Sniper Elite 5 - Misja 3
Sniper Elite 5 - Misja 3
Mokradła są domyślnym miejscem rozpoczęcia misji. Możecie przejść kawałek na północ i dotrzeć do świetnego punktu widokowego. Pozwala on używać snajperki do eliminowania wielu wrogów z dużych odległości bez alarmowania okolicy, w tym także snajperów z budynków otaczających klasztor.
Most prowadzi w stronę głównej części wyspy. Nie musi biec po moście, bo możecie podróżować plażą na lewo lub na prawo od niego.
Prowadzi ono w stronę wschodniej części miasteczka. Pomyślne przejście jest przez pole minowe jest bardzo niebezpieczne i lepiej w rezultacie wybrać inną ścieżkę.
Możecie tu dotrzeć po skorzystaniu z mostu lub plaży (pomarańczowe 2 na mapie). W okolicy znajdziecie wskazówkę na temat paczki Richtera. Możecie z tego miejsca wyruszyć na zachód w stronę parkingu (pomarańczowe 5 na mapie), bądź też kierować się na północ w stronę posterunku (pomarańczowe 6 na mapie) lub ścieżki za kościołem (pomarańczowe 8 na mapie).
Jest tu zaparkowanych kilka pojazdów i luksusowa limuzyna w dalszej części misji może dotrzeć na górny dziedziniec. Jest tu okazja do podsłuchania rozmowy żołnierzy (wymagane pozostawanie w ukryciu) żeby dowiedzieć się o spotkaniu w klasztorze i awansować w głównej misji. W okolicy do odblokowania jest alternatywny punkt rozpoczęcia misji (bramka przy wodzie).
Jest on na drodze prowadzącej na wzgórze z głównym budynkiem klasztoru. Oprócz wartowników musicie uważać na pojazdy podróżujące główną drogą. W pobliżu posterunku możecie znaleźć wskazówkę na temat paczki Richtera i miejsca spotkania oficerów (główny cel misji). Do klasztoru prowadzi też alternatywna ścieżka za kościołem (pomarańczowe 8 na mapie).
W okolicy rozstawiła się liczna grupa snajperów i łatwo możecie znaleźć się na celowniku. Możecie tu odblokować alternatywne miejsce rozpoczęcia misji.
Do środka możecie łatwo zakraść się przez okiennicę. Na szczycie kościelnej wieży przebywają snajper i Bruhl z listem na temat miejsca spotkania. Na tyłach kościoła możecie znaleźć alternatywną ścieżkę w stronę klasztoru. Jest ona bezpieczniejsza od ścieżki przy posterunku (pomarańczowe 6 na mapie).
Jest on celem z listy. Richter przemieszcza się po mapie i docelowo dotrzecie do pomieszczenia na górnym poziomie klasztoru, w którym dochodzi do spotkania oficerów. Możecie zaliczyć wyzwanie eliminując Richtera powaleniem z zaskoczenia.
To najważniejszy budynek na mapie. Do środka możecie dostać się wybierając jedno z głównych wejść lub np. od strony zbrojowni (pomarańczowe 11 na mapie). Musicie przedostać się na szczyt wieży. Można tam podsłuchać spotkanie oficerów, zabić Fabiana Richtera oraz zdobyć dokumenty na temat Krakena.
Jest on przed głównym wejściem do klasztoru i przebywa tu liczna grupa przeciwników. Możecie unikać wykrycia podążając murami otaczającymi dziedziniec. Znajdziecie tu też przejście do północnej części mapy (mniejsze wysp).
Możecie zabić okolicznego oficera i zabrać klucz lub wysadzić drzwi zbrojowni. Oprócz lootu znajdziecie tu też przejście pozwalające łatwiej przekraść się do głównego budynku klasztoru (pomarańczowe 9 na mapie).
Na głównym poziomie budynku akademii przebywają liczni przeciwnicy szkoleni na szpiegów. Ważniejsze są jej dolne poziomy - przechadza się tam instruktor, którego wyeliminowanie powiązane jest z pobocznym celem misji.
Do opuszczenia wyspy używana jest łódź zlokalizowana na północnym krańcu mapy. Musicie uważać na licznych snajperów rozstawionych w okolicy - używajcie lornetki do odnajdywania ich i zabijajcie ich strzałami z dużej odległości.
Sekret jest w koszu na śmieci obok ławki i kilku zaparkowanych pojazdów.
Sekret jest na dużej skrzyni przy drodze prowadzącej do południowego mostu.
List je w posiadaniu przeciwnika z nakryciem głowy stojącego niedaleko parkingu. Musicie go wyeliminować i przeszukać jego ciało. W razie przegapienia zwłok zrestartujcie misję niedaleko tego miejsca.
Sekret jest w północno-wschodniej wieży obserwacyjnej.
List jest w inwentarzu oficera Bruhla, który rozmawia ze snajperem na szczycie kościelnej wieży. Musicie go wyeliminować i przeszukać jego ciało.
Sekret jest wewnątrz budynku sąsiadującego z wrogim posterunkiem.
Dokument znajduje się wewnątrz budynku w południowo-wschodniej części miasteczka.
Sekret jest w biurze mistrza szpiegów. Dotrzyjcie na jego najwyższy poziom. Dokument leży na stole obok klucza do piwnicy.
Sekret jest na szczycie kościelnej wieży. Leży na biurku obok rozmawiających postaci.
Dokument znajduje się wewnątrz budynku w południowo-wschodniej części miasteczka.
Karty do gry leżą na stole wewnątrz baru zlokalizowanego obok parkingu.
Sekret jest w sejfie w biurze mistrza szpiegów. Dotrzyjcie na jego najwyższy poziom. Możecie otworzyć sejf mając dane wywiadowcze lub wysadzić go ładunkiem wybuchowym.
Sekret leży na stole na dolnym poziomie budynku akademii szpiegów (zejdźcie po schodach na niższe piętro).
Orzeł jest na dachu budynku i możecie go trafić z południowego punktu widokowego (pomarańczowe 1 na mapie).
Orzeł zamontowany jest na wieży sąsiadującej z dziedzińcem klasztoru. Możecie go trafić z drogi prowadzącej na dziedziniec.
Orzeł jest na szczycie ruin na jednej z małych wysp. Oddajcie strzał z dużej odległości.
Warsztat jest w pomieszczeniu przy akademii szpiegów. W celu dotarcia do niego musicie zaliczyć wspinaczkę po pnączach z północnej części mapy.
Stół warsztatowy jest wewnątrz jednego z budynków w południowo-wschodniej części miasta.
Warsztat jest wewnątrz budynku zbrojowni Osi - odbierzcie klucz pobliskiemu oficerowi lub wysadźcie wejście do zbrojowni ładunkiem wybuchowym.

Sniper Elite 5: Mapa misji 3 (Akademia szpiegowska) oraz opis lokacji

Klasztor Beaumont Saint Denis to centralna lokacja misji 3 gry Sniper Elite 5. Mapa z naszego poradnika pokazuje najważniejsze lokacje oraz sekrety z klasztoru i okolic.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Mapa misji 3 (Akademia szpiegowska - Spy Academy) z naszego poradnika do gry Sniper Elite 5 jest świetnym wprowadzeniem do głównego opisu przejścia. Zanim rozpoczniecie misję radzimy zapoznać się z klasztorem oraz otaczającymi go zabudowaniami. Na mapie zaznaczyliśmy najważniejsze lokacje, jak również sekrety i znajdźki możliwe do odblokowania, których do zgromadzenia jest 19.

Najważniejsze lokacje z mapy Beaumont Saint Denis

Do punktu widokowego dotrzecie od razu po rozpoczęciu misji (w jej domyślnym miejscu startu) - Sniper Elite 5: Mapa misji 3 (Akademia szpiegowska) oraz opis lokacji - Sniper Elite 5 - poradnik do gry
  1. Punkt widokowy - punkt 1 na mapie

Do punktu widokowego dotrzecie od razu po rozpoczęciu misji (w jej domyślnym miejscu startu). Jest to doskonałe miejsce do oddawania dalekich strzałów i pozbywania się nazistów (w tym wrogich snajperów) z odległości kilkuset metrów. Nie trzeba się też dzięki temu martwić o to, że ktoś usłyszy wystrzały.

Znajduje się on przy głównej drodze prowadzącej w stronę centralnego budynku klasztoru - Sniper Elite 5: Mapa misji 3 (Akademia szpiegowska) oraz opis lokacji - Sniper Elite 5 - poradnik do gry
  1. Posterunek (Checkpoint) - punkt 6 na mapie

Znajduje się on przy głównej drodze prowadzącej w stronę centralnego budynku klasztoru. Jest to w rezultacie bardziej oczywista ścieżka prowadząca do głównego celu misji. Alternatywnie możecie poszukać przejścia na tyłach kościoła zlokalizowanego na północny-wschód od posterunku.

Mniejszy kościół znajduje się we wschodniej części miasta i w drodze do niego musicie przede wszystkim unikać wykrycia przez snajperów - Sniper Elite 5: Mapa misji 3 (Akademia szpiegowska) oraz opis lokacji - Sniper Elite 5 - poradnik do gry
  1. Kościół - punkt 8 na mapie

Mniejszy kościół znajduje się we wschodniej części miasta i w drodze do niego musicie przede wszystkim unikać wykrycia przez snajperów. Na szczycie kościelnej wieży przebywa oficer Bruhl z listem na temat miejsca głównego spotkania. Oprócz tego na tyłach kościoła możecie znaleźć alternatywną ścieżkę w stronę klasztoru.

To główny budynek na mapie, w którym zalicza się jeden z obowiązkowych celów misji - Sniper Elite 5: Mapa misji 3 (Akademia szpiegowska) oraz opis lokacji - Sniper Elite 5 - poradnik do gry
  1. Klasztor - punkt 9 na mapie

To główny budynek na mapie, w którym zalicza się jeden z obowiązkowych celów misji. Do wielkiego budynku możecie wejść z kilku różnych stron i musicie spodziewać się napotkania licznych strażników. Bohater docelowo musi przedostać się na wieżę po to żeby podsłuchać rozmowę i zdobyć dane wywiadowcze.

Budynek akademi szpiegów znajduje się na północ od głównego budynku klasztoru - Sniper Elite 5: Mapa misji 3 (Akademia szpiegowska) oraz opis lokacji - Sniper Elite 5 - poradnik do gry
  1. Akademia szpiegowska - punkt 12 na mapie

Budynek akademi szpiegów znajduje się na północ od głównego budynku klasztoru. Zbadanie tego miejsca pozwoli Wam na odblokowanie jedynego pobocznego celu misji z zamordowania instruktora i zadanie to jest początkowo ukryte. Na terenie akademii przebywa wielu żołnierzy, ale nie trzeba ich wszystkich atakować.

Obszar ewakuacji znajduje się na północnym krańcu mapy i jest on bardzo zdradliwy, bo w okolicy tej rozstawiło się wielu snajperów, którzy mogą skutecznie przeszkadzać w eksfiltracji - Sniper Elite 5: Mapa misji 3 (Akademia szpiegowska) oraz opis lokacji - Sniper Elite 5 - poradnik do gry
  1. Miejsce ewakuacji - punkt 13 na mapie

Obszar ewakuacji znajduje się na północnym krańcu mapy i jest on bardzo zdradliwy, bo w okolicy tej rozstawiło się wielu snajperów, którzy mogą skutecznie przeszkadzać w eksfiltracji. Dobrą taktyką działania może być rozstawienie w miejscu, z którego widać widać mniejsze wysepki po to żeby zabijać wrogów strzałami z dużej odległości.

Ogólne założenia misji 3

Znajdujący się na wyspie Klasztor Beaumont-Saint-Denis jest najważniejszym obiektem w trzeciej misji gry Snpier Elite 5 - Sniper Elite 5: Mapa misji 3 (Akademia szpiegowska) oraz opis lokacji - Sniper Elite 5 - poradnik do gry

Znajdujący się na wyspie Klasztor Beaumont-Saint-Denis jest najważniejszym obiektem w trzeciej misji gry Snpier Elite 5. Oprócz wielopoziomowego głównego budynku klasztoru będziecie mieli okazję zbadać również okoliczne drogi i budynki. Mapa ta może przypominać labirynt, gdyż jest bardzo wertykalna i dostępna jest masa różnych mniej i bardziej oczywistych przejść. Radzimy na spokojnie zajmować się badaniem mapy po to żeby odkryć jak najwięcej optymalnych ścieżek i śladów.

Misję rozpoczniecie na południowym krańcu mapy i pierwszym zadaniem jest przeprawa przez plażę w stronę klasztoru. Pozwala ona w swojej początkowej fazie na bardzo skuteczne eliminowanie niektórych wrogów z dużych odległości. Sytuacja zmieni się drastycznie po dotarciu do terenów zabudowanych, w których eliminuje się wrogów głównie na krótkim i średnim dystansie.

Dużym problemem w tej misji są wrodzy snajperzy. Z racji bardzo gęstej zabudowy lokalizowanie ich może być sporym wyzwaniem, zaś oni sami dysponują dobrym polem widzenia. Musicie przede wszystkim dokładnie sprawdzać okolicę lornetką, a także błyskawicznie reagować na ostrzeżenia w postaci promieni światła odbijających się od lunety karabinu snajpera.

Podczas przechodzenia misji po raz pierwszy punkt startu jest odgórnie narzucony, ale możecie odblokować we własnym zakresie dwa kolejne i dzięki temu docelowo dysponować 3 możliwymi miejscami startu. Szczególnie interesujące może być to zachodnie (Pomost przemytników - Smugglers Landing), gdyż znajdziecie się od razu niedaleko drogi prowadzącej na wzgórze, na którym wybudowany jest klasztor.

W misji 3 na ukończenie czekają różne główne i opcjonalne zadania. Omówiliśmy je na kolejnych stronach naszego opisu przejścia gry:

  1. Ustalenie miejsce spotkania - Musicie najpierw zbliżyć się do głównej części wyspy, a następnie dowiedzieć się o planowanym spotkaniu w klasztorze. Jest to możliwe dzięki dokumentom lub podsłuchaniu rozmowy.
  2. Podsłuchanie spotkania i zdobycie danych o Krakenie - Karl musi przedostać się na jeden z wyższych poziomów klasztoru po to żeby podsłuchać przebieg spotkania wrogich oficerów i pozyskać akta Operacji Kraken.
  3. Poboczne zadanie - W misji 3 do zaliczenia macie tylko 1 opcjonalne zadanie, w ramach którego trzeba pozbyć się oficera odpowiedzialnego za trenowanie nowych szpiegów.
  4. Fabian Richter - Jest on jednym z celów z listy i domyślnie bierze udział w spotkaniu z głównego celu misji. Nasza solucja skupia się na opisaniu jak wykonać na Richterze powalenie z zaskoczenia.
  5. Ewakuacja - Dotarcie do łodzi na północnym krańcu mapy jest ostatnim krokiem i to niełatwym. Nasz opis przejścia prezentuje optymalną trasę ucieczki i wskazówki jak unikać kolejnych snajperów.

Misja 3 pozwala wejść w posiadanie 19 sekretów i znajdziek. Są to 3 stoły warsztatowe, a także różne odmiany notatek czy pamiątkowych przedmiotów. Ich lokalizacje uwzględniliśmy na mapie.

Sniper Elite 5

26 maja 2022

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2022-08-27
16:28

miedza Junior

Pobrałem płatny poradnik do Sniper Elite5. Niestety brakuje na mapach misji zaznaczonych takich rzeczy jak dokładne lokalizacja kamienne orły, ikony na mapach misji które by ułatwiły rozgrywkę i ich znajdowanie. Poza tym poradnik jak najbardziej w porządku. Pozdrawiam.

Komentarz: miedza
2023-03-07
16:26

wiesiekj Junior

Mam poważny problem. Komputer nie chce zapisywać postepów w grze. Dzieje sie to od czasu gdy 2 miesiące temu przesiadłem się z W10 na W11. Ktoś coś wie jak temu zaradzic. Dodam, że reinstalacja gry nie pomogła.

Komentarz: wiesiekj

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl