Lost Ark: Sorceress (Mage) - klasa postaci
Na tej stronie opisaliśmy klasę jednego z bohaterów gry Lost Ark z 2022 r.: Mage – Sorceress.
Aktualizacja:
Z tej strony poradnika dowiecie się, jakie są cechy i umiejętności klasy Mage, subklasy (Advanced Class) - Sorceress.
Opis klasy Sorceress
Płeć: Kobieta
Forma ataku: Walka na średnią lub dużą odległość
Specjalizacja: Arcane Magick - w jedne formie zwiększa siłę ataku i szybkość rzucania zaklęć, w drugiej - pozwala na wykonywanie bardzo odległych uników (które także wyrządzają krzywdę wrogom na drodze).

Jej umiejętności pozwalają na walkę na niewielki dystans lub nawet w pełni poza obszarem walki - byleby widzieć, gdzie się celuje - z użyciem czarów przywołania. Posługuje się żywiołami, które potrafią nadawać umiejętnościom po ulepszeniu różne efekty. Posiada bardzo dużą siłę ataku, a prawie wszystkie jej zaklęcia skierowane są na walkę z dużymi grupami wrogów. W tej klasie znacząco liczy się mobilność - wykonywanie uników i ucieczka od wrogów przy ilości Zdrowia czarodziejki, to jedyna opcja na przetrwanie.
Sorceress to klasyczny DPS z nastawieniem na kontrolę tłumów, która jednak musi trzymać się na dystans. Wiele umiejętności wymaga wyczucia czasu, gdyż często nie aktywują się natychmiastowo.
Igniter build
Igniter to build, w którym skupiacie się na załadowaniu pełnego Identity Gauge, by aktywować stan Arcane Rapture - Magick Amplification (działa tylko, gdy pasek jest w pełni załadowany). W tym czasie zmniejszone zostają cooldowns, zwiększona siła krytyków o 50% i szansy na nie o 25%. Z tego względu dobiera się najsilniejsze umiejętności ofensywne i kilka pomocniczych, których głównym zadaniem jest jedynie budowa wskaźnika z pomocą run. W tym krótkim oknie czasowym podczas trwania Magick Amplification, musicie zadać jak najwięcej obrażeń, najlepiej też krytycznych - Igniter może robić to bardzo dobrze, będąc postacią z jednymi z największych obrażeń w grze, jednak niekoniecznie najwyższym średnim DPS.
Engravings:
- Igniter - główny engraving wprowadzający do gry Magick Amplification.
 - All-Out of Attack - poprawia obrażenia umiejętności typu Casting i Holding o max 20%, ale też szybkość ich rzucania.
 
Opcjonalne engravings:
- Hit Master - niewielki, ale bez skutków ubocznych, dodatek do obrażeń (max 16%)
 - Increased Mass - opcjonalny engraving, który jednak spowalnia Wasze ataki. Jeśli jednak potraficie zmieścić się w oknie czasowym, otrzymacie dodatkowe nawet 20% obrażeń.
 - Precise Dagger - zwiększa szansę na krytyki kosztem ich siły. Wybór zależy od atrybutów.
 
Battle stats (Atrybuty):
- Specialization - ok. 70% - ogromne wzmocnienie do obrażeń podczas trwania Arcane Torrent.
 - Swiftness - ok. 30% - poprawia szybkość ataku, poruszania się, ale i zmniejsza cooldown. Jeśli mieścicie się w oknie Arcane Torrent, możecie przeznaczyć kilka punktów w Crit.
 
Umiejętności, tripod i runy:
Umiejętność  | Tripod 1  | Tripod 2  | Tripod 3  | Runa  | 
Blaze (7+)  | Damage Amplification  | Charge Flame  | Weak Point Detection  | Quick Recharge  | 
Frost's Call (7+)  | Enlightenment  | Unstable Rule  | Enhanced Strike  | Wealth  | 
Inferno (1+++)  | Rift Acceleration  | Charge Flame  | Firepower Supplement  | Quick Recharge  | 
Punishing Strike (10)  | Mind Enhancement  | Electric Discharge  | Magick Amplification  | Galewind  | 
Esoteric Reaction (10)  | Quick Prep  | Enhanced Strike  | Stabilized Crystal  | Galewind  | 
Rime Arrow (7+)  | Enlightenment  | Piercing Strike  | Ice Pick  | Wealth  | 
Explosion (10)  | Ignite  | Weak Point Detection  | Magick Amplification  | Galewind  | 
Doomsday (10)  | Mind Enhancement  | Asteroid  | Magick Amplification  | Galewind  | 
Enviska's Might (Awakening)  | 
Wartości w nawiasach sugerują poziom umiejętności przy 50 poziomie bohatera. + oznacza sugestię dalszego rozwoju, ++ - usilną sugestię rozbudowy umiejętności.
Sposób rozgrywki:
Budowanie Identity Gauge i rzucenie na wroga wszystkiego, co macie w arsenale, gdy pasek się załaduje. Atrybut Specialization oraz engraving Igniter znacząco podnoszą obrażenia, które wtedy zadacie wrogowi. Najlepiej, jeśli uda Wam się to zrobić, gdy jest oszołomiony. Klasa ta zyskuje najwięcej w walce z niezbyt szybkimi bossami, może mieć potencjalne problemy przy PvE, dlatego nie jest też polecana dla początkujących oraz niskich Tierów, gdzie obrażenia nie są aż tak ekstremalne przy Arcane Torrent. Wybór umiejętności musi być ograniczony do tych, zadających najwięcej obrażeń, ale i w takiej formie, by zdążyć je wszystkie aktywować po sobie w krótkim czasie.
Reflux build
W zestawieniu z Igniter, Reflux pozwala na więcej swobody przy budowie buildu. Chodzi tu jednak po prostu o bycie "zwykłym DPS", bowiem engraving Reflux usuwa możliwość przejścia w Arcane Rapture (stan powiązany ze wskaźnikiem, w trakcie którego zadajecie zwiększone obrażenia w krótkim czasie i szybciej rzucacie zaklęcia). W zamian na stałe podnoszone są Wasze obrażenia. By dalej zwiększać efektywność, należy poprawiać szybkość postaci, rzucania czarów i zmniejszać cooldown. Należy wiedzieć, że mimo usunięcia Arcane Rapture, nadal możecie wykorzystywać zgromadzoną energię magiczną do wykonywania uników (Blink).
Engravings:
- Reflux - engraving klasowy zwiększający obrażenia.
 - Precise Dagger - zwiększa szansę na Krytyczne.
 
Opcjonalne engravings:
- Hit Master - darmowe zwiększenie obrażeń zwykłych bez skutków ubocznych,
 - Adrenaline - dodatkowa szansa na obrażenia krytyczne i nieduża poprawa siły ataku.
 - Increase Mass - spowolnienie ataków w zamian za wyższe obrażenia, jeśli nie nadążacie z regeneracją many.
 - Raid Captain i Spirit Absorption - jeśli zamierzacie użyć więcej Swiftness. Poprawią się Wasza mobilność i obrażenia zwykłe, jednak kosztem krytycznych.
 
Battle stats:
- Crit - ok. 65% - na wysokim poziomie macie szansę, że niemal co drugi Wasz atak jest krytycznym.
 - Swiftness - ok 35% - potencjalnie możecie użyć więcej Swiftness, by ułatwić wykonywanie uników, ale i zmniejszać cooldown i móc skorzystać z engraving - Raid Captain z dużą efektywnością.
 
Umiejętności, tripod i runy:
Umiejętność  | Tripod 1  | Tripod 2  | Tripod 3  | Runa  | 
Blaze (4++)  | Damage Amplification  | Flame Explosion  | Weak Point Detection  | Bleed  | 
Frost's Call (4+)  | Mind Enchancement  | Unstable Rule  | Final Strike  | Wealth  | 
Inferno (1+++)  | Rift Acceleration  | Charge Flame  | Firepower Supplement  | Quick Recharge  | 
Punishing Strike (10)  | Mind Enhancement  | Unavoidable Fate  | Final Strike  | Galewind  | 
Seraphic Hail (10)  | Quick Prep  | Additional Explosion  | Weak Point Detection  | Galewind  | 
Rime Arrow (10)  | Quick Prep  | Piercing Strike  | Ice Pick  | Rage  | 
Reverse Gravity (10)  | Rift Acceleration  | Lava Area  | Weak Point Detection  | Galewind  | 
Esoteric Reaction (10)  | Quick Prep  | Final Strike  | Stabilized Crystal  | Galewind  | 
Enviska's Might (Awakening)  | 
Wartości w nawiasach sugerują poziom umiejętności przy 50 poziomie bohatera. + oznacza sugestię dalszego rozwoju, ++ - usilną sugestię rozbudowy umiejętności.
Sposób rozgrywki:
Reflux daje sporą swobodę odnośnie wybranych umiejętności. Ze względu na pojawiające się problemy z maną, możecie próbować obniżać jej szybkość ataków na rzecz ich siły lub szans na obrażenia krytyczne. Problematyczne stanie się rzucanie czarów typu Casting, które wymagać będą run przyspieszających. Umiejętności do walki z bossem warto zmodyfikować tak, by móc być oddalonym na znaczną odległość od walki, z powodu małej ilości Zdrowia w tej klasie.
0
Komentarze czytelników
Klauq Junior
Ze wszystkim się zgadzam, tylko nie Longhill a Loghill :)
Drackula Legend
Troszke wolno wam te prace nad poradnikiem ida oraz ilosc informacji jest dosc skromna. Dla sekcji opisu klas to dobrze by bylo jakby autor wszedl na inne stronki jak fextralife i zaczerpnac informacji jakie tam sie pojawiaja. Bo np, shadowhunter ma dwie specjalizacje a u was tylko podkreslone jest ze ma jedna i zero dalszego kontentu.
Persecutor Legend
Przy leczeniu nie ma najważniejszej informacji że są dwa rodzaje mikstur do leczenia. Są zwykłe, które dodają określoną liczbą ilość HP i można je używać bez ograniczeń i wszędzie, poza paroma wyjątkami. Drugim rodzajem są mikstury dodające HP procentowo 30%, 45% itd. i one używane są w tych wyjątkowych lokacjach jak rajdy, abysal dungi i parę innych, dodatkowo mają określoną ilość użyć. Mikstury "rajdowe" są na wagę złota, bo jedynym sposobem na ich zdobycie jest auction house, crafting, item shop oraz całkiem sporo z questów, a drop rate z mobów jest tak niski że masakra. W trakcie wbijania poziomu z questów i bonusowych skrzynek dostaje się ich ponad ok 200, może się wydawać że jest ich sporo, ale bardzo szybko się kończą i tu rada żeby z nich nie korzystać w miejscach gdzie można używać zwykłych mikstur.
Co do śmierci to ważne jest czytanie gdzie nastąpi respown jeśli nie użyjemy piórka, np robienie solo dungeona i zaliczenie tam zgonu daje możliwość piórko, albo respown na zewnątrz, więc trzeba zaczynać od początku :)
Drackula Legend
Warto tez zrobic osobny dzial pod tytulem: Poziom 50 i co dalej. Po wbiciu 50 otwiera sie tyle nowych mozliwosci ze warto by to bylo jakos usystematyzowac. Wyjasnic co robic w pierwszej kolejnosci oraz na czym sie skupic.
hubik Junior
ta gra to jedno wielkie Gowino farmazon games a nie amazon :/ czekać 4h na to żeby pograć a potem wywala po 5 sekundach i znowu 5h czekania żal a nie gra pseudo produkcja hujoswto i tyle
Sandzik8 Junior
Czesc, dopiero zaczynam przygodę z grą. Czy możecie mi powiedzieć czy zmieniając serwer na innej części Europy mogę użyć drugi raz tego samego nicku? Jeden nick przysługuje na serwer czy na cały świat?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
