- Szybkość rzucania zaklęć zostaje zwiększona o 4%.
- Obrażenia od żywiołów zadawane za pomocą zaklęć zostają zwiększone o 16%.
- Dodaje 20 punktów do inteligencji.
Pierwszy perek zapewnia naszemu herosowi znaczny wzrost obrażeń zadawanych przez żywioły za pośrednictwem czarów, a ponadto dodaje 20 punktów do atrybutu inteligencji (poziom many oraz tarczy energii).
- Obrażenia od zimna zostają zwiększone o 18%.
- Odporność na zimno zostaje zwiększona o 15%.
Drugi w kolejności pasyw skupia się całkowicie na żywiole lodu w dwóch różnych aspektach. Po pierwsze zwiększa obrażenia zadawane przez ataki związane z zimnem, po drugie zaś ulepsza naszą odporność na omawiany żywioł. Wpływa to na spadek trudności walki z wrogami, których domenę stanowią lodowe ataki.
- Dodaje 20 punktów do maksymalnej ilości many.
- Dodaje 20 punktów do maksymalnej mocy tarczy energii.
- Dodaje 20 punktów do inteligencji.
Trzeci pasyw posiada bonusy oparte na liczbach, które zapewniają herosowi kolejno zwiększenie maksymalnego poziomu many oraz poziomu statystyk (inteligencja).
- Maksymalny poziom tarczy energii zostaje zwiększony o 20%.
- Uaktywnienie tarczy energii trwa o 10% szybciej.
Ten perek oferuje nam zaledwie wzrost jednej cechy, a mianowicie maksymalnego poziomu tarczy energii, czyli de facto dodatkowej, bardzo przydatnej obrony magicznej.
- Powierzchnia działania umiejętności obszarowych zostaje zwiększona o 8%.
- Obrażenia zadawane za pomocą umiejętności obszarowych zostają zwiększone o 12%.
Kolejny wybór wiąże się z użytkowaniem umiejętności obszarowych. Pierwszy bonus zwiększa powierzchnię, na którą oddziałuje dane zaklęcie (lub zdolność), natomiast drugi odpowiada za podwyższenie obrażeń tychże skilli.
- Obrażenia od zimna zostają zwiększone o 25%.
- Penetracja przeciwników żywiołem lodu zostaje zwiększona o 3% (spadek odporności).
Przedostatni wybór odpowiada zarówno za wzrost obrażeń zadawanych przy pomocy magii lodu jak i za spadek odporności u przeciwników na tenże żywioł.
- Obrażenia od zimna zostają zwiększone o 10%.
- Okres zamrożenia przeciwników zostaje zwiększony o 20%.
- Szansa na zamrożenie oponentów wzrasta o 5%.
Końcowy pasyw wiąże się stricte z żywiołem lodu, a mianowicie zwiększa obrażenia zadawane przy jego pomocy, a także wpływa znacząco na efektywność oraz czas działania zamrożenia.
Pomniejsze perki uwzględniane w niniejszym buildzie związane są przede wszystkim z jakością rzucanych czarów (obrażenia, ciosy krytyczne, obszar działania), rozwojem żywiołu lodu, a także funkcjonowaniem tarczy energii. Prócz tego w prezentowanym buildzie dosyć istotną rolę pełnią pasywy skupione wokół many oraz jej regeneracji.
Wiedźma | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile
Aktualizacja:
Wiedźma
Wprowadzenie
Wiedźma w tej grze pełni rolę typowego maga, którego wysoki poziom inteligencji wpływa korzystnie na zasoby many oraz funkcjonowanie tarczy energii. Sposób prowadzenia tego typu postaci jest raczej chyba wszystkim dobrze znany. Taki heros jak na dobrego czarodzieja przystało specjalizuje się przede wszystkim w rzucaniu setek śmiercionośnych zaklęć związanych często z preferowanym żywiołem. Jako nośnik kamieni umiejętności posłużą nam różnego rodzaju różdżki, które w krytycznych sytuacjach zawsze można użyć w formie broni do walki w zwarciu.
Sposób gry
Styl rozgrywki ze względu na naturalne predyspozycje archetypu oraz indywidualny pomysł na postać - mag posługujący się żywiołem lodu - opiera się tak jak w przypadku łowcy na walce dystansowej. Destrukcja, którą czynimy za pomocą swoich zaklęć pozwala nam na swobodne zmiatanie z powierzchni ziemi coraz to kolejnych stworów. Warto jednak mieć na uwadze fakt, że wiedźma nie jest postacią bardzo wytrzymałą, więc należy zachować rozwagę i nie dać się ponieść niszczycielskiej sile magii. Pewnym mankamentem jest fakt, iż niektórzy oponenci mogą być całkowicie lub w pewnym stopniu odporni przez przyswojony przez nas żywioł, przez co walka z nimi może okazać się trudniejsza niż przypuszczamy. Pewną alternatywą może okazać się pójście drogą przyzywania jednostek obronnych, które będą dzielnie walczyć po naszej stronie, jednakże prezentowana solucja całkowicie wyklucza tego typu rozwiązania na rzecz rozwoju realnej siły samego bohatera.
Umiejętności bierne
Wiedźma jako kobiecy przedstawiciel magów będzie rozwijać obrażenia zadawane przez czary, działanie żywiołu lodu, a także cechy związane bezpośrednio z atrybutem. Ponadto istotne w rozwoju tej postaci będzie zainteresowanie się różdżkami, które pomieszczą w sobie używane przez nas skill gemy. Poprzez wybieranie perków inteligencji nasz heros szybko stanie się wszechpotężnym czarodziejem, którego niszczycielskie umiejętności oparte na żywiole lodu dosłownie rozkruszą wszystko co stanie na mu drodze. Ogromne zapasy many w tym przypadku znacznie większa siłę bojową wiedźmy, gdyż umożliwią jej nadprogramowe rzucanie czarów bez obawy o utratę paska niebieskiej energii. Przedstawiony schemat doskonale ukazuje początki rozwijania postaci, tak więc określa wstępne główne pasywy (7) oraz wytycza optymalną ścieżkę do nich.
Umiejętności aktywne
Budowana wedle prezentowanych wytycznych Wiedźma powinna zaopatrzyć się w skill gemy, które spełniają dwa istotne wymagania. Po pierwsze - co oczywiste - muszą być one związane z atrybutem inteligencji, po drugie zaś nie mogą kolidować z używaną przez naszego bohatera bronią. Należy przez to rozumieć, że w ich opisie obowiązkowo powinna znaleźć się informacja, czy umiejętność z danego kamienia będzie działać u posiadacza różdżki. Poniższa tabelka ukazuje kilka kamieni, które doskonale nadają się do tego typu herosa i z tego powodu miały zaszczyt pojawić się w tym buildzie. Docelowo skompletowanie wszystkich z nich postawmy sobie teraz za najważniejszy priorytet.
![]() | Clarity | Bohater uaktywnia aurę, która wpływa na regenerację many jego oraz sojuszników. |
![]() | Frost Wall | Bohater tworzy ścianę lodu, która odgradza od niego przeciwników i odpycha ich do tyłu zadając przy tym obrażenia od zimna. |
![]() | Ice Nova | Bohater tworzy falę uderzeniową, która rozchodzi się od niego na zewnątrz i zadaje obrażenia od zimna. |
![]() | Ice Spear | Bohater wystrzeliwuje ostry odłamek lodu, który lecąc przebija pobliskich wrogów i eksploduje na jednym z ostatnich celów. |
Aura wspomagająca Clarity sprawdza się w sytuacjach, gdy jesteśmy atakowani przez tabuny wrogów lub potężnego bossa, a przez to musimy praktycznie ciągle spamować absorbującymi manę czarami. Jak nie trudno się domyślić taka taktyka szybko sprawia, że wyczerpują się nam całe zasoby niebieskiej energii. Użycie tej zdolności zapewnia nam przyspieszoną regenerację many, a zatem jej stały wysoki poziom w trakcie potyczek.
Skill o nazwie Frost Wall to umiejętność czysto defensywna, za której pomocą można stworzyć obronną ścianę lodu, odgradzająca naszego bohatera od oponentów. Można ją używać między innymi w starciach z bossami, którzy zadają gigantyczne obrażenia w walce wręcz lub chociażby większymi grupami potworów, które niekiedy lepiej trzymać na dystans.
Ice Nova to fala uderzeniowa zadająca obrażenia od zimna, która wytwarza się wokół bohatera i rozchodzi na zewnątrz siejąc zniszczenie w zastępach wrogów. To wymarzona umiejętność do walki z większymi grupami stworów, które potrafią nas szybko otoczyć ze wszystkich stron. Prócz tego można ją używać w sytuacjach, gdy nie chcemy wdawać się w potyczki ze słabszymi przeciwnikami. Wtedy po prostu podczas eksploracji terenu naciskamy odpowiedni klawisz, a lodowy atak szybko i sprawnie zmiata wszystkich delikwentów stojących nam na drodze.
Ostry odłamek lodu, który lecąc przebija na wylot trafionych wrogów i eksploduje zderzając się z jednym z ostatnich celów, to właśnie Ice Spear. Jego funkcja jest bardzo pospolita, ponieważ wedle założenia tego builda powinna być to nasza podstawowa umiejętność do rozprawiania się ze wszelkimi agresorami. Ze względu na stosunkowo niskie zużycie many oraz wysoką skuteczność dzięki jednoczesnym zadawaniu obrażeń kilku wrogom, lodowa włócznia może z powodzeniem stać się wizytówką naszego herosa.
0
- Path of Exile - poradnik do gry
- Path of Exile - poradnik do gry
- Przykładowe buildy postaci
- Maruder | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile
- Łowca | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile
- Wiedźma | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile
- Duelista | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile
- Templariusz | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile
- Cień | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile
- Przykładowe buildy postaci
- Path of Exile - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Emkuzet Legionista
Musze w końcu złapać wolną chwilę i sprawdzić ten tytuł.
borgan88 Legionista
Tytuł całkiwm ciekawy trochę innowacyjny system waluty bo płaci się zwojami (??) i to samo się dostaje za sprzedaż ale drzewko rozwoju jest PRZEOGROMNE a możliwości w hu... dużo. Polecam
BloodPrince Senator
W internecie znajdziesz mnóstwo poradników, ale gry trzeba się nauczyć samemu żeby robić jakieś porządne buildy w przyszłości, a nie "kopiuj wklej" z sieci przez cały czas.
zanonimizowany896889 Junior
hmm ja bym przetłumaczył duelistę jako szermierza
wnuczkpi Legionista
Gierka zacna i wciagajaca niemilosiernie.
Poradnik zdawkowy i pelen uproszczen i ogolnikow, ot w sam raz dla zaczynajacych zabawe w PoE.
A gdzie Scion?
kwiść Generał
@wnuczpi
Dzięki za uwagę. Nie wiem jak mogliśmy zapomnieć o Scion. Tej blondynki zdecydowanie nie może zabraknąć w naszym poradniku ;) Już niedługo uzupełnimy odpowiednie informacje.
Przy okazji, jeśli jest ktoś zainteresowany rozwinięciem tekstu zapraszam do współpracy: kwisc[at]gry-online.pl . PoE to rozbudowany i stale zmieniający się tytuł, więc zawsze przyda się pomoc innych doświadczonych graczy :)
ZaanPL Legionista
Dziękuje za zwrócenie uwagi. Nie było to niedopatrzenie z mojej strony. Po prostu uznałem, że build Scion okaże się zbędny dla początkujących graczy. Prowadzenie tej postaci jest nie lada sztuką kierowaną przede wszystkim dla starych wyjadaczy, którzy lubią eksperymentować z drzewkiem umiejętności. Niemniej jednak niedługo materiał zostanie uzupełniony notkę na temat tego archetypu oraz sposobu jego odblokowania.
Proszę o więcej komentarzy na temat niniejszego poradnika. Wszelkie uwagi oraz wynalezione błędy są mile widziane : ]
Kamikaze_man Generał
Poradnik musi byc zedytowany: Scion nie jest juz od dawna postacia, ktora trzeba odblokować
juzeffe Junior
Duel-pojedynek
Może duelista znaczy fechmistrz lub mistrz pojedynków
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




