Pirates: Bronie, ciosy i uniki
Aktualizacja:
Bronie, ciosy i uniki
Począwszy od poziomu trudności Journeyman, przed walką szermierczą będzie można wybrać jeden z trzech rodzajów broni. W przeciwieństwie do poprzednich odsłon Sid Meier's Pirates!, nie istnieje tu sytuacja, w której szpady różnią się pod względem zasięgu i jakości zadawanych obrażeń. Wszystkie bronie oferują takie same uderzenia i uniki, jedyna różnica polega na szybkości z jaką je wyprowadzamy:
- Cutlass - największa pod względem rozmiarów broń w grze, znakomicie nadaje się do stosowania uników i zasłon. Jeśli chodzi o wyprowadzanie szybkich ataków, broń pozostawia dużo do życzenia.
- Rapier - lekka i poręczna szpada, polecana jest przede wszystkim entuzjastom szybkich natarć i kontrataków. Niezbyt skuteczna w obronie.
- Longsword - próba wypośrodkowania obu powyższych cech. Zarówno atak jak i obrona plasuje się w tu w stanach średnich. Chyba najrzadziej używana szpada w grze, lepiej skoncentrować się na wypracowaniu technik ataku lub obrony przy pomocy powyższych środków zagłady.
Wybór broni ma swoje przełożenie na aktualny poziom trudności. W początkowych fazach rozgrywki dobrze jest stosować Rapier, gdyż przeciwnicy są powolni w unikach i z reguły poddają się naszym atakom. Ostatnie poziomy trudności to niemalże tylko obrona, dlatego doskonale sprawdza się Cutlass. Pamiętaj, że przewaga wypracowana na polu bitwy (szczegółowe informacje o tym aspekcie potyczki znajdziesz poniżej), w dużej mierze zależy od skuteczności uników, a nie ataków.
Podczas walki szermierczej dostępne są trzy rodzaje uderzeń i tyleż samo uników, dających Ci szanse na szybki kontratak. Poniżej znajdziesz omówienie wszystkich akcji (poleceniu "Taunt" szerzej przyjrzymy się w kolejnym podrozdziale), jakie może wykonać Twój bohater:
- Chop (klawisz 7) - bardzo powolne uderzenie na wysokość głowy, ale też niezwykle potężne. Jeśli przeciwnik nie zablokuje ciosu, zostanie zepchnięty o dwa pola do tyłu; jeśli będzie parować (klawisz 5) - o jedno pole. Aby uchronić się przed tym atakiem, należy się schylić (klawisz 2).
- Thrust (klawisz 4) - podstawowe i bardzo szybkie uderzenie w okolice klatki piersiowej. W przypadku trafienia przesuwa przeciwnika o jedno pole do tyłu, zablokowane nie przynosi żadnego efektu. Aby uchronić się przed tym uderzeniem, należy parować (klawisz 5). Tego ciosu używamy na ogół do szybkiego kontrataku, ewentualnie aby przeciwdziałać wyprowadzanym przez oponenta, wolniejszym atakom (Chop i Slash).
- Slash (klawisz 1) - bardzo powolne uderzenie w nogi, ale też niezwykle potężne. Jeśli przeciwnik nie zablokuje ciosu, zostanie zepchnięty o dwa pola do tyłu; jeśli będzie parować (klawisz 5) - o jedno pole. Aby uchronić się przed tym atakiem, należy podskoczyć (klawisz 8).
- Jump (klawisz 8) - skok, używany w celu uniknięcia ciosu w nogi (Slash). Jeśli uda nam się wymanewrować w ten sposób uderzenie przeciwnika, dostajemy ułamek sekundy na kontratak.
- Parry (klawisz 5) - parowanie ciosów uniemożliwia zadawanie obrażeń. Kryje się tu jednak pewna pułapka. Jeśli uda nam się zablokować zwykłe pchnięcie (Thrust), akcja zostanie zakończona, jeśli natomiast będziemy parować wolniejsze ciosy (Chop i Slash), i tak zostaniemy zepchnięci do tyłu o jedno pole.
- Duck (klawisz 2) - kucnięcie, używane w celu uniknięcia ciosu w głowę (Chop). Jeśli uda nam się wymanewrować w ten sposób uderzenie przeciwnika, dostajemy ułamek sekundy na kontratak.
Komentarze czytelników
Misza Generał
Brawo brawo i jeszcze raz brawo ...
Poradnik pierwsza klasa... (U.V. ---> naprawdę kawał świetnej roboty)
zanonimizowany74422 Pretorianin
Jestem pod wrażeniem zarówno poradnika, jak i samej gry (mnogość dostępnych opcji). Gratulacje U.V.!
smok wawelski Chorąży
Gra świetna, tylko brakuje kupowania statków w stoczni.Tylko ciężko jest bezbłędnie wykonać taniec.
zanonimizowany1988 Junior
Gratuluję. Na prawdę najlepszy poradnik do gry jaki widziałem. A jestem jej fanem jeszcze od wersji na Amigę :) Potem GOLD, I wreszcie ta wersja. Marzyłem o tym kiedy grałem w tą gre na AMIGĘ!
Co do tej wersji:
1. Warto dodac, że jeśli CHCESZ koniecznie napaść miasto które jest do ciebie dobrze nastawione to MUSISZ zaatakowac je z lądu. Wtedy jest wybór. Czasami chcesz to zrobić, gdy zdobywasz tytuły w czterech państwach na raz, lub zaraz po sobie.
2. Zastanawiam się czemu sa takie różnice w poradnikach w internecie, instrukcji a rzeczywistości. W (przychylność Indian podczas bitwy itp). W jednym z poradników natrafiłem na możliwość ataku miasta z wody! (Jak w starych wersjach gry). Czy jest jakaś wersja na konsole?
3. Taniec - kochani ćwiczyć, ćwiczyć i ćwiczyć! I zapomnieć o myszce! Palce na numerycznej i gały w ekran, do tego poczucie rytmu :) Ja na swashbuckler, przy pięknej córce nie robię żadnego błędu. Da się :)
4. Ta gra i Seadogs2 to chyba najlepsze z setek gier w tych klimatach. Dwie trochę różne, ale obie super.
5. A najlepsze jest to, że kiedy gram sobie czasem w grę, moja żona oparta na moim ramieniu przygląda się rozgrywce. Super gra (i super żona :D )
pozdrawiam wszystkich fanów gry!
aaa_82 Legionista
witam wie ktoś jak podbić Barbados i st. Eustatius i czy da się przejąć małe miasteczka bo resztę podbiłem dla Hiszpanii proszę o kontakt na gg 7428115 z góry dziękuje za pomoc a poza tym super gra
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
