Age of Wonders 4: Rasy
W podstawowej wersji Age of Wonders 4 będziecie mieli do wyboru 10 ras, a także 6 kultur. Poniżej zapoznacie się domyślnymi wersjami ras oferowanymi przez grę AoW 4.
Aktualizacja:
Gra umożliwia Wam kreowanie własnych frakcji, z samouczkiem jak tworzyć własne frakcje w Age of Wonders 4 zapoznacie się na osobenj stronie poradnik. Na tej stronie przeczytacie o domyślnych frakcjach i rasach, które możecie wybrać rozpoczynając rozgrywkę. Zapoznacie się z ich atrybutami, w jakim kręgu kulturowym się znajdują. Ponadto poznacie imię lub przydomek bohatera przewodzącego daną frakcją oraz to z jakimi przedmiotami zaczyna rozgrywkę.
Pamiętajcie jednak, że to kultury decydująo kształcie frakcji. Opisaliśmy je wszystkie na osobnej stronie poradnika.
Człowiek
Jest to pierwsza rasa, którą możecie wybrać, rozpoczynając rozgrywkę, z Biblioteki domyślnych frakcji oferowanych w grze, reprezentowana jest przez 4 nacje.
- Pierwsza nazywa się Ludzie Przeznaczenia i jest reprezentowana przez Alfreda Eldestone, który jednoczy Athli w obliczu nadciągających królów-czarowników. Wybierając go możecie wcielić się w rolę brodatego księcia, wyposażonego w lance, konia oraz księgę wiary. Decydując się na wybór tej frakcji zyskacie bonusy w postaci "Szybki powrót do zdrowia" oraz "Adaptacja". Jako książę Alfred wcielicie się w rolę cywilizacji bazujące na Feudalizmie z następującymi bonusami "Wybrani zjednoczyciele" oraz "Wielcy budowniczy".

- Druga ludzka nacja nosi nazwę się Sękate Mrozlingi i jest reprezentowana przez Artikę, boginię mrozlingów, której domeną są skute lodem krainy. Wybierając ją możecie wcielić się w rolę władczyni wyposażonej w kostur ducha oraz księgę magii lodu. Decydując się na wybór tej frakcji zyskacie 2 bonusy "Szybki powrót do zdrowia" oraz "Polarna adaptacja". Jako Artika wcielicie się w rolę cywilizacji bazujące na kulturze Barbarzyństwa z następującymi bonusami "Bezwzględni łupieżcy" oraz "Potężni przywoływacze".
- Trzecia ludzka frakcja nazywa się Ludzcy Paladyni i jest reprezentowana przez Meshere Promienną, córkę rycerza i kapłanki, prorokini jej ludu, wybierając ją możecie wcielić się w rolę władczyni wyposażonej w kostur ducha oraz księgę wiary. Decydując się na wybór tej frakcji zyskacie bonusy w postaci "Szybki powrót do zdrowia" oraz "Polarna adaptacja". Jako Meshera wcielicie się w rolę cywilizacji bazujące na Barbarzyństwie z następującymi bonusami "Bezwzględni łupieżcy" oraz "Potężni przywoływacze".
- Ostatni ludzka frakcja nazywa się Okrutni Śmiercionoścy i jest reprezentowana przez Zmartywchwstałego Nekrona, wybierając go możecie wcielić się w rolę nekromanty wyposażonego w koń, kulę błyskawic oraz księgę opieki. Decydując się na wybór tej frakcji zyskacie bonusy w postaci "Szybki powrót do zdrowia" oraz "Zimna krew". Jako Nekron wcielicie się w rolę cywilizacji bazujące na Mroku z następującymi bonusami "Bujna chmara" oraz "Rytualistyczni kanibale".
Elfy
W bibliotece odnajdziecie 3 frakcji tego typu.
- Pierwsza nazywa się Pierwsze Elfy i jest reprezentowana przez Zaethyl Silverleaf, Strażniczkę Dziczy przywódczynię Nieśmiertelnych Pierwszy Elfów, wybierając ją możecie wcielić się w rolę władczyni elfów, wyposażonej w kostur ducha oraz księgę bestii. Decydując się na wybór tej frakcji zyskacie bonusy w postaci "Sokoli wzrok" oraz "Tajemne skupienie". Jako Zaethyl wcielicie się w rolę Wysokiej cywilizacji z następującymi bonusami "Starożytni wszechwiedzący" oraz "Doświadczeni osadnicy".
- Druga z kolei frakcja elfów z biblioteki nazywa się Popielorodni Hedoniści i jest reprezentowana przez Cinrena Toliath, jest to Elf poszukujący przyjemności, a jego podwładni z pomocą magii próbują wraz z nim odkryć wszystkie jej strony. Wybierając go możecie wcielić się w rolę władcy elfów, wyposażonego w Kulę błyskawic, konia oraz księgę ewokacji. Decydując się na wybór tej frakcji zyskacie bonusy w postaci "Odporność" oraz "Tajemne skupienie". Jako Cinrena wcielicie się w rolę Mistycznej cywilizacji z następującymi bonusami "Potężni przywoływacze" oraz "Bujna chmara".
- Trzecia z kolei frakcja elfów z biblioteki nazywa się Cienorodne Elfy i jest reprezentowana przez Werlac Ze Insalduru, który wraz ze swoimi ziomkami poszukuje nowych królów-czarowników lub innych wyższych mocy, które można sprowadzić, a następnie czcić lub uwolnić. Wybierając go możecie wcielić się w rolę władcy elfów, wyposażonego w Kulę mrozu, konia oraz księgę ewokacji. Decydując się na wybór tej frakcji zyskacie bonusy w postaci "Sokoli wzrok" oraz "Tajemne skupienie". Jako Werlac wcielicie się w rolę Mrocznej cywilizacji z następującymi bonusami "Tułacze cienia" oraz "Potomkowie zła".
Orkokształtni
Na starcie macie dostępne do wyboru 2 frakcje, które bazują na rasie Orkokształtnych.
- Pierwsza frakcja nazywa się Orki Krwistozębne i jest reprezentowana przez Asgera Kręgołamacza, gromadzi on orków pod sztandarem podboju i brutalności. Wybierając ją możecie wcielić się w rolę zielonej władczyni orków, wyposażonej w wielki topór oraz księgę hordy. Decydując się na wybór tej frakcji zyskacie bonusy w postaci "Tężyzna" oraz "Srogość". Jako Asgera wcielicie się w rolę Barbarzyńskiej cywilizacji z następującymi bonusami "Bezwzględni łupieżcy" oraz "Legendarni łowcy".
- Druga frakcja nazywa się Zapaleni Orkowie i jest reprezentowana przez Karissa Czerwona, pod jej przewodnictwem jej lud za cel obrał Sobie dominację oraz zniszczenie. Wybierając ją możecie wcielić się w rolę władczyni orków, wyposażonej w wielki topór godira oraz księgę megii ognia. Decydując się na wybór tej frakcji zyskacie bonusy w postaci "Tężyzna" oraz "Srogość". Jako Karissa wcielicie się w rolę Barbarzyńskiej cywilizacji z następującymi bonusami "Bezwzględni łupieżcy" oraz "Rytualistyczni kanibale".
Człekoludzie
W bibliotece macie do wyboru 2 frakcję, które oparte są na rasie Człekoludzi.
- Pierwsza frakcja nazywa się Górskie Krasnoludy i jest reprezentowana przez Tugrum Hammerall, wybierając ją możecie wcielić się w rolę władczyni człekokształtnych, wyposażonej w wielki młot oraz księgę skały. Decydując się na wybór tej frakcji zyskacie bonusy w postaci "Bezwzględność" oraz "Taktyka obronna". Jako Tugrum wcielicie się w rolę Pracowitej cywilizacji z następującymi bonusami "Wielcy budowniczy" oraz "Doświadczeni osadnicy".
- Druga frakcja nazywa się Księżycowe Krasnoludy i jest reprezentowana przez Fangira, krasnoludy pod jego wodzą są znakomitymi budowniczymi i kowalami run, eksplorują same gwiazdy. Wybierając go możecie wcielić się w rolę władczyni krasnoludów, wyposażonego w wielki topór godira oraz księgę opieki. Decydując się na wybór tej frakcji zyskacie bonusy w postaci "Bezwzględność" oraz "Podziemna adaptacja". Jako Fangir wcielicie się w rolę Pracowitej cywilizacji z następującymi bonusami "Wielcy budowniczy" oraz "Kowale runiczni".
Kotowaci

Możecie wybrać jedną frakcję dostępną z biblioteki, nazywa się Tajemniczy Tygrysianie i jest reprezentowana przez Enam'ru Enkhanan, jej podwładni są mistrzami przenikania ukrytymi ścieżkami, przyparci do muru są także znakomitymi wojownikami. Wybierając ją możecie wcielić się w rolę władczyni wyposażonej w kulę błyskawic, konia oraz księgę opieki. Decydując się na wybór tej frakcji zyskacie bonusy w postaci "Stanowczości" oraz "Pustynna adaptacja". Wcielicie się w rolę Mistycznej cywilizacji z następującymi bonusami "Przesyłając manę" oraz "Tułacze cienia".
Niziołki
Możecie wybrać jedną frakcję dostępną z biblioteki, nazywa się Wesołe Niziołki i jest reprezentowana przez Ham Binger, rządzi ona rolnikami, hodowcami, a sam obdarzony jest wysokimi umiejętnościami pozwalającymi mu na ucieczki nawet z najtrudniejszych sytuacji. Wybierając go możecie wcielić się w rolę władcy wyposażonego w łuk, konia oraz księgę korzeni. Decydując się na wybór tej frakcji zyskacie bonusy w postaci "Błyskawiczny refleks" oraz "Nieuchwytność". Wcielicie się w rolę cywilizacji opartej na Feudalizmie z następującymi bonusami "Doświadczeni osadnicy" oraz "Wyznawcy dobra".
Goblinokształtni

Możecie wybrać jedną frakcję dostępną z biblioteki, nazywa się Nekrotyczne Gobliny i jest reprezentowana przez Gloom Hooknail, władczyni goblinów z upodobaniem do korzystania ze skrytobójców i działań w mroku. Wybierając ją możecie wcielić się w rolę władczyni wyposażonej w kostur ognia oraz księgę dusz. Decydując się na wybór tej frakcji zyskacie bonusy w postaci "Szybki powrót do zdrowia" oraz "Podstępność". Wcielicie się w rolę Mrocznej cywilizacji z następującymi bonusami "Bezwzględni łupieżcy" oraz "Potomkowie zła".
Szczurki
Możecie wybrać jedną frakcję dostępną z biblioteki, nazywa się Demoniczne Gryzonie i jest reprezentowana przez Kruul Zarazowładny, jego poddanych można określić ich jako naśladowców Swojego Pana, złośliwych, żądnych krwi i bólu. Wybierając go możecie wcielić się w rolę władcy wyposażonego w kule trucizny, konia oraz księgę hordy. Decydując się na wybór tej frakcji zyskacie bonusy w postaci "Błyskawiczny refleks" oraz "Taktyka przytłoczenia". Wcielicie się w rolę Barbarzyńskiej cywilizacji z następującymi bonusami "Bujna chmara" oraz "Rytualistyczni kanibale".
Ropuchy
Możecie wybrać 2 frakcje z biblioteki.
- Pierwsza nazywa się Skrzeczący Krzyżowcy i jest reprezentowana przez Dafal Dea, władcę ludu myślicieli, filozofów chcących ponieść sprawiedliwość we wszystkie zakątki świata. Wybierając go możecie wcielić się w rolę władcy wyposażonego w księgę zapału. Decydując się na wybór tej frakcji zyskacie bonusy w postaci "Wytrzymałość" oraz "Wodna adaptacja". Wcielicie się w rolę Wysokiej cywilizacji z następującymi bonusami "Doświadczeni żeglarze" oraz "Imperialiści".

- Druga z dostępnych frakcji nazywa się Przeklęci Ropuszownicy i jest reprezentowana przez Złotą Rainę, dawną ludzką królową zmienioną przez zaklęcie w ropuchę, klątwę może odwrócić jedynie życie w umiarze co po wielu pokoleniach w tej formie wydaje się nieosiągalne. Wybierając ją możecie wcielić się w rolę władczyni wyposażonej w miecz dwuręczny oraz księgę zaklęć. Decydując się na wybór tej frakcji zyskacie bonusy w postaci "Wytrzymałość" oraz "Wodna adaptacja". Wcielicie się w rolę cywilizacji opartej o Feudalizm z następującymi bonusami "Doświadczeni osadnicy" oraz "Wielcy budowniczy".
Kretowaci
Możecie wybrać jedną z dwóch frakcji.
- Pierwsza nazywa się Mieszkańcy Głębin i jest reprezentowana przez Blint Kopacz, jego poddani słyną z cierpliwości i przebiegłości, są mistrzami w dziedzinie konstruowania budowli jak i ich niszczenia. Wybierając go możecie wcielić się w rolę władcy wyposażonego w wielki młot, księgę zapału. Decydując się na wybór tej frakcji zyskacie bonusy w postaci "Bastion" oraz "Podziemna adaptacja". Wcielicie się w rolę Pracowitej cywilizacji z następującymi bonusami "Architekci cudów" oraz "Doświadczeni osadnicy".
- Druga z dostępnych frakcji nazywa się Podziemni uczniowie i jest reprezentowana przez Xetevaca Kształtująca Świat, przywódczyni wygnańców z drugiej strony Astralnej otchłani. Wybierając ją możecie wcielić się w rolę władczyni wyposażonej w wielki topór godira i księgę zaklęć. Decydując się na wybór tej frakcji zyskacie bonusy w postaci "Bastion" oraz "Podziemna adaptacja". Wcielicie się w rolę Pracowitej cywilizacji z następującymi bonusami "Legendarni łowcy" oraz "Uzdolnieni zaklinacze".
- Age of Wonders 4 - poradnik do gry
- Age of Wonders 4: Poradnik do gry
- Age of Wonders 4: Podstawy
- Age of Wonders 4: Porady na start
- Age of Wonders 4: Tworzenie krain
- Age of Wonders 4: Cechy krain
- Age of Wonders 4: Rasy
- Age of Wonders 4: Kultury
- Age of Wonders 4: Najlepsza frakcja
- Age of Wonders 4: Panteon
- Age of Wonders 4: Tworzenie frakcji
- Age of Wonders 4: Cechy fizyczne
- Age of Wonders 4: Cechy umysłowe
- Age of Wonders 4: Cechy społeczne
- Age of Wonders 4: Rozwój imperium
- Age of Wonders 4: Księgi Magii
- Age of Wonders 4: Podstawy
- Age of Wonders 4: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
VortexSky, w takim razie jakiego typu porady widziałbyś w tym poradniku? Które mechaniki?
Wystarczy tak naprawdę wzorować się na tym co jest tutaj, opisuje wszystko clarownie i jak najwięcej na temat cech występujących w grze: https://aow4.paradoxwikis.com/Age_of_Wonders_4_Wiki
Jak mam byc szczery to ten poradnik jest zbedny na dodatek mocno ubogi. Porady jak przejsc kampanie znajdziesz juz dawno chociazby na Yt, to jednak jest to gra dla osob ktore chca myslec strategicznie i taktycznie. Co oznacza ze jesli samodzielnie nie chcesz myslec to nie podchodz nawet. Wymagania sprzetowe sprawdzisz chociazby na steam, gog itd. Na niektorych stronach np o jednostkach nie ma do nich ilustracji, brak opisu jakie np umiejetnosci i statystyki posiadaja badz jak jest to wspomniane to opisuje natomiast np co dana umiejetnosc, ranga badz statystyka daje. W samej grze jest dostepna AoW-pedia ze opisem wszystkiego co jest w grze, poza gra jest jeszcze internetowa Wiki ktora tez opisuje cala gre co do joty: https://aow4.paradoxwikis.com/Age_of_Wonders_4_Wiki . Jednym slowem jesli zabieracie sie za poradniki to przylozcie sie do nich bo to smiech na sali, niekompletny, czesto brak zagadnien jak jakis watek jest poruszony, itd... . Ten poradnik zostal zrobiony na kolanie i raczej nie zapowiada sie zeby byl rozbudowywany, jak inne tutaj na forum. Jeszcze na dodatek wymagajace premki bo niektore strony sa zasloniete w x% dla ludzi bez premki. Nie warto kupowac premki by miec dostep do jakiejkolwiek dodatkowej zawartosci bo to jest katastrofa. Na podanych wczesniej przezemnie zrodlach wiedzy o grze + yt masz wszystko czego potrzebujesz jesli masz problemy ze zrozumieniem gry badz jesli potrzebujesz czegos sie dowiedziec bez dodatkowego paywallu. Ba gra w sama sobie wyswietla tez dymki jak sie w odpowiednie miejsca najedzie i daje odpowiedzi na to co wszystko robi.Ten poradnik to 2/10. Dostal by 1 gdyby byl brak checi oraz gdyby porady jak przemieszczac sie po menu glownym rowniez byly by na odwal sie. Graczu potrzebujesz pomocy do jakiejkolwiek gry? Są lepsze źródła w dodatku bezpłatne niz gol.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
