Transfery i rotacja (1) | Prowadzenie zespołu
Aktualizacja:
Transfery i rotacja
Ideałem jest posiadanie w pierwszym składzie 25 równorzędnych piłkarzy plus dobre rezerwy i obiecujących juniorów. Chronimy się wtedy przed plagą kontuzji jak i brakiem formy u zawodników. Przy braku pieniędzy i odpowiednich wyników za żadne skarby nie osiągniemy tego założenia. Pieniądze, jakie wydajemy na transfery powinny być głęboko przemyślane. Nie wydawajmy ich na "gwiazdkę", która będzie nam wypominała, że przeszła do słabego klubu i za niedługi czas odejdzie za kiepskie pieniądze. Inwestujmy w piłkarzy młodych, perspektywicznych. Są tani, a do tego po paru latach przeważnie "rozwijają skrzydła". Można nawet przyjąć taką strategię kupowania juniorów i ich późniejszej sprzedaży. Zarabiamy w ten sposób pieniądze na bardziej doświadczonych piłkarzy. Jest to rozwiązanie troszkę niebezpieczne ze względu na brak doświadczenia w składzie (szkoląc młodych w rezerwach niewiele z nich osiągniemy). Podpowiedzi na temat zespołu udzieli nam także nasz asystent (Raport o zespole [Get Team Report]).
Transfery są naturalną rzeczą. Dzięki nim staramy się utrzymywać zespół na równorzędnym poziomie, bądź go wzmacniamy. Wszystko jest zależne od pieniędzy, jakie dostaniemy od klubu na początku sezonu oraz w okienku transferowym. Transfery to nie tylko kupowanie, także sprzedaż piłkarzy. Po nasze gwiazdy często zgłaszają się zespoły z wyższej półki. Sprzedajemy? Jeśli tylko znajdziemy zamienników, co bywa trudnym zadaniem, bo nie zawsze znajdziemy piłkarza na identycznym poziomie.
Decydując się na kupno piłkarza najpierw musimy odszukać odpowiedniego i zobaczyć ile jest warty. Sposobów jest wiele: podstawowy to nasza wiedza na temat piłki nożnej. Drugim sposobem jest wyszukanie za pomocą filtrów (Menedżer [Manager] -> Wyszukiwanie [Player Search]).

Wyszukiwać możemy według dowolnych warunków, jakiego tylko piłkarza potrzebujemy. W menu Filtr [Filter] -> Dostosuj [Customise] możemy sobie dowolnie ustawić wyszukiwania. Na powyższym screenie wybrano napastników o polskiej narodowości.
Pomóc w wyszukiwaniu mogą też wyszukiwacze talentów. Trwa to jednak pewien (określony) czas. Dostępni są w menu Szukaj [Searching] -> Obserwacje [Scouting].
![Z menu Obserwator [Scout] wybieramy poszukiwacza i przyporządkowujemy mu zadanie (Przydziel [Assign] -> Nowe wyszukiwanie [New Search]) - Transfery i rotacja (1) - Prowadzenie zespołu - Football Manager 2006 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/464/522783453.jpg)
Z menu Obserwator [Scout] wybieramy poszukiwacza i przyporządkowujemy mu zadanie (Przydziel [Assign] -> Nowe wyszukiwanie [New Search]). Szukać można w krajach, klubach. Można mieć oko na wybrane rozgrywki piłkarskie. Skaut poinformuje nas o ciekawszych wynikach swej pracy. W trakcie jak i po zakończeniu pracy będziemy mieli wgląd w wynik wyszukiwania. Skauci potrafią też wydawać opinie o rywalu, z którym mamy zamiar grać kolejny mecz.
Jeśli mamy już kogoś na oku i mamy zamiar mieć go w swoim składzie, to składamy ofertę klubowi piłkarza (Złóż ofertę [Make An Offer]). Czasem też możemy trafić na piłkarza, któremu kończy się kontrakt i jest gotowy na wszelkie oferty (Zaproponuj kontrakt [Approach To Sign]). Zawodnikowi bez klubu można zaoferować okres próbny bez żadnych zobowiązań (Zaproś na testy [Offer Trial]).

Oto poszczególne opcje dotyczące panelu transferu:
Oferta podstawowa [Basic Offer]
Typ oferty [Offer Type] | Transfer - przejście zawodnika i przejęcie jego karty. Testy [Trial] - próba czasowa piłkarza. Wypożyczenie [Loan] - wypożyczenie piłkarza na czas określony. Pierwokup [First Option] - pierwokup, mamy późniejsze prawo do całkowitego wykupu piłkarza. Współwłasność [Co-Ownership] - współwłasność , możliwość "posiadania" 50% piłkarza. Możliwość taka istnieje tylko w włoskich klubach. Zapytanie [Enquiry] - zapytanie o cenę i dostępność. Zwykle kluby odpowiadają, że zawodnik jest niedostępny, ale czasem nawet podają ofertę, zwykle kosmiczną cenę. |
Opłata [Fee] | Stawka za piłkarza. |
Termin realizacji transferu [Transfer Date] | Data przejścia piłkarza. |
Elastyczność [Flexibility] | Możliwość negocjacji kwoty transferu. Przy Pierwokupie [First Option] czas trwania umowy o pierwokup. |
Termin decyzji [Decision Deadline] | Termin, kiedy klub ma nam odpowiedzieć na warunki. |
Czas trwania [Duration] | Czas trwania wypożyczenia. Przy Testy [Trial] czas trwania próby. |
Płaca [Wages] | Procent od płacy piłkarza, jaki wypożyczający ma płacić zawodnikowi. |
Przyszłe opłaty [Future Fee] | Ewentualna cena transferu, jeśli zawodnik będzie odpowiadał wypożyczającemu. Przy Pierwokupie [First Option] kwota, którą trzeba zapłacić jeśli w przyszłości składający ofertę zdecyduje się na piłkarza. |
Dodatkowe klauzule [Additional Clauses]
Procent następnej sprzedaży [Precentage Of Next Sale] | Procent z ze sprzedaży obecnie nabywanego gracza pójdzie do aktualnego klubu piłkarza. |
Cena odkupu [Buy Back Price] | Kwota za jaką klub może odkupić z powrotem piłkarza. |
Zaplanuj sparing [Arrange Friendly] | Oferta meczu towarzyskiego. |
W Dodatkowe opłaty [Additional Fees] możemy podwyższyć kwotę transferu. Opcja przydatna jeśli brak nam aktualnie odpowiednich funduszy. Natomiast dzięki Zawodnicy na wymianę [Players To Exchange] dodatkowo możemy zaoferować klubowi piłkarzy w zamian za pieniądze. W ten sposób obniżamy kwotę transferu.
0
- Football Manager 2006 - poradnik do gry
- Football Manager 2006 - poradnik do gry
- Prowadzenie zespołu
- Nowa gra | Prowadzenie zespołu
- Nowy manager | Prowadzenie zespołu
- Umowa z zarządem | Prowadzenie zespołu
- Terminarz i mecze | Prowadzenie zespołu
- Transfery i rotacja (1) | Prowadzenie zespołu
- Transfery i rotacja (2) | Prowadzenie zespołu
- Współpraca z jednostkami | Prowadzenie zespołu
- Finanse klubu | Prowadzenie zespołu
- Prowadzenie zespołu
- Football Manager 2006 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany309526 Junior
footbal to najlepsza gra na świecie
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.