Waterfall cz.2 (1) | Kurs Wyspa Skarbów

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Waterfall cz.2

[186] - Waterfall cz.2 (1) | Kurs Wyspa Skarbów - Kurs: Wyspa Skarbów - poradnik do gry

[186]

[187] - Waterfall cz.2 (1) | Kurs Wyspa Skarbów - Kurs: Wyspa Skarbów - poradnik do gry

[187]

Wróć do Pepity, wyjmij klucz i oswobodź dziewczynę [#186] . W trójkę zejdziecie do sali z wężami. Porozmawiaj z Długim Johnem, a dowiesz się, jak brzmi tłumaczenie inskrypcji wyrytej w tablicy, znajdującej się nad drzwiami sekretnego przejścia [#187] .

[188] - Waterfall cz.2 (1) | Kurs Wyspa Skarbów - Kurs: Wyspa Skarbów - poradnik do gry

[188]

[189] - Waterfall cz.2 (1) | Kurs Wyspa Skarbów - Kurs: Wyspa Skarbów - poradnik do gry

[189]

Porozmawiaj również z Pepitą [#188] . Odwróć się i spójrz na kamienny zbiornik oraz na wyryty na ścianie tuż pod przyciskiem znak- Długi John objaśni ci jego znaczenie [#189] .

[190] - Waterfall cz.2 (1) | Kurs Wyspa Skarbów - Kurs: Wyspa Skarbów - poradnik do gry

[190]

[191] - Waterfall cz.2 (1) | Kurs Wyspa Skarbów - Kurs: Wyspa Skarbów - poradnik do gry

[191]

Nad zbiornikiem znajdują się dwa otwory, a do nich jak ulał pasują dwa kamienne dyski - zatem nie zwlekając, umieść duży dysk po lewej, a mały po prawej stronie [#190] . Gdy to zrobisz, Pepita wyjaśni ci, że jest to kalendarz Majów i objaśni jego zasady. Zanim zaczniesz "zabawę" z kalendarzem, udaj się do Cape Fear. W ekwipunku rozdziel przybory żeglarza [sailmakers' kit], po czym wyjmij igłę [needle] i potrzyj nią o głaz, w ten sposób wejdziesz w posiadanie igły magnetycznej [magnetic needle] [#191] . Teraz udaj się do kopalni, wyjmij hełm [empty helmet] i nabierz świeżej wody z koryta.

[192] - Waterfall cz.2 (1) | Kurs Wyspa Skarbów - Kurs: Wyspa Skarbów - poradnik do gry

[192]

[193] - Waterfall cz.2 (1) | Kurs Wyspa Skarbów - Kurs: Wyspa Skarbów - poradnik do gry

[193]

Wróć do kamiennego zbiornika. Wyjmij gąbkę [damp sponge] i wyczyść nią zbiornik [#192] . Przyjrzyj się odkrytym właśnie symbolom, a Długi John objaśni ci ich znaczenie. Teraz wylej do zbiornika wodę z hełmu, następnie w ekwipunku rozdziel butelkę z rumem, po czym połącz igłę magnetyczną z korkiem, a otrzymasz kompas [compass]. Umieść kompas w zbiorniku z wodą. Zwróć uwagę na kolory, liczby i symbole najważniejszych kierunków:

1. północ - kolor biały, 1 krzemień [1 flint];

2. południe - kolor żółty, 1 deszcz [1 rain];

3. wschód - kolor czerwony, 13 woda [13 water];

4. zachód - kolor szary, 7 małp [7 monkey].

Czas rozwikłać tajemnicze słowa inskrypcji wyrytej w tablicy nad sekretnym przejściem. Aby to zrobić, musisz odpowiedzieć na pytania zawarte w treści inskrypcji, a zatem musisz policzyć ilość dni. Zasada postępowania podczas zdobywania odpowiedzi na poszczególne pytania z zagadki jest taka sama - najpierw kręcisz dużym i małym dyskiem do momentu aż w punkcie, w którym dyski się stykają, będą sąsiadować symbole odpowiadające pożądanemu kierunkowi świata, np. północy, czyli symbol krzemienia i 1 (jedna kropka). Następnie naciskasz przycisk znajdujący się pod dyskami, aby zacząć odliczanie dni. Potem naciskasz przycisk tyle razy, aż dyski obrócą się tak, że w miejscu, w którym się stykają, będą sąsiadować symbole odpowiadające kolejnemu z pożądanych kierunków. Wówczas z prawego górnego roku ekranu odczytujesz ilość dni [#193] .

Powyższe czynności mogą wydawać się dość skomplikowane, lecz w praktyce takie nie są. A zatem odpowiedzmy na pytania z inskrypcji.

1. Od południa do białej północy - ile jest dni? [From south to white north, how many days?]

Obróć kamienne dyski tak, aby w miejscu, w którym się stykają, widniały symbole południa, czyli 1 deszcz [1 rain] - na dużym dysku ustaw odpowiedni symbol, a na małym odpowiednią liczbę, czyli jedną kropkę. Naciśnij przycisk, aby zacząć liczenie dni. Następnie naciskaj przycisk do momentu, w którym w miejscu stycznym dysków będą sąsiadować symbole północy, czyli krzemień po lewej stronie, a jedna kropka po prawej stronie [1 flint]. Wynik to 39 dni.

2. Od południa do zachodu - ile jest dni? [From south to west, how many to count?]

Obróć dyski tak, aby w miejscu, w którym się stykają, widniały symbole południa, czyli 1 deszcz [1 rain] - na dużym dysku ustaw odpowiedni symbol, a na małym odpowiednią liczbę - jedną kropkę. Naciśnij przycisk, aby zacząć liczenie dni. Następnie naciskaj przycisk do momentu, w którym w miejscu stycznym dysków będą sąsiadować symbole zachodu, czyli małpa po lewej stronie, a dwie kropki i kreska po prawej stronie [7 monkey]. Wynik to 32 dni.

3. Od zachodu do północy - ile jest dni? [And form west to north, add what amount?]

Teraz pomimo tego, że dyski znajdują się w pożądanym ustawieniu, zakręć nimi, aby wyzerować licznik. Następnie ponownie obróć dyski tak, aby w miejscu, w którym się stykają, widniały symbole zachodu, czyli 7 małp - na dużym dysku ustaw odpowiedni symbol, a na małym odpowiednią liczbę - dwie kropki i kreskę. Naciśnij przycisk, aby zacząć liczenie dni. Następnie naciskaj przycisk do momentu, w którym w miejscu stycznym dysków będą sąsiadować symbole północy, czyli krzemień po lewej stronie, a jedna kropka po prawej stronie [1 flint]. Wynik to 7 dni.

Podobało się?

0

Destination: Treasure Island

17 listopada 2006

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl