Destination Treasure Island: Waterfall cz.2 (1)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Waterfall cz.2

[186] - Waterfall cz.2 (1) | Kurs Wyspa Skarbów - Kurs: Wyspa Skarbów - poradnik do gry

[186]

[187] - Waterfall cz.2 (1) | Kurs Wyspa Skarbów - Kurs: Wyspa Skarbów - poradnik do gry

[187]

Wróć do Pepity, wyjmij klucz i oswobodź dziewczynę [#186] . W trójkę zejdziecie do sali z wężami. Porozmawiaj z Długim Johnem, a dowiesz się, jak brzmi tłumaczenie inskrypcji wyrytej w tablicy, znajdującej się nad drzwiami sekretnego przejścia [#187] .

[188] - Waterfall cz.2 (1) | Kurs Wyspa Skarbów - Kurs: Wyspa Skarbów - poradnik do gry

[188]

[189] - Waterfall cz.2 (1) | Kurs Wyspa Skarbów - Kurs: Wyspa Skarbów - poradnik do gry

[189]

Porozmawiaj również z Pepitą [#188] . Odwróć się i spójrz na kamienny zbiornik oraz na wyryty na ścianie tuż pod przyciskiem znak- Długi John objaśni ci jego znaczenie [#189] .

[190] - Waterfall cz.2 (1) | Kurs Wyspa Skarbów - Kurs: Wyspa Skarbów - poradnik do gry

[190]

[191] - Waterfall cz.2 (1) | Kurs Wyspa Skarbów - Kurs: Wyspa Skarbów - poradnik do gry

[191]

Nad zbiornikiem znajdują się dwa otwory, a do nich jak ulał pasują dwa kamienne dyski - zatem nie zwlekając, umieść duży dysk po lewej, a mały po prawej stronie [#190] . Gdy to zrobisz, Pepita wyjaśni ci, że jest to kalendarz Majów i objaśni jego zasady. Zanim zaczniesz "zabawę" z kalendarzem, udaj się do Cape Fear. W ekwipunku rozdziel przybory żeglarza [sailmakers' kit], po czym wyjmij igłę [needle] i potrzyj nią o głaz, w ten sposób wejdziesz w posiadanie igły magnetycznej [magnetic needle] [#191] . Teraz udaj się do kopalni, wyjmij hełm [empty helmet] i nabierz świeżej wody z koryta.

[192] - Waterfall cz.2 (1) | Kurs Wyspa Skarbów - Kurs: Wyspa Skarbów - poradnik do gry

[192]

[193] - Waterfall cz.2 (1) | Kurs Wyspa Skarbów - Kurs: Wyspa Skarbów - poradnik do gry

[193]

Wróć do kamiennego zbiornika. Wyjmij gąbkę [damp sponge] i wyczyść nią zbiornik [#192] . Przyjrzyj się odkrytym właśnie symbolom, a Długi John objaśni ci ich znaczenie. Teraz wylej do zbiornika wodę z hełmu, następnie w ekwipunku rozdziel butelkę z rumem, po czym połącz igłę magnetyczną z korkiem, a otrzymasz kompas [compass]. Umieść kompas w zbiorniku z wodą. Zwróć uwagę na kolory, liczby i symbole najważniejszych kierunków:

1. północ - kolor biały, 1 krzemień [1 flint];

2. południe - kolor żółty, 1 deszcz [1 rain];

3. wschód - kolor czerwony, 13 woda [13 water];

4. zachód - kolor szary, 7 małp [7 monkey].

Czas rozwikłać tajemnicze słowa inskrypcji wyrytej w tablicy nad sekretnym przejściem. Aby to zrobić, musisz odpowiedzieć na pytania zawarte w treści inskrypcji, a zatem musisz policzyć ilość dni. Zasada postępowania podczas zdobywania odpowiedzi na poszczególne pytania z zagadki jest taka sama - najpierw kręcisz dużym i małym dyskiem do momentu aż w punkcie, w którym dyski się stykają, będą sąsiadować symbole odpowiadające pożądanemu kierunkowi świata, np. północy, czyli symbol krzemienia i 1 (jedna kropka). Następnie naciskasz przycisk znajdujący się pod dyskami, aby zacząć odliczanie dni. Potem naciskasz przycisk tyle razy, aż dyski obrócą się tak, że w miejscu, w którym się stykają, będą sąsiadować symbole odpowiadające kolejnemu z pożądanych kierunków. Wówczas z prawego górnego roku ekranu odczytujesz ilość dni [#193] .

Powyższe czynności mogą wydawać się dość skomplikowane, lecz w praktyce takie nie są. A zatem odpowiedzmy na pytania z inskrypcji.

1. Od południa do białej północy - ile jest dni? [From south to white north, how many days?]

Obróć kamienne dyski tak, aby w miejscu, w którym się stykają, widniały symbole południa, czyli 1 deszcz [1 rain] - na dużym dysku ustaw odpowiedni symbol, a na małym odpowiednią liczbę, czyli jedną kropkę. Naciśnij przycisk, aby zacząć liczenie dni. Następnie naciskaj przycisk do momentu, w którym w miejscu stycznym dysków będą sąsiadować symbole północy, czyli krzemień po lewej stronie, a jedna kropka po prawej stronie [1 flint]. Wynik to 39 dni.

2. Od południa do zachodu - ile jest dni? [From south to west, how many to count?]

Obróć dyski tak, aby w miejscu, w którym się stykają, widniały symbole południa, czyli 1 deszcz [1 rain] - na dużym dysku ustaw odpowiedni symbol, a na małym odpowiednią liczbę - jedną kropkę. Naciśnij przycisk, aby zacząć liczenie dni. Następnie naciskaj przycisk do momentu, w którym w miejscu stycznym dysków będą sąsiadować symbole zachodu, czyli małpa po lewej stronie, a dwie kropki i kreska po prawej stronie [7 monkey]. Wynik to 32 dni.

3. Od zachodu do północy - ile jest dni? [And form west to north, add what amount?]

Teraz pomimo tego, że dyski znajdują się w pożądanym ustawieniu, zakręć nimi, aby wyzerować licznik. Następnie ponownie obróć dyski tak, aby w miejscu, w którym się stykają, widniały symbole zachodu, czyli 7 małp - na dużym dysku ustaw odpowiedni symbol, a na małym odpowiednią liczbę - dwie kropki i kreskę. Naciśnij przycisk, aby zacząć liczenie dni. Następnie naciskaj przycisk do momentu, w którym w miejscu stycznym dysków będą sąsiadować symbole północy, czyli krzemień po lewej stronie, a jedna kropka po prawej stronie [1 flint]. Wynik to 7 dni.

Destination: Treasure Island

17 listopada 2006

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl