- Prędkość pocisków zostaje zwiększona o 20%.
- Obrażenia zadawane przez pociski zostają zwiększone o 15%.
- Dodaje 20 punktów do zręczności.
Pierwszy perek w buildzie łowcy odpowiada za zwiększenie efektywności pocisków, a więc strzał szytych przez naszego herosa za pomocą łuku. Poza tym dodaje 20 punktów do atrybutu jakim jest zręczności, który zapewnia premię do celności ataku oraz zdolności wykonywania uników.
- Regeneracja many zostaje zwiększona o 20%.
- Poziom odnowienia many za pomocą mikstur zostaje zwiększony o 20%.
- Dodaje 20 punktów do siły.
- Dodaje 20 punktów do inteligencji.
Kolejny pasyw skupia się na podstawowej regeneracji many oraz absorpcji za pomocą mikstur. Prócz tego zapewnia wzrost punktów siły oraz inteligencji (poziom many oraz tarczy energii).
- Szybkość ataku zostaje zwiększona o 8%.
- Celność ataku zostaje zwiększona o 20%.
- Dodaje 20 punktów do zręczności.
Trzeci wybór wiąże się z bonusami do szybkości oraz celności wyprowadzanych ataków, a ponadto dostarcza naszemu herosowi dodatkowe 20 punktów zręczności.
- Maksymalny poziom życia zostaje zwiększony o 8%.
- Szanse na uniknięcie oszołomienia zostają zwiększone o 30%.
- Regeneracja życia na sekundę zostaje zwiększona o 1%.
Czwarty wskazany przez nas perek podwyższa maksymalny poziom życia bohatera oraz zapewnia zwiększoną regenerację życia. Wpływa również na szanse uniknięcia oszołomienia w czasie starć.
- Obrażenia zadawane za pomocą łuków zostają zwiększone o 20%.
- Celność zostaje zwiększona o 20%.
- Dodaje 10 punktów do maksymalnej ilości zdrowia.
- Szybkość poruszania się zostaje zwiększona o 4%.
W piątym perku zaserwowano nam aż cztery różnorodne bonusy, które wpływają na wiele cech postaci. Po pierwsze zwiększa on w znacznym stopniu obrażenia zadawane przy pomocy łuków oraz celność ataku. Po drugie dodaje 10 punktów do maksymalnej ilości zdrowia, co przekłada się na większą wytrzymałość herosa. Po trzecie i zarazem ostatnie wpływa na szybkość poruszania się bohatera, a więc wzmacnia jego mobilność na polu walki.
- Obrażenia fizyczne zostają zwiększone o 12%.
- Szansa na wykonanie uniku wzrasta o 18%.
- Maksymalne zdrowie ulega zwiększeniu o 4%.
Szósty w kolejności pasyw zapewnia wzrost obrażeń fizycznych, szansy na wykonanie udanych uników, a także maksymalny poziom zdrowia bohatera.
- Obrażenia fizyczne zadawane za pomocą łuków zostają zwiększone o 24%.
- Szybkość poruszania się postaci wzrasta o 3%.
Ostatni perek wpływa na wzrost obrażeń zadawanych przy użytkowaniu łuków, a także szybkość poruszania się naszej postaci.
Pomniejsze perki uwzględniane w niniejszym buildzie związane są przede wszystkim z używaniem łuków (szybkość, celność oraz efektywność ataku) i obrażeniami krytycznymi. Prócz tego dosyć istotną funkcję sprawują w tym przypadku pasywy czysto wspomagające, a więc związane przede wszystkim z regeneracją zdrowia oraz many czy też prędkością poruszania się herosa.
Łowca | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile
Aktualizacja:
Łowca
Wprowadzenie
Łowca to archetyp, który wedle naturalnych predyspozycji rozwija zręczność, pozwalającą mu na zwiększanie celności swoich ataków oraz szansy na uniknięcie ciosów nieprzyjaciela. Chyba najbardziej przewidywalnym wyborem w przypadku takiego bohatera będzie pójście w stronę łucznictwa, dlatego też w tym buildzie skupimy się na korzystaniu z broni długodystansowych.
Sposób gry
Styl rozgrywki ze względu na naturalne predyspozycje archetypu oraz indywidualny pomysł na postać - szybkostrzelny łucznik - opiera się na walce dystansowej. Kluczem do wygranej przy prowadzeniu tego typu bohatera jest szybkie i precyzyjne eliminowanie oponentów z pewnej odległości, zanim ci zdążą do nas podejść. Problemów mogą nam nastręczyć ogromne grupy potworów, którego dzięki swojej liczebności mogą nas łatwo okrążyć i masowo rzucić się do ataku. Jako że łowca nie jest zbyt wytrzymałą postacią wpadnięcie w tego typu pułapkę może nas słono kosztować. Niekiedy jedynym wyjściem z opresji (a zwłaszcza gdy nie jesteśmy jeszcze zbyt potężni) może okazać się najzwyklejsze uciekanie po mapie i wybijanie przeciwników jednego po drugim. Zawsze jest to jakaś alternatywa. Na szczęście istnieją klejnoty umiejętności, które w wielu przypadkach mogą przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę. Grunt to wiedzieć które z nich wybrać.
Umiejętności bierne
W przypadku postaci rozwijanej pod kątem łucznictwa najważniejsze będzie skupienie się na ulepszaniu cech związanych z bronią długodystansową (obrażenia oraz celność i szybkość ataku), a także premiach o charakterze wspomagającym, czyli przykładowo prędkości poruszania się czy regeneracji many. Dzięki wybieraniu pasywów związanych z zręcznością (nie licząc wyjątków) nasza łowczyni z czasem przemieni się w strzelca wyborowego, którego domenę będą stanowić ogromne obrażenia połączone z dużą szybkością oddawania strzałów. Przedstawiony schemat doskonale ukazuje początki rozwijania postaci, tak więc określa wstępne główne pasywy (7) oraz wytycza optymalną ścieżkę do nich.
Umiejętności aktywne
Budowany wedle prezentowanych wytycznych Łowca powinien zaopatrzyć się w skill gemy, które spełniają dwa istotne wymagania. Po pierwsze - co oczywiste - muszą być one związane z atrybutem zręczności, po drugie zaś nie mogą kolidować z używaną przez naszego bohatera bronią. Należy przez to rozumieć, że w ich opisie obowiązkowo powinna znaleźć się informacja, czy umiejętność z danego kamienia będzie działać u posiadacza łuku. Poniższa tabelka ukazuje kilka gemów, które doskonale nadają się do tego typu herosa i z tego powodu miały zaszczyt pojawić się w tym buildzie. Docelowo skompletowanie wszystkich z nich postawmy sobie teraz za najważniejszy priorytet.
![]() | Explosive Arrow | Bohater wypuszcza strzały, które po trafieniu w cel po chwili wybuchają zadając obrażenia od ognia. |
![]() | Phase Run | Bohater uaktywnia aurę, która przyspiesza poruszanie się na określony czas lub do momentu zadania ataku bądź rzucenia czaru. |
![]() | Rain of Arrows | Bohater wystrzeliwuje w powietrze grad strzał, który z impetem spada we wskazane miejsce. |
![]() | Split Arrow | Bohater wypuszcza kilka strzał trafiając jednocześnie w wiele odrębnych celi. |
Specjalna strzała o nazwie Explosive Arrow to wyśmienity atak do rozgramiania zbitych grupek przeciwników, ponieważ zadaje obrażenia obszarowe oraz dodatkowo podpala wszystkie cele w sąsiedztwie wybuchu. Przy dużych zasobach many może spokojnie zastąpić podstawowy, mało efektywny strzał.
Pomocnicza aura Phase Run zapewnia czasowy wzrost prędkości poruszania się. Jej praktyczne zastosowanie jak można się domyśleć polega na pomocy podczas ucieczek, które niestety mogą nieraz okazać się koniecznością podczas prowadzonych potyczek. Prócz tego jest swoistym udogodnieniem, gdy zależy nam na szybkim przemieszczeniu się podczas eksploracji terenu.
Umiejętność Rain of Arrows posyła na przeciwników grad śmiercionośnych strzał, które spadają z nieba przebijając zdruzgotanych oponentów. Używanie tej zdolności przydaje się, gdy chcemy wyeliminować wrogich magów lub łuczników, których osłaniają chmary piechociarzy. Niemożność przedostania się do nich przy równoczesnym ostrzale może nieco irytować, dlatego też w takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest posłanie na nich z góry wiązki zabójczych strzał.
Split Arrow stanowi znakomitego kandydata na zastąpienie zwykłego ataku pojedynczą strzałą. Dzięki tej zdolności nasz łowca jest w stanie razić jednocześnie kilku oponentów, co znacznie skraca czas potrzebny na wyeliminowanie wszystkich przeciwników. Strzelanie przy pomocy tego skilla praktycznie nie pozwala nikomu zbliżyć się do naszego herosa na bliską odległość. Rzecz jasna nie mowa tutaj o bossach, którzy ze swoją siłą stanowią dla nas zawsze twardy orzech do zgryzienia.
0
- Path of Exile - poradnik do gry
- Path of Exile - poradnik do gry
- Przykładowe buildy postaci
- Maruder | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile
- Łowca | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile
- Wiedźma | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile
- Duelista | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile
- Templariusz | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile
- Cień | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile
- Przykładowe buildy postaci
- Path of Exile - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Emkuzet Legionista
Musze w końcu złapać wolną chwilę i sprawdzić ten tytuł.
borgan88 Legionista
Tytuł całkiwm ciekawy trochę innowacyjny system waluty bo płaci się zwojami (??) i to samo się dostaje za sprzedaż ale drzewko rozwoju jest PRZEOGROMNE a możliwości w hu... dużo. Polecam
BloodPrince Senator
W internecie znajdziesz mnóstwo poradników, ale gry trzeba się nauczyć samemu żeby robić jakieś porządne buildy w przyszłości, a nie "kopiuj wklej" z sieci przez cały czas.
zanonimizowany896889 Junior
hmm ja bym przetłumaczył duelistę jako szermierza
wnuczkpi Legionista
Gierka zacna i wciagajaca niemilosiernie.
Poradnik zdawkowy i pelen uproszczen i ogolnikow, ot w sam raz dla zaczynajacych zabawe w PoE.
A gdzie Scion?
kwiść Generał
@wnuczpi
Dzięki za uwagę. Nie wiem jak mogliśmy zapomnieć o Scion. Tej blondynki zdecydowanie nie może zabraknąć w naszym poradniku ;) Już niedługo uzupełnimy odpowiednie informacje.
Przy okazji, jeśli jest ktoś zainteresowany rozwinięciem tekstu zapraszam do współpracy: kwisc[at]gry-online.pl . PoE to rozbudowany i stale zmieniający się tytuł, więc zawsze przyda się pomoc innych doświadczonych graczy :)
ZaanPL Legionista
Dziękuje za zwrócenie uwagi. Nie było to niedopatrzenie z mojej strony. Po prostu uznałem, że build Scion okaże się zbędny dla początkujących graczy. Prowadzenie tej postaci jest nie lada sztuką kierowaną przede wszystkim dla starych wyjadaczy, którzy lubią eksperymentować z drzewkiem umiejętności. Niemniej jednak niedługo materiał zostanie uzupełniony notkę na temat tego archetypu oraz sposobu jego odblokowania.
Proszę o więcej komentarzy na temat niniejszego poradnika. Wszelkie uwagi oraz wynalezione błędy są mile widziane : ]
Kamikaze_man Generał
Poradnik musi byc zedytowany: Scion nie jest juz od dawna postacia, ktora trzeba odblokować
juzeffe Junior
Duel-pojedynek
Może duelista znaczy fechmistrz lub mistrz pojedynków
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




