Lost Ark: Deadeye (Gunner) - klasa postaci
Na tej stronie opisaliśmy klasę jednego z bohaterów gry Lost Ark Gunner – Deadeye.
Aktualizacja:
Z tej strony poradnika dowiecie się, jakie są cechy i umiejętności klasy Gunner, subklasy (Advanced Class) - Deadeye.
Opis klasy Deadeye
Płeć: Mężczyzna
Forma ataku: Walka na krótkim i długim dystansie.
Specjalizacja: Posługuje się trzema rodzajami broni, które może przełączać w trakcie walki.

Podobnie jak Gunslinger, posługuje się trzema rodzajami broni: pistoletem, strzelbą i karabinem. Posiada także podobne zestawienie umiejętności. Deadeye jest jednak specjalistą na bliższym dystansie, co wymaga od gracza większej mobilności. Jeśli uważacie, że będziecie w stanie opanować walkę na różnych polach przełączając się między uzbrojeniem, będziecie w stanie wycisnąć wiele z tego bohatera. Każda broń posiada własny zestaw umiejętności i czasu cooldownu.
Klasa DPS dla graczy walczących na dystans, wymagająca opanowania mechaniki walki trzema rodzajami uzbrojenia. Może okazać się nieco trudniejsza niż Gunslinger.
Enhanced Weapon build
Enhanced Weapon to bardzo prosty build, który w zasadzie nie wyróżnia się znacząco. Engraving klasowy oferuje jedynie zwiększenie szansy na obr. krytyczne o 20%, gdy zmieniacie broń. Nawet, jeśli nie zamierzalibyście korzystać z żadnych gotowych buildów, wykorzystanie tego engraving niesie pasywną korzyść. Mimo wszystko - oficjalna wersja buildu skupia się na pominięciu niemalże wykorzystania karabinu snajperskiego i faworyzuje pistolety i strzelby.
Engravings:
- Enhanced Weapon - engraving klasowy.
- Adrenaline - bez negatywnych konsekwencji poprawicie szansę na krytyki i siłę ataku. Wymaga jednak częstego używania pistoletu w początkowej fazie rotacji.
Opcjonalne engravings:
- Keen Blunt Weapon - świetny engraving dla tego bohatera, gdyż potrafi generować wysoką szansę na krytyki. Sugerowany poziom 3.
- Master of Ambush lub Hit Master - Master of Ambush poprawi obrażenia od Back Attacks ze strzelby. Jeśli jednak nie chcecie polegać nan ich, możecie wybrać Hit Master dla mniejszego boosta do obrażeń, jednak bez skutków ubocznych.
- Raid Captain i Spirit Absorption - para engravings, która popawia obrażenia nawet o 45%. W zależności od ilości Swiftness możecie wykorzystać je jako dodatkowe, bez próby maksymalizowania.
Battle stats (Atrybuty):
- Crit - 30% - większa szansa na krytyczne,
- Specialization - 70% - poprawia obrażenia z każdej posiadanej broni.
Wykorzystując engraving Raid Captain możecie zainwestować kilka punktów w Swiftness.
Umiejętności, tripod i runy:
Pistolet (Handgun):
Umiejętność | Tripod 1 | Tripod 2 | Tripod 3 | Runa |
Spiral Tracker (1+) | Weakness Exposure | Conviction | ||
AT02 Grenade (4) | Weakness Exposure | Bleed | ||
Enforce Execution (4+) | Light Footwork | Tenacity | ||
Somerault Shot (1+) | Ignore Collision | |||
Equilibrium (1) | High-Speed Shot | Decimation Shot | Judgment | |
Dexterous Shot (1++) | Agile Movement | Excellent Mobility | Rage | |
Quick Shot (10+) | Swift Fingers | Initiate Shot | Final Light | |
Cruel Tracker (10+) | Swift Fingers | Rapid Fire Enhancement | Explosive Bullet | |
Bursting Flare (Awakening) |
Strzelba (Shotgun):
Umiejętność | Tripod 1 | Tripod 2 | Tripod 3 | Runa |
Shotgun Rapid Fire (10+) | Close Shot | Enhanced Shot | Special Bullet | Galewind |
Last Request (4++) | Quick Prep | Execution | Volley | Overwhelm |
Shotgun Dominator (10+) | Close Shot | Weak Point Detection | The Ruler | Galewind |
Sign of Apocalypse (10+) | Close Shot | Enhanced Shot | Approached Apocalypse | Galewind |
Karabin snajperski (Rifle):
Umiejętność | Tripod 1 | Tripod 2 | Tripod 3 | Runa |
Carastrophe (1) | ||||
Perfect Shot (1) | ||||
Triple Explosion (1) | ||||
Spiral Flame (1) |
Wartości w nawiasach sugerują poziom umiejętności przy 50 poziomie bohatera. + oznacza sugestię dalszego rozwoju, ++ - usilną sugestię rozbudowy umiejętności.
Sposób rozgrywki:
Aby zmaksymalizować obrażenia krytyczne tego bohatera, warto skorzystać z ataków typu Back Attack (strzelba) - +10% Crit Rate. Jeśli zaczniecie serię ataków korzystając z Spiral Tracker, zyskacie dodatkowe 10%. Tak więc właściwe pozycjonowanie bohatera i rotacja umiejętności pozwoli Wam na niemal ciągłe atakowanie krytykami. Bohater porusza się głównie w pobliżu przeciwnika. Potrzebując odpoczynku może oddalić się, by skorzystać z karabinu snajperskiego, jednak we wskazanym buildzie jest to broń niemal zbędna.
Pistoleer build
Ten build pozbawia bohatera wszystkich jego broni poza pistoletem. Powoduje to zwiększenie obrażeń pistoletów, obrażeń typu Stagger oraz poprawia umiejętność Awakening. W ten sposób zyskujecie bardzo mobilną postać, która zadaje stałe obrażenia i nie przejmując się niczym zanadto. Build łatwy w rozgrywaniu, jednak z czasem może być nieco nudny. Warto podjąć się go na Tier 3, jako że bohater otrzymuje wysoką szansę na obr. krytyczne wraz ze wzrostem Specialization.
Engravings:
- Pistoleer - engraving klasowy, sugerowany poziom 3.
- Adrenaline - dodatkowe obrażenia i szansa na krytyki przy szybkich atakach - idealny engraving dla pistoletów.
Opcjonalne engravings:
- Precise Dagger - jako że bohater domyślnie nie jest nastawiony na wykonywanie ataków krytycznych, jest to jedyny engraving, który może ten stan rzeczy nieco poprawić.
- Hit Master - poprawa obrażeń,
- Raid Captain - poprawa obrażeń na poziomie zależnym od Swiftness, warto łączyć z Spirit Absorption.
Battle stats (Atrybuty):
- Swiftness - 70% - większa mobilność, szybkość ataku i krótsze coolodowny.
- Specialization - 30% - poprawia obrażenia z każdej posiadanej broni.
Wykorzystując engraving Raid Captain możecie zainwestować kilka punktów w Swiftness.
Umiejętności, tripod i runy:
Pistolet (Handgun):
Spiral Tracker (7+) | Swift Fingers | Focus Shot | Heavy Duty | Conviction |
AT02 Grenade (6++) | Weakness Exposure | Enhanced Grenade | Internal Ignition | Bleed |
Enforce Execution (7) | Light Footwork | Tenacity | Protection | |
Meteor Stream (10+) | Weak Point Detection | Piercing Explosion | Meteor Fall | Galewind |
Equilibrium (10+) | High-Speed Shot | Decimation Shot | Burn Effect | Judgment |
Dexterous Shot (4+) | Agile Movement | Excellent Mobility | Swift Shot | Rage |
Quick Shot (10+) | Swift Fingers | Initiate Shot | Final Light | Galewind |
Cruel Tracker (10+) | Swift Fingers | Rapid Fire Enhancement | Quick Draw | Galewind |
Clay Bombardment (Awakening) |
Wartości w nawiasach sugerują poziom umiejętności przy 50 poziomie bohatera. + oznacza sugestię dalszego rozwoju, ++ - usilną sugestię rozbudowy umiejętności.
Sposób rozgrywki:
Rozgrywka buildem Pistoleer jest bardzo dynamiczna: macie duże możliwości wykonywania uników i możecie atakować niemal z dowolnej pozycji. Chcąc utrudnić sobie rozgrywkę, możecie bardziej polegać na nielicznych atakach wykorzystujących cechę Back Attack, by zwiększyć obrażenia, lecz będzie wymagało to od Was utrzymywania pozycji na tyłach bossa.
0
Komentarze czytelników
Klauq Junior
Ze wszystkim się zgadzam, tylko nie Longhill a Loghill :)
Drackula Legend
Troszke wolno wam te prace nad poradnikiem ida oraz ilosc informacji jest dosc skromna. Dla sekcji opisu klas to dobrze by bylo jakby autor wszedl na inne stronki jak fextralife i zaczerpnac informacji jakie tam sie pojawiaja. Bo np, shadowhunter ma dwie specjalizacje a u was tylko podkreslone jest ze ma jedna i zero dalszego kontentu.
Persecutor Legend
Przy leczeniu nie ma najważniejszej informacji że są dwa rodzaje mikstur do leczenia. Są zwykłe, które dodają określoną liczbą ilość HP i można je używać bez ograniczeń i wszędzie, poza paroma wyjątkami. Drugim rodzajem są mikstury dodające HP procentowo 30%, 45% itd. i one używane są w tych wyjątkowych lokacjach jak rajdy, abysal dungi i parę innych, dodatkowo mają określoną ilość użyć. Mikstury "rajdowe" są na wagę złota, bo jedynym sposobem na ich zdobycie jest auction house, crafting, item shop oraz całkiem sporo z questów, a drop rate z mobów jest tak niski że masakra. W trakcie wbijania poziomu z questów i bonusowych skrzynek dostaje się ich ponad ok 200, może się wydawać że jest ich sporo, ale bardzo szybko się kończą i tu rada żeby z nich nie korzystać w miejscach gdzie można używać zwykłych mikstur.
Co do śmierci to ważne jest czytanie gdzie nastąpi respown jeśli nie użyjemy piórka, np robienie solo dungeona i zaliczenie tam zgonu daje możliwość piórko, albo respown na zewnątrz, więc trzeba zaczynać od początku :)
Drackula Legend
Warto tez zrobic osobny dzial pod tytulem: Poziom 50 i co dalej. Po wbiciu 50 otwiera sie tyle nowych mozliwosci ze warto by to bylo jakos usystematyzowac. Wyjasnic co robic w pierwszej kolejnosci oraz na czym sie skupic.
hubik Junior
ta gra to jedno wielkie Gowino farmazon games a nie amazon :/ czekać 4h na to żeby pograć a potem wywala po 5 sekundach i znowu 5h czekania żal a nie gra pseudo produkcja hujoswto i tyle
Sandzik8 Junior
Czesc, dopiero zaczynam przygodę z grą. Czy możecie mi powiedzieć czy zmieniając serwer na innej części Europy mogę użyć drugi raz tego samego nicku? Jeden nick przysługuje na serwer czy na cały świat?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
