Silent Hunter 3: Obrona

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Życie załogi U-Boota nie składa się tylko z pasma samych sukcesów i ciągłej walki ofensywnej. Często trzeba też przeżyć kontratak wroga. Dysponujemy jednak jednym bardzo poważnym atutem - możliwością zanurzenia. O pojedynkach artyleryjskich z wrogiem na powierzchni nie będę się rozpisywał, gdyż okręt podwodny nie ma wielkich szans z lepiej uzbrojonym i opancerzonym niszczycielem. Można spróbować powalczyć ze ścigaczami torpedowymi albo z trawlerami, ale to też gra niewarta świeczki. Satysfakcja z zatopienia takiej jednostki jest niewielka, a ryzyko utraty własnego okrętu dość spore. Lepiej się zanurzyć i po prostu wymanewrować takie jednostki, które wielkiej szkody pod wodą nam nie zrobią. Sprawa wygląda inaczej po namierzeniu przez niszczyciel bądź korwetę.

Po namierzeniu nas Asdic'em należy zejść na jak największą możliwą do osiągnięcia głębokość. Bomby głębinowe potrzebują trochę czasu, aby opaść na taką głębokość, a co za tym idzie, mamy więcej czasu na ich uniknięcie. Jeśli na okręcie nie musimy walczyć z przeciekami to bardzo wskazana jest komenda "rig for silent running". Po jej wydaniu wszystkie hałasujące czynności są zawieszone. Nie można przeładowywać torped, naprawiać okrętu itp. Często udaje się w ten sposób zgubić wrogie okręty. Jeśli jednak operator sonaru mimo to nas skutecznie namierzy to należy się wsłuchiwać w komendy hydroakustyka, który ostrzega o wystrzeleniu bądź wyrzuceniu bomb głębinowych. Mamy wtedy krótką chwilę na nagły zwrot i zwiększenie prędkości do całej naprzód. Po skutecznym uniku znów wracamy na najcichszą pracę silników. Tuż po wyminięciu eksplodujących bomb można spróbować wyrzucić śmieci i szczątki z okrętu (komenda "deploy decoys"). Jeśli będziemy mieli szczęście, to wróg to zinterpretuje jako szczątki z naszego zniszczonego okrętu i da nam spokój. Jeśli nagle ataki ustaną, to najlepiej osobiście obsłuchać teren wokół okrętu hydrofonem przy zatrzymanych silnikach. Jeśli odgłosy śrub się oddalają a w pobliżu nic podejrzanego nie słychać to można wynurzyć się na peryskopową. Zbadanie peryskopem powierzchni to konieczność. Wróg potrafi czasami zaskoczyć i czaić się z wyłączonymi silnikami nasłuchując własnymi hydrofonami. Nieostrożny dowódca przekonany, że jest już bezpieczny może łatwo dać się zaskoczyć.

W późniejszym okresie wojny dysponując wyrzutniami BOLD można spróbować w ten sposób oszukać wroga. Operator Asdic'a dość często traci w takim wypadku namiar na nasz okręt i mamy trochę czasu na oddalenie się z niebezpiecznego rejonu.

Jeśli jednak w czasie naszego ataku zostaniemy nagle zaskoczeni przez szarżujący na pełnej prędkości okręt wroga i gdy czasu na zanurzenie albo na zwrot już nie ma to pozostaje tylko jedna możliwość. Powinniśmy w takim wypadku sami zaatakować taki okręt wystrzeliwując wachlarz torped w jego dziób. Przy odrobinie szczęścia jedna z torped trafi (pamiętać należy, aby w takim wypadku używać zapalników magnetycznych, torpedy z zapalnikami kontaktowymi nawet jeśli uderzą w kadłub, to trafiając w dziób najprawdopodobniej zrykoszetują nie detonując głowicy bojowej). Ten typ ataku powinniśmy jednak stosować naprawdę jako ostateczność.

Podobało się?

0

Silent Hunter III

15 marca 2005

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne
2006-02-16
15:19

zanonimizowany318939 Junior

To nie prawda że nie warto wchodzić do portów przeciwnika.
Te w Szkocji są ekstra.
Byłem w Loch Ewe i zatopiłem lekki krążownik Fiji oraz 4 niszczyciele - na więcej
nie miałem torped. Trzeba być tylko ostrożnym i max wolna naprzód (lub stop)
w zanurzeniu.
Oto terminy kiedy warto to zrobić :
1939.09.15 1939.10.10 Auxiliary Cruiser Scapa Flow
1939.10.04 1939.10.14 BB Revenge Scapa Flow
1939.11.01 1940.01.05 BB Nelson Loch Ewe
1940.03.01 1940.05.01 Auxiliary Cruiser Scapa Flow
1940.03.07 1940.04.25 CV Illustrious Scapa Flow
1940.04.01 1940.06.01 Auxiliary Cruiser Scapa Flow
1940.05.17 1945.01.01 CL Fiji Light Cruiser Loch Ewe
1940.05.24 1940.06.30 CL Dido Light Cruiser Scapa Flow
1940.12.11 1940.12.31 BB King George V Scapa Flow
1941.02.01 1941.02.17 Auxiliary Cruiser Scapa Flow (doesn't spawn in v1.0-v1.3)
1941.02.10 1941.03.20 Auxiliary Cruiser Scapa Flow (doesn't spawn in v1.0-v1.3)
1941.03.15 1941.04.30 CL Fiji Light Cruiser Scapa Flow (?)
1942.02.03 1942.02.28 BB King George V Scapa Flow

Komentarz: zanonimizowany318939
2006-02-16
15:21

zanonimizowany45782 Legend

Ręczne wprowadzanie danych jest koszmarne :)

Komentarz: zanonimizowany45782
2006-03-12
19:55

zanonimizowany242502 Pretorianin

😊

a puzniejsze daty bo ja jestem juz 4 .12.1942

Komentarz: zanonimizowany242502
2006-03-14
14:24

zanonimizowany337322 Legionista

😒

Własnie zakupiłem silenta huntera wczoraj , mam problem w pierwszej misji .
Wypełniłem wszystkie rozkazy i nie moge ukończyc misji nie wiem jak ? Jak zakonczyc misjie i rozpoczac 2 misjie , daje esc to pisze opusc misjie , co trzeba zrobic po wypełnieniu zadania zeby mozna było ukonczyc misje .

Komentarz: zanonimizowany337322
2006-03-14
15:24

Jagdtiger Pretorianin

Chodzi ci o misje treningowe czy o pierwszy patrol?

Komentarz: Jagdtiger
2006-12-12
11:42

zanonimizowany412997 Junior

😒

szkoda ae trzeba placic

Komentarz: zanonimizowany412997
2006-12-12
13:34

Jagdtiger Pretorianin

Wielkiej straty nie ma. Poradnik i tak już się mooooocno zdeaktualizował. Pisany był jeszcze przed premierą gry w Polsce, kiedy nie wyszły jeszcze praktycznie żadne patche i mody.

Komentarz: Jagdtiger
2007-06-23
02:04

zanonimizowany469216 Junior

👍

Po co poradnik? W oryginalnej grze jest spoko instrukcja .Oczywiscie zrozumiala dla tych, którzy interesują się okretami podwodnymi.Bo to gra dla maniakow - podwodniakow.

Komentarz: zanonimizowany469216
2008-01-23
19:09

zanonimizowany527572 Junior

za darmo to się tu reklam nie wystawia

Komentarz: zanonimizowany527572

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl