Pirates: Umiejętności
Aktualizacja:
Umiejętności
Każdy bohater jest opisany za pomocą jednej z pięciu umiejętności, ułatwiającej konkretny aspekt gry. Oto pełna lista wszystkich dobrodziejstw wraz z jej wpływem na rozgrywkę:
Fencing | |
![]() | Umiejętność władania bronią białą podczas pojedynków jeden na jednego. Na ogół pomijana przez wytrawnych graczy (potyczki szermiercze uchodzą w Sid Meier's Pirates! za wyjątkowo proste), chociaż niewątpliwie przydatna. Umiejętność ta zwiększa szybkość, zarówno w ataku jak i obronie, co ma ogromny wpływ na charakter pojedynku - ciosy łatwiej sięgają przeciwnika. Szermierka przydaje się również w późniejszej fazie gry, kiedy to nasz bohater staje się wolniejszy na skutek słabej kondycji. |
Gunnery | |
![]() | Umiejętność władania bronią palną podczas morskich batalii. Zwiększa nie tylko szybkość, z jaką załoga ładuje okrętowe działa ale wpływa również na celność danego strzału. Opcja pomijana przez większość graczy, głównie ze względu na to, że nadmiernie podziurawione statki mają ogromną szansę zejść na dno. Umiejętność ta wpływa też dodatnio na bonusy przyznane za użycie innych rodzajów amunicji, np. Chain Shot z opcją Gunnery potrafi skuteczniej podziurawić żagle przy niewielkiej liczbie armat. |
Medicine | |
![]() | Umiejętność poprawiająca ogólną kondycję pirata (jedyna specjalność w Sid Meier's Pirates!, która nie daje wymiernych efektów w początkowej fazie gry). Wyszkolony w sztukach medycznych bohater lepiej znosi trudny korsarskiego żywota, a co za tym idzie, jest w stanie dłużej cieszyć się dobrym zdrowiem. Umiejętność wybierana przez graczy, którzy nie chcą sobie w żaden sposób ułatwiać mini-gier, lub tych marzących o jak najdłuższej "karierze" swojego bohatera. |
Navigation | |
![]() | Umiejętność lepszego władania sterem. Przydaje się zarówno podczas tradycyjnego rejsu, jak i walki. W pierwszym przypadku zwiększa szybkość poruszania się całej armady, rzecz niezmiernie istotna podczas uciążliwych rejsów z zachodu na wschód (w Sid Meier's Pirates! praktycznie cały czas wieje przeciwny wiatr). W trakcie potyczki z innym statkiem, ułatwia manewrowanie okrętem. Umiejętność wybierana przez graczy, którzy bardziej cenią sobie akcję niż uciążliwe operowanie sterem (zwłaszcza podczas walki). |
Wit and Charm | |
![]() | Umiejętność zaskarbiania sobie względów u płci przeciwnej. W praktyce sprowadza się do luźniejszego spojrzenia na taniec, co może być czynnikiem decydującym o wyborze tego ułatwienia przez większość graczy. Wygibasy na parkiecie uchodzą za jedną z najtrudniejszych sekwencji w Sid Meier's Pirates! i mogą niektórych użytkowników doprowadzić do szewskiej pasji. Gracze wyposażeni w "Wit and Charm" będą łaskawiej oceniani podczas wykonania złego ruchu w tańcu. Jeśli pomylimy się, możemy mieć pewność, że od czasu do czasu nasz błąd nie zostanie zauważony przez partnerkę. |
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, która z powyższych umiejętności jest najlepsza - każda ma bowiem swoje zalety. Większość graczy preferuje wybór "Wit and Charm", gdyż taniec (zwłaszcza na wyższych poziomach) okazuje się morderczo trudny. Warto pamiętać, że kontakty z córkami gubernatorów mają też niebagatelny wpływ na zdobywane informacje, zwłaszcza o lokacji zaginionych miast. Osobiście właśnie tą umiejętność wybieram najczęściej. W prywatnym rankingu drugie miejsce zajmuje "Navigation", pozostałych nie używam.
Komentarze czytelników
Misza Generał
Brawo brawo i jeszcze raz brawo ...
Poradnik pierwsza klasa... (U.V. ---> naprawdę kawał świetnej roboty)
zanonimizowany74422 Pretorianin
Jestem pod wrażeniem zarówno poradnika, jak i samej gry (mnogość dostępnych opcji). Gratulacje U.V.!
smok wawelski Chorąży
Gra świetna, tylko brakuje kupowania statków w stoczni.Tylko ciężko jest bezbłędnie wykonać taniec.
zanonimizowany1988 Junior
Gratuluję. Na prawdę najlepszy poradnik do gry jaki widziałem. A jestem jej fanem jeszcze od wersji na Amigę :) Potem GOLD, I wreszcie ta wersja. Marzyłem o tym kiedy grałem w tą gre na AMIGĘ!
Co do tej wersji:
1. Warto dodac, że jeśli CHCESZ koniecznie napaść miasto które jest do ciebie dobrze nastawione to MUSISZ zaatakowac je z lądu. Wtedy jest wybór. Czasami chcesz to zrobić, gdy zdobywasz tytuły w czterech państwach na raz, lub zaraz po sobie.
2. Zastanawiam się czemu sa takie różnice w poradnikach w internecie, instrukcji a rzeczywistości. W (przychylność Indian podczas bitwy itp). W jednym z poradników natrafiłem na możliwość ataku miasta z wody! (Jak w starych wersjach gry). Czy jest jakaś wersja na konsole?
3. Taniec - kochani ćwiczyć, ćwiczyć i ćwiczyć! I zapomnieć o myszce! Palce na numerycznej i gały w ekran, do tego poczucie rytmu :) Ja na swashbuckler, przy pięknej córce nie robię żadnego błędu. Da się :)
4. Ta gra i Seadogs2 to chyba najlepsze z setek gier w tych klimatach. Dwie trochę różne, ale obie super.
5. A najlepsze jest to, że kiedy gram sobie czasem w grę, moja żona oparta na moim ramieniu przygląda się rozgrywce. Super gra (i super żona :D )
pozdrawiam wszystkich fanów gry!
aaa_82 Legionista
witam wie ktoś jak podbić Barbados i st. Eustatius i czy da się przejąć małe miasteczka bo resztę podbiłem dla Hiszpanii proszę o kontakt na gg 7428115 z góry dziękuje za pomoc a poza tym super gra
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.





