Lost Ark: Bard (Mage) - klasa postaci
Na tej stronie opisaliśmy klasę jednego z bohaterów gry Lost Ark z 2022 r.: Mage – Bard.
Aktualizacja:
Z tej strony poradnika dowiecie się, jakie są cechy i umiejętności klasy Mage, subklasy (Advanced Class) - Bard.
Opis klasy Bard
Płeć: Kobieta
Forma ataku: Walka na dystansie, poza bezpośrednim starciem
Specjalizacja: Serenade Meter - zwiększa siłę ataku sojuszników oraz pozwala na ich leczenie.

Bard to w 100% klasa wsparcia. Ich przydatność w walce jest bardzo niska, jednak buffy i debuffy na wrogów potrafią zmienić przebieg bitwy. Z tego względu gra Bardem jest trudna. Ponadto wiele umiejętności wymaga opanowania odpowiedniego czasu użycia, ponieważ często wymagają sporego czasu ładowania.
Bard to klasa wsparcia - w porównaniu do Paladyna posiada mniejszą możliwość walki, ale znacznie większą możliwość suportu sojuszników. Trudna klasa do gry w pojedynkę.
Bard - klasyczny support build
Bard to najbardziej suportowa subklasa w Lost Ark o silnych umiejętnościach leczenia. Klasa Bard posiada 2 engravings klasowe, jednak True Courage - drugi opcjonalny engraving klasowy, ofensywny - pozwala na zwiększenie obrażeń umiejętności Serenade of Courage o 20% (poziom 3) i o 10% szansę na krytyczne, ale tylko dla bohatera. Nie może być używany wraz z Desperate Salvation.
Engravings:
- Desperate Salvation - klasowy engraving, poprawiający wydajność leczenia.
 - Awakening - poprawia umiejętność Awakening zmniejszając jej czas cooldownu i zwiększając ilość użyć.
 
Opcjonalne engravings:
- Spirit Absorption - większa mobilność i szybkość rzucania zaklęć.
 - Expert - engraving, który porpawia umiejętności leczenia.
 - Increased Max MP - więcej many, opcjonalny.
 - Heavy Armor Equipment - opcjonalny engraving dla tych, którzy nie radzą sobie z unikami.
 
Battle stats
- Specialization - 30% - poprawi efektywność ataków jak i buffów.
 - Swiftness - 70% - mniejszy cooldown i szybsze ataki.
 
Umiejętności, tripod i runy:
Umiejętność  | Tripod 1  | Tripod 2  | Tripod 3  | Runa  | 
Sound Shock ()  | Maintained Explosion  | Sacred Shock  | Rapid Fire  | Conviction  | 
Raphsody of Light ()  | Quick Prep  | Stabilized Light  | Shining Protection  | Galewind  | 
Wind of Music ()  | Quick Prep  | Melody Increase  | Wind of Protection  | Wealth  | 
Sonic Vibration ()  | Tenacity  | Brilliant Wave  | Wide-Angle Attack  | Judgement  | 
Soundholic  | Sound Concentration  | Sustain Enhancement  | Focus Fire  | Overwhelm  | 
Prelude of Storm  | Quick Prep  | Melody Increase  | Powerful Prelude  | Wealth  | 
Heavenly Tune  | Quick Prep  | Tough Time  | Intense Tune  | Focus  | 
Guardian Tune  | Mind Enhancement  | Endless Protection  | Wind of Protection  | Focus  | 
Symphonia (Awakening)  | 
Wartości w nawiasach sugerują poziom umiejętności przy 50 poziomie bohatera. + oznacza sugestię dalszego rozwoju, ++ - usilną sugestię rozbudowy umiejętności.
Sposób rozgrywki:
Gra Bardem mogłaby się wydawać trudna w pojedynkę, jednak nie jest tak źle. Mimo to jej umiejętności skupiają się na buffach dla siebie oraz innych. Nie warto jednak przyzwyczajać się do konkretnego buildu: postać jest na tyle elastyczna, że możecie z łatwością eksperymentować z umiejętnościami i engravings, w zależności od potrzeb, wyzwań i zastosowań. Kluczowe jest użycie umiejętności Awakening, która zarówno gwarantuje duży boost dla sojuszników, ale i duże obrażenia dla przeciwników.
0
Komentarze czytelników
Klauq Junior
Ze wszystkim się zgadzam, tylko nie Longhill a Loghill :)
Drackula Legend
Troszke wolno wam te prace nad poradnikiem ida oraz ilosc informacji jest dosc skromna. Dla sekcji opisu klas to dobrze by bylo jakby autor wszedl na inne stronki jak fextralife i zaczerpnac informacji jakie tam sie pojawiaja. Bo np, shadowhunter ma dwie specjalizacje a u was tylko podkreslone jest ze ma jedna i zero dalszego kontentu.
Persecutor Legend
Przy leczeniu nie ma najważniejszej informacji że są dwa rodzaje mikstur do leczenia. Są zwykłe, które dodają określoną liczbą ilość HP i można je używać bez ograniczeń i wszędzie, poza paroma wyjątkami. Drugim rodzajem są mikstury dodające HP procentowo 30%, 45% itd. i one używane są w tych wyjątkowych lokacjach jak rajdy, abysal dungi i parę innych, dodatkowo mają określoną ilość użyć. Mikstury "rajdowe" są na wagę złota, bo jedynym sposobem na ich zdobycie jest auction house, crafting, item shop oraz całkiem sporo z questów, a drop rate z mobów jest tak niski że masakra. W trakcie wbijania poziomu z questów i bonusowych skrzynek dostaje się ich ponad ok 200, może się wydawać że jest ich sporo, ale bardzo szybko się kończą i tu rada żeby z nich nie korzystać w miejscach gdzie można używać zwykłych mikstur.
Co do śmierci to ważne jest czytanie gdzie nastąpi respown jeśli nie użyjemy piórka, np robienie solo dungeona i zaliczenie tam zgonu daje możliwość piórko, albo respown na zewnątrz, więc trzeba zaczynać od początku :)
Drackula Legend
Warto tez zrobic osobny dzial pod tytulem: Poziom 50 i co dalej. Po wbiciu 50 otwiera sie tyle nowych mozliwosci ze warto by to bylo jakos usystematyzowac. Wyjasnic co robic w pierwszej kolejnosci oraz na czym sie skupic.
hubik Junior
ta gra to jedno wielkie Gowino farmazon games a nie amazon :/ czekać 4h na to żeby pograć a potem wywala po 5 sekundach i znowu 5h czekania żal a nie gra pseudo produkcja hujoswto i tyle
Sandzik8 Junior
Czesc, dopiero zaczynam przygodę z grą. Czy możecie mi powiedzieć czy zmieniając serwer na innej części Europy mogę użyć drugi raz tego samego nicku? Jeden nick przysługuje na serwer czy na cały świat?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
