Okowy (ZG) - Riverspring, Leśna Warownia | Rozdział 13 - Mors i Alester
Aktualizacja:
Okowy [ZG]
Riverspring

Punkt 1

Po cudownym zmartwychwstaniu, Mors dowiaduje się o planach Valarra, który szturmem chce odbić Jayne z Leśnej Warowni.
Teraz będzie dobra okazja, aby zwerbować trochę ludzi do Nocnej Straży, aby zakończyć zadanie poboczne Świeża Krew. Spacerując po mieście zwróć uwagę na dziesiątki zwłok leżące na ulicach - wiele z nich ma przy sobie złoto i inne łupy.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, teraz będzie doskonała okazja, aby odwiedzić Czerwonych kapłanów w Bożym Gaju i zrobić zakupy dla Alestera. Powinieneś mieć już dość złota, aby kupić nowe zbroje/bronie dla swoich bohaterów. Jeśli musisz wybierać, zaopatrz tę postać, którą chcesz grać w rozstrzygających rozdziałach. Odwiedź kowali, zbrojmistrzów i innych kupców we wszystkich miastach, w których wcześniej widziałeś coś ciekawego do kupienia.
Punkt 2

Kiedy będziesz gotowy do opuszczenia Riverspring, spotkaj się z przewoźnikiem Victorem na przystani, a ten zabierze Cię do Leśnej Warowni.
Leśna Warownia

Punkt 1

Victor zabierze was pod niestrzeżoną bramę do warowni. Korzystając z ataku Valarra możesz dostać się niepostrzeżenie aż na szczyt zamku. Za ciche przedostanie się przez zamek otrzymasz również osiągnięcie. Do tego celu potrzebny będzie pies Morsa, którego spotkasz w pierwszym korytarzu warowni.
Punkt 2

Zagryź strażnika patrolującego schody przed salą tronową, a w międzyczasie zabierz broń, która znajduje się w pokoju straży, w którym niegdyś spotkałeś Alessandra.
![To ta sama broń, o której Lord Harlton rozmawiaj ze swoim człowiekiem w [rozdziale 8] - Okowy (ZG) - Riverspring, Leśna Warownia | Rozdział 13 - Mors i Alester - Gra o tron - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1252/348159937.jpg)
To ta sama broń, o której Lord Harlton rozmawiaj ze swoim człowiekiem w [rozdziale 8].
Punkt 3

Omiń cichcem salę tronową i wejdź do korytarza, na rogu, którego stoi patrol. Nie podchodź do nich i zamiast tego poślij psa za zapachem Jeyny.
Punkt 4

Zagryź strażnika, który stoi psu na przeszkodzie i już w ludzkiej skórze prześliźnij się tą samą trasą do sali jadalnej.
Punkt 5

Poczekaj chwilkę w jadalni, aby upewnić się, że strażnik patrolujący to pomieszczenie udał się do kuchni. Wtedy puść za nim swojego psa i zagryź go zanim wyjdzie z kuchni.
Przy zwłokach strażnika znajdziesz klucz do piwniczki, którą przejdziesz do kolejnego punktu.
Punkt 6

Na szczycie schodów za piwnicą zobaczysz spacerującego strażnika. Jak zwykle, naślij na niego psa kiedy ten nie będzie patrzył i rozszarp mu gardło.
Punkt 7

Klatką schodową dostaniesz się na kolejne piętro. Mimo usilnych starań zostaniesz od razu dostrzeżony, a strażnik, który Cię zobaczył pobiegnie zaalarmować pozostałych. Na szczęście nie jest szybkim biegaczem, więc jeśli natychmiast przejmiesz kontrolę nad psem to z łatwością dogonisz go w okolicach krat oddzielających korytarze. Zagryź go szybko, a nikt nie przyjdzie mu z pomocą.
Punkt 8

Wejdź do gabinetu Harltona i dokładnie go przeszukaj. Z pomocą psiego nosa odnajdziesz Pęk kluczy Harltona ukryty w kominku. Za jego pomocą będziesz mógł otworzyć bramkę, którą zatrzasnął za sobą uciekający strażnik.

Opcjonalnie, możesz również odnaleźć tajne przejście obok kominka korzystając z widzenia R'hllora. Którejkolwiek opcji nie wykorzystasz, i tak dostaniesz się aż do pokoju Jayne bez podnoszenia alarmu.
Punkt 9

Niestety, Jayne jest strzeżona przez Ethana i jego ludzi. Przewaga strażników oraz ciasne pomieszczenie sprawią, ze trudno będzie unikać ciosów. Taka walka w zwarciu ma jednak swoje plusy i ciosy obszarowe obu bohaterów dosięgną wszystkich przeciwników na raz. Wykorzystaj to, aby skutecznie ich oszałamiać i zasypywać gradem ciosów. Stosuj ataki specjalne na przemian Alestera i Morsa, aby obu panom starczyło energii do końca walki.

Po zwycięstwie nad Ethanem, na piętro wkroczy Harlton z małym oddziałem swoich najlepszych ludzi. Na razie skończy się na rozmowie, po której Mors, Alester i Jeyna zabarykadują się w sypialni. Wykorzystaj ten moment aby pozbierać łupy po ostatniej walce. Wykorzystaj widzenie R'hlorra, aby odszukać tajne przejście prowadzące na klatkę schodową.

Zejdź w dół schodami, aż dotrzesz do mechanizmu, który otworzy przejście z powrotem do jadalni.
Punkt 10

Po drodze przez jadalnię zabij grupkę przeciwników, podczas gdy Jeyna skręca się z powodu bólów porodowych. Zastosowanie dotychczas poznanych taktyk powinno szybko załatwić sprawę kuchennego patrolu.
Punkt 11

Po otwarciu wrót jadalni zostaniesz natychmiast zaatakowany przez dwie grupy przeciwników - jedna nadejdzie z południowego, a druga ze wschodniego skrzydła korytarza.

Skup swoje ataki na jednej grupie na raz, aby jak najszybciej ją zneutralizować. Unikniesz w ten sposób niepotrzebnego rozproszenia zadawanych obrażeń i szybciej się z nimi uporasz. Pamiętaj również, że śmierć jednego z bohaterów nie jest permanentna, tak długo jak drugi przeżyje potyczkę.
Punkt 12

Na koniec udaj się do sali tronowej, w której czeka na Ciebie Harlton ze swoją watahą. Przyjdzie Ci zmierzyć się z twoim dawnym towarzyszem boju, Desmondem. Na początku walki skup się na unieruchamianiu Desmonda i wykorzystaj ten czas na pozbycie się łuczników oraz innych przeciwników w lekkich zbrojach, aby ograniczyć do minimum otrzymywane obrażenia.

Kiedy na placu boju zostanie już sam Desmond, wciel w czyn starą taktykę powalenie + krwawienie + dobicie. Długotrwała trucizna lub podpalenie tez nie zaszkodzi, ponieważ pasek zdrowia Desmonda jest nieprzyzwoicie długi. Przy dobrym wyczuciu czasu w używaniu umiejętności, pan rycerz nie powinien wstać z podłogi na dłużej niż kilka sekund.

Po śmierci Desmonda do sali wbiegną jeszcze niedobitki ludzi Harltona. Większość z nich przyodziana jest w średnie zbroje, więc pokonanie ich nie powinno stanowić wielkiego problemu. Jeśli twojej drużynie podczas tej długiej walki niebezpiecznie ubyło zdrowia, możesz wycofać się na jeden z balkonów aby kupić sobie kilka chwil na regenerację.

Po zabiciu wszystkich strażników, na ekranie rozegrają się ostatnie, dramatyczne sceny tej części rozdziału.
0
Komentarze czytelników
A.l.e.X Legend
Wspaniała gra, choć nie wymaga za bardzo poradnika dla tych co naprawdę grę rozkładają na atomy, mimo wszystko ja się zaskoczyłem kiedy zobaczyłem że jest 5, a nie 4 zakończenia przy prawdziwej naturze pająka !
Naczelnyk Generał
Co za klimat! I fabuła raczej dla odbiorców dorosłych, nie pseudo -dorosłych jak u Bioware.
Na pewno jeden z najlepszych CRPG ostatnich lat. I nie wiem czemu niektórzy się czepiają walki-jest taktyczna i wymagająca, a po poznaniu systemu daje sporo zabawy. Nie zniechęcać się przeciętną grafą i topornym interface tylko grać!
patrylux14 Pretorianin
Zgadzam się z wami, jedna z najbardziej niedocenionych gier ostatnich lat, a szkoda bo raczej na kontynuacje juz liczyć nie możemy.
A.l.e.X Legend
@patrylux14 - między innymi dzięki wieśniakom recenzentom, nigdy nikogo nie obrażam, ale to co przetoczyło się przez internet w stosunku do tej gry pokazuje tylko, że mamy XXI wiek, wiek ludzi którzy zapomnieli o co chodzi w graniu i w grach, niestety ze smutkiem przeczytałem wiele recenzji tej gry i chyba tylko gram i gol zachowały twarz jeśli chodzi o PL, a jeśli chodzi o inne kraje to niewielu ;( właśnie przez to co się stało będziemy co roku mieli kolejnego Dragon Effecta który o dziwo (nie Deus Ex, wg. wielu recenzentów wygrał jak gra z najlepszą fabułą, - zostawię to bez komentarza, bo przykro się o tym pisze)
patrylux14 Pretorianin
A.l.e.X ----> zgadzam sie w 100%, miejmy tylko nadzieje że CDR dalej będzie szło w dobrym kierunku bo teraz na dojrzałą fabułe w RPG możęmy liczyć własnie tylko w Wieśku.
zanonimizowany924047 Junior
HAHAHAH popłakałam się jak zabijali Jayne :----C ale gra zajebista :D
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
