Half-Life 2: Przeciwnicy

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Antlion

Przerośnięte owady, które mogą być prawdziwym utrapieniem w Highway 17. Wyłaniają się w grupach spod powierzchni ziemi i niemal natychmiast zabierają do eksterminacji gracza. Z racji tego, że potwory "respawnują" się co chwilę, nie ma sensu z nimi walczyć dłużej niż kilkanaście sekund. Pamiętaj, że ucieczka przez Antlionami może być trudna - bestie potrafią skakać na dalekie odległości.

Antliony odstraszają dudniki, potężne urządzenia wywołujące wstrząsy sejsmiczne. Jeśli znajdziesz się w pobliżu takiej maszyny, możesz być pewien, że żaden z potworów nie zbliży się do Ciebie.

Antlion Guard

Zmodyfikowana wersja zwykłych "robali", większa, szybsza i znacznie wytrzymalsza. Trzeba się nieźle napocić, aby zabić tego potwora. Pojawia się w Sandtraps i Nova Prospekt. Gdy pierwszy raz pozbędziesz się Antlion Guarda otrzymasz przynęty, które pozwolą objąć Ci kontrolę nad zwykłymi okazami owadów. Rzucając "śmierdziela" możesz wskazać "robalom" kierunek, w którym mogą się udać lub przywołać je do siebie.

Barnacle

Podwieszone pod sufitem ustrojstwa, które będą próbowały Cię złapać i wciągnąć na górę w celu pożarcia. Groźne zwłaszcza w ciasnych i ciemnych tunelach, gdzie niejednokrotnie można mieć problem ze zlokalizowaniem "macek". Barnacle można zlikwidować kilkoma strzałami, ewentualnie podsyłając im beczkę z łatwopalną substancją, którą po wciągnięciu na górę rozwalamy.

Civil Protection/Combine Soldiers/Overwatch

Najczęściej spotykany przeciwnik w grze, popularny "strażnik" występujący w kilku odmianach, różniący się wytrzymałością oraz bronią. W późniejszych etapach gry mogą być prawdziwym utrapieniem, zwłaszcza w większej grupie. Eksterminować przy użyciu broni maszynowej, strzelby, ewentualnie posługując się granatami, które potrafią zdziesiątkować od razu całą grupę.

Żołnierze są sprytni, potrafią chować się za przeszkodą i rzucać w naszym kierunku granaty. Kasować w pierwszej kolejności.

Gunship

Niezwykle irytujące kanonierki, zwrotne i atakujące gracza z powietrza. Podobnie jak w przypadku Striderów, jedynym skutecznym środkiem zagłady jest wyrzutnia rakiet. Niestety, ze względu na dużą mobilność, statek potrafi skutecznie wymanewrować pociski, dlatego też starcie może należeć do trudnych. Kanonierka atakuje za pomocą umieszczonych na pokładzie karabinów maszynowych.

Headcrab

Upierdliwe, małe i niezwykle szybkie kraby, które przyczyniają się do powstania zombie. Występują w trzech sortach, różniąc się pomiędzy sobą właściwościami. Zdecydowanie najgroźniejsza jest odmiana toksyczna, która potrafi jednym ukąszeniem zredukować ilość zdrowia do jednego punktu (kombinezon co prawda odzyskuje utraconą energię, ale w tym czasie wszystko wokół może nas zabić). Zabijać przy pomocy pistoletu lub w przypadku dużych grup, karabinu maszynowego.

Helicopter

Śmigłowce pojawiają się kilkakrotnie w Water Hazard stanowiąc nie lada wyzwanie dla gracza. Niezniszczalne konwencjonalną bronią, ulegają dopiero ciężkim karabinom maszynowym (dostępnymi w różnych miejscach: stacjonarnie, później jako broń pokładowa w skuterze wodnym).

Manhacks

Małe, latające piły, które potrafią narobić dużo złego, zwłaszcza w obszernych pomieszczeniach, gdzie mają sporo miejsca do manewru. Po raz pierwszy spotkamy je w kanałach, później pojawią się jeszcze kilka razy. Początkowo dobrze sprawdza się łom, który wyeliminuje przeciwnika po dwóch celnych trafieniach. Później można korzystać z usług karabinów maszynowych lub bawić się w łapanie pił za pomocą Gravity Gun. Wyrzucenie Manhacków w kierunku przeszkody (np. ściany) automatycznie eliminuje ich z gry.

Scanner

Małe, latające ustrojstwa, które w różnych miejscach będą starały się kontrolować Twój ruch. Są niegroźne, ale cholernie irytujące, głównie ze względu na możliwość oślepiania gracza lampą. Początkowo można ubijać je łomem, później najlepiej wykorzystać Gravity Gun do złapania skanera i rzucenia go o ścianę.

Strider

Olbrzymi robot przypominający pająka, który pojawia się pod koniec gry. Aby zlikwidować Stridera, konieczne będzie użycie rakiet, co nie zawsze jest takie proste. Należy wystrzegać się jego szybkostrzelnego działka, które potrafi poważnie zaszkodzić nam na zdrowiu. Od czasu do czasu Strider potrafi też uderzyć z potężnej armaty, zamieniając najbliższą okolicę w kupę gruzu.

Turrets

Stacjonarne karabiny maszynowe, atakujące wszystko co znajdzie się w zasięgu czujników. Niezwykle groźne, mogą poważnie poturbować gracza. Przewrócone przestają reagować na otoczenie a co za tym idzie - strzelać. Dobrą metodą walki jest podrzucenie w okolicę działka granatu, który sprowadzi je na ziemię. Z braku laku można użyć Gravity Gun i wyrzucić karabin na drugi koniec pomieszczenia.

Zombie

Żyjący truposze powstali na wskutek infekcji z krabami. W zależności od tego jakie zwierzę "przyczepiło się" do głowy, mamy różne rodzaje zombie. Zwykłe, najwolniejsze, to znane już z pierwszego Half-Life poczwary. Szybsze kraby tworzą nową armię truposzy - niezwykle sprawnych i skocznych. Ostatni typ związany jest z obecnością toksycznych krabów. Taki truposz potrafi strzelać w Twoim kierunku kwasem.

Aby skutecznie wyeliminować truposzy należy strzelać w głowę. Jeśli pozbędziemy się zombie w inny sposób, krab przeżyje starcie i również nas zaatakuje.

Half-Life 2

16 listopada 2004

PC Xbox Mobile
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2005-03-27
15:21

zanonimizowany236425 Junior

👍

dobry poradnik do znakomitej gry

Komentarz: zanonimizowany236425
2005-03-27
15:36

zanonimizowany204725 Konsul

😊

zastanawiam się po co do tej gry dodali inne bronie??? Powinni dać tylko shotguna i gravityguna.
Ja reszty broni nie uzywalem przez całą gre odkąd dostalem te 2 :P

Komentarz: zanonimizowany204725
2005-09-19
23:02

zanonimizowany284483 Junior

👍

Jest bardzo dokladny.Gra sie swietna.Jest to owiele leprza zabawa zamiast wpisywania kodow na niesmiertelnosc.Goraco polecam.Tym bardziej ze gierka jest niesamowita.Odrazu wciaga i jest bardzo realistyczna.Grafika i efekty dzwiekowe wg mnie sa bardzo dobre.Ostatnio tak dobrze bawilem sie przy Return to Castle Wolfenstein ktora tez POLECAM! Pozdro dla wszystkich ARTHIE.

Komentarz: zanonimizowany284483
2005-09-19
23:42

barejn Generał

barejn

a tak w ogole jest juz ten dodatek Aftermath?

Komentarz: barejn
2005-12-14
23:36

Cainoor Legend

Cainoor

Czy etap Citizen 4 i Citizen 5 nie powinny być w odwrotnej kolejności?

Komentarz: Cainoor
2005-12-14
23:46

U.V. Impaler Legend

U.V. Impaler

Po czym wnosisz?

[edit]

Heh. Już widzę, faktycznie... :)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-12-14 23:47:11]

Komentarz: U.V. Impaler
2005-12-19
16:34

Cainoor Legend

Cainoor

Jestem na etapie [Solucja] „Follow Freeman!” cz.5 w momencie, kiedy robot ma rozwalić część budynku. Coś już rozwalił, ale nadal nie mogę dostać się nigdzie więcej. Wrogów nie ubywa, na każdego zabitego pojawia się następny. Co zrobić? Nie wiem jak dostać się do tej skrzynki z rakietami.

[edit] Okazało się, że coś skrypt się zablokował. Reload pomgół bez problemu.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-12-21 18:15:53]

Komentarz: Cainoor
2009-12-31
20:29

zanonimizowany696825 Junior

😒

mam male pytanie jak grac samemu na wybranej planszy tak zeby mozna vylo uzywac Garry's mod'a pls o szybka odp.

Komentarz: zanonimizowany696825
2011-01-14
18:13

qqqqqq Generał

qqqqqq

[53] Pewnie czy chodzi o to, żeby w garry's modzie grać w half-life 2. To teraz to już domyślnie jak jak masz najnowszego garry's mod 10 orginalnego, to jak dajesz nowa gra, to tam sobie możesz wybrać mapkę z kampanii, nic tylko grać...

Komentarz: qqqqqq
2023-02-14
10:46

Sebsonp Junior

14.02.2023 majac 39 wiosen na karku wreszcie przeszedlem HL2 (podstawe).
Pamietam jak w 1998 roku gralem w HL jedynke, bylem wtedy w 7 klasie szkoly podstawowej. Wciagnela mnie bez reszty, kazda wolna chwile spedzalem przy klawiaturze. Pozniej HL Opposing force (blue shifta nie gralem) i wreszcie HL2 - podchodzilem do niego z 4 razy, ale zawsze brakowalo czasu i troche zapalu.
Valve dzieki za wszystko :)

Komentarz: Sebsonp

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl