Pirates: Jednostki

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Jednostki

W porównaniu z garnizonem wroga, nasze jednostki prezentują się wyjątkowo ubogo. Dostępne są trzy rodzaje formacji, spośród których dwie walczą wręcz, natomiast trzecia potrafi razić przeciwnika na odległość. Poniżej znajdziecie szczegółowe omówienie wszystkich typów jednostek, reprezentowanych przez gracza podczas lądowych batalii:

  • Pirates - podstawowa jednostka na "wyposażeniu" gracza i zdecydowanie najliczniejsza. W każdej turze można wydać jej dwa rozkazy, z czego jednym może być ruch, a drugim atak. W walce wręcz nie zachwycają, ale w zupełności wystarczą do wyeliminowania wrogiej piechoty. Bez wsparcia w postaci dodatnich modyfikatorów (zarówno terenowych, jak i tych płynących z wysokiego morale), lepiej nie stawiać ich naprzeciwko wrogiej kawalerii.
  • Buccaneers - prawie tak samo liczni jak zwykli piraci, flibustierzy do mistrzostwa opanowali sztukę władania muszkietami. Podobnie jak wszystkie jednostki sterowane przez gracza, dysponują dwoma rozkazami w turze, z czego jeden można przeznaczyć na atak. Flibustierzy mają największy zasięg strzału spośród podstawowych jednostek występujących w grze (cztery pola). Warto to wykorzystać do systematycznego dziesiątkowania szeregów przeciwnika. W Sid Meier's Pirates! odległość w żaden sposób nie wpływa na zadawane obrażenia, dlatego flibustierów możesz z powodzeniem trzymać na tyłach swojej armii.
  • Officers - elitarna armia piracka, reprezentowana podczas bitwy przez jeden oddział. Podobnie jak pozostałe jednostki, może wykorzystać dwa rozkazy w ciągu jednej tury. Prawidłowe operowanie oficerami to klucz do sukcesu w każdej bitwie. Tylko oni walczą z wrogą kawalerią jak równy z równym, a zawdzięczają to wysokiemu współczynnikowi ataku.
Oficerowie roznoszą w pył tubylców - Jednostki | Bitwy lądowe w Sid Meiers Pirates! - Sid Meiers Pirates! (2004) - poradnik do gry

Oficerowie roznoszą w pył tubylców.

Mimo, że wróg posiada bardziej zróżnicowane jednostki, nie wszystkie muszą pojawić się podczas bitwy. Prawie zawsze będziemy mieć do czynienia z piechotą, rzadziej do walki kroczy kawaleria, a prawdopodobieństwo ujrzenia artylerii w walce jest mniej więcej takie samo, jak zwycięstwo pinasy w potyczce morskiej z fregatą.

  • Infantry - podstawowa jednostka piechoty, złożona z lokalnej hołoty, nie mającej wcześniej większego doświadczenia w walce. Mimo to, nie lekceważyć tej formacji. Milicja potrafi bowiem na znośnym poziomie walczyć wręcz, jak i atakować na odległość (zasięg trzech pól). Wróg będzie starał się za każdym razem skorzystać z tej drugiej możliwości, wysyłając do bezpośredniego boju piechotę tylko w ostateczności. Jednostka ta ma do dyspozycji dwa rozkazy, z czego drugi może być wykorzystany do ataku.
  • Guards - elitarna jednostka piechoty, stanowiąca trzon armii wroga w każdym starciu. Podobnie jak milicja, tak i żołnierze wyposażeni są w muszkiet, którym mogą razić wroga z bezpiecznej odległości (zasięg dwóch pól). Zadaje on nieco słabsze obrażenia, dlatego nie powinniśmy się aż tak bardzo obawiać ostrzału. Żołnierze o wiele lepiej sprawują się w walce wręcz - pod tym względem nie ustępują w żadnym stopniu Twoim piratom. Jednostka ta ma do dyspozycji dwa rozkazy, z czego drugi może być wykorzystany do ataku.
  • Cavalry - postrach wszystkich jednostek znajdujących się na równinie. Kawaleria charakteryzuje się wysokim współczynnikiem ataku, dodatkowo ma do dyspozycji aż trzy rozkazy. Jedynym równorzędnym rywalem dla konnych są oficerowie, pod warunkiem, że to oni są stroną atakującą. Kawaleria zupełnie nie radzi sobie w lasach (trzykrotnie mniejszy współczynnik ataku), dlatego właśnie stamtąd można poprowadzić natarcie z użyciem słabszych jednostek.
  • Artillery - najgroźniejsza jednostka w grze, dysponująca zasięgiem strzału rzędu ośmiu pól. Zaatakowana w zwarciu natychmiast zostaje rozbita. Artyleria dostępna jest tylko w najsilniej strzeżonych fortach.

W Sid Meier's Pirates! istnieją również siły neutralne, w których skład wchodzą tubylcy. Zgodnie z informacji zawartymi w instrukcji, rdzenni mieszkańcy Karaibów mogą być Twoimi wrogami, jak również przyjaciółmi. Tyle w teorii. W praktyce nie ma miejsca na złudzenia. W 100% przypadków tubylcy zawsze staną po stronie przeciwnika, a rewelacje z podręcznika można włożyć między bajki.

  • Native Bowmen - elitarna armia wojowników wyposażona w łuki. Ich żywiołem jest walka na odległość (zasięg dwóch pól). Mimo, że tubylcy są słabi w walce wręcz, mogą czasem pomieszać Ci szyki. Wojownicy mogą swobodnie przechodzić przez las i nie otrzymują kary za poruszanie się w trudnym terenie.
  • Native Spearmen - włócznicy charakteryzują się przyzwoitym współczynnikiem ataku w walce wręcz, o czym niejeden raz przekonasz się na polu bitwy. Chociaż z reguły stanowią mięso armatnie wrogich armii, jest to jednostka, której nie można lekceważyć. Podobnie jak ich uzbrojeni w łuki koledzy, również wojownicy charakteryzują się brakiem kary za wędrówkę w trudnym terenie (las).

Sid Meier's Pirates!

22 listopada 2004

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2005-04-07
21:38

Misza Generał

Misza
👍

Brawo brawo i jeszcze raz brawo ...

Poradnik pierwsza klasa... (U.V. ---> naprawdę kawał świetnej roboty)

Komentarz: Misza
2005-04-07
21:39

zanonimizowany74422 Pretorianin

👍

Jestem pod wrażeniem zarówno poradnika, jak i samej gry (mnogość dostępnych opcji). Gratulacje U.V.!

Komentarz: zanonimizowany74422
2005-04-30
18:42

...NathaN... Legend

...NathaN...
👍

Świetny poradnik !

Komentarz: ...NathaN...
2006-02-24
17:42

smok wawelski Chorąży

😉

Gra świetna, tylko brakuje kupowania statków w stoczni.Tylko ciężko jest bezbłędnie wykonać taniec.

Komentarz: smok wawelski
2006-02-24
19:05

spamer Generał

spamer
😁

W stoczni?!
Niezły tekst

Komentarz: spamer
2007-10-21
14:17

zanonimizowany1988 Junior

👍

Gratuluję. Na prawdę najlepszy poradnik do gry jaki widziałem. A jestem jej fanem jeszcze od wersji na Amigę :) Potem GOLD, I wreszcie ta wersja. Marzyłem o tym kiedy grałem w tą gre na AMIGĘ!

Co do tej wersji:

1. Warto dodac, że jeśli CHCESZ koniecznie napaść miasto które jest do ciebie dobrze nastawione to MUSISZ zaatakowac je z lądu. Wtedy jest wybór. Czasami chcesz to zrobić, gdy zdobywasz tytuły w czterech państwach na raz, lub zaraz po sobie.

2. Zastanawiam się czemu sa takie różnice w poradnikach w internecie, instrukcji a rzeczywistości. W (przychylność Indian podczas bitwy itp). W jednym z poradników natrafiłem na możliwość ataku miasta z wody! (Jak w starych wersjach gry). Czy jest jakaś wersja na konsole?

3. Taniec - kochani ćwiczyć, ćwiczyć i ćwiczyć! I zapomnieć o myszce! Palce na numerycznej i gały w ekran, do tego poczucie rytmu :) Ja na swashbuckler, przy pięknej córce nie robię żadnego błędu. Da się :)

4. Ta gra i Seadogs2 to chyba najlepsze z setek gier w tych klimatach. Dwie trochę różne, ale obie super.

5. A najlepsze jest to, że kiedy gram sobie czasem w grę, moja żona oparta na moim ramieniu przygląda się rozgrywce. Super gra (i super żona :D )

pozdrawiam wszystkich fanów gry!

Komentarz: zanonimizowany1988
2011-11-08
10:45

aaa_82 Legionista

aaa_82
👍

witam wie ktoś jak podbić Barbados i st. Eustatius i czy da się przejąć małe miasteczka bo resztę podbiłem dla Hiszpanii proszę o kontakt na gg 7428115 z góry dziękuje za pomoc a poza tym super gra

Komentarz: aaa_82

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl