Age of Wonders 4: Cechy społeczne

W tym miejscu poradnika zapoznacie się z cechami społecznymi, podobnie jak inne cechy są one potrzebne przy konfigurowaniu Waszej nowej frakcji w AoW 4.

Poradniki

Aktualizacja:

Spis treści

Cechy społeczne to zbiór 18 cech, które będą tworzyć fundamenty Waszego przyszłego imperium. Od tych cech zależy jakich surowców będziecie mieli więcej, gdzie będą leżały przewagi, a gdzie słabości Waszej cywilizacji. W Age of Wonders 4 jednym z budulców państwa są więzi, które zapewniają Wam premie do produkcji i wytwarzania pewnych typów surowców. W tym miejscu poradnika poznacie kolejną cechę od której zależeć będzie ile więzi będzie posiadało Wasze państwo na początku rozgrywki.

Zajrzyjcie na inne strony w naszym poradniku, na których zawarliśmy listy wszystkich cech umysłowych i cech fizycznych.

1 - Age of Wonders 4: Cechy społeczne - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Imperialiści

  1. +20 punktów do stabilności miast.
  2. +20 do przychodu złota w miastach.
  3. Stolica zyskuje +1 punkt populacji.

Wybrani zjednoczyciele

  1. +20% do przychodu z wasalizacji miast.
  2. +10 punktów przywiązania.
  3. Jednostki tarczowe i władające bronią drzewcową otrzymują +1 punkt rangi.
  4. Dodatkowa jednostka tarczowej lub władająca bronią drzewcową.

Wyznawcy dobra

  1. +10 punktów do stabilność miast.
  2. +5 punktów imperium za każdy poziom dobrego powiązania.
  3. +10 punktów przywiązania.
  4. Jednostki wsparcia i władające bronią drzewcową otrzymują +1 punkt rangi.
  5. Dodatkowa jednostka wsparcia lub władająca bronią drzewcową.

Bezwzględni łupieżcy

  1. +3 do przychodu złota w miastach.
  2. +3 punkty werbunku za każdy poziom jednostek zabitych w udanej walce.
  3. -10 punktów przywiązania.
  4. 2 sztuki losowych przedmiotów dla bohatera.

Bujna chmara

  1. -10% do wymaganej liczby punktów miasta po pojawieniu się nowego punktu populacji.
  2. Jednostki I rangi otrzymują +1 do rangi.
  3. -20% kosztów utrzymania dla jednostek niemagicznych.

Rytualistyczni kanibale

  1. Zdolność jedzenie zwłok.
  2. -10 punktów powiązania.
  3. +3 punkty przychodu many i +3 punkty żywności w miastach za każdy poziom jednostek nie będących pochodzenia magicznego.

Przesyłający manę

  1. Czary przywoływania kosztują -50% punktów many mniej.
  2. Jednostki magiczne mają +1 punkt rangi.
  3. Dodatkowa jednostka magiczna.

Starożytni wszystkowiedzący

  1. Po odblokowaniu księgi magii, jedna z zawartych w niej umiejętności będzie kosztować o -60% punktów wiedzy.
  2. Odblokowana dodatkowa umiejętność badawcza.

Uzdolnieni zaklinacze

  1. +10 punktów czarowania w walce
  2. +10 punktów czarowania na mapie świata
  3. Zaklęcia bojowe maja zmniejszony koszt punktów many zmniejszony o -20%.
  4. Dodatkowy odblokowany czar bitewny na początku kampanii.

Doświadczeni osadnicy

  1. +1 do limitu miast.
  2. -25% punktów imperium mniej do kosztów zakładania imperium.
  3. Nowe miasta zyskują +1 punkt populacji.
  4. Stolica zyskuje +1 punkt populacji.

Doświadczeni żeglarze

  1. +2 punkty złota, +2 punkty żywności, +2 punkty werbunku z łowiska.
  2. -25% do kosztów utrzymania i werbunku jednostek morskich.
  3. +2 do rangi jednostek morskich.
  4. Odblokowana podstawowa żegluga.

Legendarni łowcy

  1. +100% zasobów za oczyszczenie plagi, starożytnego cudu lub źródła zasobu.
  2. +1 do rangi jednostek dystansowych i harcowniczych.
  3. Dodatkowa jednostka dystansowa.

Architekci cudów

  1. Przyłączając starożytne cudy do miast nie ponosicie kosztów użycia punktów populacji.
  2. Każdy przyłączony starożytny cud dodaje +20% punktów produkcji dla każdego miasta.
  3. W pobliżu stolicy znajdziecie jeden oczyszczony starożytny cud.

Kowale runiczni

  1. Koszt badań nad zaklęciami jest obniżony o -30% punktów wiedzy.
  2. -30% do kosztów utrzymania zaklęcia jednostek.
  3. Jednostki tarczowe i władające bronią drzewcową otrzymują +1 punkt rangi.
  4. Dodatkowa jednostka tarczowa lub władająca bronią drzewcową.

Wielcy budowniczy

  1. +2 punkty złota z kamieniołomów.
  2. -50% punktów produkcji potrzebnych do ulepszenia prowincji.
  3. Dodatkowe budynki, Warsztat i Kamienne mury w Stolicy.

Potomkowie zła

  1. +10 punktów werbunku w miastach.
  2. +5 punktów imperium za każdy poziom złego powiązania.
  3. -10 punktów powiązania.
  4. +1 do rang rekrutowanych jednostek, przy posiadaniu maksymalnie złego powiązania.
  5. Dodatkowa jednostka tarczowa lub rażąca.

Potężni przywoływacze

  1. +1 do rangi dla magów bitewnych i jednostek wsparcia.
  2. +5 punktów czarowania w walce dla magów bitewnych i jednostek wsparcia.
  3. Dodatkowa jednostka wsparcia lub mag bitewny.

Tułacze cienia

  1. +2 do zasięgu widzenia dla miast i prowincji.
  2. Uniwersalny kamuflaż dla zwiadowców.
  3. Posterunki zaczynają z ulepszeniem.
  4. Zerowe koszty utrzymania i odblokowane zaklęcie właściwej drogi.
  5. Dodatkowa jednostka zwiadowcza.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2023-06-14
09:50

generalcez Junior

VortexSky, w takim razie jakiego typu porady widziałbyś w tym poradniku? Które mechaniki?

Komentarz: generalcez
2023-07-01
21:28

zanonimizowany1245771 Konsul

Wystarczy tak naprawdę wzorować się na tym co jest tutaj, opisuje wszystko clarownie i jak najwięcej na temat cech występujących w grze: https://aow4.paradoxwikis.com/Age_of_Wonders_4_Wiki

Komentarz: zanonimizowany1245771
2023-06-05
07:24

zanonimizowany1245771 Konsul

1
👎

Jak mam byc szczery to ten poradnik jest zbedny na dodatek mocno ubogi. Porady jak przejsc kampanie znajdziesz juz dawno chociazby na Yt, to jednak jest to gra dla osob ktore chca myslec strategicznie i taktycznie. Co oznacza ze jesli samodzielnie nie chcesz myslec to nie podchodz nawet. Wymagania sprzetowe sprawdzisz chociazby na steam, gog itd. Na niektorych stronach np o jednostkach nie ma do nich ilustracji, brak opisu jakie np umiejetnosci i statystyki posiadaja badz jak jest to wspomniane to opisuje natomiast np co dana umiejetnosc, ranga badz statystyka daje. W samej grze jest dostepna AoW-pedia ze opisem wszystkiego co jest w grze, poza gra jest jeszcze internetowa Wiki ktora tez opisuje cala gre co do joty: https://aow4.paradoxwikis.com/Age_of_Wonders_4_Wiki . Jednym slowem jesli zabieracie sie za poradniki to przylozcie sie do nich bo to smiech na sali, niekompletny, czesto brak zagadnien jak jakis watek jest poruszony, itd... . Ten poradnik zostal zrobiony na kolanie i raczej nie zapowiada sie zeby byl rozbudowywany, jak inne tutaj na forum. Jeszcze na dodatek wymagajace premki bo niektore strony sa zasloniete w x% dla ludzi bez premki. Nie warto kupowac premki by miec dostep do jakiejkolwiek dodatkowej zawartosci bo to jest katastrofa. Na podanych wczesniej przezemnie zrodlach wiedzy o grze + yt masz wszystko czego potrzebujesz jesli masz problemy ze zrozumieniem gry badz jesli potrzebujesz czegos sie dowiedziec bez dodatkowego paywallu. Ba gra w sama sobie wyswietla tez dymki jak sie w odpowiednie miejsca najedzie i daje odpowiedzi na to co wszystko robi.Ten poradnik to 2/10. Dostal by 1 gdyby byl brak checi oraz gdyby porady jak przemieszczac sie po menu glownym rowniez byly by na odwal sie. Graczu potrzebujesz pomocy do jakiejkolwiek gry? Są lepsze źródła w dodatku bezpłatne niz gol.

Komentarz: zanonimizowany1245771

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl