HoMM 5 Hammers of Fate: Misja 1 - Strefa Przygraniczna
Aktualizacja:
Kampania 2, Misja 1 - Strefa Przygraniczna
W tej misji Twoim zadaniem jest odeprzeć atak przeciwnika (jednostki Przystani).
Zadania główne:
- Obroń dwa z trzech zamków na mapie;
- Wulstan musi przeżyć.
Zadania poboczne:
- Wybuduj Szkołę Magii Runicznej pierwszego poziomu.

Heros: Wulfstan osiągnie maksymalnie 12 poziom. Rozwijaj mu logistykę, obronę i szczęście.
Bonus: Jako bonus startowy wybierz dziesięciu Obrońców.
Zaczynasz w centrum mapy. Twoje zamki znajdują się w punktach oznaczonych (1). Przed pierwszym najazdem przeciwnika masz półtorej tygodnia na rozbudowę miast. Po pierwsze - nie wojuj za wiele. Ze względu na specyfikę tej misji (specyfika polega na tym, że scenariusz jest diabelnie uciążliwy :)) opiszę przebieg rozgrywki krok po kroku.
Dzień 1, Tydzień 1, Miesiąc 1
W narożnych zamkach wybuduj Targowisko. W zamku głównym Koszary Obronne. Zrekrutuj jednostki i połącz z armią Wulfstana. W punkcie (2) przyłącz do swojej armii (lub pokonaj) więcej Obrońców i odwiedź Chatę Maga, aby odsłonić jedno z miejsc, w których pojawiać się będzie przeciwnik (6).
Zbierz leżący surowiec na południu i skieruj się na zachód. Zakończ turę.
Dzień 2, Tydzień 1, Miesiąc 1
Wulfstanem pokonaj oddział Chłopów, aby umożliwić sobie dostęp do Flagi. Wstąp do swojego zamku. Wybuduj w nim Gildię Magów pierwszego poziomu i rusz dalej ścieżką na zachód.
W zamkach narożnych stwórz Magazyn Zasobów, aby otrzymywać 2 klejnoty na turę. Przydadzą się już wkrótce.
Dzień 3, Tydzień 1, Miesiąc 1
Pokonaj oddział Kościanych Łuczników i odwiedź Kamień Magicznej Inkantacji. Do tej pory zdobyłeś już jakiś czar ofensywny - to dobrze. Pokonaj jeszcze oddział Obrońców tuż na północy i zgarnij doświadczenie ze skrzyni ze skarbami. Przy awansie bohatera wybierz Logistykę lub Obronę (jeżeli nie będzie tych skilli zdecyduj się na którykolwiek z Magii Runicznej). Kolejne kroki skieruj do najbliższej, położonej obok cyfry (3), południowej (brązowej kropki) . Na powyższej mapce takim kolorem zaznaczyłem miejsca, w którym Obrońcy i Włócznicy zechcą się do Ciebie przyłączyć. Ponadto zostanie zwiększony ich cotygodniowy przyrost.
W zamkach narożnych wybuduj Kuźnię. W zamku centralnym Aule Obronną.
Dzień 4, Tydzień 1, Miesiąc 1
Herosem dalej zmierzaj w stronę najbliższej brązowej kropki. W mieście głównym wybuduj Koszary Włóczników. W dwóch zamkach narożnych stwórz Kapliczki Runiczne.
Dzień 5, Tydzień 1, Miesiąc 1
Wulfstan zrekrutuje kilku Obrońców. Rusz nim teraz w stronę kolejnej brązowej kropki, tej na samym południu, tuż przy zaznaczonej cyferce (6). Nie atakuj nikogo, po prostu idź prosto do celu.

W zamku centralnym zbuduj Aulę Harcowników. W pobocznych Koszary Obronne.
Dzień 6, Tydzień 1, Miesiąc 1
Zbierz w brązowej kropce kilku Włóczników i zacznij wracać Wulfstanem do zamku centralnego. Jednocześnie zbuduj w nim Krąg Walki. W dwóch pozostałych miastach zbuduj budynek Rady Miasta.
Dzień 7, Tydzień 1, Miesiąc 1
Wybuduj Plac Walki. Dwa narożne zamki zostaw teraz w spokoju, na pewien czas.
Dzień 1, Tydzień 2, Miesiąc 1
Odwiedź Flagę i wróć w końcu do zamku. Zbuduj w nim Cytadelę.
Dzień 2, Tydzień 2, Miesiąc 1
W południowo wschodnim rogu ekranu pojawił się wróg. Nie martw się, ma bardzo ograniczony zasięg ruchu. Przeczekaj turę spokojnie.
Dzień 3, Tydzień 2, Miesiąc 1
Zbuduj Szkołę Runiczną. Czekaj kolejne dwa dni.
Dzień 5, Tydzień 2, Miesiąc 1
Vittorio ad portas! W jednym z zamków pobocznych odwiedź Targowisko i zamień kryształy na brakujące drewno/kamień. Każdego musisz mieć po 10, by wybudować Zagrodę Niedźwiedzi. Wykup te jednostki, dołącz do armii Wulfstana i zakończ turę.
Walka z przeciwnikiem będzie trudna. Czarami ofensywnymi i Włócznikiem wykończ Strzelca. Poczekaj, aż Gryf wleci za Twoje mury i pokonaj go Berserkerem oraz Jeźdźcami Niedźwiedzi. Potem wykończ chłopów. Duża obrona jednostek będzie niezwykle przydatna, bo najeżdża Cię Vittorio, bohater, który ma atut podwójnego strzelania z balisty.
Scenariusz jednak nie zwolni. Musisz teraz w dwóch pozostałych zamkach wybudować budynek Auli Obronnej. Poczekaj do końca tygodnia. Kolejny wróg pojawi się na mapie, w południowej części. Wykup w centralnym zamku Zagrodę Czarnych Niedźwiedzi i zrekrutuj wszystkie możliwe jednostki. Dołącz je do armii Wulfstana i od razu rusz na zachód. Nie atakuj nikogo. W ciągu kilku tur odwiedź swój zamek na zachodzie, zaopatrz się tam w więcej jednostek. Tuż obok jest oddział Włóczników, którzy z chęcią się do Ciebie przyłączą.
Pamiętaj, by na próżno nie marnować jednostek ruchu. Nowy przeciwnik już krąży po południowo zachodniej części mapy. Zostaw zamek bez obrony i rusz przez most, na wschód. Pokonaj dwa oddziały strzegące kopalni rudy i tartaku (zajmij te kopalnie). Pędź na wschód do swojego trzeciego zamku. Tu również wykup armię i ruszaj z powrotem do zamku zachodniego.
Może się zdarzyć, że nie zdążysz z powrotem do miasta (zależy, czy posiadasz ekspercką logistykę). Tak czy siak rozpraw się z armią oponenta, odbij zamek, jeżeli jest taka potrzeba <br>i migiem wracaj do swojego centralnego zamku. Na mapie pojawił się kolejny przeciwnik.
Po dwóch turach wykup w zamku centralnym nowe jednostki i połącz je z armią Wulfstana. W Zamku poczekaj na przeciwnika. Ponownie - czarami i Włócznikiem wykończ wpierw Strzelca, potem Kapłana.
To jeszcze nie koniec. Poczekaj na koniec tygodnia i ponownie wykup jednostki. Dozbrój Wulfstana i rusz na zachód. Tam pojawi się zaraz kolejny przeciwnik. Jednak ma na tyle słabą armię, że można go załatwić nie kryjąc się w zamku.

No, możesz już odetchnąć z ulgą. Dokończ rozbudowywanie miast i odwiedź je wszystkie, ponieważ w szkołach runicznych znaleźć się mogą odmienne czary. Wulfstanem zdobądź wszystkie surowce i kopalnie. Powalcz, by osiągnąć dwunasty poziom doświadczenia. W (3) znajdziesz Arenę Walk, gdzie możesz dostać +2 do ataku lub obrony. Na mapie zaznaczyłem tez portale jednego kierunku. (4a) przeniesie Cię do (4b), a (5a) do (5b).
Aby ukończyć scenariusz musisz wykupić naprawdę silną armię. Kilkuset Strażników i po kilkadziesiąt Harcowników/Berserkerów/Jeźdźców Czarnych Niedźwiedzi.
Komentarze czytelników
Ja nie lubię poradników. Sam wolę się męczyć z grą. Zzaglądam do niego gdy dwadzieścia razy pod rząd przegrywam w tej samej misji. Z poradnikiem zazwyczaj nie idzie mi lepiej.
Noe chce mi się czytać ale chociasz mam tą gre!!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
