Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 1 maja 2025, 12:00

autor: Mateusz Zelek

Podstawowa wada gier Bethesdy – wszechobecne ekrany wczytywania. Kocham Obliviona, ale to nie gra dla nowych graczy

Spis treści

Podstawowa wada gier Bethesdy – wszechobecne ekrany wczytywania

Nie będę kłamać – ja do ekranów wczytywania nic nie mam, wręcz nawet czuję do nich sympatię. Gram w produkcje Bethesdy od blisko 22 lat i wciąż je akceptuję. Będąc jednak obiektywnym, muszę powiedzieć, że ekrany wczytywania w 2025 roku są nieporozumieniem – Starfield dostał za nie zasłużone baty, więc jakim prawem mogłyby się obronić w Oblivionie?

Owszem, to remaster 19-letniej gry, ale nie wierzę, że nie dało się ogarnąć tego elementu przy pracach technicznych. Co prawda Unreal Engine 5 działa tutaj jako nakładka na stary silnik, ale skoro już wzięto się do roboty, warto było dać z siebie nieco więcej. Zwłaszcza że za remasterek płacimy całkiem sporo grosiwa... Już nawet nie będę wspominał, że z pieczołowitością przeniesiono praktycznie wszystkie bugi z oryginału, bo to byłoby kopanie leżącego. A co do samych technikaliów – nieco poznęcałem się nad tą grą przy okazji recenzji technicznej na futurebeat.pl.

Zostało jeszcze 56% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Mateusz Zelek

Mateusz Zelek

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. W tematyce gier i elektroniki siedzi, odkąd nauczył się czytać. Ogrywa większość gatunków, ale najbardziej docenia strategie ekonomiczne. Spędził także setki godzin w wielu cRPG-ach od Gothica po Skyrima. Nie przekonał się do japońskich jrpg-ów. W recenzowaniu sprzętów kształci się od studiów, ale jego głównym zainteresowaniem są peryferia komputerowe oraz gogle VR. Swoje szlify dziennikarskie nabywał w Ostatniej Tawernie, gdzie odpowiadał za sekcję technologiczną. Współtworzył także takie portale jak Popbookownik, Gra Pod Pada czy ISBtech, gdzie zajmował się relacjami z wydarzeń technologicznych. W końcu trafił do Webedia Poland, gdzie zasilił szeregi redakcji Futurebeat.pl. Prywatnie wielki fanatyk dinozaurów, o których może debatować godzinami. Poważnie, zagadanie Mateusza o tematy mezozoiczne powoduje, że dyskusja będzie się dłużyć niczym 65 mln lat.

więcej

Bethesda, ogarnij to, a The Elder Scrolls 6 się uda. Nasze pomysły
Bethesda, ogarnij to, a The Elder Scrolls 6 się uda. Nasze pomysły

Spełnić życzenia fanów, zamknąć usta sceptykom, przeskoczyć Skyrima i rzucić świat na kolana, a przy tym wszystkim może jeszcze zarobić – tworzenie TES 6 stawia przed Bethesdą diablo trudne wyzwanie. Rozbijamy je na czynniki pierwsze.