Lost Ark: Wardancer (Martial Artist) - klasa postaci
Na tej stronie opisaliśmy klasę jednego z bohaterów gry Lost Ark Martial Artist – Wardancer wraz z buildami: First Intention i Esoteric Skill Enchancment w terminologii i charakterystyce na 2022 rok.
Aktualizacja:
Z tej strony poradnika dowiecie się, jakie są cechy i umiejętności klasy Martial Artist, subklasy (Advanced Class) - Wardancer. Strona przedstawia opis umiejętności i engravings Wardancer z terminologią i buildami First Intention i Esoteric Skill Enchancment dla gry z 2022 roku.
Opis klasy Wardancer
Płeć: Kobieta
Forma ataku: Walka wręcz
Specjalizacja: Esoteric Meter - odblokowuje specjalne umiejętności po załadowaniu. Wskaźnik zapełnia kule - do trzech - ale wykorzystanie ich do ataków różnić się będzie w zależności od buildu.

Wardancer to klasa nastawiona na szybkość, przy zbalansowanej sile ataku i obrony. Przeznaczona jest dla osób, które lubią przemieszczać się po polu bitwy, cenią sobie dynamikę i biorą na siebie walkę z najsilniejszym potworem w grupie. Nie radzi sobie dobrze z dużą grupą oponentów - warto rozbić ich na mniejsze grupy lub uwięzić w wąskim przejściu i nie dać się otoczyć.
Wardancer to klasa, która wymaga od gracza dynamiki - ataki pojedynczych przeciwników, szybkie odnawianie umiejętności, kosztem skuteczności walki z dużymi grupami przeciwników.
Jest to bardzo zbliżona klasa do Strikera także w buildach i umiejętnościach. Cechuje się jednak nakierunkowaniem na zwinność i szybkość.
First Intention build
First Intention to build, w którym pozbywacie się Esoteric Meter. W ramach rekompensaty wszystkie Wasze umiejętności zyskują na sile, ale build ogranicza się do używania skillów typu nie-Esoteric.
Engravings:
- First Intention - usuwa wskaźnik Esoteric Meter i umiejętności z niego wynikające, by zwiększyć pasywnie obrażenia od pozostałych umiejętności o 25% (na 3 poziomie).
- Master of Ambush - zwiększa siłę ataków typu Back Attack (większość ataków Wardancera).
Opcjonalne engravings:
- Keen Blunt Weapon - jeśli celujecie w obrażenia krytyczne (Crit),
- Raid Captain - po rozpoczęciu sekwencji ataku Wind's Whisper zadacie wyższe obrażenia (obr. uzależnione od szybkości - Swiftness),
- Grudge - jeśli potraficie dobrze unikać ataków - wymagany jest nie tylko refleks, ale i znajomość wrogów.
Atrybuty (Battle stats)
- Crit - ok. 30% - obrażenia krytyczne przydają się, jednak nie są kluczowe.
- Swiftness - ok. 70% - szybkość siła ataku i mniejszy cooldown.
Dodatkowe engravings mogą pomóc Wam w dopasowaniu proporcji, gdyż tak Swiftness jak i obrażenia krytyczne są istotnym elementem buildu.
Umiejętności, tripod i runy:
Umiejętność | Tripod 1 | Tripod 2 | Tripod 3 | Runa |
Sky Shaterring Blow (4) | Excellent Mobility | Ready Attack | Bleed | |
Lightning Kick (10+) | Sharp Movement | Thunder Kick | Flash Lightning | Quick Recharge |
Flash Heat Fang (4++) | Fist of Darkness | Weak Point Detection | Adrenaline Rush | Judgment |
Moon Flash Kick (10+) | Intense Shock | Single Hit | Full Moon Kick | Galewind |
Wind's Whisper (10) | Oath of the Wind | Quick Prep | Ready Attack | Focus |
Roar of Courage (10) | Magick Control | Supreme Ruler Afterimage | Fatal Wave | Focus |
Sweeping Kick (10+) | Weak Point Detection | Light of Justice | Pure Excellence | Galewind |
Energy Combustion (4) | Combustible Armor | Intense Battle | Last Whisper | Conviction |
Fist of Dominance (Awakening Skill) |
Wartości w nawiasach sugerują poziom umiejętności przy 50 poziomie bohatera. + oznacza sugestię dalszego rozwoju, ++ - usilną sugestię rozbudowy umiejętności.
Sposób rozgrywki:
Jak większość bohaterów klasy Martial Arts, klucz do efektywnych ataków to używanie ich na plecach wroga (Back Attack). Jest to znacznie łatwiejsze u Wadrancer, gdyż jest ona szybka i zwinna. Wind's Whisper to kluczowa umiejętność dla sekwencji ataku zwiększająca szybkość bohatera i sojuszników. Posiada problemy ze zdrowiem, dlatego uniki są wymagane - warto atakować w sekwencji i znaleźć nową pozycję do ataku. Pomóc może Sky Shattering Blow, który służy do kontrowania ataków.
Esoteric Skill Enhancement build
Esoteric Skill Enhancement - przeciwnie do First Intention - faworyzuje Esoteric Skills i skupia się na tym, by wyciągnąć z nich jak najwięcej obrażeń i skuteczności. Z reguły przyjmuje się jedną lub dwie umiejętności tego typu, które będą odpowiadały za przeważającą większość zadawanych obrażeń.
Engravings:
- Esoteric Skill Enhancement - zwiększa o 1 ilość kul na wskaźniku Esoteric Meter. Zwiększa obrażenia za każdą załadowaną kulę, używając Esoteric Skills.
- Master of Ambush - zwiększa siłę ataków typu Back Attack (większość ataków Wardancera).
Opcjonalne engravings:
- Adrenaline - kumulujący się bonus do ataku,
- Raid Captain - po rozpoczęciu sekwencji ataku Wind's Whisper zadacie wyższe obrażenia (obr. uzależnione od szybkości - Swiftness),
- Grudge / Cursed Doll - dla zaawansowanych graczy potrafiących unikać wrogich ataków.
Atrybuty (Battle stats)
- Specialization - ok. 35% pkt. - zwiększa przyrost Esoteric Meter i obrażenia z nim związane.
- Swiftness - ok. 65% pkt. - zwiększa obrażenia ogólnie, a także szybkość ruchu i zmniejsza cooldown.
Umiejętności, tripod i runy:
Umiejętność | Tripod 1 | Tripod 2 | Tripod 3 | Runa |
Sky Shaterring Blow (4++) | Excellent Mobility | Ready Attack | Abundant Resources | Bleed |
Flash Heat Fang (7+) | Fist of Darkness | Weak Point Detection | Adrenaline Rush | Judgment |
Moon Flash Kick (10+) | White Flame Kick | Single Hit | Full Moon Kick | Wealth |
Lightning Kick (10) | Sharp Movement | Thunder Kick | Flash Lightning | Quick Recharge |
Wind's Whisper (10) | Oath of the Wind | Wind's Whisper | Ready Attack | Focus |
Roar of Courage (10) | Esoteric Extortion | Supreme Ruler Afterimage | Fatal Wave | Wealth |
Rising Fire Dragon (10) | Lucky Bubbe | Focus Hit | Eve of the Tempest | Galewind |
Energy Combustion (4) | Combustible Armor | Intense Battle | Last Whisper | Conviction |
Fist of Dominance (Awakening Skill) |
Rising Fire Dragon możecie zamienić inną umiejętnością z grupy Esoteric. Nie powinniście jednak polegać na więcej niż jednej (opcjonalnie dwóch) umiejętnościach Esoteric.
Wartości w nawiasach sugerują poziom umiejętności przy 50 poziomie bohatera. + oznacza sugestię dalszego rozwoju, ++ - usilną sugestię rozbudowy umiejętności.
Sposób rozgrywki:
Sekwencję ataku należy rozpoczynać umiejętnościami Wind's Whisper i Roar of Courage dla zdobycia buffów (sobie i Party). Następnie trzymając się za plecami wroga załadować w pełni Esoteric Meter i wykorzystać go na jeden skuteczny atak wybraną umiejętnością typu Esoteric. Gra w ten sposób może z czasem stawać się nudna, dlatego warto eksperymentować i szukać najwygodniejszej dla siebie strategii.
Komentarze czytelników
Czesc, dopiero zaczynam przygodę z grą. Czy możecie mi powiedzieć czy zmieniając serwer na innej części Europy mogę użyć drugi raz tego samego nicku? Jeden nick przysługuje na serwer czy na cały świat?
https://forums.playlostark.com/t/so-names-are-region-unique/43220
Odnosząc się do tego źródła, wygląda na to, że w ramach nazwy są unikalne w ramach jednego regionu. Jeśli więc zmieniałbyś tylko serwer na inny, miałbyś problem. Przenosząc się na inny region, problemu nie powinno być :)
ta gra to jedno wielkie Gowino farmazon games a nie amazon :/ czekać 4h na to żeby pograć a potem wywala po 5 sekundach i znowu 5h czekania żal a nie gra pseudo produkcja hujoswto i tyle
Warto tez zrobic osobny dzial pod tytulem: Poziom 50 i co dalej. Po wbiciu 50 otwiera sie tyle nowych mozliwosci ze warto by to bylo jakos usystematyzowac. Wyjasnic co robic w pierwszej kolejnosci oraz na czym sie skupic.
Przy leczeniu nie ma najważniejszej informacji że są dwa rodzaje mikstur do leczenia. Są zwykłe, które dodają określoną liczbą ilość HP i można je używać bez ograniczeń i wszędzie, poza paroma wyjątkami. Drugim rodzajem są mikstury dodające HP procentowo 30%, 45% itd. i one używane są w tych wyjątkowych lokacjach jak rajdy, abysal dungi i parę innych, dodatkowo mają określoną ilość użyć. Mikstury "rajdowe" są na wagę złota, bo jedynym sposobem na ich zdobycie jest auction house, crafting, item shop oraz całkiem sporo z questów, a drop rate z mobów jest tak niski że masakra. W trakcie wbijania poziomu z questów i bonusowych skrzynek dostaje się ich ponad ok 200, może się wydawać że jest ich sporo, ale bardzo szybko się kończą i tu rada żeby z nich nie korzystać w miejscach gdzie można używać zwykłych mikstur.
Co do śmierci to ważne jest czytanie gdzie nastąpi respown jeśli nie użyjemy piórka, np robienie solo dungeona i zaliczenie tam zgonu daje możliwość piórko, albo respown na zewnątrz, więc trzeba zaczynać od początku :)
Troszke wolno wam te prace nad poradnikiem ida oraz ilosc informacji jest dosc skromna. Dla sekcji opisu klas to dobrze by bylo jakby autor wszedl na inne stronki jak fextralife i zaczerpnac informacji jakie tam sie pojawiaja. Bo np, shadowhunter ma dwie specjalizacje a u was tylko podkreslone jest ze ma jedna i zero dalszego kontentu.
Hej. Jak wspomniałeś, prace trwają. Gra posiada masę zawartości i trudno pomieścić wszystko w jednym poradniku w krótkim czasie. Rozdział o klasach i buildach będzie rozbudowany, ewentualnie poprawiany. Jakiekolwiek uwagi i wskazówki mile widziane :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
