HoMM 5 Hammers of Fate: Misja 3 - Partyzanci
Aktualizacja:
Kampania 2, Misja 3 - Partyzanci
Raz jeszcze gracz jest postawiony przed stosunkowo stresującym zadaniem. Mamy trzy tygodnie na odbicie z więzienia herosa Krasnoludów. Nie posiadamy żadnego zamku i nasze jednostki wcale nie tworzą potężnej armii.
Zadania główne:
- Wyzwól bohatera z więzienia w ciągu trzech tygodni;
- Zajmij zamek Merasgar;
- Wulfstan musi przeżyć.

Heros: Wulfstan osiągnie w tej misji maksymalnie 22 poziom. Szkól go w specjalizacji Machin Wojennych i Balisty. Wszystkie napotkane skrzynki ze skarbami wymieniaj na złoto.
Bonus: Jako bonus startowy wybierz 30 Harcowników.
Nie walcz za dużo, zanim nie wykonasz pierwszego głównego zadania. W innym wypadku Twoja armia może się na tyle uszczuplić, że trudno będzie Ci wygrać jakąkolwiek walkę.
Zaczynasz w (1). Idąc kawałek spotkasz kilkudziesięciu Obrońców (2). Poproś ich, aby się do Ciebie przyłączyli. Koniecznie skieruj się szybko do (3a), aby kupić balistę, namiot medyka oraz wóz z amunicją. Znajdziesz też tutaj czerwony namiot klucznika. Otworzy on wieżę strażnicza w (3b), za którą znajdują się chętne do przyłączenia oddziały oraz artefakt.
Teraz odwiedź wszystkie (brązowe kropki) , w których znajdują się budynki pozwalające na rekrutację jednostek. W tej misji nie posiadasz zamku, zatem będą one jedynym źródłem wojsk.
Szybko uporaj się też z czerwonym graczem - Andreasem, który patroluje podziemia. Jego armia nie jest silna. Po walce natomiast otrzymasz sporo fajnych artefaktów i nowe runy.
Następnie udaj się do (4) i uwolnij bohatera. Otrzymałeś zadanie poboczne, aby go ochraniać. Skieruj się zatem jego śladami. Pokonaj oddział Fanatyków i towarzysząc uwolnionemu herosowi wyjdź na powierzchnię. Po kilku turach zadanie zostanie zakończone, a Ty w nagrodę otrzymasz 50 Berserkerów. Teraz wróć do podziemi, podbij wszystkie kopalnie, zdobądź surowce <br>i rekrutuj jednostki.
Gdy splądrujesz całe podziemia, wyjdź z nich w miejscu (5).
W (6) znajduje się skrawek odsłoniętego terenu, w którym przez dwie tury będziemy mogli obserwować Freydę, uciekającą przed Krasnoludzką pogonią.

Na powierzchni, wychodząc wskazanym przeze mnie przejściem pojawisz się w (1). Szybko zorientujesz się, które przejścia podziemne sobie odpowiadają.
Po uwolnieniu herosa otrzymałeś kolejne zadanie: podbij zamek Merasgar (5). Znajduje się w nim dosyć silna armia, zatem pozwiedzaj wpierw okolicę.
Koniecznie odwiedź wszystkie (brązowe kropki) , w których będziesz mógł rekrutować więcej jednostek. Natomiast gdy udasz się na północ w (2) znajdziesz pojedynczego Magmowego Smoka, który dołączy do Twojej armii. Jeżeli nie masz silnej armii nie atakuj Legowiska Smoków, znajduje się tam aż 16 smoczych poczwar. W (3) jest oddział Wampirzych Lordów, którzy mogą chcieć się do Ciebie przyłączyć.
Znakiem (x) zaznaczyłem na mapie miejsce położenia Stajni, które przyspieszą poruszanie się na lądzie.
W (4) jest zamek niebieskiego gracza. Przez całą misję nie będziesz miał tam jednak wstępu.
Gdy Twój bohater zacznie zostawiać za sobą brązowy ślad, świadczący o dużej sile jednostek możesz ruszyć do (5) i zdobyć zamek. Podczas walki pomocny przyda się skill Eksperckie Machiny Wojenne.
Po wygranej zacznij go rozbudowywać. Otrzymasz informację, że wkrótce w pobliżu przejeżdżać będzie karawana ze środkami pomocy dla Laszlo. Po niecałych dwóch tygodniach faktycznie pojawi się ona w punkcie (6). Nawet średnim wojskiem uda Ci się ją pokonać. A gdy tego dokonasz ukończysz misję.
Nie musisz się spieszyć. Karawana pojawia się na mapie i stoi jak kołek, aż jej nie rozwalisz :).
Komentarze czytelników
Ja nie lubię poradników. Sam wolę się męczyć z grą. Zzaglądam do niego gdy dwadzieścia razy pod rząd przegrywam w tej samej misji. Z poradnikiem zazwyczaj nie idzie mi lepiej.
Noe chce mi się czytać ale chociasz mam tą gre!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
