Tony Hawk's Pro Skater 3 - zapowiedź
Tony Hawk's Pro Skater 3 to kolejna część znanej już serii gier sportowych traktujących o niesamowitych wyczynach i ewolucjach wykonywanych przy użyciu deskorolki.
Paweł Biliński
Zapewne większość z was grała już w którąś grę z serii Tony Hawks Pro Skater. Jest to gra stworzona dla deskarzy, interesujących się deską lub po prostu ludzi którzy naprawdę lubią się świetnie bawić. Tony Hawks Pro Skater 2 pojawił się na PC dość dawno ale większość graczy nadal w nią gra. Dla znudzonych i niezorientowanych przypominam ,że już naprawdę niedługo światło dzienne ujrzy trzecia już gra z serii THPS. Najpierw pojawi się ona na PS 2. Przejdźmy jednak do rzeczy.
Twórcą gry ponownie jest firma Neversoft. Patrząc na sukces THPS 2 postanowiono stworzyć tą grę na prawie wszystkie dostępne konsole a należą do nich :PS ONE, PS 2, GameCube, X-Box, Gameboy Color, Gameboy Advance oraz oczywiście na naszego ukochanego blaszaka. Wspominając o X-Boxie dodam że w produkcji właśnie na tą konsolę jest tworzony THPS 2X, którego cechują nowe levele, triki, animacje, poprawki, lepsza grafika, itp. Niestety posiadaczy Dreamcasta oraz Nintendo 64 będę musiał zawieść. Na ich konsolki produkcja THPS 3 nie jest przewidziana... Podobno wersja na PS One, co wydaje się być oczywiste, będzie różnić się od innych wersji m.in. gorszą grafiką (nie tylko rozdzielczością). Jeśli chodzi o wersje na GBC to nie można się spodziewać żadnych rewelacji. Grafiką nie będzie się bardzo różniła od THPS 2 także na GBC. Kto grał ten wie o czym mówię. Zresztą , czego chcieli byście się spodziewać po tak starej konsolce(w końcu to że dodali do GBC obsługę wyświetlania kolorów nie oznacza że jej możliwości w jakiś sposób wzrosły względem starego GB z 1989 roku). Przejdźmy do premier. Data wydania na PS 2 ,PS One oraz GBA i GBC jest przewidywana na listopad. Neversoft twierdzi, że postarają się wydać grę przed gwiazdką, tak więc listopadowe przewidywania mogą się sprawdzić. Niestety wydanie THPS 3 na PC oraz resztę konsol planowane jest na lato roku 2002. Więc uzbrójmy się w cierpliwość ( ja takiej funkcji nie posiadam ;) i czekajmy...
Do kolejnej wersji THPS Neversoft wprowadzi wiele zmian nie tylko w grafice ale także urozmaici grę. Zostanie ona zbudowana kompletnie od nowa, łącznie z animacjami zachowaniem postaci oraz grafiką. Skaterzy będą stworzeni z 3000 polygonów; jest to dwa razy więcej niż w wersji na DC. Postacie w THPS na PSX posiadały 20% tego co będzie w najnowszej części. Kontynuując, animacje będą posiadały 60 ramek na sekundę, do dyspozycji będziemy mieli ok. 50-100% więcej trików, dwa razy większe poziomy których ma być 8-10. O grafice nie będę się rozpisywać gdyż jest (będzie) piękna. Wystarczy spojrzeć na screeny, mówią same za siebie. Kiedy w THPS 2 robiliśmy lip trick (trik polegający na stawaniu deską lub rękoma na rampie wjeżdżając na nią) nigdy nie było wiadomo ile nasz skate wytrzyma, więc w trzeciej części będziemy mieć pasek do balansowania podobny do tego gdy grindowaliśmy w THPS 2. Poprawione zostanie także samo grindowanie. Gdy jedziemy po poręczy i chcemy zakończyć grind , nie musimy robić ollie, po prostu skater sam wyląduje. Jeśli już przy grindowaniu jesteśmy; gdy będziemy chcieli zejść na manuala nie musimy się już męczyć i naciskać góra/dół po zeskoczeniu z poręczy tylko możemy zrobić to już przed końcem grinda.
I teraz pomysł który mi się bardzo podoba (chociaż mam lepsze pomysły ale trudniejsze do wykonania przez gracza ,dające jednak więcej radochy :), mianowicie chodzi tu o Hidden Combos. Polegają one na tym, że możemy wykonać specjalny trik np. podwójny kickflip naciskając dwa razy przycisk od flipów zamiast wciskając lewo + flip , lewo + flip. Również, tak jak to miało miejsce manualu, w THPS 2 zmienił się sposób grania , tak samo ma dotyczyć „revert”, który będzie wprowadzony do THPS 3. Revert jest to późny obrót o 180 stopni. Np. gdy grindujemy na poręczy robiąc 50-50, pod sam koniec wciskamy przycisk odpowiedni za revert i wtedy nasz skate gdy kończy grindowac wykonuje obrót o 180 stopni, teraz ten trik nazywa się właśnie 180 revert. Reverta można także zrobić z rampy dzięki czemu możemy wylądować na manuala nie kończąc combosa czyniąc tą grę jeszcze bardziej absurdalną. A teraz rewolucja jeśli chodzi o interakcje z obiektami, pojazdami oraz (uwaga) ludźmi. Będzie można np. strącić jakiś znak. Gdy zajedziemy taksówkarzowi drogę ten raz będzie starał się nas przejechać a innym razem po prostu nas zbluzga. Jednak najciekawszą rzeczą jest interakcja z ludźmi. Gdy spróbujemy wskoczyć na kogoś (hmmm...:) lub go przewrócić (hmmmmmm...), lepiej będzie później uważać gdyż ten człowiek będzie nas gonić i także spróbuje nas przewrócić. Gdy zbliżymy się powoli do przechodniów można będzie usłyszeć ich rozmowy. Albo gdy zrobimy dobry trik a ktoś akurat będzie nas obserwował, zwiększy się nasz mnożnik. Dużą ciekawostką jest to ,że jeśli np. zagrindujemy w pewnych miejscach w określonej kolejności możemy sprawić że będzie np. trzęsienie ziemi w Los Angeles. Głupie ale zabawne. Innym przykładem jest gdy po zagrindowaniu w odpowiedniej kolejności , pojawia się kamera ukazująca napad na bank i samochód którym uciekają przestępcy. Naszym zadaniem będzie znalezienie sposobu na jego odszukanie oraz zatrzymanie. Jeszcze durniejsze ale za to jeszcze zabawniejsze. Nie wspomniałem jeszcze o lokacjach których jak już wiadomo ma być ok. 8-10. Wiadomo tylko gdzie będzie pierwsze 6 tras. Będą one w takich lokacjach jak : Tokio, Kanada, Rio de Janeiro, wspomniany Los Angeles, Skater Island (Rhode Island - Middleton) oraz Paryż. Niewiele wiadomo jeszcze o trybie multiplayer. Neversoft chce stworzyć ogromny online’owy skatepark gdzie wielu graczy będzie mogło ze sobą rozmawiać, wymieniać się sprzętem, pokazywać właśnie nauczone triki, tworzyć turnieje itd. Rozbudowany zostanie edytor map oraz postaci. Nareszcie żeńska część graczy (a może graczek?) będzie mogła grać przedstawicielem swojej własnej płci. Niewiele wiadomo o edytorach ale maja nas zaskoczyć (skąd my to znamy). Jeśli już wspomniałem o postaciach to nie będzie zbyt wielu nowych skaterów, a w zasadzie tylko jeden. Tak tylko jeden nowy skater, Bam Margera. A na dodatek opuści nas Bob Burnquist. Pomimo tego , gra powtórzy co najmniej sukces swojej poprzedniczki. Pozostaje nam tylko czekać, lub grać nadal w THPS 2 aż nadejdzie wymarzony Tony Hawk Pro Skater 3.
Paweł "Bili" Biliński