Reputacja i role. Kryminaliści w APB: All Points Bulletin

Remigiusz Maciaszek

Reputacja i role

Sposób podnoszenia tego wskaźnika jest także sporo łatwiejszy dla wyjętych spod prawa niż dla jego obrońców podczas pościgów samochodowych. O ile policjant powinien pomiędzy przechodniami poruszać się ostrożnie, o tyle kryminalista może bez obaw taranować tych, których natura wyposażyła w gorszy refleks. Dzięki temu jazda jest o wiele bardziej płynna i szybka, a przy okazji zyskujemy na szacunku przestępczego światka. Oczywiście może się to także skończyć dodatkowym zainteresowaniem przeciwników, ale warto ryzykować, tym bardziej, że taki szaleńczy wyścig zwiększa nasz poziom rozgłosu.

Jeśli komuś się jednak wydaje, że życie kryminalisty jest usłane różami, to jest w dużym błędzie. Przestępca często staje się obiektem nagonki. Misje, które skupiają się na powstrzymaniu konkretnej osoby, dają przedstawicielom prawa ogromną przewagę. Trzeba wykazać się mnóstwem umiejętności, aby przetrwać takie polowanie, co bywa frustrujące, ale oznacza też ogromną satysfakcję w przypadku sukcesu. Dodatkowym problemem jest możliwość użycia przez przeciwników broni lekkiej (crowd control) – jeśli damy się w ten sposób ogłuszyć, to czeka nas upokarzające aresztowanie i spędzimy sporo czasu, klęcząc zakuci w kajdany.

Zainteresowanie grup przestępczych wzbudzimy, przede wszystkim wykonując zadania. Oprócz tego w mniejszym stopniu premiowana jest odsprzedaż kradzionych dóbr paserom. Zdobywamy w ten sposób reputację, dzięki której uzyskujemy dostęp do lepszego ekwipunku, a także większych nagród finansowych, bardziej lukratywnych misji, a w ich następstwie do różnych dodatkowych atrakcji, jak ekskluzywne ciuchy czy części samochodowe.

Kryminaliści posiadają własne zawody – role, w których mogą wspinać się na kolejne poziomy. Podobnie jak w przypadku policjantów funkcjonują trzy role w obrębie frakcji oraz cztery ogólne, dostępne dla wszystkich graczy. Poniżej zamieszczam listę poszczególnych ról z uwzględnieniem warunków, jakie trzeba spełnić, aby w nich awansować:

Car Thief – każdy skradziony pojazd dostarczony do specjalnego garażu nie tylko powoduje wzrost dochodów i reputacji, ale także rozwija tę profesję.

Panel zaawansowania ról kryminalisty.

Mastermind – wykonywanie zadań zlecanych przez zwierzchników pozwala awansować w tej roli. Liczą się zarówno misje ukończone bez udziału żywych przeciwników, jak i takie, w których stajemy przeciwko gliniarzom. Ważny jest wyłącznie wynik końcowy i to za niego otrzymujemy nagrodę. Pomyślne zakończenie misji jest również najlepszą metodą na podnoszenie rozgłosu, a przy okazji nie ryzykujemy takiego zainteresowania władzy, jak w przypadku napadów czy włamań realizowanych na własną rękę. Typy zadań, jakie otrzymujemy do wykonania, są bardzo podobne do tego, co zlecane jest przedstawicielom prawa, oczywiście z drobnymi wyjątkami. O ile oni muszą rozbrajać bomby, to podkładają je, rzecz jasna, kryminaliści. Na porządku dziennym są także włamania, napady, podpalenia, a nawet bazgranie sprejem po ścianach. Wszystkie misje podlegają dokładnie tym samym zasadom co w przypadku enforcerów. Przykładowo – rozpoczynając zlecenie, które nie uwzględnia żywych przeciwników, musimy liczyć się z tym, że na pewnym etapie i tak zostaną oni włączeni do gry. Częste odrzucanie zadań, kończy się spadkiem rozgłosu, od którego jest uzależniony poziom nagród.

Hitman – rola analogiczna do zawodu SWAT u stróżów prawa. Punkty uzyskujemy, zabijając przeciwników. Szansę na upolowanie wroga są dużo mniejsze niż w przypadku drugiej frakcji. Musimy więc liczyć na to, że otrzymamy misję, w której przeciwko nam staną żywi oponenci, lub też możemy pokusić się o osiągnięcie najwyższego poziomu rozgłosu. To oczywiście nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem, gdyż często wypada zmierzyć się z bardzo dużą liczbą przeciwników. Jest to z reguły spory kęs, ale bardzo trudny do przełknięcia.

Poniższe informacje opisują pozostałe cztery role. Jeżeli ktoś miał już okazję zapoznać się z nimi w poprzedniej części artykułu, poświęconej policjantom, może śmiało pominąć ten fragment.

Reinforcement – to wsparcie sojuszników podczas walki. Za każdym razem, gdy postrzelimy wroga, ale nie uzyskamy śmiertelnego trafienia, zdobywamy punkty dla tej roli. Oczywiście pod warunkiem, że dany cel zostanie w końcu zabity przez kogoś z naszej drużyny.

APB: Reloaded

APB: Reloaded

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 29 czerwca 2010

Informacje o Grze
4.8

GRYOnline

5.9

Gracze

4.8

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2010-06-22
20:00

Rock Alone Konsul

Rock Alone

offkey - za 30 dni też płacisz punktami RTW. Najpierw kupujesz 400 RTW za 8,99 euro, potem przeznaczasz je na 30 dni. Więc w zasadzie nic tam nie zostaje, żeby płacić za obrazki. Chyba, że kupisz jakieś większe pakiety np: 1400 punktów (31,49 euro) za co stać Cie na 90 dni (1140 RTW) i jeszcze zostaje 260 wolnych RTW. Możliwe też, że ja jakoś źle ten system rozumiem.

Komentarz: Rock Alone
2010-06-23
00:07

kolo10017 Konsul

ta gra to jakiś żart, będzie nie wypał

Komentarz: kolo10017
2010-06-23
18:45

zanonimizowany567978 Junior

😊

O co chodzi z tym abonamentem?

Komentarz: zanonimizowany567978
2010-06-26
16:02

Nolifer Legend

Nolifer

Bardzo mnie kusi do tej gry , ale gdyby była za free :/
Tak to , nom wiadomo ...

Komentarz: Nolifer
2010-07-12
16:20

Diego_92 Chorąży

[!] Szczerze płacić miesięcznie abonament za grę to prze*ebana sprawa bo jeszcze trzeba ją kupić xP xD

Za darmo to ja rozumiem zaraz z chęcią by się jechało do sklepu kupić oryginalną grę prosto z półki wiedząc że nie będzie się musiało płacić abonamentu co miesiąc bo sobie nie pograsz a tu jedna wielka LIPA

Komentarz: Diego_92

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl