Age of Wonders 4: Jednostki kultury
W podstawowej wersji AoW4 będziecie mieli do wyboru 6 kultur w ramach każdej z tych kultur będziecie mogli rekrutować po 6 jednostek. Na tej stronie poradnika znajdziecie listę jednostek dostępnych w grze.
Aktualizacja:
Gra Age of Wonders 4 oferuje szerokie spectrum jednostek, które będziecie mogli rekrutować w ramach Swojego imperium. Każda z tych jednostek jest unikalna pod względem kosztów, nazwy oraz swoich atrybutów, te cechy zależeć będą przede wszystkim od kultury Waszego imperium. Na tej stronie poradnika poznacie polecane jednostki, a także ich statystyki wszystkich pozostałych jednostek.
W naszym poradniku znajdziecie sugerowane przez nas najlepsze jednostki różnych tierów i rodzajów oraz listy jednostek Dzikiej Przyrody i Ksiąg.
Koszt i rangi doświadczenia
Każda z jednostek, które będziecie chcieli zrekrutować posiada koszt szkolenia wyznaczany w złocie i produkcji, oprócz tego każda wasza jednostka będzie was kosztować dodatkowe złoto co turę - jest to tak zwany koszt utrzymania.
Każda z Waszych jednostek posiada 6 rang, które wynikają z jej doświadczenia:
- Rekrut,
- Żołnierz,
- Weteran,
- Elita,
- Czempion,
- Legenda.
Wzrost doświadczenia przez jednostkę dodaje +2 do ataku per jeden poziom doświadczenia i inne dodatkowe bonusy w zależności od typu jednostki.
Feudalizm
Zwiadowczyni, Tier I
- Punkty zdrowia: 45,
- Obrona: 0,
- Odporność: 0,
- Punkty ruchu: 40, Ruch po lądzie, Chód drogą,
- Strzał z łuku: 6,
- Tryb obronny,
- Dalekowzroczność,
- Wspólna postawa,
- Wysokie utrzymanie.
Chłop pikinier, Tier I
- Punkty zdrowia: 65,
- Obrona: 2,
- Odporność: 1,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Walka wręcz: 11,
- Odporność na szarżę,
- Pierwsze uderzenie,
- Trening feudalny,
- Wspólna postawa.
Łuczniczka, Tier I
- Punkty zdrowia: 50,
- Obrona: 0,
- Odporność: 0,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Strzał z łuku: 10,
- Wspólna postawa.
Chorąży, Tier II
- Punkty zdrowia: 70,
- Obrona: 2,
- Odporność: 3,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Kara sztandaru: 16,
- Sztandar bastionu,
- Kojący sztandar,
- Tryb obronny: opieka,
- Wspólna postawa.
Obrońca, Tier II.
- Punkty zdrowia: 80,
- Obrona: 6,
- Odporność: 1,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Walka wręcz: 12,
- Tryb obronny: mur tarcz,
- Ciężka tarcza,
- Obrona tarczą,
- Wspólna postawa.
Rycerz, Tier III
- Punkty zdrowia: 90,
- Obrona: 3,
- Odporność: 3,
- Punkty ruchu: 48, Ruch po lądzie,
- Atak z mocną szarżą: 24,,
- Tryb obronny
- Inspirujący zabójca,
- Wspólna postawa.
Barbarzyńca
Tropicielka, Tier I
Punkty zdrowia: 45
- Obrona: 0,
- Odporność: 0,
- Punkty ruchu: 40, Ruch po lądzie, Leśny chód, Skalny chód, Bagnisty chód,
- Strzał z łuku: 6,
- Tryb obronny,
- Budowniczy posterunków,
- Dalekowzroczność.
Wojownik, Tier I
- Punkty zdrowia: 70,
- Obrona: 5,
- Odporność: 0,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Walka wręcz: 10,
- Cios tarczą,
- Tryb obronny: mur tarcz,
- Obrona tarczą,
- Pierwotne uderzenie.
Rozdzieraczka, Tier I
- Punkty zdrowia: 50,
- Obrona: 0,
- Odporność: 0,
- Punkty ruchu: 40, Ruch po lądzie,
- Walka wręcz: 12,
- Oszczep: 16,
- Bystrość,
- Pierwotne uderzenie,
- Poślizg.
Furia, Tier II
- Punkty zdrowia: 60,
- Obrona: 1,
- Odporność: 1,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Strzał z łuku: 12,
- Tryb obronny.
Szaman wojenny, Tier II
- Punkty zdrowia: 60,
- Obrona: 1,
- Odporność: 3,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Trujący wybuch: 14,
- Invigorate,
- Tryb obronny: opieka.
Berserk, Tier III
- Punkty zdrowia: 90,
- Obrona: 3,
- Odporność: 3,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Atak z mocną szarżą: 24,
- Pierwotne uderzenie,
- Szał berserka,
- Szał.
Mistyczni
Tajemny strażnik, Tier I
- Punkty zdrowia: 65,
- Obrona: 1,
- Odporność: 2,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Walka wręcz: 12,
- Tryb obronny,
- Dostrojenie: Gwiezdne ostrza,
- Odporność na szarżę,
- Pierwsze uderzenie.
Mistyczna projekcja, Tier I
- Punkty zdrowia: 45,
- Obrona: 0,
- Odporność: 0, -4 odporność na porażenia, +2 odporność od duchów,
- Punkty ruchu: 32, Lewitacja,
- Pociski kosmosu: 3,
- Tryb obronny,
- Dalekowzroczność,
- Przejście.
Arkanista, Tier I
- Punkty zdrowia: 50,
- Obrona: 0,
- Odporność: 2,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Pociski kosmosu: 3,
- Tryb obronny,
- Dostrojenie: Gwiezdne ostrza.
Uśmierzaczka, Tier II
- Punkty zdrowia: 60,
- Obrona: 1,
- Odporność: 3,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Kosmiczny wybuch: 5,
- Kojąca bryza,
- Tryb obronny: opieka,
- Kanałowanie czarów.
Zaklęta tarcza, Tier II
- Punkty zdrowia: 80,
- Obrona: 5,
- Odporność: 2,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Walka wręcz: 12,
- Ogłuszający błysk: 3,
- Tryb obronny: mur tarcz,
- Dostrojenie: Gwiezdne ostrza,
- Obrona tarczą.
Przełamywacz czarów, Tier III
- Punkty zdrowia: 80,
- Obrona: 2,
- Odporność: 4,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Pociski kosmosu: 4,
- Gwiezdna czystka: 6,
- Dostrojone czarowanie,
- Tryb obronny,
- Dostrojenie: Gwiezdne ostrza.
Mrok
Prześladowca, Tier I
- Punkty zdrowia: 50,
- Obrona: 0,
- Odporność: 0,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Strzał z łuku: 10,
- Tryb obronny.
Konna, Tier I
- Punkty zdrowia: 45,
- Obrona: 0,
- Odporność: 0,
- Punkty ruchu: 40, Ruch po lądzie,
- Strzał z łuku: 6,
- Tryb obronny,
- Dalekowzroczność,
- Infiltracja.
Mroczny wojownik, Tier I
- Punkty zdrowia: 60,
- Obrona: 1,
- Odporność: 1,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Cios ze szarżą: 18,
- Tryb obronny,
- Przetrzebienie najsłabszych.
Czarowniczka, Tier II
- Punkty zdrowia: 60,
- Obrona: 1,
- Odporność: 3,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Pociski osłabiające: 8,
- Rozdzierająca klątwa: 24,
- Tryb obronny.
Nocny Strażnik, Tier II
- Punkty zdrowia: 75,
- Obrona: 3,
- Odporność: 2,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Walka wręcz: 14,
- Tryb obronny,
- Mroczna krzepa,
- Odporność na szarżę,
- Pierwsze uderzenie,
- Przetrzebienie najsłabszych.
Mroczny rycerz, Tier III
- Punkty zdrowia: 90,
- Obrona: 3,
- Odporność: 3,
- Punkty ruchu: 48, Ruch po lądzie,
- Atak z mocną szarżą: 24,
- Mroczna energia: 18,
- Tryb obronny,
- Przetrzebienie najsłabszych,
- Wysoka.
Łowca zmierzchu, Tier I
- Punkty zdrowia: 50,
- Obrona: 0,
- Odporność: 0,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Strzał z łuku: 10,
- Tryb obronny,
- Uśpienie: Poszukujące pociski.
Obrońca świtu, Tier I
- Punkty zdrowia: 70,
- Obrona: 5,
- Odporność: 0,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Walka wręcz: 10,
- Tryb obronny: Mur tarcz,
- Obrona tarczą,
- Uśpienie: Tarcza światła.
Poszukiwaczka światła, Tier I
- Punkty zdrowia: 45,
- Obrona: 0,
- Odporność: 0,
- Punkty ruchu: 40, Ruch po lądzie,
- Strzał z łuku: 5,
- Tryb obronny: mur tarcz,
- Obrona tarczą,
- Uśpienie: Tarcza światła.
Kapłan słońca, Tier II
- Punkty zdrowia: 60,
- Obrona: 1,
- Odporność: 3,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Duchowy wybuch: 16,
- Naprawcze przebudzenie,
- Przebudzenie,
- Tryb obronny: opieka,
- Uśpienie: Olśniewające światło.
Włócznia dziennego blasku, Tier II
- Punkty zdrowia: 75,
- Obrona: 3,
- Odporność: 2,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Walka wręcz: 14,
- Tryb obronny,
- Odporność na szarżę,
- Pierwsze uderzenie,
- Uśpienie: Strażnik.
Przebudzająca, Tier III
- Punkty zdrowia: 80,
- Obrona: 2,
- Odporność: 4,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Duchowe pociski: 14,
- Eksponujące światło: 22,
- Bliźniacze przebudzenie,
- Tryb obronny,
- Odporność na szarżę,
- Uśpienie: Poszukujące pociski.
Pracowici
Pionierka, Tier I
- Punkty zdrowia: 45,
- Obrona: 0,
- Odporność: 0,
- Punkty ruchu: 40, Ruch po lądzie, Przyspieszony ruch (podziemie), Górski chód, Skalny chód, Jaskiniowy chód,
- Strzał z kuszy: 12,
- Tryb obronny,
- Dalekowzroczność.
Strażnik kuźni, Tier I
- Punkty zdrowia: 70,
- Obrona: 5,
- Odporność: 0,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Walka wręcz: 8,
- Drwina,
- Tryb obronny: mur tarcz,
- Czujność,
- Obrona tarczą,
- Podtrzymanie.
Kusza, Tier I
- Punkty zdrowia: 50,
- Obrona: 0,
- Odporność: 0,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Strzał z kuszy: 20,
- Napięta kusza: 30,
- Tryb obronny,
- Podtrzymanie.
Halabardnik, Tier II
- Punkty zdrowia: 75,
- Obrona: 3,
- Odporność: 2,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Walka wręcz: 12,
- Tryb obronny,
- Czujność,
- Odporność na szarżę,
- Pierwsze uderzenie,
- Podtrzymanie,
- Runa odwetu.
Ostrzycielka stali, Tier II
- Punkty zdrowia: 60,
- Obrona: 1,
- Odporność: 3, Odporność na stany 19%,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Stalowy wybuch: 16,
- Siła ze stali,
- Zapewnij obronę,
- Tryb obronny: opieka,
- Podtrzymanie.
Bastion, Tier III
- Punkty zdrowia: 100,
- Obrona: 7,
- Odporność: 2, Odporność na stany 27%,
- Punkty ruchu: 32, Ruch po lądzie,
- Walka wręcz: 12,
- Tryb obronny: mur tarcz,
- Czujność,
- Obrona tarczą,
- Podtrzymanie.
Uniwersalne
Część z jednostek dostępna będzie bez względu na to jaką kulturę wybierzecie, na przykład jednymi z takich jednostek są te dedykowane oblężeniu.
- Balista,
- Wieża z balistą,
- Wieża z katapultą,
- Onager,
- Trebusz,
- Okręt wojenny z balistą,
- Okręt wojenny z taranem,
- Mieszczanin.
Komentarze czytelników
VortexSky, w takim razie jakiego typu porady widziałbyś w tym poradniku? Które mechaniki?
Wystarczy tak naprawdę wzorować się na tym co jest tutaj, opisuje wszystko clarownie i jak najwięcej na temat cech występujących w grze: https://aow4.paradoxwikis.com/Age_of_Wonders_4_Wiki
Jak mam byc szczery to ten poradnik jest zbedny na dodatek mocno ubogi. Porady jak przejsc kampanie znajdziesz juz dawno chociazby na Yt, to jednak jest to gra dla osob ktore chca myslec strategicznie i taktycznie. Co oznacza ze jesli samodzielnie nie chcesz myslec to nie podchodz nawet. Wymagania sprzetowe sprawdzisz chociazby na steam, gog itd. Na niektorych stronach np o jednostkach nie ma do nich ilustracji, brak opisu jakie np umiejetnosci i statystyki posiadaja badz jak jest to wspomniane to opisuje natomiast np co dana umiejetnosc, ranga badz statystyka daje. W samej grze jest dostepna AoW-pedia ze opisem wszystkiego co jest w grze, poza gra jest jeszcze internetowa Wiki ktora tez opisuje cala gre co do joty: https://aow4.paradoxwikis.com/Age_of_Wonders_4_Wiki . Jednym slowem jesli zabieracie sie za poradniki to przylozcie sie do nich bo to smiech na sali, niekompletny, czesto brak zagadnien jak jakis watek jest poruszony, itd... . Ten poradnik zostal zrobiony na kolanie i raczej nie zapowiada sie zeby byl rozbudowywany, jak inne tutaj na forum. Jeszcze na dodatek wymagajace premki bo niektore strony sa zasloniete w x% dla ludzi bez premki. Nie warto kupowac premki by miec dostep do jakiejkolwiek dodatkowej zawartosci bo to jest katastrofa. Na podanych wczesniej przezemnie zrodlach wiedzy o grze + yt masz wszystko czego potrzebujesz jesli masz problemy ze zrozumieniem gry badz jesli potrzebujesz czegos sie dowiedziec bez dodatkowego paywallu. Ba gra w sama sobie wyswietla tez dymki jak sie w odpowiednie miejsca najedzie i daje odpowiedzi na to co wszystko robi.Ten poradnik to 2/10. Dostal by 1 gdyby byl brak checi oraz gdyby porady jak przemieszczac sie po menu glownym rowniez byly by na odwal sie. Graczu potrzebujesz pomocy do jakiejkolwiek gry? Są lepsze źródła w dodatku bezpłatne niz gol.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
