Age of Wonders 4: Cechy krain

W AoW4 możecie dla swojej krainy wybrać 8 atrybutów, które zadecydują o przyszłości Waszej krainy. Na tej stronie znajdziecie listę wszystkich cech, od cech geograficznych po efekty otoczenia.

Poradniki

Aktualizacja:

Spis treści

Cechy krainy to zbiór 4 głównych i 4 dodatkowych atrybutów, które określają przyszła krainę Waszej rozgrywki. Cechy te określają wygląd mapy, panujące na niej warunki, istoty nie podlegające graczom, a które zamieszkują daną mapę oraz sytuację polityczną w jakiej znajduje się dany obszar. Poniżej możecie zapoznać się z poszczególnymi cechami, które występują w grze, przy czym nie wszystkie z nich musicie wybierać.

Cechy geograficzne

1 - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry
Jałowe Oceany - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Jałowe Oceany

Prowincje oddzielone są od Siebie pustkowiami, na których panują burze piaskowe. W takich warunkach trzeba będzie toczyć bitwy, co skutkuje objęciem każdej jednostki efektem burza piaskowa (-2 do zasięgu wzroku, kamuflaż dla jednostek) oraz 60% prawdopodobieństwem oślepienia jednostki.

Jeziora Lawy - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Jeziora Lawy

Duży ląd, po którym płyną rzeki lawy, których nie można przekroczyć.

Lawowy Podział - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Lawowy Podział

Dwa kontynenty przedzielone ogromnym morzem lawy, którego nie można przekroczyć.

Ląd - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Ląd

Jeden kontynent, bez widocznych akwenów wodnych i innych większych utrudnień.

Podział - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Podział

Lądy oddzielone na dwie części przez wielki ocean.

Wybrzeże - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Wybrzeże

Ląd na którego terenie znajduje się niewielkie morze.

Wyspy - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Wyspy

Każde imperium posiada Swój oddzielny niewielki ląd, oddzielony od pozostałych przez ocean.

Zabliżiony Podział - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Zabliżiony Podział

Dwa ogromne lądy przedzielone oceanem niezdatnym do zamieszkania

Cechy klimatyczne

Do wyboru opcjonalnie, jeżeli nie chcecie korzystać, możecie zrezygnować z wyboru.

2 - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry
Kształtująca Się Kraina - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Kształtująca Się Kraina

Dominują bezludne prowincje, które posiadają niewielką szansę na zmianę cechy prowincji.

Nieskończone Pola - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Nieskończone Pola

Prowincje w tym klimacie są głównie (częste prawdopodobieństwo) łąkami, produkującymi żywność, nie występują prowincje bezludne.

Przerośnięta Kraina - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Przerośnięta Kraina

W tym klimacie prowincje to najczęściej lasy, o małym prawdopodobieństwu napotkania prowincji arktycznych lub pustynnych i przy nie występowaniu prowincji bezludnych.

Pustynna Kraina - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Pustynna Kraina

Jest to klimat ciepły i suchy, przez co większość prowincji to pustynie i rzadko występujące lasy. Nie napotkacie mokradeł oraz prowincji wyżynnych, arktycznych, umiarkowanych czy bezludnych.

Płonący Klimat - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Płonący Klimat

W tym klimacie dominują prowincje bezludne. Nie napotkacie prowincji wyżynnych, umiarkowanych czy arktycznych.

Wyżyny - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Wyżyny

Dominują prowincje wyżynne oraz górskie.

Zamarznięta Kraina - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Zamarznięta Kraina

Dominują głównie prowincje wyżynne i arktyczne. Nie napotkacie prowincji umiarkowanych, pustynnych, bezludnych czy tropikalnych.

Cechy mieszkańców

3 - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry
Demoniczna Kraina - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Demoniczna Kraina

Kraina pełna demonów.

Dzikie Obszary - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Dzikie Obszary

Kraina pełna niebezpiecznych zwierząt i plag.

Magiczne Pochodzenie - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Magiczne Pochodzenie

Kraina o bardzo dużej populacji stworzeń pochodzenia magicznego.

Megafauna - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Megafauna

W tej krainie napotkacie zwiększoną liczbę zwierząt i maruderów, którym towarzyszyć będzie cecha "wzmocnione bestie" daje ona premie do atakowania umocnień, regeneracji życia i 20% premii od zadawanych obrażeń.

Nieśmiertelne Duchy - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Nieśmiertelne Duchy

W tym świecie istnieje wysokie prawdopodobieństwo spotkania z jednostkami eterycznymi.

Niska Populacja - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Niska Populacja

Ta cecha mieszkańców powoduje spadek liczby wolnych miast w krainie.

Spokojne Ziemie - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Spokojne Ziemie

Lądy zamieszkane głównie przez przyjazne istoty takie jak wróżki, rośliny zwierzęta.

Szalejąca Flora - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Szalejąca Flora

Ziemie pokryte głównie nieokiełzaną roślinnością, będą to jednostki napotykane przez was najczęściej.

Szalejąca Śmierć - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Szalejąca Śmierć

Kraina wypełniona głównie jednostkami nieumarłych.

 

Terytorium Smoków

Ląd pokryty głównie legowiskami smoków, odstraszają one inne jednostki zwiększając jednocześnie liczbę występujących plag.

Twórcy Świata - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Twórcy Świata

Świat zamieszkany głównie przez olbrzymy i ogry.

Cecha obecności

Tą opcją możecie aktywować cechę Pretendenci Do Tronu - w grze pojawi się 3 pretendentów do tronu; Darman Voss, Jarlan Voss, Skogan Voss, którzy prowadzić będą między sobą wojnę o tron królestwa. Dostają oni pomoc w postaci 2 dodatkowych miast. Zwycięstwo mogą osiągnąć zawierając sojusz z innym pretendentem lub pokonując pozostałych.

4 - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Efekty otoczenia

Aktykczne Burze - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Aktykczne Burze

Nad krainą rozciągają się arktyczne burze obejmują one wszystkie jednostki, prowincje i pola bitew. Cecha nie występuję przy Pustynnej krainie, Płonącym klimacie oraz Kształtującej się krainie.

Krzyształowa Obfitość - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Krzyształowa Obfitość

Cecha ta sprawia, że na mapie znajdziecie zwiększoną ilość źródeł many.

Królestwo Chaosu - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Królestwo Chaosu

Ta cecha sprawia, że wszystkie walki są pod wpływem cechy królestwo chaosu, sprawia ona, że jednostki co 3 tury otrzymują 30% szanse uzyskania szału.

Niewielkie Podziemia - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Niewielkie Podziemia

Cecha powodująca iż podziemia się niewielkie.

Rozległe Podziemia - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Rozległe Podziemia

Cecha powodująca iż podziemia się większe.

Wspaniała Przeszłość - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Wspaniała Przeszłość

Dzięki tej cesze, liczba starożytnych cudów na mapie jest większa.

Wulkaniczne Erupcje - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Wulkaniczne Erupcje

W bezludnych regionach szaleją wulkany obejmują one wszystkie jednostki, bezludne prowincje i pola bitew. Cecha nie występuję przy Przerośniętej krainie, Nieskończonych polach, Pustynnej krainie i Zamarzniętej krainie.

Zmienna Dzikość - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Zmienna Dzikość

Ta cecha sprawia iż wszystkie niezamieszkane prowincje co turę mogą z niewielkim prawdopodobieństwem zmienić Swoją cechę. Nie występuję przy Kształtującej się krainie.

Modyfikatory jednostek

Bezświetlnie - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Bezświetlnie

Zasięg widzenia jednostek ograniczony o -2.

Gigantyzm - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Gigantyzm

Jednostki maruderów otrzymują cechę superrozwój, która dodaje +10 punktów życia i +1 punkt odwetu.

Klątwa Nieumarłych - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Klątwa Nieumarłych

Jednostki maruderów i te nieumarłych zyskują dostęp do wolnych miast.

Nieśmiertelni - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Nieśmiertelni

Jednostki po osiągnięciu pułapu mniej lub równo 10% życia otrzymują stan Routed, jednostki w tym stanie nie mogą się zgubić.

Wpływ Mrozlingów - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Wpływ Mrozlingów

Niezależne jednostki otrzymują zyskują następujące stany; transformacja mrozlingów (3 punkty odporności na mróz, niewrażliwość na zamarznięcie, +10 do morale w mroźnym otoczeniu, Arktyczny chłód), ostrza mrozu (+4 punkty obrażeń od mrozu, -2 punkty od obrażeń fizycznych, +20% obrażeń przeciw zamarzniętym lub spowolnionym jednostkom dla ataków wręcz), strzały mrozu (+4 punkty obrażeń od mrozu, -2 punkty od obrażeń fizycznych, +20% obrażeń przeciw zamarzniętym lub spowolnionym jednostkom dla ataków fizycznych dystansowych).

Wysokie Utrzymanie - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Wysokie Utrzymanie

Utrzymanie jednostek zwiększone jest o 100%, koszt werbunku zmniejszony jest o połowę.

Modyfikatory wolnego miasta

Bez Wolnych Miast - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Bez Wolnych Miast

Na mapie nie znajdziecie wolnych miast.

Dzierżyciele Sztandaru - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Dzierżyciele Sztandaru

Zwiększona częstotliwość występowania zlotów seniorów o 25%. Dla każdego imperium premia +5 punktów rekrutacji.

Miasta-Państwa - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Miasta-Państwa

Wolne miasta otrzymują premię +5 punktów populacji. Ponadto siła kamieni szeptu jest ograniczona o -50%.

Nieufni Miejscowi - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Nieufni Miejscowi

Siła kamieni szeptu ograniczona jest o -3.

Siła Jest Prawem - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Siła Jest Prawem

Podbój i wasalizacja premiowana jest; w przypadku wolnych miast +10 punktami powiązania, w przypadku wasali +2 poziomami lojalności. Ponadto siła kamieni szeptu jest ograniczona o -50%.

Wrogie Rody - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Wrogie Rody

Imperia są karane -10 punktami przywiązania - 400 punktami kary do relacji z niezależnymi miastami.

Zniszczona Kraina - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Zniszczona Kraina

W tej krainie rzadko będzie można spotkać wolne miasta, najczęstszym widokiem będą ruiny.

Modyfikator zasad

Brak Wytchnienia - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Brak Wytchnienia

Jednostki imperium regenerują się o -5 punktów życia mniej na turę po za sojuszniczym terytorium.

Megamiasta - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Megamiasta

Ta cecha premiuję duże miasto, pozwalając rozszerzać jego granicę o +5 prowincji dalej niż normalnie, niestety niemożliwe będzie wchłanianie, migrowanie lub zakładanie nowych miast.

Nieograniczona Moc - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Nieograniczona Moc

 
Odnawiająca Się Plaga - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Odnawiająca Się Plaga

Co 10 tur plagi rozprzestrzeniają się na niezajęte prowincje.

Pogarda Zła - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Pogarda Zła

Każde imperium dostaję skargi przeciw innym imperiom, które są powiązane ze złem.

Posmiertne Czary - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Posmiertne Czary

Każda jednostka, która polegnie dodaje swoim właścicielom +10 punktów czarowania.

Start W Podziemiach - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Start W Podziemiach

Każda stolica imperium jest położona w podziemiach.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2023-06-14
09:50

generalcez Junior

VortexSky, w takim razie jakiego typu porady widziałbyś w tym poradniku? Które mechaniki?

Komentarz: generalcez
2023-07-01
21:28

zanonimizowany1245771 Konsul

Wystarczy tak naprawdę wzorować się na tym co jest tutaj, opisuje wszystko clarownie i jak najwięcej na temat cech występujących w grze: https://aow4.paradoxwikis.com/Age_of_Wonders_4_Wiki

Komentarz: zanonimizowany1245771
2023-06-05
07:24

zanonimizowany1245771 Konsul

1
👎

Jak mam byc szczery to ten poradnik jest zbedny na dodatek mocno ubogi. Porady jak przejsc kampanie znajdziesz juz dawno chociazby na Yt, to jednak jest to gra dla osob ktore chca myslec strategicznie i taktycznie. Co oznacza ze jesli samodzielnie nie chcesz myslec to nie podchodz nawet. Wymagania sprzetowe sprawdzisz chociazby na steam, gog itd. Na niektorych stronach np o jednostkach nie ma do nich ilustracji, brak opisu jakie np umiejetnosci i statystyki posiadaja badz jak jest to wspomniane to opisuje natomiast np co dana umiejetnosc, ranga badz statystyka daje. W samej grze jest dostepna AoW-pedia ze opisem wszystkiego co jest w grze, poza gra jest jeszcze internetowa Wiki ktora tez opisuje cala gre co do joty: https://aow4.paradoxwikis.com/Age_of_Wonders_4_Wiki . Jednym slowem jesli zabieracie sie za poradniki to przylozcie sie do nich bo to smiech na sali, niekompletny, czesto brak zagadnien jak jakis watek jest poruszony, itd... . Ten poradnik zostal zrobiony na kolanie i raczej nie zapowiada sie zeby byl rozbudowywany, jak inne tutaj na forum. Jeszcze na dodatek wymagajace premki bo niektore strony sa zasloniete w x% dla ludzi bez premki. Nie warto kupowac premki by miec dostep do jakiejkolwiek dodatkowej zawartosci bo to jest katastrofa. Na podanych wczesniej przezemnie zrodlach wiedzy o grze + yt masz wszystko czego potrzebujesz jesli masz problemy ze zrozumieniem gry badz jesli potrzebujesz czegos sie dowiedziec bez dodatkowego paywallu. Ba gra w sama sobie wyswietla tez dymki jak sie w odpowiednie miejsca najedzie i daje odpowiedzi na to co wszystko robi.Ten poradnik to 2/10. Dostal by 1 gdyby byl brak checi oraz gdyby porady jak przemieszczac sie po menu glownym rowniez byly by na odwal sie. Graczu potrzebujesz pomocy do jakiejkolwiek gry? Są lepsze źródła w dodatku bezpłatne niz gol.

Komentarz: zanonimizowany1245771

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl