Jolly Rover: Shipwreck Island (2)
Aktualizacja:
Odnaleźć skarb
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Rozejrzyj się po sypialni państwa Srebrnookich. Weź stojący na kredensie mały dzbanek. W górnych szufladach kredensu znajdziesz srebrnika, w dolnych krakersy (dwie porcje, trzeba kliknąć dwukrotnie). Otwórz szafę, a zdobędziesz kolejnego srebrnika. Zajrzyj także pod dywan przy łóżku, a powiększysz swoje zbiory o drugi fragment pirackiej flagi.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Posiadanym superkluczem otwórz kufer przy łóżku - pozyskasz srebrnika oraz drewnianego banana. Banana wsadź do misy z drewnianymi owocami (zgodnie ze wzorem na obrazku nad misą), stojącej na stoliku po prawej. Otworzy się skrytka w ścianie, z której zabierz drewnianą płytkę (kompas 3). Wsiądź do łodzi (po prawej) i przemieść się na dół.
![]() | ![]() |
Na początek udaj się do studni po lewej i weź stojący przy niej duży dzban. Obadaj samą studnię - okaże się, że brak w niej korby. Zainstaluj więc na niej tę, którą skradłeś z dźwigu przy okręcie i zakręć nią (kliknij studnię). Pozyskasz trzecią drewnianą płytkę (kompas 2). Po ponownym kliknięciu na studnię zdobędziesz srebrnika.

![]() | ![]() |
Przejdź do grobu, gdzie pojawił się Srebrnooki. Zagadnij go, po czym wykonaj na nim rytuał voodoo odsyłający zmarłych w zaświaty, czyli rytuał przywołujący umarłych od końca. Użyj zatem arkusza voodoo na Roverze i wybierz następujące zaklęcia: 13 - 2 - 5 - 6.
Dzięki temu otrzymasz od Aleksandra trzeci fragment trzeciej flagi. Wróć pod domek na drzewie, gdzie zbadaj otwór w gębie wyrytej na ostatnim z pni (tym najbardziej po prawej) - znajdziesz krakersy.
![]() | ![]() |
Maszeruj do lasu (w prawo). Tak trafisz na rozdroża, w centrum których znajdują się dwa ścięte pnie. Sprawdź najpierw ten usytuowany nieco wyżej.

Zagadka jest losowa, więc trudno podać jedno rozwiązanie, choć bardzo możliwe, że w przypadku pierwszego pnia jest ono dla wszystkich graczy takie samo (mnie powtarzało się przy każdej próbie). A zatem - zainstaluj na pniu kompas 1, obróć go (klikając z jego prawej bądź lewej strony), tak by w otworach kompasu znalazły się ciemne koła wypalone na pniu. Strzałka na kompasie pokaże kierunek, w którym należy iść. Przy prawidłowym ustawieniu Jolly powie, że zaznacza ów kierunek na pniu. Dzięki temu po najechaniu na pień kursorem będzie on od razu widoczny. Z fotki powyżej wynika, że jest to wschód (kliknij stosowny kursor kierunkowy, wskazujący przejście do kolejnej lokacji, a nie ten widoczny na pniu).
Jeśli powyższy opis nie zadziała, oznacza to, że masz jednak inne ustawienie kół już na pierwszym pniu. Wówczas sprawdzaj po prostu każdy z kompasów metodą, którą podałam. Czasami to, jaki kompas należy ulokować na pniu, jest oczywiste (układ kół na pniu jest identyczny z układem na którymś z kompasów), czasami niekoniecznie. Często trzeba nałożyć na pień jeden kompas, dopasować otwory w nim do kół na pniu, po czym nałożyć drugi kompas, obrócić go i dopiero wtedy da się ustalić kierunek. Zdarzyło mi się nawet, że musiałam zainstalować na pniu aż trzy kompasy. Generalnie - im mniej jest kół na pniu, tym jest trudniej i trzeba użyć większej liczby kompasów. Przy dwu kołach raczej na pewno należy wykorzystać aż trzy kompasy, przy trzech kołach prawdopodobnie wystarczą dwa.
Ostatecznie masz zaliczyć cztery takie pnie - na każdym określić kierunek, dopasowując kompas lub kompasy, co zostanie skomentowane przez bohatera, po czym udać się w stronę, którą wskazuje strzałka.
- Jolly Rover - poradnik do gry
- Jolly Rover: Poradnik do gry
- Jolly Rover: Opis przejścia
- Jolly Rover: Piracki okręt Howella
- Jolly Rover: Groggy Island (1)
- Jolly Rover: Groggy Island (2)
- Jolly Rover: Cannibal Island (1)
- Jolly Rover: Cannibal Island (2)
- Jolly Rover: Cannibal Island (3)
- Jolly Rover: Cannibal Island (4)
- Jolly Rover: Shipwreck Island (1)
- Jolly Rover: Shipwreck Island (2)
- Jolly Rover: Shipwreck Island (3)
- Jolly Rover: Spit Island
- Jolly Rover: Groggy Island ponownie
- Jolly Rover: Opis przejścia
- Jolly Rover: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.














