Kroniki Riddicka: Assault on Dark Athena - zapowiedź

Riddick powraca... by znowu uciec z Butcher Bay... a nawet, by przeżyć coś nowego.

Artur Cnotalski

Cztery lata temu światło dzienne ujrzało Chronicles of Riddick: Escape from the Butcher Bay, komputerowa kontynuacja dwóch filmów o odtwarzanym przez Vin Diesela mordercy, Riddicku. Akcja gry toczyła się przed opowiedzianymi w Pitch Black i Chronicles of Riddick wydarzeniami, a gracze mieli okazję zobaczyć sceny, o których wspomina filmowy bohater – na przykład „ulepszenie” oczu za paczkę mentolaków. Gra oferowała niesamowity klimat i mimo iż była first person shooterem, główną osią rozgrywki było skradanie się i walka gołymi rękami.

Świat ujrzał cyfrowe odwzorowanie Riddicka w dwóch wersjach – podstawowej, xboksowej oraz Director's Cut, wydanej ledwie kilka miesięcy później, a przeznaczonej dla użytkowników pecetów. Wersja reżyserka oferowała graczom nieco lepszą grafikę, dwa dodatkowe przedmioty kolekcjonerskie oraz bonusowy poziom, na którym nasz bohater miał okazję poszaleć w małym mechu, używanym przez ochronę więzienia. Użytkownicy pecetów mogli też uruchomić grę w specjalnym trybie, który pozwalał wysłuchać komentarzy twórców dotyczących rozwiązań i decyzji podejmowanych na etapie powstawania produktu – zabieg ten, rodem z filmowych DVD, nadawał grze dodatkową „filmową otoczkę” – nie zapominajmy, że premiera odbyła się równolegle z wydaniem drugiego obrazu o Riddicku.

Takich scenek zobaczymy w grze mnóstwo – bohater gołymi rękami miażdży opancerzonego i uzbrojonego przeciwnika.

Gra nie była pozbawiona wad – mimo ciekawych wątków pobocznych i przesycenia akcją, była stosunkowo krótka. Zabrakło również trybu multiplayer, który wielu shooterom daje „drugie życie”.

Przenieśmy się jednak cztery lata w przód, do roku 2008, kiedy twórcy oryginalnej gry zapowiadają kolejną jej odsłonę, opatrzoną podtytułem Assault on the Dark Athena. Gra ta ma spore szanse powtórzyć sukces poprzedniczki... gdyż w rzeczywistości JEST swoją poprzedniczką! Nowa odsłona Chronicles of Riddick oznacza dla graczy powrót do Butcher Bay i powtórzenie całej drogi – od momentu „dostarczenia” tam mordercy przez łowcę nagród Johnesa aż po brawurową ucieczkę z więzienia. Akcja oryginalnego Butcher Bay zostanie rozszerzona o sceny, z których zrezygnowano w poprzedniej grze, a także parę zupełnie nowych elementów, co do których twórcy pozostają tajemniczy. Historia Assault nie kończy się w momencie, kiedy prom z dwoma uciekinierami na pokładzie opuszcza więzienie.Wkrótce po opuszczeniu planety statek Riddicka pada ofiarą Dark Atheny, kierowanego przez grupę najemników molocha pożerającego mniejsze jednostki. Cyfrowa wersja Vin Diesela nie jest zachwycona ponownym uwięzieniem, tak więc po wydostaniu się ze szklanej kapsuły, w której budzi się na pokładzie statku, idzie przedyskutować to i owo z załogą Atheny.

The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena

Kroniki Riddicka: Assault on Dark Athena

The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 7 kwietnia 2009

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

8.3

Gracze

OCEŃ
Oceny

Rozgrywka nie ulegnie większym zmianom w stosunku do pierwowzoru – skradanie się w ciemności, wspinaczki, prześlizgiwanie się tunelami wentylacyjnymi, walka gołymi rękami jak i mordowanie przeciwników ich własną bronią – słowem wszystko to, co przypadło graczom do gustu za pierwszym razem, obecne jest i w tej odsłonie przygód Riddicka. Broń palna wszelkiej maści, mimo iż nietrudna do znalezienia, przez znaczną część gry pozostanie dla nas niedostępna ze względu na czytniki kodu DNA. Ograniczenie to zmieni nieco swój charakter na pokładzie Dark Atheny – tutaj przez sporą część czasu będziemy mierzyć się ze zdalnie sterowanymi Ghost Dronami, w których broń zamontowano na stałe. Nie oznacza to, że z broni palnej korzystać nie będziemy – przedsiębiorczy morderca, jakim bez wątpienia jest nasz (anty)bohater, ma ponoć potrafić złapać takiego robota i zmusić go do strzału poprzez zwarcie dwóch kabelków. Będziemy używać także całego asortymentu więziennych „kos” oraz lepszych ostrzy, które z czasem wpadną w ręce Riddicka. Wraz z nimi otrzymamy też sporo nowych kontr, przechwytów oraz sposobów na zabicie przeciwnika jego własną bronią. Jak przystało na inteligentnego mordercę – Riddick ciągle uczy się nowych sztuczek. Ujawnione dotychczas materiały sugerują, że z pomocą swoich zakrzywionych noży nasz bohater będzie w stanie także spowolnić nieco swój upadek, ryjąc nimi ścianę, wciąż nie wiadomo jednak, czy jest to fragment samej gry, czy jedynie cut-scenka.

Do eksterminacji przeciwników posłuży także broń biała.

Nie zabraknie elementu fabularnego – serii questów z gatunku „przynieś, wynieś, pozamiataj”, zlecanych zarówno przez więźniów Butcher Bay, jak i przez osoby przebywające na pokładzie Dark Atheny.

Kolejną, z pewnością oczekiwaną przez fanów, zmianą jest wprowadzenie trybu multiplayer. Wiadomo już, że rozgrywkę będziemy toczyć w czterech „klasycznych” trybach rozgrywki (niestety, panowie ze Starbreeze nie byli zbyt konkretni w tej kwestii) oraz w Butcher Bay Riot (walka trzech czteroosobowych drużyn, jak sama nazwa wskazuje, symulująca bunt w więzieniu). Perłą trybu multi będzie jednak tryb odnoszący się do filmu, który dał Riddickowi „życie” – Pitch Black. Gracze będą mogli zakosztować w nim tego, co czują przeciwnicy z trybu single player, gdy wokół robi się ciemno – tylko jeden z graczy obdarzony będzie widzeniem w ciemnościach, które uczyni z niego łowcę polującego na pozostałych. Tryb ten funkcjonuje nieco podobnie do gry w berka – zabicie myśliwego zaowocuje przeniesieniem jego „noktowizora” oraz nieludzkiej szybkości na zabijającego. Brzmi kusząco.

Jednym z głównych ulepszeń w stosunku do oryginału ma być grafika – to ona stała się główną przyczyną remake'u, twórcy chcieli bowiem pokazać swoje dzieło użytkownikom konsol obecnej generacji. Imponująca już w oryginalnej grze oprawa wizualna wygląda bardzo zachęcająco. Akcja nadal będzie toczyć się w odcieniach szarości, przetykanej niebieskimi i różowymi tonami, gdy Riddick będzie korzystać z trybu patrzenia w ciemnościach.

Strażnicy nigdy nie patrzą w górę.

Do oryginalnego Escape from the Butcher Bay zaangażowano, poza Vin Dieselem, takie znane persony jak Xzbit (szef strażników, prawdziwy przyjemniaczek) czy Cole Hauser (Johns). W Assault on the Dark Athena przyjdzie nam spotkać kolejną dwójkę aktorów – znaną miłośnikom serialu Battlestar Galactica oraz gry Half-Life 2 (Dr. Judith Mossman)Michelle Forbes, wcielającą się w kapitan Atheny, Revas oraz Lance'a Henriksena – bohatera filmu Aliens, który będzie wspomagać Riddicka podczas eksploracji Atheny. Także i on przysłużył się już komputerowej branży, użyczając swojego głosu Admirałowi Stevenowi Hecketowi w Mass Effect.

Chronicles of Riddick: Assault on the Dark Athena to sequel i remake w jednym, co czyni go tytułem dość nietypowym. Z pewnością stanowi on apetyczny kąsek dla graczy, którzy nie mieli jeszcze styczności z cyfrowym odwzorowaniem uniwersum Riddicka, jednak także ci, którzy Zatokę Rzeźnika mają już w małym palcu, nie powinni nudzić się, odkrywając ją na nowo. Rozszerzenie ma dodać do gry dodatkowe 10 godzin zabawy, dwukrotnie podnosząc całkowity jej czas, oznacza to więc w praktyce, że za cenę jednej otrzymamy w istocie dwie kompletne produkcje. Czas pokaże, czy zawieszony w przestrzeni kosmicznej stalowy olbrzym okaże się równie ciekawy jak najlepiej strzeżone więzienie położone na odludnej planecie.

Artur „Sir Artus” Cnotalski

NADZIEJE:

  • nowa kampania, równie długa jak oryginał;
  • tryb multiplayer;
  • tryb Pitch Black.

OBAWY:

  • remake remake'u?
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2009-01-21
00:27

zanonimizowany110587 Chorąży

Taa, Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay. Jedna z nielicznych gier, co do której jakości nikt nie ma wątpliwości.
Riddick wybitną grą jest i basta. To nie opinia, to fakt.

Komentarz: zanonimizowany110587
2009-01-21
08:01

kaganpwnz Generał

kaganpwnz

Jedynka to najelpsza gra na podstawie filmu w jaka gralem, bardzo lubie Diesla, wiec DA to must have ;)

Komentarz: kaganpwnz
2009-01-21
09:23

zanonimizowany489780 Generał

miXbhaal ini ->
Zgadza się i co ciekawe gra która pojawiła się znikąd, bez szumnych zapowiedzi i obietnic jaka to będzie przełomowa. Pobyt w Butcher Bay pozostawił na każdym kto grał niezatarte wrażenia.
Tam naprawdę miało się wrażenie żywego świata.

Komentarz: zanonimizowany489780
2009-01-22
02:34

Bibel Konsul

ja czekam z utesknieniem :)

Komentarz: Bibel
2009-01-22
14:43

Wyrok Pretorianin

Wyrok
😍

Hmmm, mamy rok 2009! Ta gra nie może tak wyglądać! Mam nadzieje, że to tylko tak na początku.

Komentarz: Wyrok

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl