Lost Ark: Striker (Martial Artist) - klasa postaci
Na tej stronie opisaliśmy klasę jednego z bohaterów gry Lost Ark Martial Artist – Striker wraz z buildami: Esoteric Flurry i Death Blow w terminologii i charakterystyce na 2022 rok.
Aktualizacja:
Z tej strony poradnika dowiecie się, jakie są cechy i umiejętności klasy Martial Artist, subklasy (Advanced Class) - Striker. Strona przedstawia opis umiejętności i engravings Strikera z terminologią i buildami dla gry z 2022 roku. Poznacie także dwa przodujące buildy: Esoteric Flurry i Death Blow.
Opis klasy Striker
Płeć: Mężczyzna
Forma ataku: Walka wręcz
Specjalizacja: Esoteric Meter - odblokowuje specjalne umiejętności po załadowaniu. Wskaźnik zapełnia kule - do trzech - ale wykorzystanie ich do ataków różnić się będzie w zależności od buildu.

Striker to jeden z bohaterów - specjalistów walki wręcz. W tym przypadku bohater ten ceni sobie mobilność i umiarkowanie wysoką siłę ataku. Średnio radzi sobie ze wspieraniem sojuszników oraz atakami na dużym obszarze. Należy do bohaterów o średniej trudności rozgrywki, jednak jest skuteczny i żywotny.
Klasa ta przeznaczona jest dla graczy ceniących sobie dużą mobilność i złożoność ataku - gra Strikerem to umiejętność odpowiedniego dobierania ataków i wykorzystywanie Combosów.
Gra Strikerem wymagać będzie od Was dużego skupienia, właściwego dobierania ataków i ustawiania się we właściwej pozycji. Do zadawania większych obrażeń służą w zasadzie wyłącznie Esoteric Skills, dlatego postać ta niemal całkowicie polega na swoim wskaźniku. Klasa zbliżona do Wardancer, z większym nastawieniem na siłę.
Esoteric Flurry build
Esoteric Flurry to engraving, który poprawia wykorzystanie umiejętności o typie Esoteric. Cechują się one wykorzystaniem żywiołów przy ataku, co może być skuteczne przy walce z niektórymi bossami o wrażliwościach oraz daje więcej szans na to, że ataki będą niosły za sobą dodatkowy efekt - np. paraliż. Build pozwala na większą swobodę rozgrywki, lecz posiada niższe obrażenia niż Death Blow.
Engravings:
- Esoteric Flurry - wykorzystujecie tylko jedną kulę z Esoteric Meter [w zasadzie Elemental Meter] na użycie ataków typu Esoteric. Otrzymują one także do +18% obrażeń.
 - Master of Ambush - zwiększa siłę ataków typu Back Attack (większość ataków Strikera).
 
Opcjonalne engravings:
- Spirit Absorption - dodatkowa siła i szybkość poruszania się,
 - Adrenaline - kumulujący się bonus do ataku,
 - Increase Mass - zaawansowany engraving dla bohaterów o dużym Swiftness - dodatkowa siła kosztem szybkości ataku. Ma sens dopiero przy awansie na wyższe poziomy, gdyż kara do szybkości nie rośnie.
 - Grudge / Cursed Doll - oba engravings skierowane są do zaawansowanych graczy umiejących unikać ataków. Zwiększą problemy ze Zdrowiem, ale i siłę ataków
 
Atrybuty (Battle stats)
- Crit - 25% pkt., Striker w tym buildzie nie polega na Krytykach, jednak nie warto się ich pozbywać.
 - Specialization - 25% pkt., poprawia przyrost wskaźnika Esoteric Meter. W tym buildzie nie robi to znaczącej różnicy, z powodu taniego używania umiejętności specjalnych.
 - Swiftness - 50% pkt.(lub więcej, kosztem Crit), większa szybkość, siła ataków oraz mniejszy czas ich odnowienia.
 
Umiejętności, tripod i runy:
Umiejętność  | Tripod 1  | Tripod 2  | Tripod 3  | Runa  | 
Triple Fist (4)  | Esoteric Extortion  | Wealth  | ||
Sky Shattering Blow (4+)  | Excelletn Mobility  | Blessing of the Wind  | Abundant Resources  | Wealth  | 
Moon Flash Kick (10)  | White Flame Kick  | Excellent Mobility  | Full Moon Kick  | Wealth  | 
Storm Dragon Awakening (4+)  | Excellent Mobility  | Enhanced Strike  | Rage  | |
Lightning Whisper (10)  | Lightning's Blessing  | Quick Prep  | Fatal Lightning  | Wealth  | 
Tiger Emerges (10+)  | Quick Prep  | Single Hit  | Ascension  | Overwhelm  | 
Blast Formation (10+)  | Weak Point Detection  | Flame Explosion  | Great Explosion  | Galewind  | 
Lightning Tiger Strike (10+)  | Single Hit  | Weak Point Detection  | Charged Kick  | Galewind  | 
Nova Blast (Awakening Skill)  | 
Wartości w nawiasach sugerują poziom umiejętności przy 50 poziomie bohatera. + oznacza sugestię dalszego rozwoju, ++ - usilną sugestię rozbudowy umiejętności.
Sposób rozgrywki:
Prawie wszystkie ataki w tym buildzie są atakami typu Back Attack (cios w plecy), i pozostała część buildu wzmaga ten trend. Jeśli nie rozegracie tego prawidłowo, nie wykorzystacie nawet połowy potencjału Strikera. Build ten jednak pozwala Wam niemal zapomnieć o Esoteric Meter i używać silnych umiejętności niemal jedna po drugiej. Jego kluczowe ataki wykorzystujące kule i wskaźnik, to: Tiger Emerges, Blast Formation, Lightning Tiger Strike. Pozostałe wykorzystujecie do uników i budowania wskaźnika.
Death Blow build
Death Blow bardziej skupia się na pojedynczych, miażdżących atakach o większej sile niż Esoteric Flurry build. Idea to zbudowanie wskaźnika Esoteric Meter do maksimum i zadanie silnego ciosu (z tyłu), jednak o nie bardzo wysokiej szansie na obrażenia krytyczne. Jest to trudny build do rozgrywania.
Engravings:
- Death Blow - zwiększa siłę ataku specjalnego o 35%, ale zużywa wszystkie kule ze wskaźnika (przy czym zostaje również dodana jedna kula).
 - Master of Ambush - zwiększa siłę ataków typu Back Attack (większość ataków Strikera).
 
Opcjonalne engravings:
- Spirit Absorption - dodatkowa siła i szybkość poruszania się,
 - Adrenaline - kumulujący się bonus do ataku,
 - Keen Blunt Weapon - aby zwiększyć obrażenia krytyczne, jeśli występują, przy czym ich szansę zwiększa atak Lightning Whisper, który powinien rozpoczynać większość sekwencji walki.
 - Grudge / Cursed Doll - oba engravings skierowane są do zaawansowanych graczy umiejących unikać ataków. Zwiększą problemy ze Zdrowiem, ale i siłę ataków
 
Atrybuty (Battle stats)
- Crit - 30% pkt., w tym buildzie próbujemy zwiększyć szansę na uderzenie krytyczne polegając na mniejszej ilości ataków.
 - Specialization - 70% pkt., poprawia przyrost wskaźnika Esoteric Meter i obrażenia z niego wynikające, co całkowicie pokrywa się z używaniem engraving - Death Blow.
 
Umiejętności, tripod i runy:
Umiejętność  | Tripod 1  | Tripod 2  | Tripod 3  | Runa  | 
Sky Shattering Blow (4)  | Excellent Mobility  | Blessing of the Wind  | Abundant Resources  | Wealth  | 
Triple Fist (4)  | Esoteric Extortion  | Wealth  | ||
Moon Flash Kick (10)  | White Flame Kick  | Excellent Mobility  | Full Moon Kick  | Wealth  | 
Storm Dragon Awakening (4)  | Excellent Moblity  | Enchanced Strike  | Rage  | |
Swift Wind Kick (10)  | Lightning Round Kick  | Swift Footwork  | Furious Spin Axis  | Wealth  | 
Lightning Whisper (10)  | Lightning's Blessing  | Quick Prep  | Fatal Lightning  | Wealth  | 
Sweeping Kick (10)  | Weak Point Detection  | Light Of Justice  | Pure Excellence  | Galewind  | 
Tiger Emerges (10)  | Quick Prep  | Single Hit  | Ascension  | Overwhelm  | 
Nova Blast (Awakening Skill)  | 
Wartości w nawiasach sugerują poziom umiejętności przy 50 poziomie bohatera. + oznacza sugestię dalszego rozwoju, ++ - usilną sugestię rozbudowy umiejętności.
Sposób rozgrywki:
Pomimo, że zestaw umiejętności pozostaje niemal bez zmian w stosunku do Esoteric Flurry, to ich używanie i rotacja w bitwie będą się różnić. Musicie jak najszybciej budować Esoteric Meter, by móc używać Esoteric Skills oraz Awakening Skill. W tym celu kluczowe będzie używanie niebieskich umiejętności.
0
Komentarze czytelników
Klauq Junior
Ze wszystkim się zgadzam, tylko nie Longhill a Loghill :)
Drackula Legend
Troszke wolno wam te prace nad poradnikiem ida oraz ilosc informacji jest dosc skromna. Dla sekcji opisu klas to dobrze by bylo jakby autor wszedl na inne stronki jak fextralife i zaczerpnac informacji jakie tam sie pojawiaja. Bo np, shadowhunter ma dwie specjalizacje a u was tylko podkreslone jest ze ma jedna i zero dalszego kontentu.
Persecutor Legend
Przy leczeniu nie ma najważniejszej informacji że są dwa rodzaje mikstur do leczenia. Są zwykłe, które dodają określoną liczbą ilość HP i można je używać bez ograniczeń i wszędzie, poza paroma wyjątkami. Drugim rodzajem są mikstury dodające HP procentowo 30%, 45% itd. i one używane są w tych wyjątkowych lokacjach jak rajdy, abysal dungi i parę innych, dodatkowo mają określoną ilość użyć. Mikstury "rajdowe" są na wagę złota, bo jedynym sposobem na ich zdobycie jest auction house, crafting, item shop oraz całkiem sporo z questów, a drop rate z mobów jest tak niski że masakra. W trakcie wbijania poziomu z questów i bonusowych skrzynek dostaje się ich ponad ok 200, może się wydawać że jest ich sporo, ale bardzo szybko się kończą i tu rada żeby z nich nie korzystać w miejscach gdzie można używać zwykłych mikstur.
Co do śmierci to ważne jest czytanie gdzie nastąpi respown jeśli nie użyjemy piórka, np robienie solo dungeona i zaliczenie tam zgonu daje możliwość piórko, albo respown na zewnątrz, więc trzeba zaczynać od początku :)
Drackula Legend
Warto tez zrobic osobny dzial pod tytulem: Poziom 50 i co dalej. Po wbiciu 50 otwiera sie tyle nowych mozliwosci ze warto by to bylo jakos usystematyzowac. Wyjasnic co robic w pierwszej kolejnosci oraz na czym sie skupic.
hubik Junior
ta gra to jedno wielkie Gowino farmazon games a nie amazon :/ czekać 4h na to żeby pograć a potem wywala po 5 sekundach i znowu 5h czekania żal a nie gra pseudo produkcja hujoswto i tyle
Sandzik8 Junior
Czesc, dopiero zaczynam przygodę z grą. Czy możecie mi powiedzieć czy zmieniając serwer na innej części Europy mogę użyć drugi raz tego samego nicku? Jeden nick przysługuje na serwer czy na cały świat?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
