Silent Hunter 3: Torpedy
Aktualizacja:
Torpedy wykorzystywane w grze Silent Hunter 3 można podzielić na 4 grupy: z napędem parogazowym, z napędem elektrycznym, z programatorem oraz samonaprowadzane akustycznie. Na początku wojny mamy do dyspozycji tylko dwa rodzaje torped T1 i T2. Z biegiem czasu dochodzą unowocześnione T3 (1941 r.) oraz torpedy z programatorami FaT (1941-42) i LuT (1943-44) oraz torpedy z zapalnikami akustycznymi: Falke (1942), Zaunkönig I (1943) oraz Zaunkönig II (1944).

T1 - jest to torpeda wynaleziona przed wojną i dość powszechnie stosowana w pierwszym okresie walk. Największą wadą tej torpedy jest jej napęd silnikiem spalinowym wytwarzającym parę. Torpeda tego typu zostawia za sobą widoczny z daleka ślad z pęcherzyków powietrza. Zdradzała przez to pozycję okrętu wystrzeliwującego torpedę oraz dawała szansę załodze statku na zrobienie uniku. Z tego powodu stosowana była głównie w nocy. Do zalet tej torpedy należy jej duża szybkość (44 węzły) oraz zasięg (ok. 14 km).
T2, T3 - ten typ torpedy był najczęściej stosowany mimo początkowych problemów z jej zapalnikami oraz urządzeniami odpowiedzialnymi za utrzymywanie odpowiedniej głębokości. Napędzana była silnikiem elektrycznym i pozostawała niewidoczna dla wroga aż do momentu trafienia. Torpeda T3 miała powiększoną pojemność baterii w stosunku do T2 (5 km - w grze jest on trochę zaniżony) i co za tym idzie większy zasięg (7,5 km). T2 i T3 rozwijały 30 węzłów.
FaT I, FaT II - były to zmodyfikowane torpedy typu T1 i T2. Dodano do nich programator FaT (Federapparat Torpedo). Torpeda została zaprojektowana do zwalczania licznych zespołów jednostek pływających, np. konwojów atlantyckich. Na zaprogramowanym odcinku poruszała się po linii prostej, a następnie zaczynała zygzakować w również zaprogramowanym kierunku. Zmiany kursu można było ustawić co około 800 lub 1500 metrów.
LuT I, LuT II - były to torpedy dalekobieżne z programatorem pozwalającym ustawić kurs torpedy tak, aby po przebyciu danego odcinka zaczęła zygzakować lub krążyć. Torpedy LuT były przystosowane do wystrzeliwania z dużych głębokości (do 50 m).
Falke, Zaunkönig I, Zaunkönig II - prace nad tą bronią zaczęły się już w roku 1936 jednak pierwsze użycie bojowe nastąpiło w 1943 r. Były to torpedy samonaprowadzające się na odgłos pracy silników lub śrub okrętowych. W założeniu miano je odpalać w ogólnym kierunku celu, który następnie samodzielnie namierzały za pomocą własnych, pasywnych hydrolokatorów. Falke ze względu na swoją małą prędkość była stosowana przeciwko statkom handlowym. Eskortowce mogły ją z powodzeniem wymanewrować. Zaunkönig I miały być cudowną bronią przeciwko eskortowcom. Posiadały już zapalnik magnetyczny oraz rozwijały większą prędkość. Szybko jednak znaleziono antidotum w postaci urządzenia zwanego "Foxer", które ciągnięte za rufą imitowało hałas śrub okrętowych i powodowało przedwczesną eksplozję torpedy. Niemieccy konstruktorzy w odpowiedzi na foxera wprowadzili Zaunkönig II, które miały być mniej wrażliwe na urządzenia zakłócające. W rzeczywistości torpedy tego typu nie zostały użyte w operacjach bojowych (w grze mamy jednak szansę zaopatrzyć w nie nasz okręt).
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany318939 Junior
To nie prawda że nie warto wchodzić do portów przeciwnika.
Te w Szkocji są ekstra.
Byłem w Loch Ewe i zatopiłem lekki krążownik Fiji oraz 4 niszczyciele - na więcej
nie miałem torped. Trzeba być tylko ostrożnym i max wolna naprzód (lub stop)
w zanurzeniu.
Oto terminy kiedy warto to zrobić :
1939.09.15 1939.10.10 Auxiliary Cruiser Scapa Flow
1939.10.04 1939.10.14 BB Revenge Scapa Flow
1939.11.01 1940.01.05 BB Nelson Loch Ewe
1940.03.01 1940.05.01 Auxiliary Cruiser Scapa Flow
1940.03.07 1940.04.25 CV Illustrious Scapa Flow
1940.04.01 1940.06.01 Auxiliary Cruiser Scapa Flow
1940.05.17 1945.01.01 CL Fiji Light Cruiser Loch Ewe
1940.05.24 1940.06.30 CL Dido Light Cruiser Scapa Flow
1940.12.11 1940.12.31 BB King George V Scapa Flow
1941.02.01 1941.02.17 Auxiliary Cruiser Scapa Flow (doesn't spawn in v1.0-v1.3)
1941.02.10 1941.03.20 Auxiliary Cruiser Scapa Flow (doesn't spawn in v1.0-v1.3)
1941.03.15 1941.04.30 CL Fiji Light Cruiser Scapa Flow (?)
1942.02.03 1942.02.28 BB King George V Scapa Flow
zanonimizowany45782 Legend
Ręczne wprowadzanie danych jest koszmarne :)
zanonimizowany242502 Pretorianin
a puzniejsze daty bo ja jestem juz 4 .12.1942
zanonimizowany337322 Legionista
Własnie zakupiłem silenta huntera wczoraj , mam problem w pierwszej misji .
Wypełniłem wszystkie rozkazy i nie moge ukończyc misji nie wiem jak ? Jak zakonczyc misjie i rozpoczac 2 misjie , daje esc to pisze opusc misjie , co trzeba zrobic po wypełnieniu zadania zeby mozna było ukonczyc misje .
Jagdtiger Pretorianin
Chodzi ci o misje treningowe czy o pierwszy patrol?
zanonimizowany412997 Junior
szkoda ae trzeba placic
Jagdtiger Pretorianin
Wielkiej straty nie ma. Poradnik i tak już się mooooocno zdeaktualizował. Pisany był jeszcze przed premierą gry w Polsce, kiedy nie wyszły jeszcze praktycznie żadne patche i mody.
bem Junior
zanonimizowany469216 Junior
Po co poradnik? W oryginalnej grze jest spoko instrukcja .Oczywiscie zrozumiala dla tych, którzy interesują się okretami podwodnymi.Bo to gra dla maniakow - podwodniakow.
zanonimizowany527572 Junior
za darmo to się tu reklam nie wystawia
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
