Przeciwnicy i NPC dalej są głupi jak kraby błotne. Kocham Obliviona, ale to nie gra dla nowych graczy

Mateusz Zelek

Przeciwnicy i NPC dalej są głupi jak kraby błotne

Boli także wciąż głupiutka SI – przeciwnicy potrafią nas dostrzec, gdy są odwróceni plecami, albo nie widzieć nas, gdy dumnie wyprostowani stoimy z nimi twarzą w twarz. Rozwala mnie też nienawiść bandytów, przywoływaczy czy bestii do... koni – potrafią uparcie gonić naszą chabetę przez spory dystans, wyminąć nas, nawet gdy chcemy już podjąć walkę, tylko po to, aby zaatakować biednego konika. Innym razem oponenci postanawiają wskoczyć do lawy lub stać centralnie na pułapkach i otrzymywać od nich obrażenia, twardo broniąc tego jednego metra kwadratowego. Aż do śmierci.

W odświeżonej wersji Obliviona pozytywnie zaskoczyło mnie natomiast to, że postacie niezależne są nieco mocniejsze (zauważalne było to zwłaszcza w trakcie misji odbicia Kvatch), ale mimo wszystko nadal zbyt łatwo giną, zwłaszcza w chaosie bitewnym. Byłem świadkiem, jak żołnierze przeżyli trudną bitwę tylko po to, by chwilę później... pozabijać się nawzajem.

Powód? Przypadkowa strzała wystrzelona przez jednego z nich, która doprowadziła do bratobójczej walki. W oryginale notorycznie korzystałem z konsoli – albo wskrzeszając poległych NPC (me serce nie mogło znieść ich utraty), albo likwidując przeciwników odpowiednią komendą.

Wybrałeś sobie naprawdę zły dzień na bycie Janosikiem...TES IV: Oblivion Remastered, Bethesda, 2025.

The Elder Scrolls IV: Oblivion

The Elder Scrolls IV: Oblivion

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 20 marca 2006

Informacje o Grze
7.7

GRYOnline

8.2

Gracze

9.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Mateusz Zelek

Autor: Mateusz Zelek

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. W tematyce gier i elektroniki siedzi, odkąd nauczył się czytać. Ogrywa większość gatunków, ale najbardziej docenia strategie ekonomiczne. Spędził także setki godzin w wielu cRPG-ach od Gothica po Skyrima. Nie przekonał się do japońskich jrpg-ów. W recenzowaniu sprzętów kształci się od studiów, ale jego głównym zainteresowaniem są peryferia komputerowe oraz gogle VR. Swoje szlify dziennikarskie nabywał w Ostatniej Tawernie, gdzie odpowiadał za sekcję technologiczną. Współtworzył także takie portale jak Popbookownik, Gra Pod Pada czy ISBtech, gdzie zajmował się relacjami z wydarzeń technologicznych. W końcu trafił do Webedia Poland, gdzie zasilił szeregi redakcji Futurebeat.pl. Prywatnie wielki fanatyk dinozaurów, o których może debatować godzinami. Poważnie, zagadanie Mateusza o tematy mezozoiczne powoduje, że dyskusja będzie się dłużyć niczym 65 mln lat.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl