Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 1 maja 2025, 12:00

autor: Mateusz Zelek

Za mało poprawek, które powinny być wdrożone. Kocham Obliviona, ale to nie gra dla nowych graczy

Spis treści

Za mało poprawek, które powinny być wdrożone

O ile podnoszenie statystyk zostało zmienione względem pierwowzoru (gdzie było uzależnione od tego, które umiejętności rozwinęliśmy do awansu), tak wiele innych elementów doskonalenia postaci nie otrzymało odpowiednich poprawek. Przykłady? Proszę – niektóre znaki zodiaku wciąż są nieprzydatne (np. rumak czy wąż) w późniejszych etapach gry, podobnie jak jednorazowe zdolności rasowe, dające premie do pancerza czy przyzywające niskopoziomowego ducha. Gracz albo szybko o nich zapomina, albo wykorzystuje tylko okazjonalnie.

Podobnie rzecz ma się z wieloma zaklęciami, których moim zdaniem jest za dużo lub są nieprzydatne – w Skyrimie wprowadzono całkiem sensowne perki zwiększające moc czarów, które już znamy. W przypadku Obliviona za każdym razem musimy się uczyć coraz to mocniejszego wariantu danego zaklęcia, co prowadzi do późniejszego „zagracenia” naszej księgi dziesiątkami czarów, których już nigdy nie użyjemy, bo są zwyczajnie za słabe.

Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Mateusz Zelek

Mateusz Zelek

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. W tematyce gier i elektroniki siedzi, odkąd nauczył się czytać. Ogrywa większość gatunków, ale najbardziej docenia strategie ekonomiczne. Spędził także setki godzin w wielu cRPG-ach od Gothica po Skyrima. Nie przekonał się do japońskich jrpg-ów. W recenzowaniu sprzętów kształci się od studiów, ale jego głównym zainteresowaniem są peryferia komputerowe oraz gogle VR. Swoje szlify dziennikarskie nabywał w Ostatniej Tawernie, gdzie odpowiadał za sekcję technologiczną. Współtworzył także takie portale jak Popbookownik, Gra Pod Pada czy ISBtech, gdzie zajmował się relacjami z wydarzeń technologicznych. W końcu trafił do Webedia Poland, gdzie zasilił szeregi redakcji Futurebeat.pl. Prywatnie wielki fanatyk dinozaurów, o których może debatować godzinami. Poważnie, zagadanie Mateusza o tematy mezozoiczne powoduje, że dyskusja będzie się dłużyć niczym 65 mln lat.

więcej

Bethesda, ogarnij to, a The Elder Scrolls 6 się uda. Nasze pomysły
Bethesda, ogarnij to, a The Elder Scrolls 6 się uda. Nasze pomysły

Spełnić życzenia fanów, zamknąć usta sceptykom, przeskoczyć Skyrima i rzucić świat na kolana, a przy tym wszystkim może jeszcze zarobić – tworzenie TES 6 stawia przed Bethesdą diablo trudne wyzwanie. Rozbijamy je na czynniki pierwsze.