Misje morskie w Assassin's Creed IV Black Flag
Aktualizacja:

Misji morskich możesz podjąć się w zdobytych przez Edwarda fortach. Zleceniodawca zawsze znajduje się na nabrzeżu i oferuje od jednego do dwóch zadań. Upewnij się, że posiadasz dostatecznie dużo ulepszeń okrętu, gdyż na trudniejsze zadania Kawka może być zwyczajnie nieprzygotowana.
Znaczna część misji morskich polega na zatopieniu wrogich okrętów, jednak gra nie odróżnia, czy zatopienie nastąpi w wyniku ostrzału, czy abordażu. Oznacza to, że do każdej nagrody za wykonane zadanie należy doliczyć również łup ze zdobytych okrętów.
Jeśli w danej lokacji można podjąć się dwóch zadań, to jako pierwsze dostępne będzie to z niższą liczbą porządkowa/wyższe na liście.
01. Oko za oko
Lokacja: Castillo de Jagua
Poziom trudności: 3/5
Nagroda: 1800 regali
Twoim zadaniem jest zatopienie fregaty San Lorenzo. Popłyń do zaznaczonego na mapie obszaru i przez lunetę wypatruj celu. Ostrzelaj go, a następnie dokonaj abordażu. Fregata jest stosunkowo słabym okrętem, dlatego nie będziesz potrzebował zbyt wielu ulepszeń Kawki. Działa drugiego albo trzeciego poziomu i kadłub drugiego powinny wystarczyć.
02. Prawo i bezprawie
Lokacja: Conttoyor
Poziom trudności: 3/5
Nagroda: 1800 regali
Podpłyń na miejsce zasadzki. Po chwili pojawi się wrogi okręt wraz z eskortą kanonierek. Kanonierki mają małą siłę ognia i po jednej salwie powinny iść na dno. W przypadku większego okrętu nie będziesz miał problemu, o ile nie pozwolisz mu zbyt często ostrzelać się z dział.
03. Hiszpańska zaraza
Lokacja: Eleuthera
Poziom trudności: 1/5
Nagroda: 1800 regali
Wpłyń na morze i znajdź trzy dowolne statki hiszpańskie. Zatop je, a wykonasz misję. W pobliżu Eleuthery może być ich zbyt mało, więc w razie potrzeby popłyń dalej, na przykład w stronę Hawany. Jako, że zadanie nie precyzuje, jakie dokładnie statki mają zostać zniszczone, możesz wybrać sobie przeciwnika dostosowanego do swojego poziomu. Innymi słowy jeśli czujesz się na siłach, zaatakuj liniowiec. W innym wypadku trzy kanonierki również będą dobre.
04. Dryfujące drewno
Lokacja: Cruz
Poziom trudności: 4/5
Nagroda: 1800 regali
Należy zdobyć 60 sztuk drewna i przekazać je kupcowi. Drewno jest jednym z rzadziej wykorzystywanych surowców, więc prawdopodobnie masz go już dostatecznie dużo ze zdobytych w czasie gry okrętów. W innym wypadku znajdź i zdobądź przewożący drewno statek. 60 sztuk powinno znajdować się na pokładzie pierwszego z brzegu szkunera lub większej jednostki.
05. Jedwab na falach
Lokacja: Gibara
Poziom trudności: 2/5
Nagroda: 1200 regali
Musisz zdobyć 30 sztuk odzieży, czyli jedwabiu. Jeśli do tej port tego nie zrobiłeś, wypłyń w morze i złup kilka statków. Zazwyczaj jeden powinien wystarczyć, chyba, że pechowo trafisz na przewożący tylko około 20 sztuk. Nie jest ważne, jakie statki zostaną zatopione, więc w razie problemów skup się na mniejszych i łatwiejszych celach. Po zdobyciu materiałów wróć do kupca.
06. Kontrabanda
Lokacja: Chinchorro
Poziom trudność: 5/5
Nagroda: 2400 regali
Musisz zatopić dwa hiszpańskie brygi oraz jedną fregatę. Nie ma tu znaczenia, jakie dokładnie będą to brygi i fregata. Wypłyń w morze i poszukaj okrętów odpowiedniego typu, a następnie je zatop. Fregata jest jednostką średnio trudną do zniszczenia, jednak drugi stopień ulepszenia kadłuba i trzeci dział powinien zdać egzamin. Jeśli sądzisz, że to będzie za mało, ulepsz działa do poziomu czwartego, a kadłub do trzeciego. Powinno wystarczyć.
W przypadku tego zadania zatopienie oznacza uszkodzenie statku do poziomu abordażowego, ale bez konieczności dokonywania abordażu. Innymi słowy jeśli nie masz ochoty na więcej walki, możesz zostawić uszkodzone okręty swojemu losowi.
07. Prywatna eskorta
Lokacja: Sucha Tortuga
Poziom trudności: 5/5
Nagroda: 2400 regali
Płyń we wskazanym przez znacznik kierunku, aż dotrzesz do zielonego obszaru. Znajdziesz tam dwie kanonierki walczące z Neptuno. Zatop agresorów, chociaż nie zdziw się, jeśli Neptuno zrobi to samodzielnie. Jest uszkodzony, ale to liniowiec z silnym zestawem dział. Po zatopieniu dwóch przeciwników pojawią się trzy kolejne kanonierki. Także i one nie powinny sprawić ci problemu. Kolejna fala będzie się składała z czterech okrętów, w tym bryga i szkunera. Wbrew pozorom nie są to trudni przeciwnicy, nawet dla niskopoziomowej Kawki. Mimo to pilnuj, by Neptuno przetrwał. Pamiętaj też, żeby nie opuszczać wskazanego obszaru.
08. Ślepa sprawiedliwość
Lokacja: Navassa
Poziom trudności: 4/5
Nagroda: 1800 regali
Twoim celem jest kapitan brytyjskiego liniowca. Liniowce to jedne z najsilniejszych okrętów, więc upewnij się, że masz dostatecznie silny statek, by stawić mu czoła. Najlepiej zakup jak najlepsze kule, najmocniejszy kadłub oraz moździerze. Nie przejmuj się, jeśli nie posiadasz planów dla najwyższych poziomów każdego z ulepszeń. Te prawie najlepsze również się nadadzą.
Dopłyń do wyznaczonego miejsca. Pierwszym, co będziesz musiał pokonać, jest grupa trzech brygów, osłona liniowca. Ze stosownymi ulepszeniami zniszczenie ich nie powinno być zbyt trudne.
Kolejnym celem będzie dokonanie abordażu liniowca, który powinien się pojawić nieopodal. W razie potrzeby podążaj za znacznikiem na mapie. Liniowce posiadają potężną salwę burtową oraz moździeż, ale ich czas przeładowania jest kiepski. Do tego nie posiadają tarana. Dlatego najlepiej jest zaatakować je od dziobu albo rufy, wcześniej zmiękczając ogniem z moździeża. Uszkodź statek, dokonaj abordażu i zabij kapitana.
09. Ostatnie zlecenie
Lokacja: Serranilla
Poziom trudności: 5/5
Nagroda: 2400 regali
Podążaj za znacznikiem w stronę zielonej strefy. W jej środku znajduje się Hollander, atakowany przez Brytyjczyków. Zatop Brytyjczyków, zanim mocno uszkodzony Hollander zostanie zniszczony. Co w przypadku pierwszej, liczącej cztery okręty fali atakujących może nie być takie pewne, gdyż Hollander to liniowiec, a Brytyjczycy posiadają jednostki zdecydowanie słabsze.
Po zniszczeniu pierwszej grupy na horyzoncie pojawi się kolejna, licząca trzy okręty - dwa brygi i fregatę. Tym razem uważniej pilnuj Hollandera. Co prawda dysponuje potężną siłą ognia, ale przeciwnik posiada przewagę liczebną i w razie twojej nieuwagi może poważnie uszkodzić ochraniany statek.
Trzecia fala pojawi się niedługo po zniszczeniu drugiej, a w jej skład będą wchodziły dwie hiszpańskie fregaty oraz liniowiec. Płyń przed Hollanderem i przyjmij na siebie ciężar ataku. Uważaj zwłaszcza na liniowiec, który jest w stanie zadać ci duże uszkodzeni i bez problemu zniszczyć Hollandera. Wpierw zajmij się mniejszymi jednostkami, a potem liniowcem, atakując go od dziobu albo rufy. Pamiętaj, żeby nie opuszczać wyznaczonego obszaru!
10. Oblicza wojny
Lokacja: Conttoyor
Poziom trudności: 5/5
Nagroda: 2400 regali
Nieopodal fortu znajdują się sojusznicy. Podpłyń do nich i korzystając z tymczasowego wsparcia zaatakuj hiszpański konwój. Przeciwnik będzie dysponował znacznie mniejszą siłą ognia, dlatego nie powinieneś mieć z nim większych problemów. Uszkodź oba wskazane statki i przejmij je dzięki abordażowi.
Po zatopieniu dwóch wskazanych statków pojawią się trzy kolejne, w tym jeden liniowiec. Jeśli nie czujesz się na siłach, na przykład nie posiadasz dostatecznie dobrych ulepszeń dział i kadłuba, zostaw liniowiec swoim sojusznikom, a sam zajmij się pozostałymi. Gra nie policzy ci żadnej kary za utratę sojuszników, więc nie przejmuj się, jeśli któryś z nich zostanie zniszczony. Kiedy liniowiec będzie zajęty walką, zaatakuj go od drugiej strony. Możesz również zaczekać, aż sojusznicy zmiękczą wrogą flotę, a następnie dobić uszkodzone jednostki.
11. Myśliwy - zbieracz
Lokacja: Charlotte
Poziom trudności: 5/5
Nagroda: 2400 regali
Twoim zadaniem jest zatopienie dwóch statków łowców piratów. Łowcy pojawiają się tylko w momencie, gdy zatopisz zbyt wiele okrętów brytyjskich albo hiszpańskich, czytaj: twój poziom rozgłosu będzie dostatecznie wysoki. Jeśli jesteś poszukiwany przez łowców, narób trochę bałaganu i zaczekaj, aż się pojawią. W innym wypadku wypłyń w morze i niszcz napotkane statki tak długo, aż łowcy się tobą zainteresują. Dobre efekty przynosi niszczenie wrogich okrętów bez ich abordażowania.
W przypadku tej misji gra uznaje statek łowców za zatopiony, kiedy jego uszkodzenia pozwalają na abordaż. Uważaj, bo w czasie polowania na jednego łowcę może pojawić się kolejny, a co za tym idzie będziesz musiał walczyć z więcej, niż dwoma jednocześnie.
12. Dokumenty!
Lokacja: Charlotte
Poziom trudności: 5/5
Nagroda: 2400 regali
Podążaj za znacznikiem, aż dotrzesz do zielonego obszaru. Pokręć się po nim, aż odnajdziesz liniowiec "HMS Courage". Okręt nie będzie cię na początku traktował jak wroga, więc zaatakuj go z pomocą moździeża i podpłyń dopiero po zmiękczeniu. Pamiętaj o atakowaniu od dziobu albo rufy, gdzie statek dysponuje najmniejszą siłą ognia. Uszkodź liniowiec i dokonaj abordażu. Który jest niewymagany, ale dzięki niemu zdobędziesz duży ładunek, w tym tysiąc regali, amunicję oraz towary handlowe.
13. Przetrwać burzę
Lokacja: Punta Guarico
Poziom trudności: 1/5
Nagroda: 1200 regali
Podążaj za znacznikiem w kierunku brytyjskich statków, aż dotrzesz do zielonej strefy. Znajdziesz tam pięć brytyjskich okrętów, w tym trzy brygi. Cała piątka będzie z początku ignorować twoją obecność, więc korzystając z okazji zaatakuj je z pomocą moździeża i poczekaj, aż podpłyną. Wtedy potraktuj je z dział. Mimo przewagi liczebnej średnio ulepszona Kawka powinna sobie z nimi poradzić.
14. Jaskinia Przemytników
Lokacja: Chinchorro
Trudność: 5/5
Nagroda: 2400 regali
Płyń na południe, do wskazanego obszaru. Na miejscu, mniej więcej na środku, czeka na siebie sześć statków - 3 kanonierki, 2 fregaty i liniowiec. Statki z początku nie będą wiedziały o twojej obecności (chyba, że będziesz powtarzał misję po początkowej klęsce), a tym bardziej nie będą miały podniesionych żagli. Możesz więc spokojnie ostrzelać je z moździerzy i dopiero później skorzystać z dział. Z racji liczby wrogie statki będą sobie nawzajem przeszkadzać, blokując przejście i pole ostrzału. Wykorzystaj to, eliminując je jeden po drugim. Najlepiej nie wpływaj na zajmowaną przez nich zatoczkę, tylko cofnij się do miejsca dającego większe pole manewru i poczekaj, aż przeciwnik sam podpłynie. Po ostrzale z moździeży nawet liniowiec nie powinien sprawiać problemów.
15. Sprawa osobista
Lokacja: Navassa
Poziom trudności: 4/5
Nagroda: 1800 regali
Płyń do wskazanego obszaru i odszukaj HMS Defiance. Nie powinno być to trudne, gdyż obszar jest dość mały. Statek należy zatopić. Jeśli wykonywałeś zadania w kolejności, to prawdopodobnie dysponujesz na tyle silnym statkiem, że Defiance nie będzie stanowił dla ciebie żadnego problemu. W innym wypadku upewnij się, że posiadasz przynajmniej czwarty poziom dział i trzeci kadłuba. Słabsza Kawka może sobie nie poradzić.
0
Komentarze czytelników
Pirat1506 Junior
Słyszałem, iż to chodzi o uśpienie dmuchawką ZWIERZĄT i ich oskórowanie, a nie o zabicie człowieka.
Flynt Junior
Siema ludzie! Dla tych, którzy świetnie bawili się przy black flagu, mam świetny serial który może wam się spodobać znajdziecie w nim parę nawiązań do gry. Mianowicie jest to Black Sails
Gradek Junior
cześć mam problem zamieściliście obrazki na górze z miejscem w którym jest schemat ale ja po odkopaniu co prawda dostałem schemat ale jak chce kupić magazyn na elitarne ciężkie kule to pisze że tego schematu nie posiadam może da się jakoś zresetować ten skarb proszę o pomoc
Anubis Junior
Chciałbym pobrać cały poradnik w pdf. Dlaczego nie jest to możliwe?
mazur3003 Junior
elitarny pancerz możesz zdobyć poprzez wrócenie do wraku w którym nurkowałeś w misji fabularnej i otworzysz którąś skrzynie i będziesz miał
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.