Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Publicystyka 27 kwietnia 2013, 09:00

autor: Redakcja GRYOnline.pl

Wielki Konkurs Steampunkowy - galeria polskich miast w klimatach BioShock Infinite

Na Wielki Konkurs Steampunkowy napłynęła przytłaczająca ilość kapitalnych prac. W galerii prezentujemy dziewięć najlepszych, zdaniem naszego jury, propozycji.

Spis treści

Miejsce 7: praca użytkownika ELZOP

W SKRÓCIE:
  1. Ksywka autora: ELZOP
  2. Przedstawione miasto: Kraków
  3. Nagroda: koszulka i smycz

Komentarz autora pracy:

Inspiracją była sama gra, w której z okna ciemnej kabiny unoszącego się sterowca spogląda na Kraków ktoś, kto poluje na dwoje głównych bohaterów z trzeciej części Bioshocka. Zależało mi na stworzeniu grafiki bardzo nawiązującej kolorystyką i klimatem do gry komputerowej i myślę, że udało mi się osiągnąć ten efekt dzięki zastosowanej technice 3D. Na początku powstała koncepcja, jakieś szybkie szkice, następnie projekt wyspy głównej w programie do modelowania, kolejny krok to projekt i skład elementów, teksturowanie, dodanie oświetlenia, efektów (budynki, sterowiec, detale i szczegóły otoczenia) oraz render całości w programie 3D. Postprodukcja to Photoshop. Na koniec parę słów o sobie: rysuję od dziecka, a w gry gram od czasów Atari. ;)

Komentarz jurora, Macieja Jałowiec:

Praca zdecydowanie wyróżnia się tym, że unoszące się w chmurach miasto obserwujemy z perspektywy pasażera kapsuły, do złudzenia przypominającej tę, jaką Booker DeWitt dostał się na pokład Columbii w Bioshocku: Infinite. Pokazano tutaj tylko drobną część charakterystycznych dla Krakowa budynków, lecz jest to rekompensowane sporą liczbę elementów nadających pracy steampunkowy klimat, ze sterowcem na czele. Na uwagę, choć nieco poza konkursem, zasługuje także dodatek fabularny w postaci listu gończego.