Wiedźmin: Powrót Białego Wilka - przed premierą

Wiedźmin to jedna z najlepszych gier stworzonych w Polsce. Od jakiegoś czasu powstaje jej konsolowa wersja, wybraliśmy się więc do siedziby RED Studio by porozmawiać o Powrocie Białego Wilka.

Marcin Łukański

82

Wiedźmin to jedna z najlepszych gier stworzonych w Polsce. Ekipie CD Projekt RED udało się wykreować niesamowity świat fantasy oparty na świetnej prozie Andrzeja Sapkowskiego. Geralt odniósł ogromny sukces, mordując kolejne armie potworów zarówno w naszym kraju, jak i za granicą. W 2009 roku również posiadacze konsol będą mogli wcielić się w pogromcę bestii i skręcić karki kilku Topielcom. Wiedźmin dumnie wkracza na platformy Sony oraz Microsoftu.

Powrót Białego Wilka (za granicą zwany Rise of the White Wolf) powstaje we współpracy z firmą WideScreen Games. Francuskie studio nie może pochwalić się zbyt wielkim dorobkiem – między innymi jest twórcą słabo przyjętej gry Dune. Zawiązanie współpracy z tego rodzaju firmą może budzić pewne obawy, ale szef projektu konsolowego Adam Badowski uspokajał nas w tej kwestii. Podobno studio WideScreen Games jest wystarczająco doświadczone w produkcji gier na konsole, by wiernie przenieść świat przedstawiony w PC-owej edycji Wiedźmina na maszynki Sony i Microsoftu.

Gra tworzona jest na zupełnie innym silniku niż wersja PC.

Konsolowy Wiedźmin będzie posiadał dokładnie taką samą fabułę jak wersja na PC, ale na tym podobieństwa się kończą. Wszystkie inne elementy gry, czyli oprawa audiowizualna, sterowanie, animacje, a nawet część filmów projektowane są od podstaw. Pozwoli to na wierne dostosowanie nowego Wiedźmina do specyficznych praw rządzących konsolami, a równocześnie zapewni tyle samo rozrywki i wyzwań jak wersja na PC.

Nowa oprawa audiowizualna

Powrót Białego Wilka powstaje na specjalnym silniku stworzonym w studiu WideScreen Games o nazwie DaVinci. Engine ten nie tylko pozwoli przedstawić magiczny świat fantasy w rozdzielczości 720p, ale umożliwi również wprowadzenie nowych elementów do struktury gry. Zamienione zostaną niektóre tekstury, ulepszone i dodane modele postaci, a nawet zaimplementowane płynne zmiany pór dnia.

Poza ulepszeniami kosmetycznymi w konsolowym Wiedźminie zobaczymy cały zestaw nowych i dopracowanych animacji. Ruchy Geralta, jak bieg, chód, wyprowadzanie ciosów oraz płynne przejścia między konkretnymi „stanami”, zostały opracowane raz jeszcze w specjalnych studiach motion-capture we Frankfurcie.

Nie zabraknie nowych i ciekawych filmów zaprojektowanych w całości przez Tomasza Bagińskiego. Posiadacze konsol obejrzą specjalną wersję intra oraz prologu, które nie były udostępnione w wersji PC-owej.

Zmiany nie ominęły również dźwięku. Wszystkie sample zostaną nagrane ponownie – tym razem w technologii Dolby Surround, co znacznie zwiększy ich jakość. Poza utworami i odgłosami znanymi z wersji na PC na konsolach usłyszymy nowe kawałki stworzone specjalnie na potrzeby Powrotu Białego Wilka.

Konsolowy Geralt ma prezentować się ładniej niż jego odpowiednik na PC i utrzymywać stałą ilość klatek na sekundę, co zapewni komfortową zabawę nawet w wysokich rozdzielczościach.

Nowe sterowanie i nowy system walki

Oczywiście nie tylko oprawa audiowizualna zostanie dostosowana do światka konsol. Najważniejszym elementem jest odpowiednia implementacja specyficznego sterowania. Adam Badowski zapewniał nas, że kontrolowanie Geraltem zostało bardzo umiejętnie przemodelowane i świetnie sprawdza się z konsolowym padem w dłoni.

Sterowanie wiedźminem ma być wygodne, intuicyjne i bardzo proste. Jednak zmiany w sterowaniu to nie wszystko. Dość znacznym modyfikacjom ulegnie również walka. Potyczki będą bardziej zręcznościowe niż ich odpowiedniki z wersji PC-owej. Większość prostszych pojedynków sprowadzi się do naciskania jednego przycisku i łączenia kolejnych ciosów w całe sekwencje zabójczych ataków (można się domyślić, że okaże się to bardzo podobne do naciskania klawisza myszki w Wiedźminie na PC). Co ciekawe, po pewnym czasie będziemy mogli też wyprowadzać bardziej rozbudowane combosy. W takich przypadkach nieodłączne stanie się używanie również pozostałych przycisków na padzie. Jeśli umiejętnie połączymy kolejne ciosy, to zadamy więcej obrażeń i zobaczymy bardziej zaawansowane animacje cięć Geralta.

System walki został zaprojektowany od podstaw i dostosowany do konsolowego pada.

Dodatkowo w wersji konsolowej poznamy znacznie więcej ciosów, a część reakcji Geralta po naciśnięciu konkretnego guzika będzie różniła się w zależności od sytuacji, w jakiej się nasz bohater znajdzie. Na przykład jeden i ten sam przycisk może spowodować, że Wiedźmin zasłoni się przed ciosem lub wyprowadzi morderczy kontratak. Kontekstowe zachowanie Geralta ma dodać walce więcej dynamizmu i nieprzewidywalności.

W Powrocie Białego Wilka Wiedźmin nauczy się również skakać, co pomoże zarówno w walce – gdzie pozwoli na wyprowadzanie nowych ciosów – oraz w przemieszczaniu się po świecie gry. Konsolowe sterowanie i potyczki mają umożliwić bardzo dużą kontrolę działań bohatera. Wszystkie walki będą szybsze, bardziej dynamiczne i większy nacisk zostanie położony na zręczność naszych palców. Oczywiście nadal najważniejszy okaże się odpowiedni rozwój postaci i elementy stricte RPG-owe, ale finalny wynik pojedynków będzie uzależniony również od naszych zdolności manualnych. Dość odważne posunięcie, które na pewno nie spodoba się wszystkim fanom Wiedźmina.

Warto zwrócić uwagę, że nie tylko Geralt zostanie „usprawniony”. Zmienią się również jego przeciwnicy, a co za tym idzie sztuczna inteligencja będzie bardziej zaawansowana. Nasi wrogowie pochwalą się znajomością nowych ciosów, specjalnych zdolności oraz różnych zagrań taktycznych, których nie stosowali w wersji na PC. W czasie walki będą starali się Wiedźmina otoczyć, zajść od tyłu lub sprowokować do niebezpiecznych akcji. Bardzo często zostaniemy zmuszeni do stosowania różnych uników, parowania, gard, fint, a nawet ratowania się taktycznym odwrotem z pola walki. Szczególnie wyższe poziomy trudności mają wymagać bardziej strategicznego podejścia do potyczek i głębszego przemyślenia działań.

Stary dobry Wiedźmin?

Historia przedstawiona w grze oraz główna zawartość fabularna nie ulegną większym zmianom. Co prawda mają zostać wprowadzone drobne innowacje, ale nie wpłyną one na rozwój akcji. W czasie rozmowy Adam Badowski twierdził, że CD Projekt RED chce jak najwierniej oddać opowieść z wersji PC-owej, włącznie z jej brutalnością, częstymi wulgaryzmami i elementami erotycznymi (na przykład kartami spotykanych w grze niewiast).

Sterowanie ma być bardzo proste i intuicyjne.

Niestety, posiadacze konsol nie otrzymają specjalnej wersji edytora D’jinni. Wiąże się to zapewne z dodatkowymi trudnościami natury technicznej, choć były już gry na konsole, które pokazywały, że edytory poziomów sprawdzają się na tych platformach zupełnie dobrze. Posiadacze Powrotu Białego Wilka zostaną za to „pocieszeni” dodatkową zawartością w postaci DLC. Ulepszenia i modyfikacje będą dystrybuowane zarówno za pomocą Xbox Live, jak i Playstation Network. Podobno posiadacze PC nie uświadczą dodatkowych zawartości w kolejnych patchach z powodów znacznych różnic w engine wersji na konsole oraz komputery stacjonarne.

Szef projektu zapewnił nas, że wersje na konsole Playstation 3 oraz Xbox 360 będą identyczne. Są tworzone równocześnie, co pozwala na dopracowanie produktu na obydwie platformy. W wersjach konsolowych nie zabraknie oczywiście osiągnięć oraz trofeów, które pozwolą na zwiększenie naszych cennych punktowych dorobków.

Premiera Powrotu Białego Wilka planowana jest na jesień 2009 roku i zostanie wydana również w polskiej wersji językowej. Jeśli tylko konwersja będzie zrobiona solidnie, sterowanie odpowiednio zaimplementowane, a zręcznościowa walka nie zepsuje zabawy, to szykuje się łakomy kąsek dla posiadaczy konsol.

Marcin „Del” Łukański

NADZIEJE:

  • nowa oprawa audiowizualna;
  • dynamiczna, szybsza walka;
  • nowe ciosy;
  • ulepszona sztuczna inteligencja przeciwników.

OBAWY:

  • współpraca z firmą WideScreen Games rodzi pewne obawy;
  • bardziej zręcznościowa walka może się nie sprawdzić w grze cRPG;
  • sterowanie padem to nadal lekka niewiadoma.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl