Supreme Commander: Wywiad

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Wywiad w Supreme Commander to nic innego jak zdobywanie wiadomości o położeniu wrogich jednostek i budynków. Uzyskiwanie tego typu informacji odbywa się na kilka sposobów:

  1. Wysyłanie jednostek zwiadowczych na obce tereny;
  2. Budowanie radarów;
  3. Stawianie sonarów.

Jednostki zwiadowcze

Pierwszy sposób jest niezwykle wygodny i sprawdza się w bardzo wielu sytuacjach. Kilka samolotów szpiegowskich (jednostki naziemne są zbyt wolne, by przeprowadzać zwiad) wypuszczonych nad teren wrogiej bazy daje informacje nie tylko o rozmieszczeniu, ale i rodzaju budynków przeciwnika. Nie bój się wypuszczać swoich samolotów na misje zwiadowcze będące pewną śmiercią dla pilotów - jednostki zwiadowcze są tanie jak barszcz.

Najpoważniejszą wadą takiego sposobu jest fakt, iż samoloty są w stanie przekazywać dane póki nie zostaną zestrzelone. Gdy to nastąpi, informacje o ruchach wrogich jednostek (te o budynkach na szczęście zostają) zostają utracone.

Radary

Z radarów również warto korzystać. Istnieją trzy poziomy ich zaawansowania. Dwa pierwsze mają mały zasięg działania, dzięki czemu może służyć jedynie jako system wczesnego ostrzegania przed naciągającymi siłami wroga. Muszę dodać również, że radary z poziomu Tech 1 i Tech 2 nie potrafią obejść technologii stealth.

Lepiej radzą sobie radary najbardziej zaawansowane technologicznie. Są to tak zwane omnisensory. Ich zasięg działania jest olbrzymi - potrafi objąć niemal całą mapę. Ponadto, pokazuje również te jednostki, które korzystają z technologii stealth.

Niestety, radary są w stanie pokazać jedynie ogólne informacje o wrogu. Możemy dzięki nim dowiedzieć się, na przykład że przeciwnik tworzy wojska lądowe, ale już nie powiedzą nam jakie dokładnie jednostki wchodzą w ich skład. Podobnie jest z budynkami - znamy ich położenie, ale już przeznaczenie pozostaje niewiadomą. Wrogie siły i struktury pojawiają się na mapie pod postacią szarych ikon.

Sonary

Co tu dużo pisać - informują o nadciągających okrętach podwodnych. Im wyższy stopień zaawansowania technicznego, tym dalszy zasięg ma sonar. Struktury te buduje się na wodzie.

O zasięgu naszych radarów, sonarów oraz polu widzenia naszych wszystkich jednostek informują niebieskie kręgi prezentowane po włączeniu podglądu wywiadowczego [151]. Dodam, że żółte kręgi w tym podglądzie mówią o zasięgu naszych generatorów tarcz i omnisensorów instalowanych na niektórych jednostkach (duży żółty okrąg na poniższym obrazku obrazuje zasięg sensorów Kolosa Galaktycznego).

[151] - Wywiad | Podstawy i porady | Supreme Commander - Supreme Commander - poradnik do gry

[151]

Supreme Commander

16 lutego 2007

PC Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze2
2007-06-07
23:53

ROJO. Senator

ROJO.
👍

Bardzo obszerny i wyczerpujący spis treści, porządnie dobrane screeny, treść poprawna bez zbędnych "kwiatków". Jednym słowem porządny poradnik wyczerpujący temat i praktycznie wszystko opisujący. Good Job Sandro.

Komentarz: ROJO.
2007-10-13
20:22

zanonimizowany497041 Junior

Tylko szkoda ze nie ma screnow i opisow wszystkich jednostek (sa tylko opisy z grubsza i bez screnow)

Komentarz: zanonimizowany497041

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl