Battlefield Bad Company: Ascension Analiza map
Aktualizacja:
Ascension

Konstrukcja mapy
Ascension to wyjątkowa mapa. Po pierwsze - jest na niej niewiele skrzynek, bo tylko trzy pary. Po drugie - nie licząc jednego wozu do przewożenia piechoty, nie ma tu pojazdów. Wszystko załatwia piechota. Walka toczy się na terenie niewielkiego miasteczka, nad którym góruje klasztor - lokacja ostatniej pary skrzynek.
Całe miasteczko zbudowane jest na zboczu góry. Napastnicy - niszcząc kolejne skrzynki - wychodzą coraz wyżej. Na szczycie znajduje się wspomniany klasztor. Takie ukształtowanie terenu stwarza zespołowi broniącemu sporo punktów widokowych ulokowanych na najwyższych kondygnacjach budynków. Co więcej, zwarta konstrukcja mapy umożliwia obserwowanie przez okna nie tylko złota, ale i niemal wszystkich dróg do niego.
Warto zauważyć, że skrzynek i ich obrońców bardzo często nie da się okrążyć. Ataki frontalne i od boków to w zasadzie jedyne propozycje taktyczne na tej mapie.
Zespół obrońców ma do dyspozycji stanowiska karabinów maszynowych, lecz rzadko kiedy bywają one przydatne. W zawierusze wojennej można nie zauważyć przeciwników atakujących z flanki albo snajperów starających się zabić strzelca strzałem przez wizjer w jego stanowisku.
Najczęściej stosowane manewry
Przede wszystkim warto sprawdzić, co widać z okien budowli. Niektóre z nich zapewniają świetną osłonę przed ogniem przeciwnika i jednocześnie dobrą pozycję obronną.
Ponieważ na mapie nie ma pojazdów do oznaczania namiernikiem, a odległości są tutaj niewielkie, klasa snajpera właściwie nie ma racji bytu. Zdecydowana większość graczy wybiera klasę Assault (koniecznie z karabinem M16!), Support (za możliwość leczenia i spore magazynki w karabinach) i Specialist (za wyjątkowo szybkostrzelną broń długą).
Jest jednak pewne miejsce idealne dla snajpera - okna klasztoru wychodzące na miasteczko, z którego nadbiegają gracze zespołu atakującego.
![]() | ![]() |
Całe miasto jest jak jeden wielki punkt obserwacyjny.
Napastnicy - w poszukiwaniu najlepszej drogi do skrzynek - powinni przechodzić przez każdy napotkany budynek. Większość domów na mapie jest tak ustawiona, że można z łatwością wejść jedynymi drzwiami, a wyjść drugimi (znajdującymi się blisko pozycji obrońców). Czasami zdarza się przejść przez serię budynków, co pozwala nie tylko przedostać się niezauważenie w pobliże skrzynek, ale i dobrze chroni przed ostrzałami artylerii.

0
- Battlefield: Bad Company - poradnik do gry
- Battlefield: Bad Company - poradnik do gry
- Battlefield Bad Company: Analiza map
- Battlefield Bad Company: Założenia trybu Gold Rush Analiza map
- Battlefield Bad Company: Legenda Analiza map
- Battlefield Bad Company: Ascension Analiza map
- Battlefield Bad Company: Deconstruction Analiza map
- Battlefield Bad Company: End of the Line Analiza map
- Battlefield Bad Company: Final Ignition Analiza map
- Battlefield Bad Company: Harvest Day Analiza map
- Battlefield Bad Company: Oasis Analiza map
- Battlefield Bad Company: Over and Out Analiza map
- Battlefield Bad Company: Valley Run Analiza map
- Battlefield Bad Company: Analiza map
- Battlefield: Bad Company - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Stra Moldas Legend
Muszę przyznać, że czekałem... Świetna robota, jak zawsze poradniki Sandra do BF'ów. :D
zanonimizowany537664 Legend
eheh
Na samym początku trzeba znaleźć kretyna Haggarda…
ładnie ładnie :)
a ogółem to dobra robota
zanonimizowany443731 Legionista
o_O Poradnik do FPSa ?
Sandro Legend
thoor - ludzie, którzy grają w gry raz na tydzień przez godzinkę mogę mieć problemy nawet z liniowym FPSem. Nie wspominając już o ukrytych karabinach, czy skrzynkach złota...
zanonimizowany573623 Legionista
ja przeszlem ta gierke w 6 moze 7 godzin ale gierka jest spoko szczegolnie w multi musze sobie kupic oryginal
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


