Silent Hunter 3: Podsumowanie

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Podsumowanie

Powyższe obliczenia jest względnie łatwo zrobić przy spokojnym morzu. Natomiast przy burzliwej pogodzie określenie np. odległości do celu może być bardzo problematyczne. Wiele danych trzeba w takim wypadku określać szacunkowo. Prawdopodobieństwo pudła jest wtedy dość spore. Dodam jeszcze, że atakować powinniśmy z jak najmniejszej odległości. Wtedy nawet przy źle wprowadzonych danych (np. przy błędnie oszacowanej prędkości) są jeszcze spore szanse, że torpeda jednak trafi.

Opisany przeze mnie sposób określania prędkości nie jest jedynym. Prędkość można też określić drugim sposobem przy pomocy stopera przy peryskopie/UZO. Po określeniu odległości (tak jak to wcześniej opisałem) przełączamy na Angle on Bow (AOB) i ustawiamy odpowiednią wartość. Aby to zrobić, musimy jednak wiedzieć, jakim kursem płynie statek. Na najwyższym poziomie trudności, gdy komputer automatycznie nie pokazuje zauważonych jednostek wroga na mapie, a co za tym idzie ciężko na oko ocenić kurs wrogiego statku, bardzo trudno będzie wyznaczyć dokładnie AOB. Jeśli jednak uda się to zrobić z przyzwoitą dokładnością, to wystarczy tylko dokonać pomiaru stoperem (czym dłużej tym większa dokładność). Po wyłączeniu stopera komputer automatycznie poda nam prędkość statku. Jeśli jednak popełnimy błąd przy szacowaniu odległości bądź AOB, podana prędkość będzie odbiegała od rzeczywistej. Pamiętajmy też, że wartość AOB w momencie pomiaru prędkości może się różnić od AOB wprowadzanego do TDC w momencie ataku. W międzyczasie statek może pokonać pewien dystans i kąt ten może się zmienić. AOB ustawiany przy peryskopie służy tylko do wyznaczenia prędkości i nie trzeba koniecznie go ustawiać (jeśli użyjemy pierwszego sposobu na określenie prędkości parametr ten w tym momencie będzie niepotrzebny) a AOB ustawiany na pokrętle w TDC jest już istotnym parametrem potrzebnym do prawidłowego ustawienia TDC.

Można też połączyć oba te sposoby i wyznaczyć prędkość za pomocą stopera wcześniej jednak dokonując dwóch pomiarów odległości co pozwoli na ustalenie dokładnego kursu statku. Znając dokładnie kurs statku ustalamy kąt biegu AOB i za pomocą stopera mierzymy prędkość. Trzeci sposób będzie najwygodniejszy dla tych, którym nie chce się obliczać prędkości na podstawie przebytej drogi. Przy pomocy stopera robi to za nas komputer.

Podobało się?

0

Silent Hunter III

15 marca 2005

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne
2006-02-16
15:19

zanonimizowany318939 Junior

To nie prawda że nie warto wchodzić do portów przeciwnika.
Te w Szkocji są ekstra.
Byłem w Loch Ewe i zatopiłem lekki krążownik Fiji oraz 4 niszczyciele - na więcej
nie miałem torped. Trzeba być tylko ostrożnym i max wolna naprzód (lub stop)
w zanurzeniu.
Oto terminy kiedy warto to zrobić :
1939.09.15 1939.10.10 Auxiliary Cruiser Scapa Flow
1939.10.04 1939.10.14 BB Revenge Scapa Flow
1939.11.01 1940.01.05 BB Nelson Loch Ewe
1940.03.01 1940.05.01 Auxiliary Cruiser Scapa Flow
1940.03.07 1940.04.25 CV Illustrious Scapa Flow
1940.04.01 1940.06.01 Auxiliary Cruiser Scapa Flow
1940.05.17 1945.01.01 CL Fiji Light Cruiser Loch Ewe
1940.05.24 1940.06.30 CL Dido Light Cruiser Scapa Flow
1940.12.11 1940.12.31 BB King George V Scapa Flow
1941.02.01 1941.02.17 Auxiliary Cruiser Scapa Flow (doesn't spawn in v1.0-v1.3)
1941.02.10 1941.03.20 Auxiliary Cruiser Scapa Flow (doesn't spawn in v1.0-v1.3)
1941.03.15 1941.04.30 CL Fiji Light Cruiser Scapa Flow (?)
1942.02.03 1942.02.28 BB King George V Scapa Flow

Komentarz: zanonimizowany318939
2006-02-16
15:21

zanonimizowany45782 Legend

Ręczne wprowadzanie danych jest koszmarne :)

Komentarz: zanonimizowany45782
2006-03-12
19:55

zanonimizowany242502 Pretorianin

😊

a puzniejsze daty bo ja jestem juz 4 .12.1942

Komentarz: zanonimizowany242502
2006-03-14
14:24

zanonimizowany337322 Legionista

😒

Własnie zakupiłem silenta huntera wczoraj , mam problem w pierwszej misji .
Wypełniłem wszystkie rozkazy i nie moge ukończyc misji nie wiem jak ? Jak zakonczyc misjie i rozpoczac 2 misjie , daje esc to pisze opusc misjie , co trzeba zrobic po wypełnieniu zadania zeby mozna było ukonczyc misje .

Komentarz: zanonimizowany337322
2006-03-14
15:24

Jagdtiger Pretorianin

Chodzi ci o misje treningowe czy o pierwszy patrol?

Komentarz: Jagdtiger
2006-12-12
11:42

zanonimizowany412997 Junior

😒

szkoda ae trzeba placic

Komentarz: zanonimizowany412997
2006-12-12
13:34

Jagdtiger Pretorianin

Wielkiej straty nie ma. Poradnik i tak już się mooooocno zdeaktualizował. Pisany był jeszcze przed premierą gry w Polsce, kiedy nie wyszły jeszcze praktycznie żadne patche i mody.

Komentarz: Jagdtiger
2007-06-23
02:04

zanonimizowany469216 Junior

👍

Po co poradnik? W oryginalnej grze jest spoko instrukcja .Oczywiscie zrozumiala dla tych, którzy interesują się okretami podwodnymi.Bo to gra dla maniakow - podwodniakow.

Komentarz: zanonimizowany469216
2008-01-23
19:09

zanonimizowany527572 Junior

za darmo to się tu reklam nie wystawia

Komentarz: zanonimizowany527572

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl