Silent Hunter 3: Przechwycenie

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

W czasie patrolu będziemy otrzymywać informacje z BdU o konwojach bądź grupach okrętów wojennych. W meldunkach znajdzie się informacja o pozycji, prędkości i kursie konwoju. Na tej podstawie można wyznaczyć kurs na przechwycenie. Za pomocą poniższego zestawienia obliczamy jaki odcinek drogi i w jakim czasie pokona konwój. To samo sprawdzamy dla naszego okrętu i wyznaczamy kurs przechwycenia. Nasz kurs i kurs konwoju powinny przecinać się w miejscu przypuszczalnego kontaktu wzrokowego.

Dystans / 24h

Dystans / 24h

1kts = 24 nm* = 44 km

2kts = 48 nm = 89 km

3kts = 72 nm = 133 km

4 kts = 96 nm = 178 km

5 kts = 120 nm = 222 km

6 kts = 144 nm = 267 km

7 kts = 168 nm = 311 km

8 kts = 192 nm = 356 km

9 kts = 216 nm = 400 km

10 kts = 240 nm = 444 km

11 kts = 264 nm = 489 km

12 kts = 288 nm = 533 km

13 kts = 312 nm = 578 km

14 kts = 336 nm = 622 km

15 kts = 360 nm = 667 km

16 kts = 384 nm = 711 km

17 kts = 408 nm = 756 km

18 kts = 432 nm = 800 km

19 kts = 456 nm = 845 km

20 kts = 480 nm = 889 km

21 kts = 504 nm = 933 km

 

*1 nautical mile (nm) = 1852 m

Na podstawie prostego przykładu pokażę dokładniej, jak wyznaczać kurs i miejsce przechwycenia statku - Przechwycenie | Podstawy Silent Hunter 3 - Silent Hunter III - poradnik do gry

Na podstawie prostego przykładu pokażę dokładniej, jak wyznaczać kurs i miejsce przechwycenia statku. Na powyższym obrazku widać pozycję statku oraz jego kurs. Założyłem, że statek handlowy w lekkim sztormie będzie się poruszał z prędkością ok. 6-8 węzłów. Biorąc z tego średnią 7 węzłów obliczam, że pokona on w ciągu dnia ok. 311 km. Tak więc w ciągu godziny przepłynie ok. 13 km. Przewiduję przechwycenie statku za 2 godziny czyli po przepłynięciu przez niego ok. 26 km. Okrąg na rysunku rysujemy cyrklem na mapie nawigacyjnej, ma on promień 26 kilometrów, a strzałka skierowana jest tam, gdzie kurs statku. Rysuję drugi okrąg tak jak na rysunku poniżej, z tym że jego środek umiejscawiam na pozycji mojego okrętu a średnica dochodzi do przypuszczalnego punktu przechwycenia. Odczytuję, że promień okręgu ma 17 kilometrów. Wychodzi więc na to, że płynąc z prędkością 5 węzłów przepłynę w ciągu godziny 9,25 km a w ciągu dwóch godzin 18,5 km czyli mniej więcej tyle ile wynosi odległość do punktu przechwycenia.

Zmieniamy kurs i prędkość i czekamy około dwóch godzin na taki meldunek - Przechwycenie | Podstawy Silent Hunter 3 - Silent Hunter III - poradnik do gry

Zmieniamy kurs i prędkość i czekamy około dwóch godzin na taki meldunek:

Podejście do konwoju można przeprowadzić na kilka sposobów - Przechwycenie | Podstawy Silent Hunter 3 - Silent Hunter III - poradnik do gry

Podejście do konwoju można przeprowadzić na kilka sposobów. Wybór sposobu zależny jest od widoczności, naszego położenia oraz od ilości okrętów eskortowych. Gdy widoczność jest bardzo mała i widzimy tylko niewielki wycinek konwoju najlepiej podchodzić w wynurzeniu jak najbliżej statków. Przy pomocy stabilizowanego UZO mamy szansę określić w miarę dokładnie odległość do celu. Gdybyśmy płynęli w zanurzeniu, to bujanie kadłuba a co za tym idzie całego peryskopu uniemożliwiałoby skuteczne odczytywanie danych. W sztormie też mamy mniejsze szanse na wykrycie. Podobna sytuacja jest w bezksiężycową noc, nasz okręt z racji posiadania niskiej sylwetki ma szansę podejścia na małą odległość nie wykryty. Gdy widoczność jednak nie pozwala na skryte podejście w wynurzeniu to najlepiej wyjść w bezpiecznej odległości przed czoło konwoju i tam się zanurzyć. W zanurzeniu spokojnie można poczekać aż konwój sam nam podpłynie pod celowniki. Gorzej jeśli silna eskorta "czesze" asdic'ami rejon przed czołem konwoju. W takim wypadku trzeba próbować przedrzeć się z boku bądź od tyłu. W każdym bądź razie wdarcie się do środka konwoju jest kluczem do sukcesu. Skradając się na głębokości peryskopowej trzeba unikać zbyt częstych obserwacji peryskopem aby nie zdradzić swojej pozycji. Jeśli uznamy, że wdarcie się do środka konwoju jest zbyt niebezpieczne to można spróbować ataku z boku z większej a co za tym idzie z bezpieczniejszej odległości.

Młodych i porywczych podwodniaków często kusi, żeby spróbować wedrzeć się do wrogiego portu. Tutaj niestety muszę wszystkich rozczarować. Porty najczęściej świecą pustkami. Jedyne jednostki, na jakie można się w nich natknąć to niszczyciele, eskortowce i małe jednostki patrolowe. Zdarzają się oczywiście wyjątki i czasami uda się trafić na coś większego, ale to naprawdę nieliczne przypadki. Od wersji 1.2 porty są dodatkowo strzeżone przez pola minowe. Możliwe, że zmieni się to w kolejnych patchach i dodatkach.

Podobało się?

0

Silent Hunter III

15 marca 2005

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne
2006-02-16
15:19

zanonimizowany318939 Junior

To nie prawda że nie warto wchodzić do portów przeciwnika.
Te w Szkocji są ekstra.
Byłem w Loch Ewe i zatopiłem lekki krążownik Fiji oraz 4 niszczyciele - na więcej
nie miałem torped. Trzeba być tylko ostrożnym i max wolna naprzód (lub stop)
w zanurzeniu.
Oto terminy kiedy warto to zrobić :
1939.09.15 1939.10.10 Auxiliary Cruiser Scapa Flow
1939.10.04 1939.10.14 BB Revenge Scapa Flow
1939.11.01 1940.01.05 BB Nelson Loch Ewe
1940.03.01 1940.05.01 Auxiliary Cruiser Scapa Flow
1940.03.07 1940.04.25 CV Illustrious Scapa Flow
1940.04.01 1940.06.01 Auxiliary Cruiser Scapa Flow
1940.05.17 1945.01.01 CL Fiji Light Cruiser Loch Ewe
1940.05.24 1940.06.30 CL Dido Light Cruiser Scapa Flow
1940.12.11 1940.12.31 BB King George V Scapa Flow
1941.02.01 1941.02.17 Auxiliary Cruiser Scapa Flow (doesn't spawn in v1.0-v1.3)
1941.02.10 1941.03.20 Auxiliary Cruiser Scapa Flow (doesn't spawn in v1.0-v1.3)
1941.03.15 1941.04.30 CL Fiji Light Cruiser Scapa Flow (?)
1942.02.03 1942.02.28 BB King George V Scapa Flow

Komentarz: zanonimizowany318939
2006-02-16
15:21

zanonimizowany45782 Legend

Ręczne wprowadzanie danych jest koszmarne :)

Komentarz: zanonimizowany45782
2006-03-12
19:55

zanonimizowany242502 Pretorianin

😊

a puzniejsze daty bo ja jestem juz 4 .12.1942

Komentarz: zanonimizowany242502
2006-03-14
14:24

zanonimizowany337322 Legionista

😒

Własnie zakupiłem silenta huntera wczoraj , mam problem w pierwszej misji .
Wypełniłem wszystkie rozkazy i nie moge ukończyc misji nie wiem jak ? Jak zakonczyc misjie i rozpoczac 2 misjie , daje esc to pisze opusc misjie , co trzeba zrobic po wypełnieniu zadania zeby mozna było ukonczyc misje .

Komentarz: zanonimizowany337322
2006-03-14
15:24

Jagdtiger Pretorianin

Chodzi ci o misje treningowe czy o pierwszy patrol?

Komentarz: Jagdtiger
2006-12-12
11:42

zanonimizowany412997 Junior

😒

szkoda ae trzeba placic

Komentarz: zanonimizowany412997
2006-12-12
13:34

Jagdtiger Pretorianin

Wielkiej straty nie ma. Poradnik i tak już się mooooocno zdeaktualizował. Pisany był jeszcze przed premierą gry w Polsce, kiedy nie wyszły jeszcze praktycznie żadne patche i mody.

Komentarz: Jagdtiger
2007-06-23
02:04

zanonimizowany469216 Junior

👍

Po co poradnik? W oryginalnej grze jest spoko instrukcja .Oczywiscie zrozumiala dla tych, którzy interesują się okretami podwodnymi.Bo to gra dla maniakow - podwodniakow.

Komentarz: zanonimizowany469216
2008-01-23
19:09

zanonimizowany527572 Junior

za darmo to się tu reklam nie wystawia

Komentarz: zanonimizowany527572

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl