The Longest Journey: Tam i z powrotem
Aktualizacja:
Kiedy obudziłam się po nerwowej i niespokojnej nocy, pełnej zjaw i duchów, postanowiłam porozmawiać ze Starszym ludu Banda. Kiedy powiedziałam mu, że miałam Bak-Baar, wzruszył się i dał mi pierwszy fragment magicznego dysku. Wezwałam Kruka i ruszyłam w dalszą drogę. Minęłam po drodze okropne bagna i zatrzymałam się na łące, gdzie moją uwagę przyciągnął piękny, szkarłatny kwiat. Postanowiłam go zerwać. Wspięłam się na szczyt wzgórza skąd zobaczyłam przedziwny, unoszący się w powietrzu, zamek. To musiała być siedziba Klacksa. Podeszłam bliżej i zobaczyłam kamienny posąg mężczyzny, który zdawał się trzymać linę łączącą go z zamkiem. Kiedy go dotknęłam, okazało się, iż jest to człowiek, którego magia alchemika zamieniła w kamień. Wydawał z siebie tylko jakieś dziwne dźwięki przez skamieniałe usta. Niedaleko zauważyłam krzak jagód, ale nie mogłam się do niego dostać. Wezwałam więc Kruka i poprosiłam go, by przyniósł kilka owoców. Kiedy to uczynił, połączyłam jagody z kwiatem i dzięki temu uzyskałam maść nawilżającą, którą posmarowałam usta kamiennemu człowiekowi. Opowiedział mi swoją historię i pomógł dostać się do zamku. W niezły labirynt się wpakowałam.
Przyjrzałam się uważnie postaci gargulca na ścianie i położyłam na jego ręce monetę, a następnie zdmuchnęłam świece. Ponownie położyłam monetę i zabrałam sól i pieprz. Podeszłam teraz do posągu, który trzymał w dłoniach klepsydrę. Przekręciłam ją, a następnie szybciutko pobiegłam w stronę utworzonego właśnie przejścia. Zainteresował mnie leżący pod drzwiami pergamin, ale kiedy próbowałam go wyjąć moje odbicie nie pozwoliło mi na to. Zapukałam więc dwukrotnie w kamienne drzwi obok, a kiedy przekręciły się, zobaczyłam kolejnego gargulca z klepsydrą. Kiedy ją przekręciłam, znowu musiałam biec ile sił, by zdążyć, zanim przejście nie opadnie. Weszłam przez drzwi i stanęłam twarzą w twarz z kolejnym gargulcem. Kiedy sypnęłam mu prosto w oczy pieprzem, komnaty alchemika stanęły przede mną otworem.
Kiedy skierowałam się w stronę wieży, pojawił się przede mną sam Roper Klacks we własnej osobie. Nie był zbyt przyjaźnie nastawiony. Kiedy wyzwał mnie na pojedynek, pozwalając wybrać dziedzinę w której możemy się zmierzyć, przypomniałam sobie o zdobytym na targu w Markurii kalkulatorze. Zaproponowałam więc byśmy się zmierzyli w boju matematycznym. Czyż muszę dodawać kto wygrał? Kiedy zrobił się zachłanny i chciał koniecznie dostać mój kalkulator, dałam mu go. Nie przypuszczałam nawet, że liczenie może aż tak wciągnąć...
Weszłam do wieży. Ależ tam panował bałagan... Rozejrzałam się uważnie i pozbierałam wszystkie fiolki z różnego koloru miksturami: białą z szafki, zieloną zza zasłony, niebieską ukrytą za czaszką i żółtą, stojącą obok kotła. Zajrzałam teraz do magicznej księgi, gdyż miałam nadzieję, iż tam się dowiem jak połączyć te składniki. Według przepisu miała wlać do kotła w odpowiedniej kolejności mikstury: białą, zieloną i niebieską. Kiedy go wypiłam, stałam się na chwilę... niewidzialna. Postanowiłam to wykorzystać i zabrać pergamin, leżący przy zwierciadle. Kiedy wróciłam do wieży, włożyłam brakujący fragment karty do księgi i w ten sposób uzyskałam przepisy na pozostałe magiczne napoje. Wzięłam się więc raźno do gotowania. Zaczęłam od napoju lekkości: wlałam mikstury żółtą, białą i niebieską. Teraz, po wypiciu, mogłam bez przeszkód unosić się w powietrzu, a tym samym zabrać miksturę czerwoną z bardzo wysokiej półki. Coraz bardzie podobała mi się ta zabawa w alchemika. Zrobiłam teraz napój wybuchu: mikstura czerwona dwa razy, a potem odrobinkę niebieskiej. Potem przyszła kolej na napój spętania magii: do kotła wlałam po troszeczku z fiolki zielonej, żółtej i niebieskiej. Na sam koniec zostawiłam sobie napój wiatru: połączyłam mikstury białą, czerwoną i niebieską. Z prawdziwym żalem odchodziłam od kotła, tak mi się spodobało to mieszanie mikstur. Ale trzeba było zniszczyć kryjówkę alchemika. Podeszłam więc do kryształu i użyłam na nim napoju spętania magii oraz wybuchowego, co uwolniło równocześnie wszystkich zaklętych w kamień. Wezwałam następnie Kruka i poleciłam mu, by rozlał po całej okolicy miksturę wiatru. Teraz mogłam wrócić już do miasta, choć może w odrobinę nietypowy sposób.
Kiedy wróciłam do portu w glorii tej, która pokonała alchemika Klacksa, kapitan oczywiście mi nie uwierzył. Musiałam mu zademonstrować w działaniu miksturę wiatru. Teraz dał się przekonać, ale przypomniał mi, iż w dalszym ciągu nie ma nawigatora. Tak, to był problem, ale przecież w gospodzie słyszałam o nawigatorze. Szybko tam pobiegłam. Zamieniłam kilka słów z kobietą stojącą przy kontuarze, a kiedy przedstawiła się jako Tan Luiec i zapewniła mnie, iż naprawdę jest nawigatorem, dałam jej mapę i poleciłam, by stawiła się na statku Nebevaya, gdzie zostanie zatrudniona. Przed wyruszeniem w daleką drogę postanowiłam zajrzeć jeszcze do świątyni, by opowiedzieć Tobiasowi, dokąd to się wybieram. Ten wręczył mi Talizman Równowagi. Kiedy wróciłam do kapitana, Biały Smok był już gotowy do drogi. Wypływałam w nieznane...
- Najdłuższa Podróż - poradnik do gry
- The Longest Journey Najdłuższa Podróż - poradnik do gry
- The Longest Journey: Półcień
- The Longest Journey: Po drugiej stronie lustra
- The Longest Journey: Przyjaciele i wrogowie
- The Longest Journey: Potwory
- The Longest Journey: Tam i z powrotem
- The Longest Journey: Burza Chaosu
- The Longest Journey: Głębokie, błękitne zwierciadło
- The Longest Journey: Ponowne zjednoczenie
- The Longest Journey: Cienie
- The Longest Journey: Odrodzenie
- The Longest Journey: Smoki
- The Longest Journey: Kraina snów
- The Longest Journey: Najdłuższa podróż
- The Longest Journey Najdłuższa Podróż - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Hej. Rozdział XI, wysiadam z windy na dole i nie wybiega ten gostek z pudełkiem po pizzy. Błąd jakiś. Co robić? Bez tego pudełka dalej nie ruszę :(
3 część:na posterunku faceci niby naprawiający drzwi nie chcą odejść.Co mam zrobić?
aniaa1901-->Nie ma za co.
Tak dokładnie musisz pokombinować z blokadą. A konkretnie musisz sprawić, żeby się przesunęła. Colę znajdziesz na posterunku i to nie od razu :)
dzieku za pomoc...mam kolejny problem pomozesz mi?? Jestem w 3 rozdziale i bylam juz na posterunku tylko ze drzwi sa zepsute.Co mam zrobic???Cos ze smietnikiem albo blokada drogowa?cos czytalam o jakiejs coli ale skad mam ja wziasc
nękaj kupca o adres Człowieka na Kołach, aż pojawi się chłopiec na posyłki zatrudniany przez niego - kupiec zwolni go za spóźnienie i wtedy możesz przyjąć się do pracy
hej mam problem w rozdziale 2 ten ziomek z mapami nie chce dac mi pracy gadalam juz ze wszystkimi i nic on o jakim cos czytalam o kolesiu z wozkiem ale on nic o nim nie gada utknelam pomocy
słuchajcie, mam problem niby taki banalny ale śplepa Edziusiaaa nie może dać sobie rady ;/ nie wiem ja zmieszać tę cole na tej maszynie ;/ kiedy zawsze biore cole i przesuwam ją nad tę dziwną maszynę, cola nie robi się ciemna i jasna... plis pomóżcie ;) z góry dzięki
Jeżeli przez "alejkę koło kina" rozumiesz miejsce, z którego prowadzi ewakuacyjne wyjście z kina to z tego wynika, że pozbyłaś się detektywa, a Freddy otworzył drzwi prowadzące właśnie tam. Zerknij na cień na ścianie, podejdź do drzwi ewakuacyjnych i podpal śmietnik. Wybiegnie Freddy i zgasi pożar, pokombinuj z cieniem i z czymś co zwróci uwagę (i przestraszy) Freddy'iego.
Utknęłam na 2 rozdziale byłam w alejce koło kina, i nie wiem co powinnam robić dalej. Byłam umówiona z zakiem . Nie wiem też jak wjechać windą . Prosze pomóżcie:)
Najpierw zerknij na blokadę - odczytasz ustawiony na niech numer, następnie popatrz na nazwy ulic, są na nich podane również ich kody (jeden z nich to będzie kod z blokady). Gdy ponownie użyjesz blokady, April wpisze ten drugi kod i...
jestem w roxdziale i nie wiem co zrobić z tą blokadą drogową
Są jakieś informacje na temat błędu przy uruchamianiu gry. Proszę wpisać w google - "Pomoc Techniczna - Longest Journey - Najdłuższa Podróż" - i na pierwszej pozycji poczytać.
A czy próbowałeś zmieniać tryb zgodności ze starszą wersja windowsa ?
Mam Vistę Home Premium 32-bitowy system i próbuję zainstalować TLJ. Mam wydanie dwu-płytowe. Na pudełku jest napisane że wydanie z 2000 roku, ale na początkowym ekranie gry widnieje napis "1999 Funcom". No a grę kupiłam dużo później, jakoś w 2003 lub 2004... Gdy gra się już zainstaluje (przynajmniej to idzie dobrze) i chcę ją włączyć... Ustawiam parametry, "OK", gra się włącza. Pojawia się ta zielona animacja Funcom i ekran startowy, "Nowa Gra", "Wczytaj Grę" itp. I gdy chcę włączyć nową grę wszystko pada i wyskakuje mi błąd. Screena z błędem załączyłam w wiadomości. Szukałam łatek czy czegoś... Znalazłam łatkę na stronie oficjalnej TLJ, ale chyba się nie nadaje. Nie ma mojej wersji. Ja mam build 142. A tu link do tej strony z łatkami: http://www.longestjourney.com/help/patches/
Mimo to próbowałam łatkę zainstalować (wtedy jeszcze nie wiedziałam jaką mam wersję gry) i podczas instalacji wyskoczył mi błąd o treści "Could not find the 2003 relase of The Longest Journey in the specified directory.", co wydaje mi się znaczy że mam właśnie inne wydanie gry. xP
Czy ma ktoś może jakiś pomysł żeby mi pomóc? ;( Ehh, mogłam sobie grać na moim starym kompie gdzie miałam XP, ale zaczął się ciąć i żadna gra nie działała dłużej niż 5min. :P Czasem nawet nie zdążała się zainstalować! Chciałabym sobie zmienić system operacyjny, ale nie potrafię, a wynajęcie fachowca kosztuje... Więc próbuję sobie jakoś poradzić. :)
OK udało sie wykombinowałem
CZE jestem w 4 rozdziale przy tych znakach które grają i nie mam pojęcia jaką melodię mam zagrać może mógłby mi ktoś pomóc??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
