Lost Ark: Wardancer (Martial Artist) - klasa postaci
Na tej stronie opisaliśmy klasę jednego z bohaterów gry Lost Ark Martial Artist – Wardancer wraz z buildami: First Intention i Esoteric Skill Enchancment w terminologii i charakterystyce na 2022 rok.
Aktualizacja:
Z tej strony poradnika dowiecie się, jakie są cechy i umiejętności klasy Martial Artist, subklasy (Advanced Class) - Wardancer. Strona przedstawia opis umiejętności i engravings Wardancer z terminologią i buildami First Intention i Esoteric Skill Enchancment dla gry z 2022 roku.
Opis klasy Wardancer
Płeć: Kobieta
Forma ataku: Walka wręcz
Specjalizacja: Esoteric Meter - odblokowuje specjalne umiejętności po załadowaniu. Wskaźnik zapełnia kule - do trzech - ale wykorzystanie ich do ataków różnić się będzie w zależności od buildu.

Wardancer to klasa nastawiona na szybkość, przy zbalansowanej sile ataku i obrony. Przeznaczona jest dla osób, które lubią przemieszczać się po polu bitwy, cenią sobie dynamikę i biorą na siebie walkę z najsilniejszym potworem w grupie. Nie radzi sobie dobrze z dużą grupą oponentów - warto rozbić ich na mniejsze grupy lub uwięzić w wąskim przejściu i nie dać się otoczyć.
Wardancer to klasa, która wymaga od gracza dynamiki - ataki pojedynczych przeciwników, szybkie odnawianie umiejętności, kosztem skuteczności walki z dużymi grupami przeciwników.
Jest to bardzo zbliżona klasa do Strikera także w buildach i umiejętnościach. Cechuje się jednak nakierunkowaniem na zwinność i szybkość.
First Intention build
First Intention to build, w którym pozbywacie się Esoteric Meter. W ramach rekompensaty wszystkie Wasze umiejętności zyskują na sile, ale build ogranicza się do używania skillów typu nie-Esoteric.
Engravings:
- First Intention - usuwa wskaźnik Esoteric Meter i umiejętności z niego wynikające, by zwiększyć pasywnie obrażenia od pozostałych umiejętności o 25% (na 3 poziomie).
 - Master of Ambush - zwiększa siłę ataków typu Back Attack (większość ataków Wardancera).
 
Opcjonalne engravings:
- Keen Blunt Weapon - jeśli celujecie w obrażenia krytyczne (Crit),
 - Raid Captain - po rozpoczęciu sekwencji ataku Wind's Whisper zadacie wyższe obrażenia (obr. uzależnione od szybkości - Swiftness),
 - Grudge - jeśli potraficie dobrze unikać ataków - wymagany jest nie tylko refleks, ale i znajomość wrogów.
 
Atrybuty (Battle stats)
- Crit - ok. 30% - obrażenia krytyczne przydają się, jednak nie są kluczowe.
 - Swiftness - ok. 70% - szybkość siła ataku i mniejszy cooldown.
 
Dodatkowe engravings mogą pomóc Wam w dopasowaniu proporcji, gdyż tak Swiftness jak i obrażenia krytyczne są istotnym elementem buildu.
Umiejętności, tripod i runy:
Umiejętność  | Tripod 1  | Tripod 2  | Tripod 3  | Runa  | 
Sky Shaterring Blow (4)  | Excellent Mobility  | Ready Attack  | Bleed  | |
Lightning Kick (10+)  | Sharp Movement  | Thunder Kick  | Flash Lightning  | Quick Recharge  | 
Flash Heat Fang (4++)  | Fist of Darkness  | Weak Point Detection  | Adrenaline Rush  | Judgment  | 
Moon Flash Kick (10+)  | Intense Shock  | Single Hit  | Full Moon Kick  | Galewind  | 
Wind's Whisper (10)  | Oath of the Wind  | Quick Prep  | Ready Attack  | Focus  | 
Roar of Courage (10)  | Magick Control  | Supreme Ruler Afterimage  | Fatal Wave  | Focus  | 
Sweeping Kick (10+)  | Weak Point Detection  | Light of Justice  | Pure Excellence  | Galewind  | 
Energy Combustion (4)  | Combustible Armor  | Intense Battle  | Last Whisper  | Conviction  | 
Fist of Dominance (Awakening Skill)  | 
Wartości w nawiasach sugerują poziom umiejętności przy 50 poziomie bohatera. + oznacza sugestię dalszego rozwoju, ++ - usilną sugestię rozbudowy umiejętności.
Sposób rozgrywki:
Jak większość bohaterów klasy Martial Arts, klucz do efektywnych ataków to używanie ich na plecach wroga (Back Attack). Jest to znacznie łatwiejsze u Wadrancer, gdyż jest ona szybka i zwinna. Wind's Whisper to kluczowa umiejętność dla sekwencji ataku zwiększająca szybkość bohatera i sojuszników. Posiada problemy ze zdrowiem, dlatego uniki są wymagane - warto atakować w sekwencji i znaleźć nową pozycję do ataku. Pomóc może Sky Shattering Blow, który służy do kontrowania ataków.
Esoteric Skill Enhancement build
Esoteric Skill Enhancement - przeciwnie do First Intention - faworyzuje Esoteric Skills i skupia się na tym, by wyciągnąć z nich jak najwięcej obrażeń i skuteczności. Z reguły przyjmuje się jedną lub dwie umiejętności tego typu, które będą odpowiadały za przeważającą większość zadawanych obrażeń.
Engravings:
- Esoteric Skill Enhancement - zwiększa o 1 ilość kul na wskaźniku Esoteric Meter. Zwiększa obrażenia za każdą załadowaną kulę, używając Esoteric Skills.
 - Master of Ambush - zwiększa siłę ataków typu Back Attack (większość ataków Wardancera).
 
Opcjonalne engravings:
- Adrenaline - kumulujący się bonus do ataku,
 - Raid Captain - po rozpoczęciu sekwencji ataku Wind's Whisper zadacie wyższe obrażenia (obr. uzależnione od szybkości - Swiftness),
 - Grudge / Cursed Doll - dla zaawansowanych graczy potrafiących unikać wrogich ataków.
 
Atrybuty (Battle stats)
- Specialization - ok. 35% pkt. - zwiększa przyrost Esoteric Meter i obrażenia z nim związane.
 - Swiftness - ok. 65% pkt. - zwiększa obrażenia ogólnie, a także szybkość ruchu i zmniejsza cooldown.
 
Umiejętności, tripod i runy:
Umiejętność  | Tripod 1  | Tripod 2  | Tripod 3  | Runa  | 
Sky Shaterring Blow (4++)  | Excellent Mobility  | Ready Attack  | Abundant Resources  | Bleed  | 
Flash Heat Fang (7+)  | Fist of Darkness  | Weak Point Detection  | Adrenaline Rush  | Judgment  | 
Moon Flash Kick (10+)  | White Flame Kick  | Single Hit  | Full Moon Kick  | Wealth  | 
Lightning Kick (10)  | Sharp Movement  | Thunder Kick  | Flash Lightning  | Quick Recharge  | 
Wind's Whisper (10)  | Oath of the Wind  | Wind's Whisper  | Ready Attack  | Focus  | 
Roar of Courage (10)  | Esoteric Extortion  | Supreme Ruler Afterimage  | Fatal Wave  | Wealth  | 
Rising Fire Dragon (10)  | Lucky Bubbe  | Focus Hit  | Eve of the Tempest  | Galewind  | 
Energy Combustion (4)  | Combustible Armor  | Intense Battle  | Last Whisper  | Conviction  | 
Fist of Dominance (Awakening Skill)  | 
Rising Fire Dragon możecie zamienić inną umiejętnością z grupy Esoteric. Nie powinniście jednak polegać na więcej niż jednej (opcjonalnie dwóch) umiejętnościach Esoteric.
Wartości w nawiasach sugerują poziom umiejętności przy 50 poziomie bohatera. + oznacza sugestię dalszego rozwoju, ++ - usilną sugestię rozbudowy umiejętności.
Sposób rozgrywki:
Sekwencję ataku należy rozpoczynać umiejętnościami Wind's Whisper i Roar of Courage dla zdobycia buffów (sobie i Party). Następnie trzymając się za plecami wroga załadować w pełni Esoteric Meter i wykorzystać go na jeden skuteczny atak wybraną umiejętnością typu Esoteric. Gra w ten sposób może z czasem stawać się nudna, dlatego warto eksperymentować i szukać najwygodniejszej dla siebie strategii.
0
Komentarze czytelników
Klauq Junior
Ze wszystkim się zgadzam, tylko nie Longhill a Loghill :)
Drackula Legend
Troszke wolno wam te prace nad poradnikiem ida oraz ilosc informacji jest dosc skromna. Dla sekcji opisu klas to dobrze by bylo jakby autor wszedl na inne stronki jak fextralife i zaczerpnac informacji jakie tam sie pojawiaja. Bo np, shadowhunter ma dwie specjalizacje a u was tylko podkreslone jest ze ma jedna i zero dalszego kontentu.
Persecutor Legend
Przy leczeniu nie ma najważniejszej informacji że są dwa rodzaje mikstur do leczenia. Są zwykłe, które dodają określoną liczbą ilość HP i można je używać bez ograniczeń i wszędzie, poza paroma wyjątkami. Drugim rodzajem są mikstury dodające HP procentowo 30%, 45% itd. i one używane są w tych wyjątkowych lokacjach jak rajdy, abysal dungi i parę innych, dodatkowo mają określoną ilość użyć. Mikstury "rajdowe" są na wagę złota, bo jedynym sposobem na ich zdobycie jest auction house, crafting, item shop oraz całkiem sporo z questów, a drop rate z mobów jest tak niski że masakra. W trakcie wbijania poziomu z questów i bonusowych skrzynek dostaje się ich ponad ok 200, może się wydawać że jest ich sporo, ale bardzo szybko się kończą i tu rada żeby z nich nie korzystać w miejscach gdzie można używać zwykłych mikstur.
Co do śmierci to ważne jest czytanie gdzie nastąpi respown jeśli nie użyjemy piórka, np robienie solo dungeona i zaliczenie tam zgonu daje możliwość piórko, albo respown na zewnątrz, więc trzeba zaczynać od początku :)
Drackula Legend
Warto tez zrobic osobny dzial pod tytulem: Poziom 50 i co dalej. Po wbiciu 50 otwiera sie tyle nowych mozliwosci ze warto by to bylo jakos usystematyzowac. Wyjasnic co robic w pierwszej kolejnosci oraz na czym sie skupic.
hubik Junior
ta gra to jedno wielkie Gowino farmazon games a nie amazon :/ czekać 4h na to żeby pograć a potem wywala po 5 sekundach i znowu 5h czekania żal a nie gra pseudo produkcja hujoswto i tyle
Sandzik8 Junior
Czesc, dopiero zaczynam przygodę z grą. Czy możecie mi powiedzieć czy zmieniając serwer na innej części Europy mogę użyć drugi raz tego samego nicku? Jeden nick przysługuje na serwer czy na cały świat?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
