zadaniu czarna księga włókno i filigram i mam problem taki ze że po przejsciu kazdego przeciwnika na koncu pojawia sie taka ksiega z ,, wiedzą" i w zalozeniu mamy sobie wybrac umiejetnosc i wrocic do solstheim ale ja dotykam tej ksiazki pokazuje mi sie ikona zapisu ale nie wracam do normalnego swiata i nie wiem co mam zrobic poprzedniego sava przed rozpoczeciem misji nie posiadam

Komentarz: Kapitanbomba2005heman
2024-04-16
20:48

yarocorpse Centurion

yarocorpse
😡

Moje słowa krytyki kieruję głównie do piszących poradniki, ale autorzy komentarzy wcale nie są lepsi. Co to jest "loot"? Co to jest "quest"? Co to jest "crafting"? Nie znalazłem takich słów w słowniku języka polskiego. Używanie obcego słownictwa świadczy o braku szacunku do języka polskiego i do osób czytających. Wypowiedzi publiczne są obligujące. Prywatnie u siebie w domu możecie sobie nawet po chińsku dyskutować. Może to teraz takie modne mówić po angielsku? Tak? Gratuluję inteligencji i elokwencji.

Komentarz: yarocorpse

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl