Profil | Profil zawodnika

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Profil [Profile]

Znajdziemy tutaj wszystkie informacje na temat umiejętności piłkarza. Są one opisane za pomocą tak zwanych "atrybutów", które przyjmują za wartości liczby. W większości przypadków im większa wartość, tym lepiej. Oczywiście w przypadku niektórych atrybutów duża wartość może przynieść niepożądane zdarzenia na boisku, a także poza nim. Przykład: Ekscentryczność [Eccentricity].

Atrybuty wzrastają i opadają w czasie gry. Jeżeli zawodnik podchodzi profesjonalnie do treningu, to wartości będą mu wzrastały. Nawet jeśli nie będzie grał na przynajmniej przeciętnym poziomie. Trzeba jednak pamiętać, że doświadczenie nabyte w meczach jest o wiele bardziej ważne niż trening. Może się także zdarzyć sytuacja, w której zawodnik zostanie źle przygotowany do sezonu; atrybuty wtedy zaczną spadać po paru miesiącach od rozpoczęcia sezonu. Jest też rzeczą jasną, że atrybuty wzrastają i opadają z wiekiem. Oto uśrednione lata piłkarza, gdy przeważnie osiąga on swoją najlepszą formę: Bramkarz - 32, Obrońca - 31, Pomocnik - 30, Napastnik - 29.

Klikając na Pokaż ostatnie rezultaty treningu [Show recent effects of training] dowiemy się jak zmieniają się atrybuty przeciwnika w trakcie sezonu. Dodatkowo klikając na wartość będziemy mieli podgląd na wykres, w którym ukazane jest jak zmieniał się atrybut przez ostatni rok.

Wartość atrybutów nie musi odzwierciedlać jakości piłkarza. Możemy niejednokrotnie spotkać się z sytuacją, kiedy zawodnik posiadający bardzo skromne wartości będzie grał na naprawdę wysokim poziomie. Jeśli będzie to młody zawodnik, to bywa nawet, że odpowiedni trening nie podniesie mu umiejętności, ale klasą swojej gry będzie przekonywał do siebie.

Warto dodać, że istnieją również ukryte atrybuty, stanowiące o psychice i zachowaniach pozaboiskowych, możliwościach aktualnych oraz maksymalnych zawodnika.

Możemy także zauważyć piłkarzy z niedostępnymi atrybutami. Zwykle są to piłkarze mało znani. Wystarczy wysłać skauta, by sprawdził zawodnika i atrybuty powinny być bardziej widoczne.

Informacje osobiste [Personal Details] - Profil - Profil zawodnika - Football Manager 2006 - poradnik do gry

Informacje osobiste [Personal Details]

Narodowość [Nationality]

Narodowość zawodnika. Zawodnik grający w klubie w obcym kraju może uzyskać obywatelstwo państwa aktualnie zamieszkiwanego. Sytuacja taka zdarza się, gdy piłkarz bardzo dobrze czuje się w danym klubie i jest pewien miejsca w składzie, jak i nie zostanie sprzedany w niedługim czasie.

Reprezentacja [International]

Statystyki zawodnika dotyczące liczby występów/strzelonych goli w reprezentacji kraju. Często młody zawodnik, który został sprowadzony do mocnego klubu dostaje powołanie do reprezentacji po kilku miesiącach gry - o ile często gra w podstawowym składzie i prezentuje dobry poziom.

Urodzony [Born]

Data urodzenia.

Wiek [Age]

Wiek.

Pozycja [Position]

Preferowana przez zawodnika pozycja w formacji.

Preferowana noga [Preferred Foot]

Preferowana przez zawodnika noga.

Wzrost [Height]

Wzrost zawodnika. Ma wpływ na główkowanie, atrybut przydatny także bramkarzom.

Waga [Wright]

Waga zawodnika. Piłkarza o dużej masie ciężej jest przewrócić na boisku.

Wartość [Value]

Aktualna wartość rynkowa zawodnika. Wartość ta wzrasta, bądź spada w zależności od poziomu gry. Jeśli będzie grał w bardzo ważnych meczach i np. zdobywał gole, to cena będzie rosła. Analogicznie w przypadku słabej gry i braku występów.

Płaca podstawowa [Basic wage]

Pensja piłkarza, podawana według ustawień w Ustawienia [Preferences].

Koniec kontraktu [Contract Expires]

Pozostały czas do wygaśnięcia umowy.

Atrybuty techniczne

Rzuty rożne [Corners]

Jakość dośrodkowań, także dotyczy długich piłek.

Dośrodkowania [Crossing]

Jakość dośrodkowań.

Drybling [Dribbling]

Zdolność do gry w sytuacjach "jeden na jeden", ogrywania zawodników.

Wykańczanie akcji [Finishing]

Celność strzałów, wykańczanie akcji.

Gra z pierwszej piłki [First Touch]

Jakość odgrywania piłek z tzw. "pierwszej".

Rzuty wolne [Free Kicks]

Jakość wykonywania rzutów wolnych.

Gra głową [Heading]

Celność i jakość główek.

Strzały z dystansu [Long Shots]

Celność strzałów z dystansu.

Długie wrzuty [Long Throws]

Długość i jakość wykonywania dalekich wyrzutów z autu.

Krycie [Marking]

Jakość krycia zawodników.

Podania [Passing]

Dokładność podań.

Rzuty karne [Penalty Taking]

Jakość wykonywania rzutów karnych.

Odbiór [Tackling]

Jak dobrze odbiera piłki wślizgiem.

Technika [Technique]

Jak zawodnikowi "klei" się piłka przy nodze.

Atrybuty mentalne

Agresja [Aggression]

Agresja, skłonność do odbioru piłki, częste brutalne faule, co zwiększa prawdopodobieństwo otrzymania kartki odpowiedniego kolor.

Przewidywanie [Anticipation]

Przewidywalność lotu piłki, przydatne podczas np. próby wyskoku do piłki.

Waleczność [Bravery]

Jak zachowuje się piłkarz w sytuacjach wymagających odwagi, np. wybicie piłki w ostatniej chwili.

Opanowanie [Composure]

Opanowanie w czasie sytuacji pod presją, jak na przykład jakość wykończenia strzału w ostatniej minucie spotkania.

Koncentracja [Concentration]

Koncentracja w czasie meczu, nie podchodzi do sprawy zbyt frywolnie.

Kreatywność [Creativity]

Kreatywność, skłonność do wykonywania podań ułatwiających rozegranie piłki.

Decyzje [Decisions]

Trafność i szybkość w podejmowaniu decyzji.

Determinacja [Determination]

Chęć wygrania meczu.

Błyskotliwość [Flair]

Skłonność do wykonywania nieszablonowych zagrań, przewrotka czy trick itd.

Znaczenie [Influence]

Wpływ na graczy z zespołu, zawodnik z wysoką wartością zwykle zostaje kapitanem drużyny.

Gra bez piłki [Off The Ball]

Gra bez piłki, wychodzenie na czyste pozycje.

Ustawianie się [Positioning]

Gra bez piłki, ustawianie się w stosunku do rywala posiadającego piłkę w celu jej odbioru.

Współpraca [Teamwork]

Współpraca z zawodnikami, skłonność do pomocy w czasie gry.

Pracowitość [Work Rate]

Pracowitość w czasie meczu.

Atrybuty fizyczne

Przyśpieszenie [Acceleration]

Czas potrzebny do rozwinięcia pełnej szybkości (czyli Pace).

Zwinność [Agility]

Zwinność, zwrotność zawodnika, bramkarz szybciej wstanie by powstrzymać kolejny strzał.

Równowaga [Balance]

Równowaga, zawodnika z wysoką wartością ciężko jest przewrócić.

Skoczność [Jumping]

Wyskok do piłki.

Naturalna sprawność [Natural fitness]

Wrodzona sprawność fizyczna, wysoki poziom pozwala zawodnikowi szybciej wychodzić z kontuzji i wracać na szczyt formy.

Szybkość [Pace]

Szybkość w sprincie.

Wytrzymałość [Stamina]

Wytrzymałość meczowa, ogólnie.

Siła [Strenght]

Siła, jak potrafi się przepychać.

Atrybuty bramkarza

Atrybuty te dostępne są jedynie dla bramkarzy. - Profil - Profil zawodnika - Football Manager 2006 - poradnik do gry
Atrybuty te dostępne są jedynie dla bramkarzy.

Gra w powietrzu [Aerial Ability]

Zdolności do walki w powietrzu o piłki.

Gra na przedpolu [Command Of Area]

Tendencja do wychodzenia do dośrodkowań.

Komunikacja [Communication]

Komunikacja z zawodnikami z pola, szczególnie dotyczy graczy z linii obrony.

Ekscentryczność [Eccentricity]

Ekscentryczność, zdolność do bronienia w beznadziejnych sytuacjach jak również do popełniania bezsensownych błędów.

Chwytanie [Handling]

Zdolność obrony strzałów, najważniejszy parametr bramkarza.

[Wykopy [Kicking]

Wykopywanie piłek.

Jeden na jednego [One On Ones]

Zdolność do bronienia w sytuacjach "jeden na jeden".

Refleks [Reflexes]

Refleks bramkarza.

Wyjścia do piłek [Rusing Out]

Wychodzenie do dośrodkowań, wysokich piłek.

Piąstkowanie [Tendency To Punch]

Skłonność do piąstkowania, czasem może przynieść bardzo negatywne efekty.

Wyrzuty [Throwing]

Długość i jakość wyrzutu piłki.

Podobało się?

0

Worldwide Soccer Manager 2006

21 października 2005

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2005-12-22
14:31

zanonimizowany309526 Junior

👍

footbal to najlepsza gra na świecie

Komentarz: zanonimizowany309526

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl