Team Fortress 2: Medyk

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Medyk

Cechy:

  1. 150 punktów życia
  2. Szybkostrzelny karabinek
  3. Możliwość leczenia innych jednostek
  4. Możliwość uczynienia innej jednostki (i siebie) nieśmiertelnym na kilkanaście sekund
  5. Automatyczne leczenie obrażeń

Uzbrojenie:

[1] Szybkostrzelny karabinek na strzykawki (główne) - Medyk | Klasy w Team Fortress 2 - Team Fortress 2 - poradnik do gry

[1] Szybkostrzelny karabinek na strzykawki (główne)

Medyk dysponuje jedną z najciekawszych broni w średnim dystansie. Jest nią szybkostrzelny karabinek. Dzięki dużej pojemności magazynka (36 pocisków) może prowadzić długie i skuteczne wymiany strzykawek z wrogami.

[2] Urządzenie leczące (pomocnicze)

Urządzenie leczące funkcjonuje tak samo jak broń, z tą różnicą że regeneruje zdrowie "atakowanej" jednostki. Aby wyleczyć jednostkę, najedź na nią celownikiem i przytrzymaj LPM. Zostaniesz z nią "połączony" za pomocą promienia leczącego. Będzie on powodował natychmiastowe leczenie ran wskazanej jednostki, gdy tylko jakieś wystąpią.

[3] Piła (walka wręcz)

Fach lekarza to ciężki kawałek chleba. Myślicie, że tak łatwo jest komuś coś amputować w kilka sekund?

Przeznaczenie:

Zadaniem medyka jest leczenie sojuszniczych jednostek. Po wyleczeniu odpowiednio wielu sojuszników, może ich także (i siebie) uczynić na kilkanaście sekund nieśmiertelnymi. Dzięki szybkostrzelnemu karabinkowi można go także używać do zadań ofensywnych, gdy jest to konieczne.

Porady:

  1. Najbardziej unikalną cechą medyka jest "Ubercharge". Gdy Ubercharge osiągnie wysoki poziom (90-100%), medyk będzie mógł na krótki czas uczynić nieśmiertelnym siebie i aktualnie leczoną jednostkę. Ubercharge ładuje się podczas leczenia ran sojuszników. Im więcej poważnych ran wyleczysz do pełnego zdrowia, tym szybciej go naładujesz.
  2. Staraj się informować swoich kolegów, gdzie i kiedy masz zamiar użyć Ubercharge. Jest on przydatny szczególnie, gdy zamierzasz szturmować silne linię obrony lub pomieszczenie pełne wrogów.
  3. Aby szybko naładować Ubercharge możesz posłużyć się pewnym trikiem. Potrzebujesz do niego żołnierza lub grenadiera. Wystarczy, że będą rzucać sobie pod nogi rakiety lub granaty. Spowoduje to utratę części punktów życia. Gdy spadną one do niskiego poziomu, wylecz je medykiem i powtórz proces. Trik ten należy robić w pomieszczeniach swojej bazy (np. w pokoju spawnowania). Z racji niskich sufitów, okaleczające się jednostki nie wylecą zbyt wysoko w powietrze, a ty i twoi kompani nie padniecie ofiarą wrogich szpiegów.
  4. Medyk potrafi istotnie zwiększyć wytrzymałość każdej jednostki. Jako, że premia jest procentowa, największe efekty można osiągnąć w przypadku miniguna, który domyślnie dysponuje największą liczbą punktów wytrzymałości. Z tego powodu tandem tych dwóch klas jest najbardziej naturalnym zestawieniem gry.
  5. Największą premią, jaką może otrzymać minigun jest tymczasowa nieśmiertelność. Staraj się właśnie na tę klasę pożytkować Ubercharge.
  6. Jeśli chronisz miniguna, staraj się kryć za jego plecami i pilnować, by nikt nie zaatakował go od boku i od tyłu. Pamiętaj, że promień leczenia jest bardzo elastyczny i gdy dogadasz się z minigunem będziecie mogli razem obracać się tak byś widział całą jego "martwą" strefę.
  7. Pamiętaj o tym, że medyk sam leczy swoje rany. Gdy nie będziesz miał pod ręką apteczki, spróbuj się gdzieś zaszyć i poczekać na odbudowanie zdrowia.
  8. Uważaj na wezwania od rannych jednostek. Niektóre mogą pochodzić od przebranych szpiegów. Zawsze sprawdzaj długą serią, czy wzywająca cię osoba na pewno jest tym, za kogo się podaje.
  9. Opłaca się wzmacniać jednostkę za pomocą dwóch medyków. Zwiększa to szanse na przeżycie zarówno wzmocnionej jednostki, jak i wzmacniających ją medyków. Jeśli są zgrani to jeden może reagować na zagrożenia, a drugi w tym czasie wciąż leczyć jednostkę.
  10. Należy pamiętać, by podczas nagłej śmierci na planszy byli medycy. Często decyduje to o zwycięstwie.

Antyporady:

  1. Medyk jest łatwą klasą do zgładzenia. Jeżeli jest mało dynamiczny i nie skupia się na tyłach, warto zlikwidować go za pomocą szpiega. W innym przypadku należy go traktować jak każdą inną jednostkę.
  2. Staraj się zabijać medyków tak często, jak tylko będzie to możliwe. Utrudni im to naładowanie Ubercharge.
Podobało się?

0

Team Fortress 2

10 października 2007

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2007-11-12
16:35

wegorz3 Legionista

Jak na mój gust to strasznie słaby ten poradnik, liczyłem na jakieś informacje przydatne, a nie takie, które są oczywiste dla każdego, kto grał dłużej niż trzy godziny...

Komentarz: wegorz3
2009-01-11
01:46

zanonimizowany598224 Legionista

👎

Racja. Powinni zaktualizować ten poradnik, żeby dodać PRZYDATNE PORADY. Gdzie jest np. Dlaczego nie ma porad dotyczących achievmentów? Słabo

Komentarz: zanonimizowany598224
2011-01-06
23:33

zanonimizowany554392 Pretorianin

😊

Wg mnie jest jeden błąd (poza nazwami klas)-pistolet jest świetnym narzędziem do zadawania obrażeń na średnie dystanse gdyż ma dużą celność

Komentarz: zanonimizowany554392
2011-02-04
15:36

qqqqqq Generał

qqqqqq

Wtf...? Poradnik do Team fottres 2? Też uważam, że słaby, teraz jest tyle możliwości o wiele więcej map, tyle broni, może przydałby się spis, tyle itemów, albo jakiś spis jak craftować i itp...
A tutaj to tak za przeproszeniem gówno jest...

Komentarz: qqqqqq
2014-12-03
14:00

wicekwacek Junior

jak to rewolwer to broń podstawowa dla snajpera i w dodatku z celownikiem?

Komentarz: wicekwacek
2014-12-03
14:01

wicekwacek Junior

medyk w karabinku ma 50 strzykawek a nie 36 u mnie tak jest gram na pc

Komentarz: wicekwacek
2014-12-03
14:05

ookie Generał

ookie

wicekwacek

spójrz na datę publikacji tego poradnika :) Jak widać nie był aktualizowany od tego czasu, a gra zmieniła się diametralnie.

Komentarz: ookie
2016-01-04
18:12

Distructio Chorąży

Distructio

Nie ma to jak nazwać Pyro: "Miotacz Ognia". Gheh.

Komentarz: Distructio
2016-11-12
09:30

trymb Junior

weefrfb

Komentarz: trymb

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl