The Settlers IV - przed premierą

Jeszcze parę chwil i będziemy wreszcie mogli zbudować nową osadę. Nową - ładniejszą, większą, wspanialszą i lepiej uzbrojoną. Będą to jednak wciąż ci sami osadnicy, do których przez lata się przyzwyczailiśmy i których polubiliśmy z całego serca.

Sebastian Proch

Settlers IV – tak blisko, że prawie już w nich gramy!

Jeszcze parę chwil i będziemy wreszcie mogli zbudować nową osadę. Nową - ładniejszą, większą, wspanialszą i lepiej uzbrojoną. Będą to jednak wciąż ci sami osadnicy, do których przez lata się przyzwyczailiśmy i których polubiliśmy z całego serca. Kolejny raz będziemy staniemy na czele nowopowstającego imperium, będziemy je umacniać, poszerzać granice i bronić się przed wrogiem.

Pierwsza zapowiadana zmiana – grafika

Znów poddany zmianie zostanie interfejs. Na ile ta zmiana będzie korzystna, przekonamy się – na razie możemy tylko spekulować, ale podobno ma być wygodniejszy, z lepszym dostępem do opcji. Znacznej zmianie ulegnie szata graficzna – nie będzie to może aż tak rewolucyjna zmiana, jaka następowała w każdej kolejnej części, jednak niezauważona również nie pozostanie. Grafika na pierwszy rzut oka będzie przypominała nam o poprzedniej części, ale będzie ona zdecydowanie bardziej szczegółowa, lepiej dopracowana i ładniejsza kolorystycznie. Pojawi się także funkcja zoom – będzie można naprawdę ocenić, jak bardzo zadbano o detale.

Budowa imperium

To właśnie ten element, który łączy całą serię Settlersów – ta idea towarzyszy nam od początku i nie zmieni się, mam nadzieję, w żadnej z kolejnych części. Będzie oczywiście zróżnicowanie budynków w zależności od rasy, którą wybierzemy i niewykluczone, że pojawią się także jakieś nowe – wiadomo już, że pojawi się ponownie myśliwy.

Druga, kontrowersyjna sprawa to drogi. Nie będzie powrotu do wyznaczania ścieżek i stawiania chorągiewek – drogi będą wydeptywane przez osadników tak jak w „trójce”. Choć mała zmiana będzie – mianowicie trasy, po których ludziki przestaną chodzić, zarosną z powrotem trawą i będą troszeczkę spowalniały ruch. Pojawią się nowe możliwości transportu – towary i jednostki będą mogły być przewożone w wozach zaprzęgniętych w osły.

Zbrojenia i walka

Będziemy mieli do dyspozycji cztery typy jednostek – trzy wspólne dla wszystkich ras i po jednej charakterystycznej, niedostępnej dla innych. Ich dobór i stopień wyszkolenia będzie miał większy wpływ na przebieg walki niż do tej pory. Pojawi się jeszcze jedna, nieznana do tej pory możliwość – bitwy morskie – całkiem ciekawie się zapowiada, jeśli wyobrazimy sobie scenariusz z wieloma małymi wysepkami. Kolejne pole, na którym będziemy się mogli zmierzyć, to świat magii – nasi kapłani będą władali potężnymi czarami i będziemy musieli brać pod uwagę, że kapłani obcej nam religii, żeby nas zgnębić, będą ze swoich czarów korzystać bardzo chętnie. Pojawi się jeszcze jedna, nieciekawa dla przeciwnika jednostka – sabotażysta. Sabotażysta będzie niszczył wrogie budynki, ale jeśli to do nas taki ktoś zawędruje, pamiętać musimy, że budynki przed takim atakiem terrorystycznym możemy zabezpieczyć przez zastawienie na niego pułapki.

The Settlers IV

The Settlers IV

PC

Data wydania: 16 lutego 2001

Informacje o Grze
7.4

GRYOnline

8.3

Gracze

OCEŃ
Oceny

Nowe pomysły

W grze będziemy mieli do wyboru jedną z trzech ras – Rzymian, Wikingów lub Majów. Pojawi się również tajemnicza „Ciemna Rasa”, nią jednak nie będziemy mogli zagrać (a może w jakimś dodatku?..) – to jest właśnie kolejna niespodzianka. Rasa ta, to plemię z piekła rodem – jego jedynym celem jest sianie śmierci i zniszczenia. I to nie tylko konwencjonalnego – potrafią nawet zniszczyć ziemię do tego stopnia, że nic nie będzie w stanie na niej wyrosnąć.

Multiplayer

Będzie możliwość zagrania nawet w osiem osób w sieci lokalnej lub w Internecie, np. poprzez Blue Byte Game Chanel – serwer przygotowany specjalnie dla graczy. Wyniki w grze będą automatycznie przesyłane na światową listę rankingową, będzie też w tym dedykowanym serwisie można określić swój profil gracza, wymienić się informacjami, sprawdzić swoje wyniki czy też spotkać się z innymi przywódcami osad. Udostępniono też możliwość pogawędek głosowych. Ciekawym pomysłem jest wprowadzenie rozgrywek zróżnicowanych pod względem osiągania celu – będą klasyczne gry, gdzie walczyć będą wszyscy przeciwko wszystkim, ale pojawią się także rozgrywki, w których ważniejsze od wyeliminowania wroga będzie osiągnięcie konkretnego celu. Dojdzie też możliwość gry kooperatywnej, w której sukces będziemy mogli osiągnąć jedynie przy współpracy z innymi plemionami.

Coś jeszcze?..

Mam nadzieję, że jak najwięcej;) W końcu, im więcej niespodzianek, tym gra ciekawsza i tu nieskromnie muszę stwierdzić, że rację mam w stu procentach.

Sebastian ‘Kreator’ Proch

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl