Pirates: Jak walczyć?

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Jak walczyć?

Przed rozpoczęciem bitwy, możesz rozstawić swoje jednostki w jednym z trzech miejsc ("Troop Placement"). Wybranie dobrej pozycji nie przesądzi o losie bitwy, ale z pewnością znacznie ją ułatwi. Oto kilka wskazówek, które mogą Ci pomóc w podjęciu ewentualnej decyzji:

  • Jeżeli w Twoich szeregach występują liczne oddziały flibustierów (Buccaneers), a w okolicy znajduje się pokaźna ilość skał, za którymi możesz się schować, wykorzystaj te ostatnie jako naturalną osłonę przed wrogiem. Żadna jednostka nie jest w stanie przedostać się przez kamienie. Zanim oddziały wroga je ominą, zdążysz zabić przynajmniej połowę atakujących wojsk.
Wybieramy miejsce, z którego chcemy rozpocząć bitwę - Jak walczyć? | Bitwy lądowe w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Wybieramy miejsce, z którego chcemy rozpocząć bitwę.

  1. Nie umieszczaj swoich jednostek na terenie, przed którym wyrasta wzgórze. Piraci nie są zbyt mobilni i z pewnością nie zdążą dotrzeć na szczyt przed oddziałami wroga. Przeciwnik atakujący ze wzgórz będzie posiadał dodatkowy bonus do ataku. Warto również pamiętać, że Twoi flibustierzy (Buccaneers) nie mogą strzelać do jednostek stacjonujących wyżej.
  2. Doskonałym miejscem do ulokowania Twoich jednostek na początku bitwy jest las. Wszystkie jednostki wroga korzystające z muszkietów, dostają ujemny modyfikator do ataku na ukryte między drzewami wojska, w zielonej gęstwinie nie radzi sobie również kawaleria. Flibustierzy (Buccaneers) mogą natomiast bez problemu razić przeciwnika stojąc w lesie.

Kiedy wreszcie zadecydujemy o położeniu naszych wojsk, rozpoczyna się właściwa bitwa. Poniżej znajdziesz wskazówki odnośnie jej przebiegu i zachowania jednostek przeciwnika. Przedstawię również konkretne taktyki, które pomogą odnieść Ci spektakularne zwycięstwo.

  • Już po kilku wstępnych rozgrywkach przekonasz się, że w bitwach lądowych nie warto wyrywać się do przodu. Lepiej pozwolić przeciwnikowi na wykonanie pierwszego kroku i analizując aktualną sytuację na placu boju, podejmować decyzję o ataku. Ma to olbrzymie znaczenie w sytuacjach, kiedy wróg jest stroną przeważająca.
  • Wykorzystuj flibustierów (Buccaneers) do pierwszego ostrzału. Lepiej jest wpierw osłabić przeciwnika, a dopiero później atakować jednostkami walczącymi wręcz.
  • Przeciwnik lubi ustawić naprzeciwko Twoich wojsk, jednostki korzystające z muszkietów. Mimo, że zarówno wroga milicja (Infantry), jak i żołnierze (Guards) nie dorównują pod względem ataku z dystansu Twoim flibustierom (Buccaneers), nie możesz ich lekceważyć. Pamiętaj, że doskonałym schronieniem przed ostrzałem jest las. Poruszając się powoli, w końcu dopadniesz jednostki wroga. Jednostki walczące na odległość, w konfrontacji z Twoimi piratami i oficerami są praktycznie bezbronne.
  • Jeśli w szeregach wrogiej armii zauważysz jednostkę kawalerii, możesz efektywnie wykorzystać swoich oficerów. Poruszaj się oddziałem w taki sposób, aby konni zakończyli ruch jedno pole przed Tobą. Pod żadnym pozorem nie daj się zaatakować na równinie, gdyż szarża kawalerii zrówna Cię z ziemią.
Szykujemy się do ataku z flanki - Jak walczyć? | Bitwy lądowe w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Szykujemy się do ataku z flanki.

  1. Wykorzystuj natarcie z flanki, które dwukrotnie zwiększa Twój współczynnik ataku. W podanym wyżej przykładzie, oficerowie mogą ruszyć wprost na żołnierzy wroga i z pewnością poradzą sobie z osłabionym oddziałem. Jeśli jednak przesuną się najpierw na północny-wschód a potem w lewo, piechota zostanie rozbita w mgnieniu oka. Atak z flanki można zastosować tylko i wyłącznie wtedy, kiedy atakujemy jednostkę przeciwnika ze wszystkich pól znajdujących się z tyłu oraz z boku, a wróg nie jest do nas zwrócony przodem. Dotyczy to zarówno potyczki w zwarciu, jak i walki strzeleckiej.
  2. W szczególnych sytuacjach, gracz jest w stanie dwukrotnie wydać rozkaz tej samej jednostce, podczas jednej tury. Jeśli pierwszy z nich będzie poleceniem ataku, jednostka może, ale nie musi mieć okazję do kolejnego natarcia. Wszystko zależy od tego, jak ciężka była pierwsza walka. Spójrz na powyższe zdjęcie. Jeśli oficerowie ruszą do przodu i zaatakują żołnierzy wroga, zmiotą osłabiony oddział z powierzchni ziemi. Biorąc pod uwagę, że potyczka będzie dla nich wyjątkowo łatwa, gracz otrzyma możliwość kolejnego ataku, który bez skrupułów należy wykorzystać na tubylcach, tym bardziej, że będzie to natarcie z flanki (współczynnik ataku zostanie podwojony).
  3. Kolejność wydawania rozkazów jest całkowicie dowolna, co pozwala kierować jednostkami na raty. Przykładowo: możemy przesunąć oddział piratów o jedno pole, wybrać flibustierów i polecić im ostrzał przeciwnika, następnie wrócić do awanturników i wydać im drugi rozkaz.
  4. Wykorzystuj różnice w wysokości terenu. Jednostki stojące wyżej zawsze otrzymają dodatni modyfikator do ataku, bez względu na to, czy są stroną atakującą, czy atakowaną. Pamiętaj również, że flibustierzy (Buccaneers) nie są w stanie razić wojsk, które ulokowały się na wzgórzu.
  5. Niezwykle istotnym czynnikiem podczas bitwy lądowej jest morale żołnierzy. Nie ma ono jednak nic wspólnego z ogólnym poziomem zadowolenia załogi, o który martwisz się podczas rejsu. Wszyscy żołnierze przystępują do bitwy w dobrym nastroju. Jeśli jednostki wroga zdążą przetrzebić nasz oddział, ten ostatni może się zdenerwować (Angry, dodatek do ataku +1). Jest to jedyny pozytywny skutek wynikający z obniżonego morale. Każde następne niepowodzenie prowadzi do przestraszenia się (Wavering) i w końcu paniki (Panic). W tym ostatnim przypadku jednostki uciekają z pola bitwy, oddając pole przeciwnikowi.

Sid Meier's Pirates!

22 listopada 2004

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2005-04-07
21:38

Misza Generał

Misza
👍

Brawo brawo i jeszcze raz brawo ...

Poradnik pierwsza klasa... (U.V. ---> naprawdę kawał świetnej roboty)

Komentarz: Misza
2005-04-07
21:39

zanonimizowany74422 Pretorianin

👍

Jestem pod wrażeniem zarówno poradnika, jak i samej gry (mnogość dostępnych opcji). Gratulacje U.V.!

Komentarz: zanonimizowany74422
2005-04-30
18:42

...NathaN... Legend

...NathaN...
👍

Świetny poradnik !

Komentarz: ...NathaN...
2006-02-24
17:42

smok wawelski Chorąży

😉

Gra świetna, tylko brakuje kupowania statków w stoczni.Tylko ciężko jest bezbłędnie wykonać taniec.

Komentarz: smok wawelski
2006-02-24
19:05

spamer Generał

spamer
😁

W stoczni?!
Niezły tekst

Komentarz: spamer
2007-10-21
14:17

zanonimizowany1988 Junior

👍

Gratuluję. Na prawdę najlepszy poradnik do gry jaki widziałem. A jestem jej fanem jeszcze od wersji na Amigę :) Potem GOLD, I wreszcie ta wersja. Marzyłem o tym kiedy grałem w tą gre na AMIGĘ!

Co do tej wersji:

1. Warto dodac, że jeśli CHCESZ koniecznie napaść miasto które jest do ciebie dobrze nastawione to MUSISZ zaatakowac je z lądu. Wtedy jest wybór. Czasami chcesz to zrobić, gdy zdobywasz tytuły w czterech państwach na raz, lub zaraz po sobie.

2. Zastanawiam się czemu sa takie różnice w poradnikach w internecie, instrukcji a rzeczywistości. W (przychylność Indian podczas bitwy itp). W jednym z poradników natrafiłem na możliwość ataku miasta z wody! (Jak w starych wersjach gry). Czy jest jakaś wersja na konsole?

3. Taniec - kochani ćwiczyć, ćwiczyć i ćwiczyć! I zapomnieć o myszce! Palce na numerycznej i gały w ekran, do tego poczucie rytmu :) Ja na swashbuckler, przy pięknej córce nie robię żadnego błędu. Da się :)

4. Ta gra i Seadogs2 to chyba najlepsze z setek gier w tych klimatach. Dwie trochę różne, ale obie super.

5. A najlepsze jest to, że kiedy gram sobie czasem w grę, moja żona oparta na moim ramieniu przygląda się rozgrywce. Super gra (i super żona :D )

pozdrawiam wszystkich fanów gry!

Komentarz: zanonimizowany1988
2011-11-08
10:45

aaa_82 Legionista

aaa_82
👍

witam wie ktoś jak podbić Barbados i st. Eustatius i czy da się przejąć małe miasteczka bo resztę podbiłem dla Hiszpanii proszę o kontakt na gg 7428115 z góry dziękuje za pomoc a poza tym super gra

Komentarz: aaa_82

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl