Bitwa pod Edgehill | Okrągłe głowy kontra kawalerowie | Kozacy 3
Aktualizacja:
Ta misja będzie dzielić się na dwa etapy: Zbieranie wojsk i bitwa. Startujesz z małą armią i dowódcą (dragon), którym będziesz rekrutować ludzi z okolicznych wiosek. Potem, odbędzie się bitwa.

Rozpoczynasz przy dolnej krawędzi mapy. Duże wioski są najlepszym źródłem nowych żołnierzy (1). Oprócz piechoty znajdziesz tam również działa i haubice. W mniejszych wioskach znajdziesz małe grupy piechoty, które się do ciebie dołączą (2). Możesz też zrekrutować dwie małe grupy, ukryte pośród lasów (3). Są to mocniejsze wersje muszkieterów, więc warto lekko zboczyć z drogi. Przy bandytach koło klasztoru, wspomnij o łupach. Natomiast, kiedy spotkasz Szkockich strzelców, zaznacz, że zgadzasz się na wszystkie ich warunki. Nikt z obwarowanego miasta ani klasztoru przystanie na twoje wezwanie (4). Nie masz po co tam iść. Proponuje abyś na początek udał się do miasta na wschód, a następnie do wioski powyżej oraz po Szkotów. W tym czasie wróg prawdopodobnie zajmie jakąś wioskę, najczęściej to dalej na północ. Po ewentualnym zabiciu garnizonu, możesz spróbować zapolować na wroga grupę "rekrutacyjną". Będzie to oddział dragonów lub rajtarów. Możesz skoncentrować wszystkie swoje wojska na jego bazie, a dowódcą dalej biegać i szukać chętnych do wojska.
Kiedy zaciągniesz żołnierzy z wszystkich dostępnych miejsc lub uczyni to przeciwnik, zostanie załadowany drugi etap scenariusza.

Bitwa rozegra się na tej samej mapie, co chwilę wcześniej. Przed tobą będzie wielka armia, której pomożesz zależnie od ilość rekrutowanych wojsk. Jeśli masz mały oddział staniesz po lewej stronie, duży w środku, średni po prawej stronie. Pamiętaj aby wypełnić lukę, do której zostałeś skierowany, inaczej przeciwnik łatwo zniszczy dane skrzydło.

Najczęściej kończyłem ze średnią ilością wojsk, więc rozpisze ustawienie na prawej stronie (choć możesz śmiało je wykorzystać przy innych pozycjach).
Muszkieterów oraz strzelców ustaw bardziej na lewo od domostw (1). W centrum formacji będzie uderzać piechota, więc twoi ludzie będą w stanie ich ostrzelać, sami pozostając bezpieczni. Z prawej strony ustaw pikinierów (2). Wróg pośle najpierw dragonów, więc jeśli będzie trzeba każ swoim ludziom kontratakować. Za główną linią ustaw kawalerię oraz działa (3). Twoja ciężka konnica będzie potrzebna do zniszczenia wrogich rajtarów (4), którzy czają się na łatwą okazję. Obejdź zabudowania z prawej strony i zniszcz konnicę lub kieruj się prosto na artylerię przeciwnika (5). Komputer często zostawia je bez obrony. Potem zbierz wszystkich w jeden oddział i pomagaj sojusznikowi tam gdzie zajedzie potrzeba.
0
- Kozacy 3 - poradnik do gry
- Kozacy 3 - poradnik do gry
- Kampania - Okrągłe głowy kontra kawalerowie
- Bitwa pod Edgehill | Okrągłe głowy kontra kawalerowie | Kozacy 3
- Walki na wschodzie | Okrągłe głowy kontra kawalerowie | Kozacy 3
- Bitwa pod Newburry | Okrągłe głowy kontra kawalerowie | Kozacy 3
- Tworzenie Armii Nowego Wzoru | Okrągłe głowy kontra kawalerowie | Kozacy 3
- Bitwa pod Naseby | Okrągłe głowy kontra kawalerowie | Kozacy 3
- Kampania - Okrągłe głowy kontra kawalerowie
- Kozacy 3 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany1165428 Legionista
Autorzy poradnika chyba nie do końca rozróżniają, gdzie jest lewo i prawo... Najpierw w punkcie Interfejs piszą, że "od prawej jest drewno", a potem w "Liga Świętych", że "Twoja lokacja jest przy prawej krawędzi mapy" (po mapie widać, że jest to strona lewa). A szczytem możliwości jest tekst z "Walki na wschodzie" - Twoim celem jest zniszczenie wrogiej bazy w... prawym lewym rogu. Można? Można ;-)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.