Pierwsze wrażenia z filmu o King Kongu

9 listopada w warszawskim Silver Screenie odbył się prasowy pokaz fragmentów najnowszej megaprodukcji Petera Jacksona – King Konga. Zapowiada się kawał dobrego kina akcji.

filmomaniak.pl

Malwina Kalinowska

Przed paroma godzinami wróciłam z warszawskiego kina „Silver Screen”, gdzie odbył się wstępny, prasowy pokaz fragmentów najnowszej megaprodukcji Petera Jacksona, czyli świeżutkiej wersji King Konga. Monstrualna małpa została ponownie wyjęta z galerii sław światowego kina: pierwszy film o niej nakręcono w 1933 roku, kolejna warta obejrzenia wersja zawitała na ekrany w roku 1976, gdzie w roli lubej King Konga wystąpiła późniejsza zdobywczyni oskara – Jessica Lang. W latach 60-tych i 80-tych także podejmowano ten temat, ale raczej bez wielkiego powodzenia.

Mój Boże, doskonale pamiętam wersję z siedemdziesiątego szóstego, która z kilkuletnim opóźnieniem trafiła do polskich kin, by całkowicie zauroczyć małą dziewczynkę, jaką wówczas byłam! Nie dosięgałam nogami podłogi siedząc w kinowym fotelu, ale z rozkoszą obejrzałam film dwukrotnie i do dziś z sentymentem oglądam, gdy tylko nadarza się okazja. Z tego też powodu żywiłam mieszane uczucia wobec wersji, która ma wkrótce zdetronizować kultowy film mojego dzieciństwa, chociaż wiele osób wzruszyłoby ramionami na mój bezkrytyczny stosunek do tamtej wersji. Nie musiałam się tak niepokoić, w końcu za robotę wziął się nie byle kto, ale sam wielki twórca obsypanego oskarami cyklu Władca Pierścieni.

Jako Jack, przyjmiemy na się rolę niedoścignionej ofiary...

Na dzisiejszym pokazie zaprezentowano czternastominutowy, jeszcze niedokończony fragment filmu i oficjalny trailer, który niebawem ujrzymy w kinach. Z całego materiału wynika, że główny schemat fabularny pozostał niezmieniony: tajemnicza wyspa, statek, blondynka, murzyńska wioska, nadnaturalnych rozmiarów goryl, wieżowiec... Pan Jackson dał się już we wcześniejszych produkcjach poznać jako człowiek szanujący tradycję, bez tendencji do obrażania fanów ekstremalnym nowatorstwem, co mu się chwali. Miłym i udanym pomysłem jest też osadzenie akcji w latach trzydziestych, co stanowi powrót do pierwowzoru i nadaje filmowi klimat.

Nawiązanie do epoki Indiany Jonesa znajduje delikatne potwierdzenie w oszałamiającej scenie walki, którą miałam przyjemność oglądać: odrobina subtelnego humoru dodaje dramatycznej bitwie klasy. W końcu śmiertelnie poważnych scen obrazujących śmiertelne zagrożenie kinomani mają i tak powyżej uszu. Niech żyje Peter Jackson! Miałam dzisiaj przedsmak czegoś naprawdę dobrego: wartkiej akcji, oszałamiającej scenografii oraz imponujących potworów. Obsada też jest nie do pogardzenia: Naomi Watts, Jack Black i wsławiony główną rolą w filmie Pianista Adrien Brody. Bynajmniej nie byłam rozczarowana faktem, że demonstrowany fragment zawierał liczne „niedoróbki”, jak widoczne blue-boxy, czy szkicowe modele komputerowego goryla. Pozwoliło mi to zajrzeć za kulisy produkcji i czułam się, jakbym zerkała twórcom przez ramię, podpatrując ich techniczne sekrety.

Peter Jackson's King Kong

Peter Jackson's King Kong

PC PlayStation Xbox Nintendo

Data wydania: 13 listopada 2005

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

8.0

Gracze

OCEŃ
Oceny

Gotowy King Kong wkroczy do kin, również polskich, 14 grudnia. Trzeba będzie pójść, wygląda na to, że faktycznie warto!

Wraz z kinową produkcją prowadzone są prace nad grą akcji pt. Peter Jackson’s King Kong. Tytuł podkreśla, że firma Ubi Soft ma oficjalne błogosławieństwo na maksymalnie bliskie nawiązywanie do scenariusza i oprawy wizualnej filmu. Peter Jackson nie tylko udzielił licencji, ale także osobiście wtrącał się do produkcji. Wraz z Michaelem Ancelem, znanym twórcą platformówek, forsował co bardziej atrakcyjne pomysły.

Jako King Kong, pokażemy dinozaurom, kto tutaj rządzi.

Razem z Siwym zasiedliśmy więc do dema, by sprawdzić, co z tego wyszło, przetestować grywalność i porównać grę z filmowym oryginałem. Nie sposób na razie stwierdzić, czy będzie odpowiednia ilość zróżnicowanych misji, ale jedno widać na pierwszy rzut oka: to solidny produkt, a nie reklamowy gadżet dodany do filmu! Grafika prezentuje się wspaniale, widać mnóstwo shaderów, deszcz leje jak prawdziwy, a tropikalna wyspa tonie w tajemniczej mgiełce. Nie ma żadnych kiczowatych przejaskrawień, są za to udatne stylizacje. Widać, że w zespole grafików są prawdziwi artyści, którzy wkładają duszę w swoją robotę. Bez dwóch zdań, wszystko wygląda naprawdę pięknie. Ponadto gracz uczestniczy w dramatycznych scenach, które rodzą gorące emocje. Trzeba się tylko trochę oswoić ze sterowaniem, bo gra opracowana została głównie z myślą o konsolach, jednak można w dużym stopniu dostosować klawisze do własnych upodobań. W demo można grać Jackiem, wówczas kamera ukazuje widok z pierwszej osoby, lub Kongiem, którego gracz ogląda z boku. Jako Jack ma się do dyspozycji wiele rodzajów broni, są też liczne możliwości improwizacji, bo gra jest nadzwyczaj interaktywna.

Nad polską wersją gry pracuje firma Cenega i wszystko wskazuje na to, że premiera gry znacznie wyprzedzi premierę filmu - oficjalna data wydania King Konga na PC to 2 grudnia. Obie produkcje zapowiadają się świetnie, choć sprawiają wrażenie z lekka inspirowanych Parkiem Jurajskim. Ale w końcu żyjemy w epoce, która najbardziej lubi się bać tyranozaura.

Malwina „Mal” Kalinowska

Film:King Kong

premiera: 2005przygodowydramatakcja

Film King Kong
Podobało się?

1

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2005-11-10
11:11

zanonimizowany57898 Generał

Zgodze sie, ze film zapowida sie bardzo ciekawie (biorac pod uwage ilosc efektow mozna miec obowy co do fabuly,
czesto jedno wyklucza drugie - ale na szczescie nie zawsze - patrz LOTR)
gra takze zapowiada sie ciekawie tylko dwie uwagi do Pani piszacej artykul:

1. Po co "pre-recenzja" fragmentow filmu i trailerow ? Pytam bo przeciez fabuly to niepozwala ocenic a,
ze efekty sa "drogie" i ladne to wiemy.

2. Techniczna strona gry - tu bym ostrzej polemizowal - pod jakim wzgledem "Grafika prezentuje się wspaniale, widać mnóstwo shaderów" ?
Pytam bo grafika wyglda moze i ladnie ale bardziej w polaczeniu z ciekawymi pomyslami bo jako sama wyglada srednio (bardzo kancista i z wykorzystaniem rozmycia i poswiat zeby ukryc jej wady).
Co do shederow to tyle ile pamietam z lekcji programowania to akurat w grze KK specialnie duzo ich
zastostosowan niewidzialem.

Komentarz: zanonimizowany57898
2005-11-10
11:16

zanonimizowany57898 Generał

Przepraszam, wroc:

ale jestem niedomyslnny :)
Wiadomo po co - sponsor, wiec gra musi wygladac "wow". :/ ...ach ten marketing.

Komentarz: zanonimizowany57898
2005-11-13
02:16

Ragn'or Senator

Ragn'or

Niestety ,na gry tego typu utraciłem swój czas już z 10 lat temu *zieeew*.Mało ambitna zręcznościówka dla dziesięciolatków.

Komentarz: Ragn'or
2005-11-13
02:23

Coy2K Legend

Coy2K

jak można sie zachwycać 14minutowym wycinkiem ? przepraszam bardzo, ale to jakies nieporozumienie... mozna wydawać opinie i "pierwsze wrażenia z filmu" jeśli sie takowy oglądało.. a nie jakiś zwiastun i wycinek filmu.

Komentarz: Coy2K
2005-11-13
08:49

zanonimizowany3733 Konsul

Coy2k > Jeśli się film oglądało, to już można go zrecenzować. Jeśli się widziało z niego kwadrans, to się ma pierwsze wrażenia. Możesz przybliżyć problem? :-]

Komentarz: zanonimizowany3733

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl