Formacje w Kozacy 3 | Podstawy

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Formacje od najmniejszej (36) do największej (400). - Formacje w Kozacy 3 | Podstawy - Kozacy 3 - poradnik do gry
Formacje od najmniejszej (36) do największej (400).

Skuteczność twoich wojsk nie zależy tylko od ilości żołnierzy i poziomu technologii. Ważne jest również czy są uformowani w oddziały. Do tego potrzebny ci jest oficer i dobosz. Obu możesz szkolić w koszarach, po wybudowaniu akademii. Musisz mieć też określoną minimalną ilość ludzi. Formacje piechoty muszą liczyć 36, 72, 120, 196 lub 400 ludzi. Natomiast kawaleria musi składać się z 40, 90 lub 160. Przy czym ci drudzy nie potrzebują oficera. Taki oddział zyskuje premię od ataku wręcz i na odległość oraz bonus do obrony.

Dobrze ustawione oddziały w formacji łatwo przemieszczać po mapie. - Formacje w Kozacy 3 | Podstawy - Kozacy 3 - poradnik do gry
Dobrze ustawione oddziały w formacji łatwo przemieszczać po mapie.

Poza tym, formacje usprawniają ci zarządzanie armią. Wystarczy jedno kliknięcie, aby wybrać cały oddział. Nadal możesz kilka takich formacji grupować pod klawisze numeryczne. Dodatkowo, kiedy takie jednostki ustawisz w konkretny sposób, po wykonaniu ruchu zachowają swój układ. Inaczej, poruszają się w wielkiej, mieszanej masie. Jeśli natomiast, zaznaczyłeś część jednostek w formacji a część nie w szyku to te pierwsze przemieszczą się według tego jak je ostawiłeś. Te drugie stworzą mieszany szyk, tam gdzie docelowo wydałeś rozkaz ruchu. Też stworzy się trochę chaotyczne ustawienie.

Od góry: szyk szeregowy, kolumnowy i kwadratowy. - Formacje w Kozacy 3 | Podstawy - Kozacy 3 - poradnik do gry
Od góry: szyk szeregowy, kolumnowy i kwadratowy.

Możesz również wybrać jedną z trzech rodzajów formacji:

Szyk szeregowy (linia) - oddział tworzy długi szereg złożony z niewielu rzędów. Idealny dla każdej formacji walczącej na odległość. Wszystkie rzędy biorą udział w walce, przez co oddział jest najefektywniejszy w walce. Pamiętaj, że bardzo duże oddziały zajmują sporo miejsca w takim układzie.

Szyk kolumnowy (czworobok) - żołnierze ustawiają się w taką samą ilość rzędów co szeregów. Łatwo przemieszczać się takim szykiem, ustawiać go przed walką i używać do ataku wręcz. Dobry dla oddziałów walczących w zwarciu, zwłaszcza tych co bronią się przed kawalerią.

Szyk kwadratowy - tej formacji używaj kiedy masz niewielu żołnierzy a chcesz zająć więcej miejsca w obronie. Idealnie sprawdza się też do ochrony artylerii. Działa ustawiasz w środku tej formacji, żołnierzom dajesz rozkaz utrzymania pozycji i już nie musisz się za bardzo martwić o swoje armaty. Dobra formacja zarówno dla pikinierów i strzelców.

Formacje można wykorzystać na różne sposoby. - Formacje w Kozacy 3 | Podstawy - Kozacy 3 - poradnik do gry
Formacje można wykorzystać na różne sposoby.

Takie odziały w różnych szykach, możesz dowolnie łączyć, aby maksymalnie wykorzystać potencjał swoich wojsk. Ustaw w pierwszej linii haubice, które mają krótki zasięg, a za nimi piechotę (1). Dzięki temu masz pod ręką grupę uderzeniową. Na tyłach lub w czasie obronny, ustaw oddział piechoty w szyku kwadratowym, a w środku artylerię (2) - najlepiej działa dalekiego zasięgu. Pamiętaj, żeby dać piechocie rozkaz 'Utrzymaj Pozycję', inaczej zostawię twoje działa na pastwę losu. Bardzo podobny układ do pierwszego, ale tutaj najlepiej ustawić strzelców (choć walczący wręcz też zdadzą egzamin), a tuż przed nimi artylerię (3). W razie starcia na bliskim dystansie, armaty przesuwasz za linie piechoty, skąd dalej może prowadzić ostrzał. Inna formacją obronną jest ustawienie na zewnątrz w szyku kwadratowym piechoty walczącej wręcz, a w środku czworobok strzelców (4). Podobnie jak przy drugiej opcji, strzelcy, będą strzelać pod ochroną pikinierów. Zwróć uwagę jak ustawia się artyleria bez i z formacją (5). Jeśli nie ustawisz jej w szyku, zawsze będzie tworzyć zwięzłą, dwuszeregową linie. Plusem jest taki, że zajmuję mało miejsca, łatwo manewrować takim oddziałem i go bronić. Za to wroga artyleria czy ostrzał z wieży, może łatwo wyeliminować twój cenny oddział. W szyku, ustawiają się w odstępach i działa tworzą linię rozproszoną. W tej formacji atakuj umocnienia i wrogą artylerię. Łatwo też ustawić taki oddział w twojej armii, ponieważ zapamiętuję swoją pozycję.

Przykładowy szyk armii uderzeniowej. - Formacje w Kozacy 3 | Podstawy - Kozacy 3 - poradnik do gry
Przykładowy szyk armii uderzeniowej.

Przykładowe ustawienie armii szturmowej. Najczęściej może wyglądać tak: Z przodu piechota walcząca wręcz, najlepiej jeśli są to pikinierzy. Mają dobry atak, są niedrodzy w produkcji i dobrze zwalczają kawalerię. Tuż za nimi armaty krótkiego zasięgu - haubice. Jeśli wróg zaatakuję piechotą, te działa ich wyczyszczą. Potem strzelcy ustawieni w długa linię, najlepiej jeśli utrzymują pozycję lub sam ich manualnie będziesz przesuwał w trakcie bitwy. Potem artyleria dalekiego zasięgu do rażenia armii przeciwnika, jego dział lub do niszczenia fortyfikacji wroga. Lekka kawaleria będzie nam służyła do zaatakowania odsłoniętych muszkieterów lub dział wroga. Dragoni jako mobilny oddział ścigający. Może nie są tak szybcy jak lekka kawaleria, ale zadają duże obrażenia na odległość. Idealnie nadają się do uciekających muszkieterów wroga. Na końcu, ciężka konnica w odwodzie. Jeśli wróg zaatakuje cię od słabszej strony, albo zacznie zyskiwać przewagę - ta część oddziału ma zapewnić ci przewagę. Zamiast konnych, możesz ustawić strzelców, którzy nie mogą walczyć wręcz albo grenadierów (żeby zminimalizować ich straty i zachować ich przy życiu do szturmu na mury wroga).

To ustawienie nie zawsze musi tak wyglądać. Często nie będziesz miał czasu skompletować takiej ilość różnych wojsk albo środków. Warto jednak odpowiednie zaplanować kompozycje armii i ustawienie twojej głównej grupy.

Podobało się?

0

Cossacks 3

20 września 2016

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-09-27
18:13

Gotfader1 Pretorianin

Gotfader1

"17 wiek; 18 wiek" serio?

Komentarz: Gotfader1
2016-10-04
09:07

zanonimizowany1165428 Legionista

Autorzy poradnika chyba nie do końca rozróżniają, gdzie jest lewo i prawo... Najpierw w punkcie Interfejs piszą, że "od prawej jest drewno", a potem w "Liga Świętych", że "Twoja lokacja jest przy prawej krawędzi mapy" (po mapie widać, że jest to strona lewa). A szczytem możliwości jest tekst z "Walki na wschodzie" - Twoim celem jest zniszczenie wrogiej bazy w... prawym lewym rogu. Można? Można ;-)

Komentarz: zanonimizowany1165428

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl