Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 1 maja 2025, 12:00

autor: Mateusz Zelek

Przeciwnicy i NPC dalej są głupi jak kraby błotne. Kocham Obliviona, ale to nie gra dla nowych graczy

Spis treści

Przeciwnicy i NPC dalej są głupi jak kraby błotne

Boli także wciąż głupiutka SI – przeciwnicy potrafią nas dostrzec, gdy są odwróceni plecami, albo nie widzieć nas, gdy dumnie wyprostowani stoimy z nimi twarzą w twarz. Rozwala mnie też nienawiść bandytów, przywoływaczy czy bestii do... koni – potrafią uparcie gonić naszą chabetę przez spory dystans, wyminąć nas, nawet gdy chcemy już podjąć walkę, tylko po to, aby zaatakować biednego konika. Innym razem oponenci postanawiają wskoczyć do lawy lub stać centralnie na pułapkach i otrzymywać od nich obrażenia, twardo broniąc tego jednego metra kwadratowego. Aż do śmierci.

W odświeżonej wersji Obliviona pozytywnie zaskoczyło mnie natomiast to, że postacie niezależne są nieco mocniejsze (zauważalne było to zwłaszcza w trakcie misji odbicia Kvatch), ale mimo wszystko nadal zbyt łatwo giną, zwłaszcza w chaosie bitewnym. Byłem świadkiem, jak żołnierze przeżyli trudną bitwę tylko po to, by chwilę później... pozabijać się nawzajem.

Zostało jeszcze 50% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Mateusz Zelek

Mateusz Zelek

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. W tematyce gier i elektroniki siedzi, odkąd nauczył się czytać. Ogrywa większość gatunków, ale najbardziej docenia strategie ekonomiczne. Spędził także setki godzin w wielu cRPG-ach od Gothica po Skyrima. Nie przekonał się do japońskich jrpg-ów. W recenzowaniu sprzętów kształci się od studiów, ale jego głównym zainteresowaniem są peryferia komputerowe oraz gogle VR. Swoje szlify dziennikarskie nabywał w Ostatniej Tawernie, gdzie odpowiadał za sekcję technologiczną. Współtworzył także takie portale jak Popbookownik, Gra Pod Pada czy ISBtech, gdzie zajmował się relacjami z wydarzeń technologicznych. W końcu trafił do Webedia Poland, gdzie zasilił szeregi redakcji Futurebeat.pl. Prywatnie wielki fanatyk dinozaurów, o których może debatować godzinami. Poważnie, zagadanie Mateusza o tematy mezozoiczne powoduje, że dyskusja będzie się dłużyć niczym 65 mln lat.

więcej

Bethesda, ogarnij to, a The Elder Scrolls 6 się uda. Nasze pomysły
Bethesda, ogarnij to, a The Elder Scrolls 6 się uda. Nasze pomysły

Spełnić życzenia fanów, zamknąć usta sceptykom, przeskoczyć Skyrima i rzucić świat na kolana, a przy tym wszystkim może jeszcze zarobić – tworzenie TES 6 stawia przed Bethesdą diablo trudne wyzwanie. Rozbijamy je na czynniki pierwsze.